Front audio valt weg

Pagina: 1
Acties:

• PaulEm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02-2025
Vandaag heb ik mijn nieuwe PC in elkaar gebouwd, alles werkt goed echter heb ik nog 1 'probleem'.
Front audio werkt niet stabiel, deze valt namelijk random steeds weg. Een draadbreuk kan het niet zijn, want geluid valt niet weg wanneer ik mijn jack van mijn koptelefoon ronddraai etc.

Het betreft hier een (nieuw uit de verpakking):
CoolerMaster CM 690 II Advanced
Asrock 870 Extreme3
Creative Fatal1ty Gaming Headset

Ik heb de de nieuwste drivers geinstalleerd voor mijn moederbord van de site van Asrock af.
Wanneer ik mijn koptelefoon aan de achterkant in plug blijft alles verder wel stabiel draaien.

Even kort samengevat wat mijn probleem is:
Realtek blijft maar zeuren van 'Er is een stekker losgekoppeld.' / 'Er is een stekker aangesloten' wanneer ik mijn headset in mijn Front panel in plug. Er zit geen logica in wanneer het gebeurd, soms gebeurd het gewoon een paar minuten niet, en soms bijna elke 10 seconden. Mijn geluid valt dan ook gewoon even weg, totdat Realtek weer zegt dat de kabel is aangesloten.

Zelf zou ik niet weten waar dit aan kan liggen, en ook kan ik hier op internet weinig over vinden. Hebben jullie nog suggesties?

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-01 15:40
misschien audioheader van je kast naar je mobo ff checken?

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 13:45
Het kan aan precies 2 dingen liggen:
1) aan je moederbord
2) aan je frontpanel

Dus. Ik zou zeggen controleer nog één keer of je écht alles goed aangesloten hebt, en zo ja probeer dan een andere frontpanel. Dan heb je wel uitgesloten welk onderdeel je terug moet sturen.

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-02 12:49

mvh

State Governor

Het lijkt dan alsnog op een kabelbreuk, maar dan in je kast :) als de verbinding tussen je moederbord en frontpanel niet goed is, is dat natuurlijk hetzelfde als een setje met kabelbreuk erop aansluiten.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

• PaulEm
Biersteker schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:51:
misschien audioheader van je kast naar je mobo ff checken?
Waar zou ik naar moeten kijken? Ik heb HD Audio aangesloten op het moederbord (kan er maar op 1 manier op), verder heb ik het AC'97 kabeltje eraan vast getie-wrapped. Dit kan toch verder geen kwaad?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik denk toch dat je nog eens naar dat HD stekkertje moet kijken of die er wel goed op zit en een beetje aandrukken ( uiteraard met de nodige voorzichtigheid ).

Dat AC97 stekkertje kan je trouwens gerust met een tierap aan de kabel vastmaken hetgeen ik ook altijd doe zodat het niet door de kast slingert.

• Bioman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:03
Zelf heb ik vrijwel dezelfde setup en kreeg ook steeds de melding dat er een stekker is losgekoppeld. Maar alle audio in + output werkt gewoon. Ik gebruik de mogelijkheid van realtek om via de frontpanel en achterop bij het mobo verschillende output te laten streamen (op mijn headset skypen, frontpanel, en tegelijk naar mp3 op mijn stereo, IP/OP mobo, luisteren).

Bij mij is het dus geen kabelbreuk maar iets braks van de Realtektools, ook als ik alle audiokabel loskoppel en ook de HD stekker los van het moederbord heb geeft hij steeds de melding. Ik laat nu de Realtektool niet meer opstarten.

heb een asrock 870 + fatal1ty headset + Fractal Design Define R3

[ Voor 6% gewijzigd door Bioman op 11-12-2010 23:46 ]

• PaulEm
Zoals Delibel zegt klopt, het ligt inderdaad aan de Realtek tools. Toen ik deze verwijderd had werkte alles goed, totdat ik vanmorgen weer achter mijn PC ging. Kreeg toen weer een melding dat er nieuwe hardware was gevonden en automatisch was geïnstalleerd. Sinds dien begon mijn geluid weer te kutten.

Vervolgens heb ik gezocht naar problemen met de Realtek software, en bingo. Je opent de software, vervolgens zie je rechts bovenin 'Geavanceerde apparaatinstellingen'. Daaronder vind je een geel mapje, wanneer je daarop klikt komt er een venster omhoog waar je een vinkje kan plaatsen bij 'Detectie aansluiting voorpaneel uitschakelen'.

Sinds ik dit heb gedaan ben ik eindelijk van die melding af dat de stekker is aangesluiten en losgekoppeld, en werkt mijn geluid gewoon perfect!

Afbeeldingslocatie: http://img258.imageshack.us/img258/3245/realtek.png

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Toch betwijfel ik of het geheel aan de Realtek software ligt en het eerder een combinatie van het moederboard en de software is, want zelf heb ik een Asus P7P55-M boardje met ook een Realtek geluidskaart onboard waarbij ik de gewone standaard Realtek software heb geinstalleerd. Echter bij mij heb ik dit probleem nog nooit gehad terwijl ik toch die voorste in en uitgangen gewoon gebruik, en ik dit probleem al hier in meerdere topics gezien heb bij de Asrock boarden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Zaken die elders op GoT besproken worden horen daar thuis. Zoals front audio: zoals de naam al zegt gaat het om audiodevices. Zij horen dus in Audio & HiFi :o

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1