Media speler en geluid

Pagina: 1
Acties:

• Nexusonline_NL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-12-2025
Beste tweakers,

Ik heb een Playon media speler en dat bevalt mij prima. Speelt mkv bluray films af en kwaltieit is super.

Mijn wens is om nog eens een geluidsset voor mijn TV te kopen, voor films van de mediaspeler en voor de tv. 2.1 of 5.1. liefst draadloze boxen.

Moet ik dan een home cinema set hebben of zijn er andere oplossingen?
Hoe past een media speler in het geheel?
Mediaspeler met hmdi uitgang naar de tv en dan van de tv naar de set toe?
of gaat de mediaspeler via de set naar de tv? wat is het beste geluid
heb je dan nog wat aan dat de speler DTS ondersteunt?

ik zou een setje pc boxen 2.1 op de tv kunnen aansluiten.

Met vriendelijke groet,

Stefan

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:41

FeaR

In GoT we trust

Aangezien dit meer over een home cinema gaat dan over de mediaspeler gaat dit topic even naar Audio en HiFi

Edit:
Lees ook eens [FAQ] Audio door, daar staat wat in over hoe je het één en ander op elkaar aan kan sluiten.

Verder kan je de mediaspeler gewoon aansluiten op de home cinema set. Hoe je het aan moet sluiten hangt af van de soort home cinema die je koopt. In het mooiste geval koop je een losse receiver en speakers. Mediaspeler sluit je dan met HDMI naar de receiver aan en vanaf de receiver weer één HDMI kabel naar de TV. Echter zal je met losse componenten nooit / niet snel een set speakers vinden die je draadloos aan kan sluiten.

Er zijn wat kant-en-klare sets van merken als LG, Sony, Samsung, en dergelijke die wel losse speakers hebben. Maar veelal gaat het dan om draadloze achterspeakers. Front en center zijn altijd bedraad aangezien deze niet ver van de unit worden geplaatst. Op deze sets kan je ook gewoon de mediaspeler rechtstreeks op de set aansluiten. Je kan ook de mediaspeler eerst naar de TV aansluiten en dan vanaf de TV naar de home cinema, maar ook daar zitten wat haken en ogen aan. Maar dat is te vinden via de search, want dat hangt weer van je TV af.

Ik zou eerst eens langs een keten als de BCC of wat dan ook gaan om je te oriënteren op de diverse mogelijkheden en prijsklassen. Want dan worden veel van de standaardvragen zoals hoe je alles aan moet sluiten, wat de mogelijkheden zijn en wat je aan DTS hebt wel duidelijk. Want dat is allemaal wel erg basic. Of hier iets van een budget noemen zou ook handig zijn, want nu is het één groot vraagteken en te veel mogelijkheden.

Met een 2.1 PC-setje heb je overigens niets aan DTS of Dolby Digital.

[ Voor 95% gewijzigd door FeaR op 16-12-2010 15:23 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het hangt echt van je budget en je wensen af. Een versterker met HDMI waar je mediaspeler heen gaat en de versterker zelf het beeld naar de TV stuurt en het geluid naar de speakers is opzich een ideale opstelling, kost echter wel wat geld. De TV kan dan weer digitaal naar de versterker toe via een optische verbinding.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Nexusonline_NL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-12-2025
budget 200-500

Ik kan hier al heel wat mee.
bedankt!

ik snap nu even hoe de mediaspeler in het geheel zou kunnen passen
en dat ik het beste een naar een reciever kan gaan kijken met speakerset.
ga verder op inderzoek uit.

na verzoek dat ik bij het verkeerder onderwerp geplaatst had, per ongeluk tweemaal geplaatst.
mijn excuus hiervoor! 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door Nexusonline_NL op 16-12-2010 17:50 ]