Toon posts:

Topicstarters hebben meer incentives nodig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Het komt best wel vaak voor dat mensen een 'groot' topic beginnen maar na een paar maanden hun interesse verliezen. Er is vervolgens niemand (anders) bereid om de topicstart te updaten, terwijl de info dan reeds (sterk) verouderd is. Vaak heeft de oorspronkelijke topicstarter zelf ook geen zin meer om het te updaten, want je de incentive toen ("cool iets nieuws, en er bestaat nog geen topic - dus ik ga er eentje maken") bestaat dan niet meer...

Wat te doen hieraan?

Ik noem als voorbeeld:

- Google Chrome OS
- Android: Turn by Turn Navigation
- Het Sony Ericsson Xperia X10 Mini & Mini Pro topic - deel 1
- Android Gingerbread

Let op: deze topics zelf zijn niet verlaten, dagelijks wordt er nog in gepost. Er zou iets moeten komen waardoor meer mensen zich geroepen voelen de topicstarts van grote topics zo nu en dan bij te werken, zodat het aantal 'verlaten' topicstarts niet nog verder groeit - terwijl het topic zelf nog wel behoorlijk actief is.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:25

Nakebod

Nope.

Meerdere topicstarters aangeven?
Klaar!

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nakebod schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:44:
Meerdere topicstarters aangeven?
Klaar!
Ik roep regelmatig in het topic of mensen het willen overnemen: geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of eventueel een nieuw deel starten als het oude vol zit, of het zaakje dood laten bloeden als het topic ook niet meer actief is.

De inzet en interesse van mensen kan veranderen, daar doe je niets aan. Als iemand iets niet meer interessant vind, dan houdt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:13
Helemaal eens met de eerste spreker. Het is af en toe zonde om te zien dat veelbelovende topics door een gebrek aan onderhoud afsterven. Ik zou ook het liefste zien dat anderen het stokje overnemen. Volgens mij kun je dat het eenvoudigst doen door een TR te maken en aan te geven dat de TS outdated is en dat je hem graag wil upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:35

Haan

dotnetter

Als iemand anders een TS over wil nemen kan hij vragen aan om als mede-auteur toegevoegd te worden. Als niemand zich geroepen voelt om een TS te updaten is het blijkbaar niet belangrijk genoeg om moeite in te steken. Volgens mij is de huidige situatie prima zo.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

zeef schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:59:
Helemaal eens met de eerste spreker. Het is af en toe zonde om te zien dat veelbelovende topics door een gebrek aan onderhoud afsterven. Ik zou ook het liefste zien dat anderen het stokje overnemen. Volgens mij kun je dat het eenvoudigst doen door een TR te maken en aan te geven dat de TS outdated is en dat je hem graag wil upgraden.
Of je neemt contact op met een lokale moderator, stelt voor het oude topic dicht te doen zodra er een mooie nieuwe startpost is, en die linken naar het oude gesloten topic?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haan schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:02:
[...] is het blijkbaar niet belangrijk genoeg om moeite in te steken.
Het verloedert de kwaliteit imho; en een redelijk up-to-date topicstart is handig voor newbies en voor het verwijzen van vaakgestelde vragen/antwoorden etc. Het is idd na verloop van tijd niet belangrijk genoeg om tijd in de stoppen: vandaar mijn vraag juist, hoe zouden we meer mensen kunnen aansporen wat vaker 'onderhoud' te plegen aan topicstarts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:05:
Het verloedert de kwaliteit imho; en een redelijk up-to-date topicstart is handig voor newbies en voor het verwijzen van vaakgestelde vragen/antwoorden etc. Het is idd na verloop van tijd niet belangrijk genoeg om tijd in de stoppen: vandaar mijn vraag juist, hoe zouden we meer mensen kunnen aansporen wat vaker 'onderhoud' te plegen aan topicstarts...
Hmm, misschien overschat je de openingspost. Degenen die deze nodig hebben, lezen die meestal niet...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:13
Ik denk dat het beiden noodzakelijk is. Als een topic nog niet 'vol' is dan is een overname een beter idee imho. Als de TS niet reageert, dan desnoods via de crew. Is een topic al langere tijd stil dan zou je ook een slotje en een nieuw topic overwege. Ik zou ervoor willen waken om al te rigide te zijn hierbij, als de ene oplossing de voorkeur heeft van de (nieuwe) TS boven de andere dan zouden we daar wel in mee kunnen gaan. Middels tags en topicreeksen zijn oude topics te koppelen aan nieuwe. :)

Het belangrijkste is dat de topics levendig en informatief blijven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:07:
[...]

Hmm, misschien overschat je de openingspost. Degenen die deze nodig hebben, lezen die meestal niet...
Dat is niet helemaal waar. Je ziet juist vaak dat mensen in het begin voor grote topics enige moeite stoppen in het maken van een mooie topicstart...maar daarna niet meer.

Dat is dus het "probleem" waar ik op wijs. Schijnbaar zijn mensen in het begin wel gemotiveerd er wat moois van te maken. We kunnen anders dus net zo goed het beleid rondom een correcte topicstart voor grotere topics dus laten vallen dan? Als dat toch niet belangrijk is. Maar aan de ene kant is het dat wel: anders zouden mensen in het begin niet die moeite nemen, maar gewoon puur een titel + paragraaf schrijven, op zich is dat ook niet zo erg.

Mijn vraag is puur of er een manier zou zijn om de topicstart of anderen aan te sporen vaker 'onderhoud' te plegen aan de topicstart - zoals dat in het begin ook werd gedaan.

Dus niet zo zeer een vraag naar het goed of fout zijn van verloerde/verouderde topic starts; maar of er e.o.a. incentive zou zijn te bedenken om ze vaker bij te werken naar iets moois /informatiefs - zoals in het begin.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 22:21 ]

Pagina: 1