Hoeveel GB SSD voor C: schijf? 90 GB genoeg?

Pagina: 1
Acties:

• flo-78
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Hoi,
Ik heb al aardig gezocht naar een antwoord maar nergens een antwoord gevonden wat een goed gevoel gaf.

Vraag:
Hoe groot moet een ssd zijn als boot schijf?

Ik wil er windows 7, office, adobe cs 4, IE, pc software voor de hardware en nog wat programatjes op zetten.
Ik speel eigenlijk geen games er zullen er hoogstens 1 a 2 op komen.

De word documenten, foto's, muziek etc komen op de gewone harde schijven.

Ik heb een vertex 2 90GB 2,5 inch op het oog. Is dit genoeg denken jullie?

Vriendelijk dank voor alle tips!

grt Flo

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:36
Ik heb al tijden een intel x-25 80 gig ssd en bevalt me prima qua snelheid en qua ruimte, heb op dit moment zon 13 gig over met een redelijk aantal files op de ssd en veel programma's(office 2010, adobe master cs5 en visual studio 2010 als zwaarste programma's)

Voor puur een boot drive(windows en program files) is 80 gig dus al ruim voldoende.

if (!coffee) {
Work = false; }

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat heb je nu draaien dan? Anyway, mijn %SystemDrive% is 50GB met wat spellen, Photoshop CS5 en een %Userprofile% van 13GB en ik heb nog 6GB vrij.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11 18:49

Blord

Hello Kitty !

90GB is ruim voldoende. Ik heb zelf een Intel 80GB met Win7, MS Office, PS en wat kleine meuk erop zitten. De schijf is maar voor de helft gevuld. Wel consequent de data wegschijven naar harddisk anders is je SSD zo vol.

[ Voor 20% gewijzigd door Blord op 15-12-2010 21:22 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:26
Ik draai vanaf een 40GB Intel SSD en dat lukt prima tot nu toe.

Heb ongeveer 10GB vrij en heb de belangrijkste dingen zoals Office e.d. gewoon op de SSD staan :)

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:41

Aganim

I have a cunning plan..

90 GB is groot genoeg. Mijn eigen 80 GB SSD is voor de helft gevuld, ook met wat zwaardere programma's erop. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik mijn %Userprofile% map op een apart RAID array heb staan, om te voorkomen dat die de SSD voltrekt door de meuk die sommige programma's daar in kwijt willen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hier 30GB vrij op een 60GB SSD.

Ik zou gewoon even uitrekenen hoeveel je nodig hebt met alles wat je er op wilt zetten. Daar dan vervolgens 10 of 20GB bij optellen voor wat dingen in de toekomst.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-12 03:09
Je kan het zo gek maken als je wil natuurlijk. Ik heb compleet Windows XP met Office, verscheidene browsers, een 40-tal netwerktools, twee fotobewerkingsprogramma's en nog een stuk acht andere programma's draaien op de 4GB NAND in mijn EeePC :+

[ Voor 3% gewijzigd door Petervanakelyen op 15-12-2010 21:33 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• flo-78
off topic: Ik ben redelijk nieuw hier op tweakers heb mijn iventaris van wat ik nu heb ingevuld bij mijn profiel.
Ja idd het is nogal koffiedik kijken voor die grote van een ssd. IK tweifel tussen een 90 en 120 gb al vindt ik voor mijn 2/3 jaar oude systeem 160euro een leuk upgrade prijsje (90GB).

Het is wel erg behulpzaam al jullie reacties. Op 1 of andere manier tweifel ik. Mocht er nog iemand zijn ervaring willen delen: zou onwijs fijn zijn.

dank!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
flo-78 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 21:38:
off topic: Ik ben redelijk nieuw hier op tweakers heb mijn iventaris van wat ik nu heb ingevuld bij mijn profiel.
Ja idd het is nogal koffiedik kijken voor die grote van een ssd. IK tweifel tussen een 90 en 120 gb al vindt ik voor mijn 2/3 jaar oude systeem 160euro een leuk upgrade prijsje (90GB).

Het is wel erg behulpzaam al jullie reacties. Op 1 of andere manier twijfel ik. Mocht er nog iemand zijn ervaring willen delen: zou onwijs fijn zijn.

dank!
Wat wil je nog meer weten? Wat ik al vroeg: Hoe ziet je huidige omgeving eruit? Tel de grootte van de geïnstalleerde programma's en OS bij elkaar op en je weet vanzelf wat je nodig hebt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:36
flo-78 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 21:38:

Het is wel erg behulpzaam al jullie reacties. Op 1 of andere manier tweifel ik. Mocht er nog iemand zijn ervaring willen delen: zou onwijs fijn zijn.

dank!
Kijk anders hier even Het grote SSD topic ~ Deel 6

if (!coffee) {
Work = false; }

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:51
Mijn windows 7 C-partitie is 35gb, waarvan 28 gebruikt. Zolang je niet allerlei programmatuur op je systeemschijf gaat installeren of hem als dataschijf gebruiken, is 40gb ruim voldoende.

Maar dat had je ook prima zelf kunnen verzinnen :Y) .

• flo-78
Sjaakduh: neem aan dat je dit bedoeld;

Ik heb nu een C: partitie met win xp, office 2003 en wat andere software. Dit is ong. 21gb. Op andere partitie 10 gb aan cs4.

Ik vroeg me dit allemaal af vanwege upgrade naar windows 7, office 2010 etc.

Op het ssd topic vondt ik niet direct antw op mijn vraag
(tweifel beetje omdat ik 1x een ssd wil kopen)

iedergeval bedankt.

[ Voor 16% gewijzigd door flo-78 op 15-12-2010 21:58 ]

Pagina: 1