Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinger
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
Beste allen,

Ik ben bezig met het opzetten van een low power systeem voor beeldverwerking. Een paar eisen:

1. Het systeem mag geen toetsenbord en scherm bevatten.
2. Moet energie zuinig zijn
3. Moet veel processor power hebben
4. Moet veel GPU power hebben (in de orde van 3DMark06 6000 tot 12000)
5. Er moet een firewire camera uitgelezen worden.

Ik ben aan het kijken naar de Asrock Vision 3D. Dit systeem voldoet aan de eisen 1-4. Echter er is geen firewire poort. Ook heeft het systeem geen PCI sloten over. Aangezien USB (3.0?) naar Firewire converters niet bestaan zit hier een probleem.

Het mooie aan de Asrock Vision 3D is dat deze gebruik maakt van een MXM video kaart die low power maar toch krachtig is. Een standaard ITX moederbord met gewone full size videokaart is geen optie omdat dit te veel ruimte inneemt en energie kost.

Ik moet dus of een manier verzinnen om met de Asrock de firewire uit te lezen of een allternatief voor de Asrock vinden. Heeft iemand een idee?

Ik zit nog te denken aan een oplossing waarbij ik de firewire camera aan een standalone NAS koppel. Misschien kan ik dan op die NAS een Linux prog draaien dat de video data doorstuurt over ethernet naar de Asrock. Heeft iemand een voorstel voor een low power NAS met firewire en ethernet aansluiting waarop ik eigen software kan draaien?

Bedankt voor de ideeen!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
Tja, geen idee of het gaat werken en qua ruimte past, maar je zou kunnen proberen om de Mini PCI-Express wifi-kaart te vervangen vooor een firewire versie.

• Quinger
Bedankt voor de suggestie. Dat zou ik inderdaad kunnen gaan testen.

Ik kon zelf aan foto's niet zien of Wifi in de Vision 3D als pci-express kaart is uitgevoerd. Is dat een aanname die jij hebt gedaan of ben je daar zeker van?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heb je dit topic al eens gezien, hier zijn ze nu juist bezig kleine krachtige systeempjes samen te stellen: [BBG] SFF PC januari 2011 . Ik weet overigens niet of er uberhaubt NAS devices zijn welke zowel uitgerust zijn met LAN en FireWire en dan beide tegelijk gebruikt kunnen worden. Vaak is het of de een of de ander.

[ Voor 37% gewijzigd door _Dune_ op 16-12-2010 10:14 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
Quinger schreef op donderdag 16 december 2010 @ 10:07:
Ik kon zelf aan foto's niet zien of Wifi in de Vision 3D als pci-express kaart is uitgevoerd. Is dat een aanname die jij hebt gedaan of ben je daar zeker van?
Volgens de handleiding wel, en op de foto in deze review is 'ie linksboven vrij duidelijk te zien.

[ Voor 59% gewijzigd door Nielson op 16-12-2010 10:25 ]

• Quinger
Beste Nielson,

Inderdaad. Erg goed gezien. Het blijkt maar weer dat je altijd de handleiding moet lezen :)

Hier kan ik wel wat mee. Bedankt!
Pagina: 1