Receiver 300-400 euro met 5.1 analoog connectie?

Pagina: 1
Acties:

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 22:21
Beste tweakers,

na de beslissing om mijn Z-5500 te verkopen en een receiver + speakers aan te schaffen zit ik met een volgend probleem. Op dit moment heb ik de Z5500 analoog aangesloten op mijn Creative X-Fi extrememusic, en heb ik dus muziek, games en alle video die ik afspeel in 5.1 surround via 3x analoge aansluitingen (front/rear en center/sub). Super simpel, werkt perfect.

Nu ben ik dus op zoek naar een goede receiver (kaliber Onkyo TX SR508/SR608) met heel simpel 5.1 analoge aansluitingen. Probleem: Die zijn er bijna niet!

De Onkyo's hebben slechts 2.1 analoog, en mis ik dus 3 speakers. Zelfde geldt voor alle nieuwe Yamaha's. Dure Denon's hebben het wel, maargoed die zijn met 500-600 euro boven mijn budget.

Enige die wel gewoon 5.1 analoog heeft is Harman Kardon, AV155/160 heeft 5.1 analoog maar dat is niet echt wat ik zoek (te laag vermogen met 40watt).

De receiver zal worden gebruikt met 2x JBL E80, JBL center en rear. E150P sub.

Als je gaat zoeken naar 2e hands receivers hebben ze allemaal 5.1 analoog. Echter hebben deze geen HDMI e.d, wat voor de toekomst natuurlijk handig is. Ben ik gelimiteerd tot een 2e handse receiver of moet ik digitaal gaan werken?

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
wat voor speakers ga je eraan hangen?? ik heb 30 watt speakers en ik heb het lef er niet voor ze open te draaien. En heb je ook gekeken naar de mogelijkheid om het digitaal aan te sluiten? (dolby live ofzo)

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Als vermogen het enige punt is bij de Harman Kardon zou ik toch echt voor die receiver gaan. Wat ik eigenlijk wil zeggen is: dat komt waarschijnlijk wel goed met dat vermogen hoor. Harman Kardon geeft redelijk conservatief op. En vergis je niet in hoeveel decibels 40 watt oplevert hoor!

Life is not about specs, it is about joy!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:04

CyBeRSPiN

sinds 2001

InfinityG35 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 17:46:
Als je gaat zoeken naar 2e hands receivers hebben ze allemaal 5.1 analoog. Echter hebben deze geen HDMI e.d, wat voor de toekomst natuurlijk handig is. Ben ik gelimiteerd tot een 2e handse receiver of moet ik digitaal gaan werken?
Wat vreemd dat die nieuwe modellen geen analoge ingang meer hebben. Heb zelf een Yamaha van een paar jaar oud, zonder HDMI, werkt prima.. Beeld gaat rechtstreeks naar de tv, heeft als bijkomend voordeel dat de receiver niet perse aan hoeft te staan voor het beeldsignaal.

Je zou ook kunnen kijken of je een andere geluidskaart kunt fixen die wel digitaal (optisch/coaxaal) 5.1 geluid door kan geven, DD Live heet dat geloof ik..

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:41

FeaR

In GoT we trust

Lees [FAQ] Audio eens door. Daar is te lezen dat Wattages echt niets zeggen. Zoals gezegd kan je met 40 Watt nog steeds flink ruzie met de buren krijgen. En mooie van het geval is dat Harman Kardon hun vermogen wel eerlijk opgeeft. Dus de receiver zal echt 40 Watt leveren. Een Onkyo meet het vermogen bij 1000 Hz, 6 Ohm en één kanaal, dat geeft een vertekent beeld. Want het vermogen bij meerdere kanalen, 20 - 20.000 Hz en 8 Ohm ligt dan echt heel veel lager. Als voorbeeld de TX-SR606: die had 140 Watt bij één kanaal en dergelijke, maar bij meerkanaals hield je daar maar 35 Watt van over. Nog steeds meer dan genoeg, maar staar je niet blind op het vermogen.

En ik zou ook niet naar een extreem dure receiver zoeken, want die JBL E-reeks is redelijk budget.

Maar goed, je kan je natuurlijk afvragen wat makkelijker is: een dure receiver kopen met HDMI én meerkanaals analoog in en over je budget heen gaan; een wat oudere receiver kopen wellicht zonder HDMI maar wel met meerkanaals analoog in of je koopt een nieuwe geluidskaart met digitale uitgang en iets van DTS Connect en/of Dolby Digital Live zodat je altijd meerkanaals geluid hebt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:44
Volgens mij heeft een Onkyo 606 wel analoge 5.1 inputs, staan onder het kopje DVD inputs. Misschien ook een optie om die 2e hands op de kop te tikken? Hou je nog geld over voor iets anders :)
Pagina: 1