Help bij kopen voor een cadeau!

Pagina: 1
Acties:

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-02 14:11
Beste tweakers,

Na veel denken heb ik besloten om te verdiepen in een setje voor in het huiskamertje. Dit name omdat ik vroeger toen ik nog "klein" was een Samsung HT-P1200 heb aangesmeerd bij mijn vader. Dit bleek achteraf een serieuze tegenvaller en na 3 jaar luistert mijn vader nu heel erg weinig muziek omdat het geluid van het setje ervoor (een dikke sony) gewoon veel beter geluid produceerde. Hierbij wil ik dus dmv een kerstcadeau goedmaken.

Ik heb niet veel verstand van recievers en speakers maar heb zo goed mogelijk geprobeerd om alle reviews door te nemen en zo tot een uiteindelijk aankoop te komen maar in zo'n korte tijd geen verkeerde aankoop te maken heb ik toch jullie hulp nodig. 8)7

Wat ik wil:

5.1 geluid
100 watt per kanaal.
DVD-speler (BD komt later wel)
Warm geluid en hard geluid
Budget 800 euro

Wat ik gezien heb is:

Receivers

Onkyo TX SR 508 (pricewatch: Onkyo TX-SR508 Zilver)
Pioneer VSX 920 (pricewatch: Pioneer VSX-920-K)

Speakers:

Jamo S606 (pricewatch: Jamo Studio S606 Bruin)
Quadral Quintas 5000 (http://hificorner.nl/quintas-5000.html)

DVD-spelers lijken mij niet echt een discussie punt gezien er al te koop is voor 20 euro.

Ik heb ook gezien voor een speciale aanbieding van Wehkamp:

Een Harman Kardon reciever en JBL speakers helaas is de output maar 70 watt per kanaal. Maar de kwaliteit is toch dan wel beter(?). Ik zal namelijk wel gelijk de speakers veranderen naar het bovenstaande.

http://www.wehkamp.nl/bee...a-set/C12_N0A_N40_716196/

Ik zou het niet beter weten en kunnen weten in dit korte tijdsduur en mijn excuses voor het snelle vraag. Ik zal vast heel veel dingen over het hoofd hebben gezien en zal ook niet beter weten. Als men een betere keuzes kan aanbieden zou ik het ook heel erg waarderen. Alvast bedankt voor jullie hulp :D .

Ritish

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als het toch om muziek gaat, waarom dan geen mooie stereo setup? Dat zal vele malen beter klinken!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Eensch met Aloys, voor muziek zou ik het ook lekker simpel houden en dan kom je met 800 euro best wel een eind. Wil je persé vloerstaanders trouwens? Ik snap dat die Quadral en de Jamo er stoer uitzien, maar ook boekenplankmodellen kunnen prima muziek weergeven. Mocht je wel staanders willen hebben, kijk dan ook naar de KEF iQ50, er is een nieuwe serie waardoor deze speaker voor een mooi prijsje de deur uit gaat. Dan heb je 300 euro voor een versterker, dat moet lukken.

Edit: Laat je niet leiden door wattages, bij goedkopere receivers klopt weinig van de geclaimde output en ook bij versterkers speel je met lage wattages jezelf helemaal doof. Let liever op de aansluitingen die je eventueel nodig hebt.

p.s. Dat warme en harde geluid, is dat iets wat jouw vader wil, of is het wat jij denkt dat hij wil? Ik snap trouwens best dat je je pa wil verrassen, maar is het niet leuker om samen een keer te gaan luisteren in een winkel? Als hij er naar moet luisteren is het misschien wel zo prettig dat hij het zelf uit kan zoeken, heb je achteraf ook geen genuil/voel je jezelf niet schuldig als het wéér niet goed is.

