Toon posts:

Beste standalone dvd speler voor divx en subtitle files

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een JVC DVD speler met ingebouwde versterker maar de meeste divx bestanden speelt hij niet af en subtitles (*.srt etc) al helemaal niet.

Dus ik ben op zoek naar een dvd spelertje erbij voor niet te veel geld (hoe minder hoe beter maar laten we zeggen rond de 50 euro) die zo veel mogelijk verschillende bestandsformaten (divx, xvid, mp4 etc) goed afspeelt incl subtitles en liefst ook vanaf een usb memory stick.

Eventueel ook vanaf een externe harde schijf, maar dat is absoluut niet belangrijk.

Iemand enig idee welke er op dit moment het beste aan te raden is/zijn? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

DVD spelers mogen in Mediaspelers en HTPC's.

LCD -> MSH

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:18
Ik had destijds eentje van de Aldi, die was wel goed, helemaal omdat er later ook nog een custommade firmware voor kwam die veel bugs eruithaalde.

Die DVD speler had ook USB, SD, CF enzo

Edit: Dat was deze: http://www.cedsweb.com/lifetec/lifetec_80796.jpg

Topic: [Aldi] DVD speler met 7 in 1 kaartlezer,DIVX en USB

[ Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 26-10-2009 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Begin eens met ons te vertellen welke modellen je al gevonden hebt en waar je specifiek over twijfelt. Het is namelijk niet de bedoeling dat wij het web voor jou af gaan speuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ik zat al te twijfelen tussen MSH en LCD, ik zag vragen over bluray spelers in LCD vandaar

@ROD
Ik heb er zelf geen idee van. Ik heb me al in geen jaaaaren in dvd spelers verdiept. Ik vraag me gewoon af of er op dit moment misschien een merk is wat HET merk is (of DE merken) als je zo'n breed mogelijke scala aan met name divx codecs (en andere video formaten) zoekt voor niet te veel geld. Of iemand hier die zegt "ik heb met merk/type X hele goede ervaring".

Maar misschien ontdek ik hier wel via jullie dat het allemaal 1 pot nat is bijvoorbeeld. Omdat misschien alle DVD spelers die divx ondersteunen allemaal zo'n beetje gebruik maken van dezelfde codec set ofzo. Ik heb echt geen idee. Ik steek voor het eerst in jaren mijn neus om de hoek bij dit onderwerp en ben benieuwd naar de antwoorden

Uiteraard heb ik wel wat gespeurt op internet en daar lees ik dat de meeste dvd spelers van Philips goed met divx en subtitles omgaan. De Philips DVP3980 wordt genoemt.

De Yamada 6000 wordt ook genoemt, maar die is oud en niet meer nieuw te verkrijgen

Over LG wordt ook positief gesproken.
Zelf vond ik van LG de DVX492H. nette prijs (50/60 euro) kan alleen geen mp4
http://www.kieskeurig.nl/...g/dvx492h/reviews/326917/

Puur op basis van de super lage prijs (30/40 euro) spreken deze me wel aan (maar geen idee van de kwaliteit):
- Xoro HSD 2220 http://www.kelkoo.nl/p-dv...9575167#selectedTab=specs
- Lenco DVD 330 http://www.kelkoo.nl/p-dv...9633973#selectedTab=specs

Deze van Philips krijgt goede gebruikers reviews op kieskeurig.nl maar is me eigenlijk te duur (80/85 euro)
- Philips DVP5990 http://www.kieskeurig.nl/...s/dvp5990/reviews/217383/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:51
Ik heb zelf ERG goede ervaringen met Philips heb een 3010 en een 3260 hier staan. Altijd custom firmware te vinden, maar Philips snapt gewoon dat er zoveel mogelijk formaten afgespeeld moeten kunnen worden out of the box.

Mijn schoonpa heeft een Panasonic, wat een drama. Staat op dat ie Divx kan, echter het is mij nog nooit gelukt. Ding heeft niet eens firmware updates via Panasonic

Heb qua optische drives/spelers altijd zeer goede ervaringen gehad met de uitvinder van de cd. Dat laatste zijn ze niet voor niets, geloof mij.

Oh ja: ik heb verder ook nooit problemen met SRT files. Integendeel. De 3260 heb ik custom firmware op draaien, en daarmee kan je kleur, schermposititie, fontgrootte aanpassen etc.

