Gebruik van Sapphire active adapter met andere videokaarten

Pagina: 1
Acties:

• Niels Roosen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-02-2025
Hallo,

Naar aanleiding van wat zoekwerk en onder andere dit topic te hebben gevonden: beeldscherm probleem vroeg ik me af of mensen misschien weten hoe het zit met de opmerking van http://www.sapphiretech.c...product/?psn=0001&pid=357 over de goedkope actieve adapter van Sapphire:
Note: SAPPHIRE FleX series cards incorporate extra technology to allow a third DVI monitor to be connected to the card with a passive converter, as well as a fourth monitor to the DisplayPort output
Ik heb wel hints gezien dat het moet werken, maar ik vraag me af of iemand dat hier kan bevestigen.

Mijn doel is om een HD5750 van Powercolor te combineren met een 24" op 1080p en links en rechts een 17" met 1280x1024. Het is niet bedoeld om te gamen maar om m'n desktop te vergroten.

Graag commentaar!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-02 16:28
Het probleem in de topic die jij als eerste aanhaalt is dat eyefinity niet werkt. dit heb je echter niet nodig om je desktop te kunnen zien.

Zo'n passieve converter werkt dus wel om een extra scherm erbij te zetten.

(mocht je eye finity willen gaat je dat toch niet lukken, dit heeft 2x of meer dezelfde resolutie nodig)

• Niels Roosen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-02-2025
Nouja dat is dus het punt: ik heb nu een passieve converter en dan kan ik maar 2 displays aansturen. Als ik het goed heb begrepen zitten er maar 2 DACs op het bord en heb je een actieve converter nodig zodat je een 3e DAC hebt voor de displayport.

Ik vind het echter onzin om 120 euro uit te geven aan een actieve converter, de kaart die ik nu heb was net zo duur. Als deze converter van 20 euro echter ook werkt, dan ben ik ook klaar.

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-02 16:28
Als je primaire monitor DVI-D heeft kun je met een passieve displayport --> DVI-D je grote monitor aansturen en met de twee DVI-I poorten je twee kleinere schermen.

Kijk even naar de aansluitingen van je displays, welk type (DVI) zijn dit?