Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-11-2024

ambi

IGN: EvulKlowne

CptChaos schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:25:
[...]
Hangt van de situatie op, want het kan jouw kansen ook aanzienlijk vergroten.
[...]
De kogelbaan zie je alleen bij sniperrifles.
Hoe kan het feit dat je gespot bent, je kansen vergroten?
En kogelbaan zie je idd niet enkel bij sniper rifles; tenminste wat Vietnam betreft.

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dat geld eigenlijk voor de meeste wapens imo, ik vind de iets hogere damage van wapens in vietnam wel erg lekker, zou willen dat het ook in vanilla zo is (gezien dat vanilla toch een hoop uitgebreider is). M40 gaat inderdaad heerlijk, jammer genoeg dat veel die hem gebruiken dat zover mogelijk naar achter doen, vast goed voor je k/d ratio, maar je helpt er niet echt mee om iets te verdedigen/in te nemen.
Anoniem: 315995 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:34:
[...]

Nee hoor, je vergeet namelijk dat er tanks zijn.
één rake tankshell en hij is neer. Ik heb vrij regelmatig potjes waarin ik zo'n tien keer een chopper uit de lucht kan halen.

Met een beetje team dat rekening houdt met choppers hebben die dingen geen schijn van kans. Zodra ze binnen bereik komen en er beginnen er een paar te schieten dan druipt ie binnen een minuut af.
Heeft één iemand een tank en kan hij er een béétje mee overweg dan is een chopper in hooguit drie pogingen met de main cannon uit de lucht.

De multikills stromen binnen :)
Zoals al eerder geantwoord, en zoals ik in exact de post die jij half quote vertelde, defenders in rush hebben geen tanks. Dus hoe doe je het dan? Precies...
En leuk dat je hem binnen een minuut weg hebt met normale wapens, heb je ooit de vernietiging gezien die die dingen in een minuut aanrichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:08
ambi schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:35:
[...]

En kogelbaan zie je idd niet enkel bij sniper rifles; tenminste wat Vietnam betreft.
Over het algemeen begint iedereen te schieten op iemand die gespot is, ben jij nou net diegene die gespot is maar je staat achter cover. Dan zie je genoeg 'vuur' (bij gebrek aan een beter woord, voor licht dat je ziet als er geschoten wordt) om de plek(ken) van mensen te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Zo, weer een paar uurtjes verder en het speelt heerlijk weg. Over dat spotten nog even het volgende: ik heb gemerkt dat wanneer je gewoon alles eerst goed bekijkt voordat je beweegt je minder snel dood gaat :P Zowaar heb ik de 12x zoom nu verdiend en in een potje had ik 7 kills (voor een noob is dat al wat vind ik :P )

Nu nog even die automatische spotten- specialaward zien te verdienen en het komt helemaal goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ambi schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:35:
Dat zeg ik, afhankelijk van de situatie. Stel je bent in je eentje, maar er komen meerdere soldaten op je af, dan spot je ze en weten teammembers dat daar meerdere enemies zijn. Ik bedoelde het dus in het algemeen.
Bij vanilla volgens mij wel hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:02

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Sniper kogels laten een matrix achtige baan achter. Van bijna alle wapens (dus ook de snipers die een matrix baan achterlaten) zie je in zowel Vietnam als vanilla af en toe tracers, behalve misschien de silenced wapens. Niet met elkaar verwarren :p

Zoiets dus:

Hoewel die effecten in de op een na laatste patch verdwenen, maar nu denk ik weer terug zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Gundogan op 05-01-2011 23:38 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:04
Basiskit is ook wel pittig hoor. Gebruik nu de laserdot als Assault en ik begin prompt raak te schieten. Stuk makkelijker zo, zal met overige upgrades alleen maar beter worden denk ik.

(of misschien begin ik het nu na 15 uur pas te leren, dat kan ook :P )

-edit-

Ik zou bijna vergeten te vermelden dat ik eindelijk eens een fatsoenlijke muis hbe gekocht, zou het daar aan liggen :P

