Toon posts:

Internet problemen met nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Gister heb ik al mijn onderdelen binnengekregen en heb alles toen in elkaar gezet, Windows 7 geinstalleerd, alle drivers etc.

Mijn specs:

Moederbord: Asrock 870 Extreme3
Processor: AMD Phenom II X6 1055T
Processorkoeling: Scythe Mugen 2 Rev. B
Geheugen: Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9
Videokaart: HIS HD 6850 1GB GDDR5 PCIe (die het ook niet doet, krijg geen beeld bij het opstarten, dus heb mn oude erin gezet en die doet het wel.)
Voeding: Tagan BZ Series 700watt.

(Samen gesteld met behulp van http://tweakers.net/revie...high-end-gamesysteem.html)

Maar nu heb ik problemen met mijn internet. Ik kan niet langer dan 5 minuten internetten of het valt uit en doet daarna niks meer, tenzij ik een reboot doe, dan werkt het weer voor een paar minuten.

Als ik het probleem wil oplossen dan krijg ik steeds de error dat mijn kabels er niet in zitten, of dat ze stuk zijn. Ik heb verschillende kabels geprobeerd, ook in andere computers (waar ze het dan wel gewoon doen), dus daar zal het niet aan leggen.

Hiermee ben ik wat gaan rondzoeken wat het nou kan zijn, ik kwam op het volgende, een bios reset of bios terugzetten naar defaults. Dat heb ik gedaan. Nu doet mijn internet het ''normaal'' maar zodra ik wil gaan gamen (World of Warcraft in dit geval) dan is het gelijk weer weg en moet ik weer een reboot doen of de drivers opnieuw installeren wil ik weer internet hebben.

Ik heb alles een aantal keer nagekeken, kabeltjes zitten goed etc etc...

Ik heb echt geen idee wat het kan zijn, is mijn moederbord stuk? ik kan het zelf niet geloven aangezien hij nieuw is. (zelfde geld voor mijn videokaart)

kan iemand mij hier misschien op weg helpen?

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:18
Heb je al eens een BIOS update geprobeerd?
Hoe gaan je temperaturen?

[ Voor 24% gewijzigd door theblindman op 12-12-2010 15:47 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Heb je de laatste drivers? Laatste BIOS op het moederbord? Laatste firmware op je router?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-02 22:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Er zit een 1 Gb LAN op dat moederbord. Draait die verbinding ook op 1 Gb? Zo ja? Heb je bekabeling die geschikt is? Wat als je de verbinding forceert naar 100 Mbit?

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
theblindman schreef op zondag 12 december 2010 @ 15:44:
Heb je al eens een BIOS update geprobeerd?
Hoe gaan je temperaturen?
Zo ver ik zie heb ik de laatste.
Petervanakelyen schreef op zondag 12 december 2010 @ 15:45:
Heb je de laatste drivers? Laatste BIOS op het moederbord? Laatste firmware op je router?
ja die heb ik.
remco_k schreef op zondag 12 december 2010 @ 15:47:
Er zit een 1 Gb LAN op dat moederbord. Draait die verbinding ook op 1 Gb? Zo ja? Heb je bekabeling die geschikt is? Wat als je de verbinding forceert naar 100 Mbit?
is er een manier dat ik dat kan checken? (sorry ik ben niet supergoed in dit soort dingen)

edit:

is dit wat je bedoelt: Afbeeldingslocatie: http://img256.imageshack.us/img256/7636/langn.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2010 15:58 ]

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-12-2025
Kijk eens in je Windows log naar errors of waarschuwingen rond het tijdstip dat je je verbinding verliest.
Start -> Rechtsklik op 'Computer' -> Manage -> Event Viewer -> Windows Logs -> System
De rode en gele icoontjes moet je op letten, en alles wat netwerkgerelateerd is hier posten, dan kunnen we je verder helpen.
100mbit of gigabit maakt niks uit, dat werkt allemaal met elkaar, je merkt het alleen aan de snelheid. Kabels die niet geschikt zijn voor gigabit (Cat5) werken ook gewoon, alleen kan het zijn dat je niet de volle snelheid haalt.

