Surround set voor een LCD tv

Pagina: 1
Acties:

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-01 14:50
tweakersss ik zit met een probleem, ik heb totaal geen verstand van audio/hifi etc..maar ik was van de week bij een vriend van mij en die had zo een geweldig geluid dmv een surround set!
Ik dacht nou ik ga gewoon even langs de winkel en koop een surround set,maar helaas behalve dat er een zeer grote aanbod is,probeert de verkoper natuurlijk jou de duurste aan te smeren.

De kamer waar het allemaal in komt te staan is bij 4 bij 5 meter,ik heb geen blu-ray nodig aangezien ik een ps3 heb.

ik heb wat topics gezocht en gelezen maar de meeste vragen waren of jaren oud of het ging heel erg diep op het onderwerp in :X

De verkoper vertelde mij dat het beter was een soundbar te kopen dan zo een box set (2.1 of 5.1).

Ik wil graag genieten van film geluid,waar ik links achter heel wat anders hoor dan van rechts achter of dat ik duidelijk een auto van links hoor komen ipv rechts

Iemand Tips ? ervaringen ? of afzeiken mag ook :X

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-01 14:01
Natuurlijk is een surroundset vet!
De verkoper vertelde mij dat het beter was een soundbar te kopen dan zo een box set (2.1 of 5.1).
Een soundbar is niet beter, maar kan soms wel een goede oplossing zijn, als je bijvoorbeeld geen speakers of kabels door je kamer wil leggen.
En sommige soundbars kunnen door allerlei metingen (werkt het beste in een vierkante/rechthoekige kamer) een redelijk goed surroundgeluid geven, maar echte boxen plaatsen is vaak toch beter.

En voor advies welke set hebben we wat meer info nodig denk ik.
Wat is je budget?
Aantal aansluitingen?

• lf2
yannickie111 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:36:
Natuurlijk is een surroundset vet!

[...]

Een soundbar is niet beter, maar kan soms wel een goede oplossing zijn, als je bijvoorbeeld geen speakers of kabels door je kamer wil leggen.
En sommige soundbars kunnen door allerlei metingen (werkt het beste in een vierkante/rechthoekige kamer) een redelijk goed surroundgeluid geven, maar echte boxen plaatsen is vaak toch beter.

En voor advies welke set hebben we wat meer info nodig denk ik.
Wat is je budget?
Aantal aansluitingen?
Ik ben wel bereid om gewoon kabels door de kamer te leggen...

Budget: ja geen idee...is rond de 450 euro redelijk ?
Aansluitingen: TV sowieso :p en een ps3....zou het ook fijn vinden om soms wat muziek te luisteren zonder dat de televisie aan moet...

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 15:50
Het is wel belangrijk om te weten of je een 5.1/7.1 receiver hebt.
Als je die nog niet hebt dan schroeft het de prijs al weer aardig omhoog :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:41

FeaR

In GoT we trust

lf2 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:45:
[...]
Budget: ja geen idee...is rond de 450 euro redelijk ?
Aansluitingen: TV sowieso :p en een ps3....zou het ook fijn vinden om soms wat muziek te luisteren zonder dat de televisie aan moet...
450 euro is best leuk om een surround setje neer te zetten. Ik zou me dan wel richten op 5.1 aangezien je met een 7.1 set weer twee extra speakers hebt die een hap uit het budget nemen, en op zich is de stap van 5.1 naar 7.1 een stuk minder waard dan de stap van 2.0 naar 5.1. Dus als je van niets naar 5.1 gaat is dat al een hele beleving. En een 7.1 receiver is iets duurder dan een 5.1 receiver,, maar veelal verwaarloosbaar.

Als je echt surround wilt zoals je dat beschrijft - dus explosies van rechts achter als het achter je gebeurt - dan zou ik een echte 5.1 set neerzetten en niets van een soundbar of wat dan ook. Deze kunnen soms redelijk goed surround faken, maar het gaat nooit boven een echte 5.1 surround set.

Aangezien je er meerdere apparaten op aan wilt sluiten zou ik gewoon voor een receiver met een speakersetje gaan. Merken als Onkyo hebben veelal wel leuke kant-en-klare sets die aan je eisen voldoen. Dat is veelal beter dan een setje van bijvoorbeeld Sony of Samsung. Op de receiver sluit je dan alles aan qua apparatuur en deze regelt dan het geluid en stuurt het beeld door naar de TV.
Muziek luisteren met de TV uit kan natuurlijk altijd met de tuner. CD-tje afspelen via de PS3 kan ook, maar dan heb je alleen geen on screen display met welk nummer er op staat.

Een leuke keuze om te beginnen is altijd iets van een Onkyo TX-SR308 en een 5.1 surround setje van bijvoorbeeld Canton, Jamo en dergelijke. Dan blijf je denk ik wel netjes rond de 450 euro. Onkyo heeft ook kant-en-klare setjes als de HT-S5305. Nadeel van deze setjes is dat er een passieve subwoofer bij zit en het upgraden later wat lastiger kan zijn. Als je dat toch niet van plan bent is een dergelijke HT-serie wel handig (als in dat het compleet wordt geleverd).

Let wel dat je met de PS3 Fat (indien je die hebt) niet alle soorten audio over HDMI kan sturen.
lutser :')

Je zei dat het mocht O+ :>

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• lf2
Het is wel belangrijk om te weten of je een 5.1/7.1 receiver hebt.
Als je die nog niet hebt dan schroeft het de prijs al weer aardig omhoog :)
kom net er pas achter wat een receiver was :/
FeaR1986 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 18:29:
[...]

