Toon posts:

beeldscherm probleem

Pagina: 1
Acties:

• darkangel456
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 25-08 23:14
Beste tweakers,

Weet niet of dit de juiste plek is voor me topic O-)

Ik heb het volgende probleem

Ik heb een HD5970.
En 3 BenQ G2420HD schermen.
Ze zijn als volgt aangesloten:

scherm 1: van DVI videokaart aansluiting naar VGA aansluiting monitor.
Scherm 2: Van DVI videokaart aansliting naar DVI aansluiting monitor.
Scherm 3: Minidisplay to display adapter naar HDMI AAnsluiting monitor (Met display naar HDMI kabel)

Nu krijg ik het 3e scherm niet ingestelt als uitgebreid bureaublad. Maar monitor 1 en 2 werken wel samen als uitgebreid bureaublad.

Weet iemand de oplossing hiervoor ?

Hier kunt u zien dat hij de 3e monitor wel herkent. Maar krijg hem dus niet ingestelt als 3e uitbreiding van bureaublad.

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Kan je hem ook niet instellen via de Windows interface ipv CCC?

Desktop | Server | Laptop

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 01:48

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Is je DP -> HDMI dingetje wel een actieve converter? Anders gaat dit niet werken in een Eyefinity setup.
Zo'neentje halen dus:

pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter

• darkangel456
Ik heb een kabel gekocht van display port naar HDMI en die er tussen zitten.
En die in deze setup gezet:

mini displayport to displayport => display port kabel to HDMI => HDMI aansluiting Scherm

En deze hieronder:
Deze loopt van me videokaart minidisplay naar die display to HDMI => monitor
Is dit niet de goeie dan :?

[Voor 77% gewijzigd door darkangel456 op 12-11-2010 23:57]

• TheMOD
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 18:56
Als je Displayport naar HDMI of DVI wilt converten, heb je een actieve converter nodig. Anders doet Eyefinity (En dus het 3e scherm) het niet. Vraag me niet waarom, weet het wel, maar is ingewikkeld verhaal. :P Degene die Danger voorstelt is een goede oplossing.

EDIT: Kun je even een spec link naar die kabel posten?

[Voor 9% gewijzigd door TheMOD op 12-11-2010 23:59]

• darkangel456
TheMOD schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 23:58:
Als je Displayport naar HDMI of DVI wilt converten, heb je een actieve converter nodig. Anders doet Eyefinity (En dus het 3e scherm) het niet. Vraag me niet waarom, weet het wel, maar is ingewikkeld verhaal. :P Degene die Danger voorstelt is een goede oplossing.

EDIT: Kun je even een spec link naar die kabel posten?
Van deze website kwam die.
http://www.cableclub.com/...nfree-approve-p-3055.html

• Vipeax
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18-09 02:13
Je kunt ook geen groep ervan maken (dus 1 groot scherm)?

• Darkstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-04-2014

Darkstone

Het kan altijd sneller.

je kaart bevat 2 DAC's (klokgeneratoren), je hebt er 1 nodig per scherm

uitzondering: met displayport heb je geen DAC nodig -> meer dan 2 schermen.

maar, als je een PASSIVE displayport naar <...> aansluit "leent" hij een DAC, en heb je er nog maar 1 over. simpel gezegd herkent de videokaart de adapter en stuurt hij daar hdmi signalen naartoe.

een ACTIVE converter bevat een interne DAC, dan kan je dus 1 extra scherm aansluiten

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• darkangel456
darkstone schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 00:41:
je kaart bevat 2 DAC's (klokgeneratoren), je hebt er 1 nodig per scherm

uitzondering: met displayport heb je geen DAC nodig -> meer dan 2 schermen.

maar, als je een PASSIVE displayport naar <...> aansluit "leent" hij een DAC, en heb je er nog maar 1 over. simpel gezegd herkent de videokaart de adapter en stuurt hij daar hdmi signalen naartoe.

een ACTIVE converter bevat een interne DAC, dan kan je dus 1 extra scherm aansluiten
Zijn er dan ook activen converters te krijgen die ik nodig heb naar HDMI dan ? In plaats van DVI Zoals D4ng3r aangaf ? (neem aan dat het zo eens is die ik dan nodig heb)

Als ik het verder dus goed begrijp. Die converter er tussen zetten geeft me de mogelijkheid om toch 3 monitors te kunnen gebruiken ?