[ Voor 50% gewijzigd door Flying Bobman op 12-12-2010 16:06 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-02 22:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ja, je draait op 100 Mbps.

Als je op details drukt, krijg je je IP adres te zien dacht ik.
Als je internet verbinding het _niet_ meer doet, kijk dan eens wat je IP adres is.
(en anders kan je die verkrijgen door start->uitvoeren->cmd->ipconfig)

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Flying Bobman schreef op zondag 12 december 2010 @ 15:56:
Kijk eens in je Windows log naar errors of waarschuwingen rond het tijdstip dat je je verbinding verliest.
Start -> Rechtsklik op 'Computer' -> Manage -> Event Viewer -> Windows Logs -> System
De rode en gele icoontjes moet je op letten, en alles wat netwerkgerelateerd is hier posten, dan kunnen we je verder helpen.
Waarschuwing 11-12-2010 12:44:09 DNS Client Events 1014 Geen

(In de naamomzetting voor de naam isatap.lokaal is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert.)

Waarschuwing 11-12-2010 13:07:30 Dhcp-Client 1003 Gebeurtenis adresconfiguratiestatus

(Deze computer kan het netwerkadres (van de DHCP-server) niet vernieuwen voor de netwerkkaart met netwerkadres 0x00252279DAC3. De volgende fout is opgetreden: 0x79. De computer zal blijven proberen om zelf een adres van de server met netwerkadressen (DHCP-server) te verkrijgen.)

• theblindman
Hmm... Wat voor router gebruik je?

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-12-2025
Probleem dus met het krijgen van een IP. Als het probleem weer voorkomt, probeer dan je IP te releasen en dan te renewen. Of een statische IP in te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een zyxel P-2602H-D1A

Verwijderd

Topicstarter
remco_k schreef op zondag 12 december 2010 @ 16:02:
[...]

Ja, je draait op 100 Mbps.

Als je op details drukt, krijg je je IP adres te zien dacht ik.
Als je internet verbinding het _niet_ meer doet, kijk dan eens wat je IP adres is.
(en anders kan je die verkrijgen door start->uitvoeren->cmd->ipconfig)
dit is wat ik dan krijg:

Afbeeldingslocatie: http://img571.imageshack.us/img571/6536/ipconfigx.jpg

• theblindman
Hmm... Wat voor chip zit er op dat bordje? Realtek? (Start>rechts op Computer>Beheer>Apparaatbeheer>Netwerkadapters)

Verwijderd

Topicstarter
Realtek PCIe GBE Family Controller

• theblindman
Probeer deze driver eens (als je dat nog niet hebt gedaan ;):
http://europe.asrock.com/...AN_Win7-64_Win7(7017).zip
En deze BIOS update:
http://europe.asrock.com/...0%20Extreme3(1.60)WIN.zip

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wanneer je op andere pc's geen problemen hebt met zowel de kabels als de router dan denk ik dat je toch richting moederboard moet gaan zoeken. Het frapante hierbij is dat ik in meerdere topics lees dat mensen ongeveer een zelfde probleem hebben maar dan met audio. Hierbij krijgen mensen de melding dat de kabel van de voorste audioaansluitingen niet aangesloten zou zijn en telkens ook een melding van niet verbonden krijgen.

Het zou mij dus toch niets verbazen wanneer er toch een productiefout in deze moederboarden geslopen is en zeker gezien dat je alle drivers en biosupdates al gedaan hebt, waarbij ik zelf betwijfel of een biosupdate werkelijk hulp bied aan een detectie van aangesloten bekabeling. Mocht dit allemaal niet baten dan raad ik je aan het moederboard toch RMA te sturen want je mag toch wel verwachten dat de onboard netwerkkaart feilloos functioneerd.

HIer trouwens de topics waarin mensen ook problemen hebben met detectie van aangesloten kabels :

Front audio valt weg
Geen geluid bij Asrock X58 Extreme3

Verwijderd

Topicstarter
mja ik denk dat ik em dan maar gewoon trugstuur en kijken of ik dan een goeie ervoor trug krijg, want ik zou het anders egt nie meer weten.

thx voor alle hulp iig :)
Pagina: 1