Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-07 19:51

fstieger99

www.Isaia.it

Topicstarter
zit momenteel met de volgende vraag:

Ik vind het investeren in een grote SSD nog teveel voor te weinig GB;. vooral ook omdati k zelf ook veel games op me HDD staan.

Ik heb nu het volgende plan:

een SSD ( 60 - 80GB) met trim voor het OS W7 64bit Office en wat primaire programmas --> C schijf

De installaties van de games zal dan gebeuren op de D schijf speciaal voor games.

Gaat dit werken?

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:11
ja waarom zou dat niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

tuurlijk...waarom niet.......????????

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 08:42
Tuurlijk gaat dit werken.

Let wel op dat je wel rekening moet houden met ietwat lange laadtijden op je F3, mocht je verwachten dat je net zulke snelle laadtijden zou krijgen als op je ssd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SSD? ga voor een Vertex 2!

Boe Harry! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

1 SSD en een 2de optical HDD, no problem at all. SSD 80 gig is toch wel het minimale als je ook een beetje ruimte over wilt houden ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-07 19:51

fstieger99

www.Isaia.it

Topicstarter
ja ik bedoelde werken in de zin dat het geen negatieve invloeden heeft op de programmas die op C staan .Games op d zetten mogelijk dingen in C mijn documenten etc. Ik wil niet dat door eventuele van dit soort randzaken de helft van de snelheidswinst van een SSD teniet wordt gedaan.

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:32
Het is juist een hele goede combinatie. (die eigenlijk bijna iedereen gebruikt)
Tenzij je alleen maar kleine games hebt, zou ik het idd zo doen
Eventueel erg veel gespeelde games (die niet te groot zijn) ook op de SSD
installeren, zo dat deze lekker snel laden :)
Want je games zullen er dus niet sneller mee laden als je ze op de oude HDD laat staan, maar dat lijkt me logisch ;)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alles word een stuk snell van SSD's dus zet de high prio apps op deze drive en je geniet van de snelheids winst.

Tip: zorg dat er GEEN extra drives zijn aangesloten tijdens de instalatie anders (in mijn geval) gaat windows de bootmgr enz op de verkeerde drive zetten met als gevolg dat hij niet start als deze drive ontbreekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 20:44
Geen probleem dus, om Apps op de SSD te gooie en games op de F3.

Maar stel je wilt je SSD formateren (welke reden dan ook), dan neem ik aan dat sommige games problemen gaan veroorzaken omdat het de benodigde files die op de SSD waren geinstalleerd (bv. Register entries, mydocs, drivers, frameworks ETC ETC...) niet kan vinden right? of zit er ik helemaal naast? Dus moet je beide schrijven formateren..!?

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Mystikal

It never hurts to help!

Brainsz schreef op donderdag 09 december 2010 @ 16:01:
Geen probleem dus, om Apps op de SSD te gooie en games op de F3.

Maar stel je wilt je SSD formateren (welke reden dan ook), dan neem ik aan dat sommige games problemen gaan veroorzaken omdat het de benodigde files die op de SSD waren geinstalleerd (bv. Register entries, mydocs, drivers, frameworks ETC ETC...) niet kan vinden right? of zit er ik helemaal naast? Dus moet je beide schrijven formateren..!?
Nope, ik geloof niet dat dat een probleem gaat opleveren. Hooguit savegames die wellicht ergens tussen je 'mijn documenten' worden opgeslagen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:49

job

Brainsz schreef op donderdag 09 december 2010 @ 16:01:
Dus moet je beide schrijven formateren..!?
Nee, je moet het spel gewoon opnieuw installeren. Windows weet na een herinstall ook niet beter dan dat het spel ook niet geinstalleerd is. Als installatieplek de oude installatie aangeven en de boel wordt overschreven (of de oude installatie lomp wel deleten, en daarna opnieuw installeren).

[ Voor 8% gewijzigd door job op 09-12-2010 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beunhaasbaas schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:41:
Tuurlijk gaat dit werken.

Let wel op dat je wel rekening moet houden met ietwat lange laadtijden op je F3, mocht je verwachten dat je net zulke snelle laadtijden zou krijgen als op je ssd 8)7
Een SSD laad zo snel dat je gegarandeert de eerste bent in de game die spawnt :)
Per spel kan je bekijken of die op hd moet blijven of op de ssd ,een spel wat je vaak speelt en hoge disk load heeft met laden kan je best op ssd zetten . Pac man ofzo kun je net zogoed van hd draaien ,maar een spel als battlefield 1942 is wel gebaat met een snelle disk iq ^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:30
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 17:52:
[...]

Een SSD laad zo snel dat je gegarandeert de eerste bent in de game die spawnt :)
Per spel kan je bekijken of die op hd moet blijven of op de ssd ,een spel wat je vaak speelt en hoge disk load heeft met laden kan je best op ssd zetten .
En als je tegenstanders nu ook het spel op een SSD hebben draaien :z O-) :+

Maar kleine spellen op een SSD zetten is leuk, maar als je spellen als CoD op een SSD gaat zetten, dan staat hij toch snel vol hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:32

Compizfox

Bait for wenchmarks

Destianto schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:43:
1 SSD en een 2de optical HDD, no problem at all. SSD 80 gig is toch wel het minimale als je ook een beetje ruimte over wilt houden ;)
Wait whut, optical HDD?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 22:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yannickie111 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 17:57:
[...]

En als je tegenstanders nu ook het spel op een SSD hebben draaien :z O-) :+
Dat is altijd een kwestie van tijd , in pc land is stilstaan achteruitgaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Applicaties moeten juist op HDD. Want ze worden maar 1x geladen en dat is klaar. Games zoals WoW en Aion hebben behoefte aan snelle data als nieuwe spelers in beeld komen (laden van char data) en vliegen door zones vragen ook snelle update zone data. Anders gaat het laggen. Zet belangrijkste mmo die je speelt dus op SSD.
Applicaties hebben geen behoefte aan snel inladen, die kunnen dus meestal op HDD.

[ Voor 6% gewijzigd door MrDummy op 09-12-2010 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
Ook is het handig om één keer in de maand of zo, een image te maken van je SSD (OS).
Mocht er wat gebeuren dan kun je altijd een image terugzetten en hoef je niet alles opnieuw te installeren.
Zou hier Acronis TrueImage 2011 voor gebruiken; zorgt er ook voor dat de partitie van je SSD weer goed wordt aligned. Anders heb ik daar nog wel een programma voor die vanuit Windows de alignment weer goed zet.

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Pagina: 1