Er is een tijd geweest dat ik alleen maar Philips in mn pc wilde (cdd3610 iemand?), maar helaas maken ze geen pc drives meer.

Die Yamada heb ik ook gehad, 5 jaar terug ofzo. Was prima, 1 van de eerste Divx spelers. Philips is echter beter.

[ Voor 29% gewijzigd door pennywiser op 26-10-2009 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het de hele tijd voornamelijk over divx ondersteuning maar wat ik wil benadrukken is dat goede subtitle (srt) ondersteuning echt een must is want ik kijk bijna alle films samen met mijn vrouw en haar engels is niet goed genoeg om zonder ondertiteling te kijken

En dank je vinzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 22:01:
Ik heb het de hele tijd voornamelijk over divx ondersteuning maar wat ik wil benadrukken is dat goede subtitle (srt) ondersteuning echt een must is want ik kijk bijna alle films samen met mijn vrouw en haar engels is niet goed genoeg om zonder ondertiteling te kijken

En dank je vinzz
Of:

-je koopt kant-en-klare DVD's, tegenwoordig worden ze net niet bij het pak melk gratis meegeleverd, zo rond de 3 euro heb je al leuke klassiekers
-je let bij het leechen op dat je DVD-iso's 4,3 Gb downed en fikt die dingen op je DVD-R's, subtitles zitten er dan meestal al bij

scheelt denk ik een hoop geld en tijd

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf ook op zoek naar een zo'n goedkoop DVD spelertje met USB aansluiting.

Iemand enig advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-10 09:04
kegeltje26 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:46:
[...]

Of:

-je koopt kant-en-klare DVD's, tegenwoordig worden ze net niet bij het pak melk gratis meegeleverd, zo rond de 3 euro heb je al leuke klassiekers
-je let bij het leechen op dat je DVD-iso's 4,3 Gb downed en fikt die dingen op je DVD-R's, subtitles zitten er dan meestal al bij

scheelt denk ik een hoop geld en tijd

succes
Ondanks dat het een aardige tip is, denk ik niet dat hij hier naar zocht. En het is maar wat je tijdsbesparing noemt. Als je eenmaal een goede dvdspeler hebt, dan is het vinden van een goede dvdrip sneller dan het downloaden van de wat meer schaarse DVD-iso's. Daarbij plaats je zoiets dan op een usb-stick of een DVD-RW, wat toch echt veel sneller gaat dan het branden van een Iso op een RW. EN als je snelheid wil, dan moet je voor elke dvd weer een nieuwe DVD-R gebruiken.

Een goede dvd-divxspeler met USB lijkt mij dus ook ideaal. Je gooit wat dvdrips op een 16gb usbstick en je kan heel lang vooruit. Alleen heb ik geen tips, zoek zelf nog een vervanger van mijn huidige dvdspeler, dus ik hou dit topic nog ff in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip kegeltje. Maar het is inderdaad niet wat ik zoek. Ik ben me bewust van de verschillende mogenlijkheden waardonder deze. Ik zoek toch echt een dvd speler met goede divx en subtitle ondersteuning.

Blijkbaar zijn er meer mensen naar hetzelfde op zoek, dus mocht er iemand een antwoord hebben...

Een vriend vertelde dat vaak de goedkope dvd spelers van onbekende merken juist meer verschillende bestandsformaten ondersteunen dan de bekende merken. Dit zou volgens hem ermee te maken hebben dat duurdere merken aan hun naam verplicht zijn een bug-vrij en stabiel apparaat te leveren, waar goedkopere merken er wel mee weg komen een hele reeks aan codecs er op te gooien waarvan er zo af en toe eentje niet goed werkt of vastloopt. Iemand ervaringen wat dat betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp (oa van vinzzz) dat Phillips een goede kandidaat is.

Nu vraag ik me af. Klopt het dat Aristona in feite een Phillips is met een ander logo erop? Of is dat niet meer zo?

Ik zat namelijk naar deze te kijken:
Aristona ADV440
http://www.vergelijk.nl/d...istona/adv440/specs.rhtml

heeft ook een usb aansl.

Iemand ervaring/idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:28:
Ik begrijp (oa van vinzzz) dat Phillips een goede kandidaat is.

Nu vraag ik me af. Klopt het dat Aristona in feite een Phillips is met een ander logo erop? Of is dat niet meer zo?

