Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Rondetijden karten

Pagina: 1
Acties:
  • 367 views

Verwijderd

Topicstarter
Voor een kart website wil ik bijv resultaten van de vrije training of een race gaan weergeven.
De rondetijd moet er bijv zo uitzien:
1:26.402 (minuten/seconden/milliseconden)

Of na een race:
1:45:21:402 (uren/minuten/seconden/milliseconden)

Hoe kan ik dit het beste opslaan in een MySQL database en hoe moet ik dit gaan tonen, omdat er ook milliseconden bijzitten. Ook moet ik bijv met 2 tijden moeten kunnen rekenen om een verschil te krijgen. bijv +1,403

Alvast bedankt!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:45
De volledige tijd in milliseconden opslaan en formatten op de frontend.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik zou met "long" gebaseerde timestamps werken (het aantal milliseconden sinds een bepaald vast punt). Daaruit kun je de rest van de info afleiden.

Dan reken je met "timestamp van de start van de race/sessie" = 0. Kun je alle rondetijden en vervolgens de delta's zo berekenen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
MySQL heeft ook gewoon een Tijd types.

http://dev.mysql.com/doc/...e-and-time-functions.html

~ Mijn prog blog!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Royve: wat denk je zelf dat handig is te gebruiken? En welke problemen heb je daar nu mee? Als je zelf nog niks hebt bedacht dan is het verstandig om eerst zelf uit te gaan zoeken hoe en wat en pas daarna vragen te stellen stellen. Het is hier niet de bedoeling dat we vragen voor je gaan benantwoorden als helpdesk.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zou eens beginnen met een tutorial MySQL; als je (My)SQL machtig was geweest had deze vraag hier niet gestaan. Ben je dat niet dan is het dus tijd voor een tutorial. Long story short: dit is wel erg basic. Daarbij mis ik een boel informatie in je topicstart (zie Quickstart); zoals wat heb je al geprobeerd/gezocht/gevonden? Wat heb je zelf al verzonnen, afgewogen, wat waren de pro's en cons van methode A, B en C die je verzon etc.

Open gerust een nieuw topic, maar zorg dan dat je onze Quickstart hanteert a.u.b. ;) (Oh, en mocht je SQL code willen gaan posten, gebruik dan code tags a.u.b)

[ Voor 18% gewijzigd door RobIII op 16-12-2010 13:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.