Toon posts:

overclocken q6600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
intel core 2 quad processort q6600
2.4 ghz
geforce 8600gs 1279mb
2x 500gb
2048mb ddr2( en welke kit kan ik gebruiken als ik 2x 2gb der in wil hebben en dd3 is ??rond de 35 a 40 euro ??)
ik heb dus overal gelezen dat ik hem wel kan overclocken
ik wil naar ongeveer 2.6 of 2.7ghz dus niet al te ver
ik heb de core temp en het is ongeveer 33 graden
iemand die uitleg kan geven ? of iemand ervaring?
ik heb deze al gezien http://nl.hardware.info/t(...)-voor-hetzelfde-geld maar dat is een e 6600

ik ben best wel noob dus graag stapgewijs
alvast bedankt

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2010 14:17 ]

• X-Tripiot
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-01 20:10
simpel speedstep sttat aan. dus in je bios bij cpu configuration even uitschakelen. en dan ben je klar. of in windows bij energiebeheer hem in performance mode zetten

Verwijderd

Topicstarter
get lolled even sirieuss ??

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2010 13:50 ]

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-01 19:07
Iedereen hier zou het op prijs stellen als je duidelijke zinnen maakt met goede vraagtekens etc.
Het is nu nogal onduidelijk.

Over je vragen:
Dat in CPU-Z de multiplier constant veranderd is de Intel SpeedStep wat constant de snelheid en voltage verlaagd zodra de CPU minder (inactief)/actief is. Ik zou er niks aan veranderen.

Die temperatuurwaarde van 33 zegt volgens mij niks. Test eens met het programma LinX, tijdens een test meet dan eens de temperatuur. Ik denk dat het bij jou wel zo'n 65 graden kan gaan worden.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb getest met de intel stresstest
en ik kwam niet hoger dan 50 graden (rond de 47grade)
en hij zij dat het systeem stabiel werkte

maar nu de vraag wat ik moet ik allemaal doen om hem 2.6ghz te laten lopen ??
graag stapsgewijs

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
De FSB verhogen naar 300 (2700/9 multiplier) succes. :)

Verwijderd

Topicstarter
maar het lukt niet dat heb ik al geprobeert ??
het is dan zeg maar grijs en ik kan er niet op komen ??
hoe moet dat dan ??

maar moet ik dan nog andere dingen veranderen ?? aangezien ik toch niet zo een hoge snelheid wil bereiken

• boers706
  • Nu online
Als het gewoon grijs is kun je misschien gewoon 300 typen. Welk moederbord heb je trouwens?

Verwijderd

Topicstarter
foxconn n15235 staat er op

het lukt niet om 300 te typen want het is niet blauw het is grijs en als ik er probeer op te komen met mijn pijl toetsen slaat die het over, wat moet ik dan nog allemaal veranderen ??

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2010 14:50 ]

• boers706
  • Nu online
Volgens google is het een P4M800P7MA-RS2. Je moet dan kijken bij SuperSpeed en dan bij CPU Clock Ratio. Hier kun je de FSB veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
dus ? bios en dan ?? en dan ?

maar uhmmm als ik dat verandert heb wat ik moet ik dan nog allemaal veranderen ???

• boers706
  • Nu online
niks, dan druk je op F10, of je kiest ergens op opslaan en afsluiten, en je computer start opnieuw op met de nieuwe instellingen.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Geef het maar op, je hebt er de ballen verstand van en wilt je er duidelijk niet in verdiepen.. Goed advies? Ga op zoek naar een q6700, die loopt op 2,66 GHz.

En nog iets: lees de faq over het openen van een topic, je TS is ver beneden de maat en je niveau voldoet ook niet aan wat er hier verwacht wordt van gebruikers

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Kan je eens dit programma downloaden&installeren en dan een screentje maken en hier uploaden?

Maar waarschijnlijk heb je dit probleem?

Verwijderd

Topicstarter
ik wil me er best wel in verdiepen alleen sommige dingen kloppen niet wat mij verteld wordt

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

Blord

Hello Kitty !

boers706 schreef op zondag 12 december 2010 @ 15:03:
Volgens google is het een P4M800P7MA-RS2. Je moet dan kijken bij SuperSpeed en dan bij CPU Clock Ratio. Hier kun je de FSB veranderen.
Naar mijn mening kun je met dit moederbord niet overclocken. Dit zijn budget chipsets met bijna geen oc mogelijkheden. Ik heb zelf een ASUS P4M900 chipset en de FSB is niet instelbaar in de BIOS.

• boers706
  • Nu online
nedernakker schreef op zondag 12 december 2010 @ 15:15:
Geef het maar op, je hebt er de ballen verstand van en wilt je er duidelijk niet in verdiepen.. Goed advies? Ga op zoek naar een q6700, die loopt op 2,66 GHz.

En nog iets: lees de faq over het openen van een topic, je TS is ver beneden de maat en je niveau voldoet ook niet aan wat er hier verwacht wordt van gebruikers
Hier ben ik het mee eens, voordat je het weet is je computer onherstelbaar beschadigd. Misschien heb je nog een vriend of kennis die verstand van zaken heeft. Laat die er eens naar kijken. Trouwens volgens mij is een verhoging van 2,4 naar 2,7 ook niet een overclock die nodig is om bepaalde dingen die je nu niet of naulelijks kan draaien, draaiend te maken. Ikzelf heb namelijk ook de Q6600 en deze draait op 3200 Mhz (400 x 8). Dit resultaat is wel behaald na verantwoord proberen waarbij ik wel het risisco van onherstelbaar beschadigen in mijn achterhoofd heb gehad. Veel succes verder met overclocken maar verdiep je er eerst even wat meer in. :)

Verwijderd

Topicstarter
maar je kan dat toch omzeilen of heb ik het nou fout ?? dat je nog steeds wel kan overc. alleen dan heb je meer kans dat die beschadigd raakt of so ?? want ik had het ergens paar maanden terug gelezen

Verwijderd

Topicstarter
ik geef het op mijn overclock time komt nog wel wanneer ik een nieuwe computer heb :D

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
wow.. daar ben je toch wel snel achter gekomen in 2 uur en 40 minuten....

echt het meest kansloze topic ooit...

weerspiegeld weer gelijk hoe veel moeite je er voor wilt doen...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• CQC AnacondA
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-01 14:50
Lijkt het er nu op dat idd het niveau wat daalt?
Voor het overclocken van machines zijn gewoon eerst wat simpele gedachtesprongen nodig.

1. Neem even in gedachten afscheid van je spullen. De kans dat je wat opblaast is aanwezig.
Dit is niet noodzakelijkerwijs treurig maar een goed leermoment.

2. Je machine wordt niet in een keer een turbobak die alles op high draait.
Het is immers eerder leuk om te doen dan dat het de levensduur van de machine verlengd.
Eerder andersom

3. Lees je in!
Internet staat vol met handleidingen.

4. Neem de Tijd, het lukt niet in een keer, dus een hoop trail and error.

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Vaak staan in de BIOS de FSB snelheden "gelockt" (dus grijs) waarbij je meestal net erboven kunt aangeven dat ie ze niet meer automatisch moet uitlezen maar dat ze handmatig ingesteld moeten kunnen worden, dan pas kun je ze zelf instellen... Ik weet niet of dat het geval is met jouwn mobo maar lees eens goed alle opties in de BIOS door, desnoods post een aantal die belovend klinken hier zodat mensen je kunnen helpen (of maak een screenie/foto)...
Pagina: 1