[ Voor 20% gewijzigd door EvaluationCopy op 05-01-2011 23:50 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02:32
Paar uur met me vader zitten spelen, hij is nu nog aan het spelen.. Best verslavend spelletje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T020
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-04 22:35
furby-killer schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:52:
Zoals al eerder geantwoord, en zoals ik in exact de post die jij half quote vertelde, defenders in rush hebben geen tanks. Dus hoe doe je het dan?
Je kan de bestuurder uit de cockpit snipen met een welgemikte headshot (en een beetje geluk). Vandaag nog een paar keer gedaan terwijl ik met degene in de cockpit op skype zat. Wat een legendarisch moment levert dat op _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Ik begrijp eigenlijk niet wat de ophef is over de heli. Okay als je het goed gebruikt kun je er flink wat kills mee halen maar kills alleen haal je niet zo super veel punten mee.Veel mensen vergeten dat dit geen CoD of CS is, alleen kills kom je niet zo ver mee. Zo wordt ik ook boos op een vriend van mij. hij is gek op die heli omdat hij er een hoge KD mee kan halen. Meteen aan het begin naar die heli rennen en een beetje rondt vliegen om kills te halen. Staat hij 14/0 met 700 punten. In de tussentijd sta ik 2/9 maar heb wel 2000 punten met mijn support acties. De tegen partij heeft A en B ingenomen en wij maar proberen om C te verdedigen en hopen dat die heli langs komt voor wat support.

Het is een support/transport voertuig. Je ziet daarom ook dat (bij rush) veel spelers de kamikaze optie gebruiken om recht in een gebouw te duiken en zelf uit het vliegtuig te springen. Dat is, vindt ik, het punt waar het spel faalt. Je kan zomaar uit een heli springen of uit een rijdende voertuig stappen zonder dat je er een schrammetje aan over houdt. Niet echt realistische te noemen.

De heli zelf is niet echt een murder machine. Veel mensen hebben bijna nooit in een heli gezeten en weten niet hoe moeilijk het is om een kill te maken in de heli. Of je moet laag zweven of langzaam gaan wat inhoud dat je voer bent voor alle rakketen, tanks en afweergeschut. Als je snel wilt gaan dan is een van de weinige opties duiken wat weer inhoud dat je maar in 1 baan kan schieten. De heli kan niet zo snel naar links of recht. Als het aankomt vliegen kun je makkelijk een paar stappen naar links, rechts, voren of achter doen om het te vermijden. Als een heli je neer klant dan spawn je gewoon dichtbij een van de vele anti-heli dingen in het veld en klaar.

Verder is het natuurlijk dat als je goed samenwerkt je echt veel meer voor elkaar kan krijgen dan alleen. Zoals gisterenavond zat ik met een paar maten op teamspeak en we speelde rush. 2 van ons gingen in een UH-64, ik piloot hij gunner. Hij zat links dus ik vloog circels rondt de 2 bommen. Wij hebben toen van een goede afstand dekking gegeven aan de rest en zij in de tussen tijd alle bommen scherp stellen. Zodra de bommen scherp waren gaven wij hun weer dekking. De tegen partij was zo gedesorienteerd dat ze niet wisten of ze ons uit de lucht moesten halen of de bommen onschadelijk moesten maken. In zo'n situatie kan ik best begrijpen dat de tegen partij gaat roepen dat de heli overpowered is maar dat ligt niet aan de heli, het is once teamwork.

Clanbash is natuurlijk nooit leuk. :)

Misschien een tip voor mensen die het moeilijk vinden om een heli te vliegen. Doe even in de opties "invert axis" voor heli aanvinken. Dan is muis naar voren -> voren en mis terug -> terug ipv de standaard vliegtuig controls waar het net andersom zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 06-01-2011 06:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-04 20:44

Goner

What can I do you for ?

Bernardo schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:47:
Dit gaat natuurlijk nergens over...
Vindt jij ... er zijn wel meer servers waar expliciet in de rules staat dat dat ge-n00b ongewenst is.
En is IMHO ook erg kinderachtig en overbodig ... dat geklaag na een verloren potje dat je team uit n00bs en losers bestaat, sneu.
objectief2 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:40:
Ik heb ook al hardcore geprobeerd, maar volgens mij maakt dit geen verschil.
Er zou wel verschil moeten zijn ; in hardcore krijg je geen oranje pijltje boven je hoofd en is er geen continue mini-map (alleen als je 'm oproept met Enter) met gespotte vijanden.
Anoniem: 105188 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 04:19:
Okay als je het goed gebruikt kun je er flink wat kills mee halen maar kills alleen haal je niet zo super veel punten mee.
Misschien niet, maar je helpt de aanvaller wel heel snel door z'n tickets heen ...
In zo'n situatie kan ik best begrijpen dat de tegen partij gaat roepen dat de heli overpowered is maar dat ligt niet aan de heli, het is once teamwork.
IMHO ligt dat wel aan de heli dus ... je kunt er zo'n spervuur mee leggen dat MCOMs zowat onbereikbaar worden.
En ik vind 'm nog steeds overpowered ; als ik zie wat ik afschiet op een Huey, die aan alle kanten open is en waar de boordschutters geen enkele dekking hebben, snap ik niet dat ik ze er niet uit kan knallen.
Idem voor de piloot, als hij recht op een doel afduikt om z'n raketten af te vuren en ik schiet een AK of M14 leeg op z'n voorruit en er gebeurt niets, dan klopt er iets goed niet. Voorkant van een UH-1 wel eens bekeken ? Een en al glas ... in BFBC2:V is de UH-1 een all-out gevechtshelicopter, terwijl hij eigenlijk vooral als trooptransport werd gebruikt (Google eens op UH-1 en vulnerable).
En hij vuurt 1 keer en ik ben weg ... OP.
(overigens, in hardcore lijken ze wat kwetsbaarder merkte ik gisteren)