[ Voor 11% gewijzigd door DriveSand op 08-12-2010 23:08 . Reden: Edit ge-edit ]

• RRCreations
Drivesand en Aloys

Heel erg bedankt voor jullie snelle reactie. Ik dacht zeker er eerst over na om een stereo set te kopen maar mijn moedert kijkt heel veel films en is het dan ook beetje voor haar. Verder zal ik me niet laten verleiden door de watts van systemen en zelf zo goed mogelijk proberen. Ik ga zelf morgen naar een hifi winkel maar op wat zal ik dan moeten letten? Heb zelf een Logitech Z5500 maar volgens vele kan het veel beter. Ik wil tevens dat het ook uitbereidbaar is. Ik kan zelf natuurlijk ook met een 2.0 systeem beginnen en dan uitbreiden naar een 5.1 indien nodig of is dat niet raadzaam door allerei verschillende boxen? Mocht ik zelf trouwens niet kunnen vinden dan zal ik natuurlijk wel mijn vader meenemen. Het is tevens jammer dat winkels zoals mediamarkt niet zulke setups hebben staan.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:41

FeaR

In GoT we trust

RRCreations schreef op woensdag 08 december 2010 @ 22:43:
Wat ik wil:

5.1 geluid
100 watt per kanaal.
DVD-speler (BD komt later wel)
Warm geluid en hard geluid
Budget 800 euro

Wat ik gezien heb is:

Receivers

Onkyo TX SR 508 (pricewatch: Onkyo TX-SR508 Zilver)
Pioneer VSX 920 (pricewatch: Pioneer VSX-920-K)
Leg uit....
Je gaat sowieso nooit 100 Watt constant gebruiken, dus die eis slaat eigenlijk nergens op. En ten tweede moet je heel wat dieper in de buidel tasten om een receiver te vinden die echt 100 Watt per kanaal constant uit kan sturen. De Onkyo en de Pioneer uit jouw shortlist kunnen dat sowieso niet. Die zitten eerder op een Watt of 40-50 constant per kanaal. Maar dat is meer dan genoeg zoals ook na te lezen is in [FAQ] Audio.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• RRCreations
@fear1986

Je hebt gelijk. Zie ook het bovenstaanse post. Maar hoe weet Ik welk receiver hoeveel watt nou effectief produceert en is het frequentiebereik dan wel goed aangegeven? Lijkt me wel van zotte als zoveel beschrijvingen niet kloppen dat niemand aan de doorbel trekt. Zal de FAQ doornemen en nog bedankt voor de reactie.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:41

FeaR

In GoT we trust

RRCreations schreef op donderdag 09 december 2010 @ 12:00:
Maar hoe weet Ik welk receiver hoeveel watt nou effectief produceert en is het frequentiebereik dan wel goed aangegeven? Lijkt me wel van zotte als zoveel beschrijvingen niet kloppen dat niemand aan de doorbel trekt. Zal de FAQ doornemen en nog bedankt voor de reactie.
Je weet het pas zeker als je een of een zeer goed merk treft waar je gewoon zeker van weet dat het kwaliteit levert. Alleen zit je dan wel aan een iets andere prijs, dus die methode valt af. Andere methode is veel tests lezen op goede sites, dus geen sites als WhatHifi of Kieskeurig. Op goede sites meten ze de waarden en zullen ze deze ook publiceren. Stereoplay heeft ooit eens de Onkyo TX-SR606 doorgemeten. Deze receiver heeft een opgegeven vermogen van 140 Watt per kanaal. Echter is dat dan gemeten op één kanaal en bij 1000 Hz. Maar na meten bleek deze receiver wel een hele 40 Watt per kanaal te produceren bij meerkanaals gebruik. En voor het laatste ga je die receiver toch gebruiken.

Het is maar net hoe een fabrikant het vermogen weergeeft. En die 140 Watt per kanaal van die Onkyo klopte ook wel, maar dat is gemeten onder een omstandigheid die je nooit gebruikt. Maar 140 Watt klinkt nu eenmaal leuker dan 40 Watt. Enige merk wat het - naar mijn inziens - dan ook netjes doet is Harman Kardon. Deze geven gewoon het vermogen wat de versterker minimaal kan leveren. Merken als Marantz garanderen dat de versterker 75% van het opgegeven vermogen haalt. Maar goed, een merk als Marantz is dan ook weer zo eerlijk om het vermogen te meten bij meerdere kanalen, 8 Ohm en op een bereik van 20 - 20.000 Hz.

Maar nogmaals: 40 Watt is meer dan genoeg om hard te spelen. Zeker als je speakers neemt met een hoog rendemen (89 dB/m) of meer.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1