Ik zat namelijk naar deze te kijken:
Aristona ADV440
http://www.vergelijk.nl/d...istona/adv440/specs.rhtml

heeft ook een usb aansl.

Iemand ervaring/idee over?
Die heeft geen HDMI. Is een beetje zonde mocht je een tv met HDMI hebben, of in de toekomst een nieuwe tv neemt. Dan moet je deze alsnog via scart aansluiten. Voor mij een reden om niet zoiets te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
Ik heb ook het een en ander gekeken en ik kom een beetje uit de op Philips spelertjes, omdat ik daar dus goede dingen over hoor. Toch heb ik nog wat twijfels, vooral omdat dit weer een iets hogere prijsklasse is dan ik in gedachte had, zoals topicopener ook aangaf: 50 euro.

http://www.consumer.phili...ue%2Cid0%3DDVP3360%252F12

Dit is een vergelijking tussen de Philips DVP3360 en 3380.

Verschil is dat de tweede DivX ultra ondersteund.
En bij geluid staat ook het een en ander wat ik niet helemaal begrijp en dat gaat over Signaal-ruisverhouding, Vervorming en ruis (1 kHz), Crosstalk (1 kHz) en Dynamisch bereik (1 kHz). Bij de tweede en derde staat er voor de 3380 een lagere waarde. Is dit juist goed of juist niet?

Wil zoals TS nu een keer een goede dvdspeler hebben waar ik niet al te veel omkijken naar heb en waar ik me niet aan hoef te irriteren. Dit is niet bedoeld als topic kapen trouwens, denk dat TS hier dus ook wel wat aan heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat een lagere waarde beter is ja. Maar weet het niet zeker.

Overigens zie ik in dat vergelijk geen xvid staan...

HDMI aansluiting maakt mij persoonlijk niet uit. Ik zal veel divx er mee kijken. daarvan is de kwaliteit van een nivo dat scart of hdmi denk ik niet uitmaakt. Zelfs met DVD vraag ik me af of het uitmaakt. Met bluray op een HD tv natuurlijk wel.

Maar weet iemand nou of Aristona en Phillips dezelfde aparaten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
Een flinke kick:

Misschien is dit een optie? Ziet er ook vrij compleet uit:

http://www.medion.com/ms/...e/_nord/3/?refPage=medion

Weet alleen de reputatie van medion op dit gebied niet.

Slimline Design DVD-Player
MEDION® LIFE® P71007 (MD 82533)

* Filme, Bilder und Musik in bester Qualität
* HDMI-Anschluss
* USB-Anschluss
* 4 in 1 Kartenleser
* 36 Monate Herstellergarantie

Eigenschaften:

* Integriertes 4 in 1 Kartenlesegerät und USB-Port (Secure Digital Card, Multimedia Card, Memory Stick, Memory Stick Pro)1
* Direkte Wiedergabe von Filmen und Fotos
von einer Speicherkarte oder einem
USB-Stick möglich1
* DVDs mit 576i können auf 1080p hochskaliert werden
* Integrierter Dolby Digital (AC3 5.1) Decoder
* DVD+R/DVD+RW/DVD-R/DVD-RW/ MPEG4/ Xvid/DivX/MP3/WMA/ CD-R/CD-RW/Audio-CD/Photo-CD/ SVCD/VCD kompatibel
* Progressive Scan
* 6–sprachiges OSD (On Screen Display)
(DE, GB, IT, FR, ES, NL)

Anschlüsse:

* Audio-Ausgang 5.1-Kanal dekodiert
* Audio-Ausgang (L/R Stereo) (im 5.1 Ausgang integriert)
* Video-Ausgang
* S-Video-Ausgang
* Component-Ausgang
* Digital Audio-Ausgang (koaxial/optisch)
* RGB-Ausgang im Scart-Ausgang integriert
* Euro-Scart-Ausgang
* HDMI-Schnittstelle & USB-Port
* Kopfhörerbuchse mit Lautstärkeregelung

Zubehör:

* 5 in 1 Fernbedienung inkl. Batterien
* Scartkabel

Abmessungen (B x H x T):

* ca. 430 x 35 x 215 mm

1 Speicherkarten/USB-Stick nicht im Lieferumfang enthalten.

[ Voor 77% gewijzigd door BlisterAMG op 28-11-2009 22:15 ]

Pagina: 1