Maar goed, voor- en tegenstanders zullen het zoals gebruikelijk wel oneens blijven :+

[ Voor 82% gewijzigd door Goner op 06-01-2011 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-04 22:47
Ik was kennelijk helemaal niet duidelijk ... ze zaten in heavy metal in de gevechtsheli. Dit gecombineerd met het feit dat zij meteen A & B pakken aan het begin, betekent dat onze enige anti-air in onze homebase stond. Die piloot was echt supergoed ... dus al dat gedoe hier over langzaam vliegen en AT4 werkte echt niet, hij vloog sneller dan mijn AT4! Ik haal echt heel vaak heli's neer met mijn AT4, blackhawks meestal in 1 poging, maar de gevechtsheli kan zo snel draaien en vliegen dat een AT4 tegen een godlike piloot echt niet gaat werken.
Uiteraard was het probleem dat we de anti-air gun bij B niet konden gebruiken maar het is niet alsof we in de buurt van B konden komen met alle dood en verderf die uit de lucht kwam (en natuurlijk zat de rest van hun team ook niet stil).

Dus sure, hun team was vast ook wel wat beter, maar we waren helemaal kansloos doordat die heli alles afschoot wat ook maar probeerde richting B te gaan.

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Goner schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 08:42:
Misschien niet, maar je helpt de aanvaller wel heel snel door z'n tickets heen ...
Meeste rush maps hebben alleen aanvallers heli. Sommige hebben verdedigers ook heli maar pas in de laatste stap.
IMHO ligt dat wel aan de heli dus ... je kunt er zo'n spervuur mee leggen dat MCOMs zowat onbereikbaar worden.
En ik vind 'm nog steeds overpowered ; als ik zie wat ik afschiet op een Huey, die aan alle kanten open is en waar de boordschutters geen enkele dekking hebben, snap ik niet dat ik ze er niet uit kan knallen.
Idem voor de piloot, als hij recht op een doel afduikt om z'n raketten af te vuren en ik schiet een AK of M14 leeg op z'n voorruit en er gebeurt niets, dan klopt er iets goed niet. Voorkant van een UH-1 wel eens bekeken ? Een en al glas ... in BFBC2:V is de UH-1 een all-out gevechtshelicopter, terwijl hij eigenlijk vooral als trooptransport werd gebruikt (Google eens op UH-1 en vulnerable).
En hij vuurt 1 keer en ik ben weg ... OP.
(overigens, in hardcore lijken ze wat kwetsbaarder merkte ik gisteren)

Maar goed, voor- en tegenstanders zullen het zoals gebruikelijk wel oneens blijven :+
Nee dat is teamwork en onkunde van de tegen partij om zichzelf te organiseren. Als ze zichzelf een beetje organiseren en wat anti-heli spul aanzetten dan is die heli zo uit de lucht en kunnen ze de bommen onscherp maken.

In Vietnam zijn er verschillende versies van de UH-1 ingezet. In het begin was het voornamelijk een transport helicopter inderdaad maar later zijn aangepaste versies gemaakt voor de luchtmacht en landmacht. Zoek maar eens op UH-1A t/m M. Hiero wat foto's van wat er allemaal op of aan heeft gezet.
http://www.militaryphotos...er-Aviation-UH-1-Gunships

Vooral de UH-1C met zijn XM-21 wapensysteem is nogal gevaarlijk speelgoed.
http://www.174ahc.org/shrkmini.htm

Je kan iig niet zeggen dat de heli in vietnam niet historische accuraat is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Posten van stats is ongewenst
• Zoek eerst voordat je een vraag post
• Elke dinsdag is er serveronderhoud; de servers kunnen dan enige tijd niet beschikbaar zijn
• Voor problemen kun je terecht in [Multi] Battlefield: Bad Company 2 - Problementopic

Wil je in de player tabel opgenomen worden stuur dan M2M, jagermeister of Lewt een DM met de volgende info: jouw GoT-naam, (optioneel) Steam / PSN / XBOX live naam en uiteraard je ingame naam. Vergeet niet om aan te geven op welk platform je speelt.