HD5970 eyefinity probleem

Pagina: 1
Acties:

• darkangel456
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-12-2023
Beste tweaky's

Ik zit met het volgende probleem helaas.
Ik heb dus de HD5970. Heb daar via de DVI aansluitingen 2x BenQ 24" op aangesloten.
Nou heb ik ze via CCC als groep samen gestelt zodat ik eyefinity setup kan draaie.

Goed alles leuk en aardig. Op het bureaublad werkt alles perfect. Schermen lopen goed over op mekaar, ruimten tussen de schermen lopen goed over met bijv internet browser verplaatsen e.c.t.

Maar nu komt het.
Ik wil eyefinty starten met Bad company 2.
Dus ik dacht start BC2 op, ga naar het optie scherm voor de juiste resolutie in te stellen.

Maar ik kom niet verder dan het aanklikken van BC2.exe bestand om te starten. Dan hoor ik het geluid wel maar slaat me beeld op wit. En daarna valt het geluid weg, en springd die weer over naar bureaublad.

Hij crasht dus steeds

Wie kan me hierbij helpen a.u.b ?

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:22
Ik gebruik Eyefinity nu bijna een jaar, maar heb dit probleem nog nooit gehad. Hoe zit het bij andere spellen?

offtopic:
Hoezo zou je Eyefinity met 2 schermen willen gebruiken: je rectangle zit dan achter je bezels...

• darkangel456
Paprika schreef op donderdag 18 november 2010 @ 22:38:
Ik gebruik Eyefinity nu bijna een jaar, maar heb dit probleem nog nooit gehad. Hoe zit het bij andere spellen?

offtopic:
Hoezo zou je Eyefinity met 2 schermen willen gebruiken: je rectangle zit dan achter je bezels...
Niet getest maar dat heeft een reden.
Wat is de reden wil je natuurlijk weten :)
Ik speel alleen maar Bad company 2. En ik weet via een ander forum en enkelen revieuws dat het dus mogelijk is in Bad company 2.
Alleen hier lukt het niet helaas.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:22
Als je alleen maar BC2 speelt dan zal Eyefinity met 2 schermen alleen maar nadelen geven...

Zal straks het spel maar weer installeren, maar volgens mij werkte het voor mij goed.

[ Voor 32% gewijzigd door Paprika op 18-11-2010 23:01 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Probeer eens verschillemde drivers en probeer het eens met een scherm, er zijn wel wat ctd problemen met ati en bad company

• darkangel456
Paprika schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:01:
Als je alleen maar BC2 speelt dan zal Eyefinity met 2 schermen alleen maar nadelen geven...

Zal straks het spel maar weer installeren, maar volgens mij werkte het voor mij goed.
Het meeste speel ik Bad Company 2. Verder speel ik ook nog counter strike source, battlefield 2142. Maar het boeit verder niet. Het werkt niet.
En wil het opgelost hebben in BC2.

En hoezo volgens jou zal eyefinity dan alleen maar nadelen geven ? Ik zie hier geen nadelen in hoor.... :?
En meer spellen komen eraan zodra me beurs wat ruimer is ;)

@ brilsmurfffje:
Ik ga geen verschillende drivers proberen. Ik kloot niet graag met drivers als het met de huidigen drivers ook hoort te werken.
1 scherm had ik trouwens al geprobeerd. (kon je lezen in vorigen reactie op Vipeax)

[ Voor 29% gewijzigd door darkangel456 op 18-11-2010 23:50 ]

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 12:05
darkangel456 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:47:
[...]
@ brilsmurfffje:
Ik ga geen verschillende drivers proberen. Ik kloot niet graag met drivers als het met de huidigen drivers ook hoort te werken.
1 scherm had ik trouwens al geprobeerd. (kon je lezen in vorigen reactie op Vipeax)
Dat is hetzelfde als de loterij willen winnen, maar geen lot kopen. Je moet er natuurlijk wel iets voor doen als je het voor elkaar wil krijgen.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07-2025
De nadelen van 2 schermen, shooters en de crosshair. Juist ja precies tussen de bezels van de twee schermen. Dan kan je beter 1, 3 of als je veel geld hebt 9, in eyefinity hangen.

Welke driver versie gebruik je nu? Er zijn drivers uitgekomen met BF2 fixes, die zou je kunnen proberen. De laatste versie is niet altijd het best, maar heeft wel de meeste hotfixes voor games. Zie meuktracker (via tweakers frontpage).

offopic:
@darkangel456: Ik vind dat je wel wat beter je best mag doen. Je geeft niet aan wat je al zelf hebt opgezocht of geprobeerd. En dat je geen verschillende drivers wil proberen (mocht weleens oplossing bieden). Met deze attitude zullen weinig tweakers je proberen te helpen.

