Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Heren,

Aanleiding van mijn vraag is dat ik op zoek ben naar een alles in één apparaat voor in de huiskamer. Het moet DVD kunnen afspelen en audio/video bestanden via usb. Mijn budget ligt rond de 100,-.

Ik heb me eerst ingelezen in de mediaspelers, totdat ik er achter kwam dat ze allemaal één eigenschap hebben: ze kunnen geen fysieke schijfjes afspelen!

Als ik in de pricewatch ga naar de dvd spelers en dan op usb 2.0 selecteer komt er ook maar een zeer beperkte lijst van spelers uit:
http://tweakers.net/price...iIRZ3otfatDy22Kb3ccRaa_0B

Maar de meeste spelers hebben geen topic op GoT, laat staan een review.

Ik blijf dus zitten met een aantal vragen:
1) Is mijn zoektocht naar een dvd/mediaspeler combinatie een juiste? Of moet ik voor een losse dvd speler en media speler gaan? Qua techniek dan, qua voorkeur ben ik er nog niet helemaal over uit. Mijn tv heeft twee scart aansluitingen en één composite gebeuren. HDMI etc is veel te nieuwerwets ;)
2) Kan via een usb aansluiting van een dvd speler daadwerkelijk audio en video bestanden worden afgespeeld? Zelfs dat wordt me niet duidelijk :X
3) Wat voor speler moet ik kiezen? Ik ben redelijk de weg kwijt nadat ik er achter kwam dat gangbare media spelers geen fysieke schijven afspelen -O-
Als ik puur op aantal afspeelbare formaten af ga, dan kom ik op de Philips DVP5992 terecht of de Pioneer DV-420V. Maar als ik dat door google heen gooi kom ik alleen maar op boute review site terecht. Blijkbaar zijn dvd spelers niet meer zo hot en meldt niemand wat de gebruikerservaringen zijn...

Ah, de Philips DVP5990 geeft wat meer resultaten:
http://www.kieskeurig.nl/...s/dvp5990/reviews/217383/
Beste standalone dvd speler voor divx en subtitle files

Ook is er custom firmware beschikbaar. Ik neig sterk naar deze speler. Zijn er mensen met betere opties of is dit een juiste keuze?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:50
Als je HDMI had gehad of iets in die geest had ik gezegt.

Playstation 3.

a) Game station
b) Media streamer / muziek streamer / foto etc
c) DvD / Bluray speler erin.

alleen dus ver boven het budget en niet te gebruiken, maar toch het beste media aparaat in mijn ogen op de markt en al tijden zijn doel ver vooruit.

[ Voor 33% gewijzigd door Mektheb op 14-12-2010 18:08 ]