450 euro is best leuk om een surround setje neer te zetten. Ik zou me dan wel richten op 5.1 aangezien je met een 7.1 set weer twee extra speakers hebt die een hap uit het budget nemen, en op zich is de stap van 5.1 naar 7.1 een stuk minder waard dan de stap van 2.0 naar 5.1. Dus als je van niets naar 5.1 gaat is dat al een hele beleving. En een 7.1 receiver is iets duurder dan een 5.1 receiver,, maar veelal verwaarloosbaar.

Als je echt surround wilt zoals je dat beschrijft - dus explosies van rechts achter als het achter je gebeurt - dan zou ik een echte 5.1 set neerzetten en niets van een soundbar of wat dan ook. Deze kunnen soms redelijk goed surround faken, maar het gaat nooit boven een echte 5.1 surround set.

Aangezien je er meerdere apparaten op aan wilt sluiten zou ik gewoon voor een receiver met een speakersetje gaan. Merken als Onkyo hebben veelal wel leuke kant-en-klare sets die aan je eisen voldoen. Dat is veelal beter dan een setje van bijvoorbeeld Sony of Samsung. Op de receiver sluit je dan alles aan qua apparatuur en deze regelt dan het geluid en stuurt het beeld door naar de TV.
Muziek luisteren met de TV uit kan natuurlijk altijd met de tuner. CD-tje afspelen via de PS3 kan ook, maar dan heb je alleen geen on screen display met welk nummer er op staat.

Een leuke keuze om te beginnen is altijd iets van een Onkyo TX-SR308 en een 5.1 surround setje van bijvoorbeeld Canton, Jamo en dergelijke. Dan blijf je denk ik wel netjes rond de 450 euro. Onkyo heeft ook kant-en-klare setjes als de HT-S5305. Nadeel van deze setjes is dat er een passieve subwoofer bij zit en het upgraden later wat lastiger kan zijn. Als je dat toch niet van plan bent is een dergelijke HT-serie wel handig (als in dat het compleet wordt geleverd).

Let wel dat je met de PS3 Fat (indien je die hebt) niet alle soorten audio over HDMI kan sturen.

[...]

lutser :')

Je zei dat het mocht O+ :>
woow _/-\o_ dus je hebt een receiver nodig voor een surround set,dacht dat je die er automatisch bij kreeg. nu begrijp ik gelijk wat receiver is :9.

Omdat ik er weinig verstand van heb (al de specificaties etc) heb ik liever een complete set...en aan upgraden denk ik niet aan....ben snel tevreden met wat ik heb O-)

Is zo een Onkyo set beter dan een Philips set...heb nooit eerder van de naam gehoord... :> waar moet ik eigenlijk op letten....

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08-2025
leesvoer: [FAQ] Audio ;) :)

• yannickie111
lf2 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 23:33:

[...]

woow _/-\o_ dus je hebt een receiver nodig voor een surround set
:+ _/-\o_
Ook voor stereogeluid van de tv via speakers heb je ene receiver nodig, maar dan 2.0.
Eigenlijk is het dus je versterker, maar dan vaak met wat meer opties.

• lf2
yannickie111 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:27:
[...]

:+ _/-\o_
Ook voor stereogeluid van de tv via speakers heb je ene receiver nodig, maar dan 2.0.
Eigenlijk is het dus je versterker, maar dan vaak met wat meer opties.
de kamer lijkt me te klein voor een 5.1 lijkt mij...wat vinden jullie van deze ?

HSB4352/12 of HTS5120 ??

• yannickie111
lf2 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 19:15:
[...]

de kamer lijkt me te klein voor een 5.1 lijkt mij...wat vinden jullie van deze ?

HSB4352/12 of HTS5120 ??
Waarom is de kamer van 4X5 meter te klein voor 5.1? O-)
Mijn kamer is net zoiets, iets kleiner zelfs, en ik heb ook 5.1 (al kun je een Z-5500 geen volwaardige homecinemaset noemen, maar voor bij de pc is het geluid :9~ )

Een soundbar is een optie, maar zoals al is gezegd, als je echt 5.1 geluid wil, is een 5.1 gewoon beter vergeleken met een soundbar.

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

als je een goede soundbar kan kopen heb je wel echt supergeluid alleen heb je dan ook een super prijs.....

dus 5.1 is toch de beste keuze,....

verder is de kamer niet te klein hoor, ik heb een keer een hut gebouwd met een 5.1 dvdspeler erin.
prima geluid hoor in dat hokje van 3 bij 2!! ;)

[ Voor 49% gewijzigd door klaasje11 op 11-12-2010 11:48 ]

Nieuwkoop is duurkoop

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

pricewatch: Pioneer VSX-519

+

pricewatch: Panasonic SB-TP20E-K Zwart

dit is een mooie set, voor uw budget is dit een goede keuze
je kan ook nog goedkopen gaan maar met deze set heb je een duurzaam setje voor ongeveer 400,-
met hdmi voor je ps3

Nieuwkoop is duurkoop

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-02 09:06
http://www.eshop.nl/winke...Kieskeurig&utm_medium=cpc
Vraag me af of dit iets voor jou is. Past goed bij je PS3 en voor later heb je 3D ondersteuning.
Pagina: 1