[Voor 8% gewijzigd door darkangel456 op 13-11-2010 02:11]

• Vipeax
Wat je eventueel kunt doen is gewoon een DP -> DVI kabel kopen (die Sapphire kabel werkt goed overigens) en het dan zo opstellen:
scherm 1: van DVI videokaart aansluiting naar VGA aansluiting monitor. <- DVI -> VGA blijft
Scherm 2: Van DVI videokaart aansliting naar DVI aansluiting monitor. <- DisplayPort -> DVI
Scherm 3: Minidisplay to display adapter naar HDMI AAnsluiting monitor (Met display naar HDMI kabel) <- DVI -> HDMI

[Voor 47% gewijzigd door Vipeax op 13-11-2010 02:59]

• darkangel456
vipeax schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 02:58:
Wat je eventueel kunt doen is gewoon een DP -> DVI kabel kopen (die Sapphire kabel werkt goed overigens) en het dan zo opstellen:
scherm 1: van DVI videokaart aansluiting naar VGA aansluiting monitor. <- DVI -> VGA blijft
Scherm 2: Van DVI videokaart aansliting naar DVI aansluiting monitor. <- DisplayPort -> DVI
Scherm 3: Minidisplay to display adapter naar HDMI AAnsluiting monitor (Met display naar HDMI kabel) <- DVI -> HDMI
Dat van jou klopt al niet..... scherm 2: DVI naar DVI en daarna zeg je display -> DVI....
En waar is die active converter ?

• Vipeax
Wat hij nu als DVI naar DVI heeft zou ik dan Display Port naar DVI maken.... er zijn veel actieve display port -> dvi convertors, weinig display port -> HDMI.

Dus scherm 1 blijft DVI naar VGA
Dus scherm 2 wordt Display Port naar DVI (active)
Dus scherm 3 wordt DVI naar HDMI

[Voor 129% gewijzigd door Vipeax op 13-11-2010 04:14]

• TheMOD
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 18:56
Maar waarom sluit je de derde niet gewoon aan via DVI?? Lijkt me sterk dat die monitor alleen HDMI heeft. :P

EDIT: Zie net dat het drie dezelfde monitoren zijn, dus... En je kunt dan beter ook direct de 1e monitor via DVI aansluiten.

EDIT2: Je moet dus een ACTIVE converter hebben. Die hebben ze ook op cableclub.com zie ik net. Maar je moet niet in die plaatjes van 'Eyefinity certified' trappen, want dat kan best zijn, maar dan betekent nog niet dat hij actief is. Ze hebben er daar twee MiniDP --> DVI adapters. (Actieve) Die moet je hebben.

[Voor 77% gewijzigd door TheMOD op 13-11-2010 10:05]

• darkangel456
Ok dan nog even voor de duidelijkheid. Want begrijp het nou niet zo goed meer :S

Veel dingen die ik op google tegenkomen van active min disp to DVI/HDMI liggen ronde de 100 a 120 euro. Kloppen deze prijzen wel omdat D4ng3r met 1 komt van +/- 20 euro.

Deze hieronder vervalt ? En moet ik dus een voor in de plaats doen die active is ? (minidisplay naar DVI)
Het liefst HDMI als iemand me die kan vinden.

===============================================================================

Dus welke moet ik nou hebben ?

Of deze

[Voor 56% gewijzigd door darkangel456 op 13-11-2010 13:57]

• Vipeax
De dure versies van 100 a 120 euro werken t/m 2560x1600, de goedkopere versie van 20 euro is speciaal door AMD gemaakt om Eyefinity goedkoper te kunnen maken. Deze werken t/m 1920x1200. Ik heb zowel zo'n van Accell (ander merk, maar die van Accell is ook niet door Accell gemaakt) als van Sapphire en beiden werken goed.