• darkangel456
zeadope schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:59:
De nadelen van 2 schermen, shooters en de crosshair. Juist ja precies tussen de bezels van de twee schermen. Dan kan je beter 1, 3 of als je veel geld hebt 9, in eyefinity hangen.

Welke driver versie gebruik je nu? Er zijn drivers uitgekomen met BF2 fixes, die zou je kunnen proberen. De laatste versie is niet altijd het best, maar heeft wel de meeste hotfixes voor games. Zie meuktracker (via tweakers frontpage).

offopic:
@darkangel456: Ik vind dat je wel wat beter je best mag doen. Je geeft niet aan wat je al zelf hebt opgezocht of geprobeerd. En dat je geen verschillende drivers wil proberen (mocht weleens oplossing bieden). Met deze attitude zullen weinig tweakers je proberen te helpen.
Ik heb momenteel 3 schermen. Maar me 3e heb ik nog altijd een probleem mee. Maar daar had ik al een topic voor.
Verder denk je nou werkelijk dat ik nog niks heb opgezocht voor een oplossing ?
Ik ben geen achterlijken die het overlaat aan anderen. Ik vraag enkel alleen via forums als ik er echt niet uitkom.

En srry dat ik misschien verkeerd uit de hoek kom maar zo heb ik het niet bedoeld.

P.S ik speel geen BF2. Dus even beter lezen dan zie je staan dat het gaat om bad company 2.
Die crosshair zal dus zodra het ander probleempje is opgelost ook geen probleem zijn :)

Maar wilde het al testen met 2 monitors om te kijken of het uberhaups zou werken.
Maar dat blijkt dus weer niet zo te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door darkangel456 op 19-11-2010 01:04 ]

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 12:05
Goed, in conclusie: je hebt een probleem met eyefinity en je loopt een beetje te bitchen op de oplossingen die worden aangedragen. Nou dikke pech voor je dan. Je wilt er zelf niks aan doen, dus jammer maar helaas. Wat dacht je, dat wij tweakers zo op afstand even *poef* je probleem konden fixen?

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

BF2 is gewoon een typo, iedereen weet dat battlefield 2 al zeer oud is en het in dit geval om BC2 gaat...
En als je zo'n houding aanneemt en niet eens de volgende drivers probeert: 10.9 10.10 10.11 dan weet ik niet wat je eigenlijk wel wilt horen?
Heb je het al met een scherm geprobeerd ?

• darkangel456
@ boxman: Nee dat zeker niet, maar ik dacht dat het aan de instellingen lag die ik misschien fout heb gedaan. Of dat de videokaart het misschien niet aankon ofzo. Niet echt aan gedacht dat de fout in de software ligt. Omdat een software update fouten/bugs verwijderd. Dus downgraden is als het waren fouten terug halen is. (Zou namelijk stabielen software willen, zonder dat ik eigenlijk hoef te downgraden)

@ brilsmufffje: Wil het zeker proberen maar even een vraagje dan. Drivers van de videokaart software neem ik aan downgraden.
Heb inderdaad 1 monitor geprobeerd, dit werkt zonder problemen.

@ allemaal: Sorry van me reactie gisteren. Had gisteren nogal wat prive problemen sorry daarvoor.

Geprobeerd ondertussen:

Heb de monitors in eyefinity setup weten te zetten alle 3.
Heb anderen spellen geprobeerd te spelen en die doen het allemaal wel in eyefinity setup.
Behalve Bad company 2 wilt die momenteel niet pakken.
Dan krijg ik een fout melding: (terwijl de resoluties in anderen games het zelfde staat)
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/29woldl.jpg

Korte uitleg wat gebeurd met Bad company 2

Ik start Bad company 2 op, terwijl hij opstart krijg ik de hierboven vernoemde melding.
Dan slaat me 3e scherm (rechter scherm) op standby.
En het 1ste scherm en 2e (linker en middelste scherm) blijven goed.
Echter als ik rondkijken met me poppetje terwijl ik speel is het linkderscherm erg groot. En het middelste normaal. (Is dit normaal ?)

Driver versie van videokaart: Driver Versie 8.723.0.0
ATI Catalyst control center versie 2010.0406.2133.36843

Meer info nodig ? Laat het me even weten :)

[ Voor 40% gewijzigd door darkangel456 op 20-11-2010 00:49 ]

Pagina: 1