Die wat ik nog hier heb liggen is deze:
https://www.afuture.nl/pr...1050_CLUB3D_CAC-1050.html
echter gebruik ik de Sapphire versie (dus t/m 1920x1200), omdat die beter lijkt te werken (de duurdere versie doet soms een beetje raar als de PC op stand-by heeft gestaan).

• darkangel456
vipeax schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 14:17:
De dure versies van 100 a 120 euro werken t/m 2560x1600, de goedkopere versie van 20 euro is speciaal door AMD gemaakt om Eyefinity goedkoper te kunnen maken. Deze werken t/m 1920x1200. Ik heb zowel zo'n van Accell (ander merk, maar die van Accell is ook niet door Accell gemaakt) als van Sapphire en beiden werken goed.

Die wat ik nog hier heb liggen is deze:
https://www.afuture.nl/pr...1050_CLUB3D_CAC-1050.html
echter gebruik ik de Sapphire versie (dus t/m 1920x1200), omdat die beter lijkt te werken (de duurdere versie doet soms een beetje raar als de PC op stand-by heeft gestaan).
Kan ik die active displayport to DVI dan direct op deze plaatsen ?
Of moet ik dan een active mini display naar DVI nemen ?

• Vipeax
Ik weet niet of die kabel wat je al hebt echt werkt. Dat zul je even aan AMD moeten vragen....

• darkangel456
vipeax schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 17:31:
Ik weet niet of die kabel wat je al hebt echt werkt. Dat zul je even aan AMD moeten vragen....
Die kabel met ati logo bovenin rechts (minidisplay naar display) nee die werkt niet. Die had ik bij me videokaart erbij gekregen. Het is geen active zover ik weet.

[Voor 3% gewijzigd door darkangel456 op 13-11-2010 17:57]

• Vipeax
Aah, nu snap ik het. Dat zou moeten werken inderdaad. Ik was even vergeten dat 5970s mini displayports hebben welke je dus eerst moet omzetten.

Ik heb hier nog 2 convertors (die dure DP -> DVI en een DP -> VGA) liggen. Je woont niet zo ver weg, als je wilt kun je er wel 1 lenen en kijken of het werkt als je dat fijner vindt.

[Voor 87% gewijzigd door Vipeax op 13-11-2010 18:29]

• darkangel456
vipeax schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 18:25:
Aah, nu snap ik het. Dat zou moeten werken inderdaad. Ik was even vergeten dat 5970s mini displayports hebben welke je dus eerst moet omzetten.

Ik heb hier nog 2 convertors (die dure DP -> DVI en een DP -> VGA) liggen. Je woont niet zo ver weg, als je wilt kun je er wel 1 lenen en kijken of het werkt als je dat fijner vindt.
Heel graag als dat zou mogen. Dan ben ik teminste zeker dat ik geen miskoop doe weer.
Laat me even weten wanneer je kan.
mijn voorkeur gaat uit morgen of ergens doorde week na 18:00
Langs komen, ophalen maakt me niet uit.

[Voor 3% gewijzigd door darkangel456 op 13-11-2010 20:53]

• darkangel456
Dit probleem is eindelijk opgelost.

De setup om het werkend te krijgen:

Videokaart DVI 1 => Scherm DVI aansluiting
Videokaart DVI 2 => Scherm DVI aansluiting
Videokaart minidisplay => minidisplay to displayport => Displayport to active DVI adapter => DVI-D kabel => DVI aansluiting monitor.

En toen werkte het perfect :D

(behalve me eyefinity nog niet :()

[Voor 3% gewijzigd door darkangel456 op 19-11-2010 22:21]

• Sandertje03
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:10
ik heb vandaag hetzelfde probleem gehad. (HD-6870)
krijg geen 3 schermen aangestuurd als ik 1 van de schermen met VGA aansluit.

Wat is het probleem met eyefinity?

Sander

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

• darkangel456
Sandertje03 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 22:43:
ik heb vandaag hetzelfde probleem gehad. (HD-6870)
krijg geen 3 schermen aangestuurd als ik 1 van de schermen met VGA aansluit.

Wat is het probleem met eyefinity?
Sander
HD5970 eyefinity probleem
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee