Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MKV bestanden stotteren

Pagina: 1
Acties:

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:50
Hoi Medetweakers,

Ik heb hier een HTPC staan, deze kan alle bluray ed gewoon normaal afspelen. Maar zodra ik mkv's af probeer te spelen dan hapert deze. De film speelt gewoon door, maar het haperen is prcies genoeg om te zien en redelijk irritant te zijn.

mijn HTPC bevat het volgende
Moederbord: Asus P7H55-M Pro
Processor: Intel Core i5 661
Geheugen: Corsair XMS 2 x 2 GB DDR3
Videokaart: ENGTS450 DirectCU

Mijn beeld en geluid gaan rechtstreeks naar mijn videokaart, en dan naar mijn reveiver, vanuit mijn versterker naar mijn TV

Blurays spelen gewoon normaal af onder WinDVD 2010, verder draai ik K-lite mega codec pack. Deze heb ik al verwijderd en er opnieuw opgezet. Ook heb ik VLC geporbeerd maar die heeft problemen met DTS-HD MA. Tenminste ik kan er nergens instellingen voor vinden.
FDDshow heb ik ook al vervangen voor AC3 filter, maar dan heb ik geen DTS-HD meer.

Volgens mij zit het ergens in de codecs ergens want deze setup moet blurays toch wel vlekkeloos af kunnen spelen lijkt me

Weet iemand wat er mis kan zijn.

Verwijderd

MKV is een videocontainer. De opmerking "mkv's spelen niet" zegt niets, zonder dat wij weten wat de inhoud van de MKV is en welke versie van de MKV-library/standaard er is gebruikt of zelfs maar welke muxer (MKV toolnix, of libMKV)

Zie ook: [suggestie] Artikel over videocoderen, uitleg x264 en MKV voor de denkfout "x264".

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 22:04 ]

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Lijkt erop dat je een codec mist voor gpu versnelling.
Media player Classic - home cinema heeft gpu versnelling voor zowel ATi als Nvidia.
Gebruik je anders nog iets als bv MediaPortal of MythTV ofzo?

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• E-razor1984
arbraxas schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:33:
Lijkt erop dat je een codec mist voor gpu versnelling.
Media player Classic - home cinema heeft gpu versnelling voor zowel ATi als Nvidia.
Gebruik je anders nog iets als bv MediaPortal of MythTV ofzo?
Nee gebruik verder niets zoals MediaPortal, zal eens even kijken of ik iets kan vinden in MPC-HC. Weet je toevallig waar die optie ergens staat ?

Verwijderd

Is niet zo relevant denk ik. Je CPU is krachtig genoeg om alles softwarematig te decoderen. Zoek het meer in de richting die ik suggereerde, en zoek verder op MKV.

Ik gok dat het iets te maken heeft met het fenomeen header compression die voor een 2-deling in het MKV kamp zorgt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 21:39 ]

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-11 23:07
Ik heb met mkv gehad dat het geluid stotterde bij Media Player Classic. De stream was digitaal/ dts ofzo. VLC deed het perfect, maar op m'n Z-5500 stond dat hij dolby prologic movie II gebruikte. Oftewel niet digitaal 5.1. En in VLC kreeg ik het niet voor elkaar om het digitaal te doen.

Toen heb ik in media player classicm filters, FFDshow, Output --> en dan ingeseteld Pass through (SPDIF, HDMI) AC3 aangevinkt, en DTS aangevinkt. en vervolgens eronder AC3 (SPDIF encode mode) aangevinkt. en volgens mij ook Encode only 5.1ch streams (moet je maar ff testen).

Hierdoor was het geluid digitaal (dat staat er op mn Z-5500) en geen gestotter.
Vraag me niet waarom het heeft gewerkt, maar het werkt :D Kwestie van proberen ;)

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
De HW versnelling staat standaard aan volgens mij in MPC-HC.
Als alle MKV`s t doen zou ik t toch zoeken in je codecs.
Ikzelf heb het niet zo op die codecpacks, zit naar mijn idee teveel meuk in.
zelf gebruik ik er maar 3, de MPC-HC codec, AC3filter en coreavc.
Verder gaan realtek geluidschips ook stotteren met DTS-HD geluidsstreams. (De mijne in elk geval wel).
Heb je je onboard geluidskaart toevallig nog aanstaan?

Die optie van G_M_C heb je niks aan tenzij het maar 1 specifieke MKV file is die stottert.

[ Voor 19% gewijzigd door arbraxas op 07-12-2010 21:55 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Verwijderd

Overigens kan je de route die je geluid volgt nog eens goed uitleggen ?
E-razor1984 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:24:
[...]
Mijn beeld en geluid gaan rechtstreeks naar mijn videokaart, en dan naar mijn reveiver, vanuit mijn versterker naar mijn TV.
[...]
Bedoel je dat je je interne geluidskaart via s/pdif naar je videokaart doorlust die het vervolgens doorgeeft naar je receiver ? Via HDMI neem ik aan ?

• E-razor1984
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:51:
Overigens kan je de route die je geluid volgt nog eens goed uitleggen ?

[...]

Bedoel je dat je je interne geluidskaart via s/pdif naar je videokaart doorlust die het vervolgens doorgeeft naar je receiver ? Via HDMI neem ik aan ?
Nee de GTS450 heeft de optie om geluid (DTS-HD MA, DD-HD enz.) over HDMI mee te sturen. Mijn receiver "plukt" er dan het geluid uit en het beeld gaat door naar mijn TV

Dus HTPC (videokaart) --> Receiver --> TV

[ Voor 4% gewijzigd door E-razor1984 op 07-12-2010 21:57 ]

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Matroska media splitter proberen?

Codecpacks zijn makkelijk, maar niet altijd even goed geconfigureerd en bevat vaak overbodige onderdelen, daarbij zijn die vaak slecht te deïnstalleren (met het gevolg moeilijk van een conflict af te komen).

Enige wat je nodig hebt voor het afspelen van een gemiddelde HD download (mkv container, h264 videocodec, dolby/dts audiocodec) is een mediaspeler (zoals MPC-HC of de laatste Windows Mediaspeler icm Windows 7 is ook goed), matroska media splitter, een h264 decoder zoals die van ffdshow, coreavc of hardwarematig decoding via DXVA ( - dan moet de mediaspeler en je videokaartdriver dat wel ondersteunen - kan ook via coreavc) en evt. (indien niet geintegreerd in de mediaspeler) een ac3/dts decoder zoals ac3filter of die van ffshow.

Probeer iig MPC-HC die is heel compleet en goed te configureren.

Wat ook kan is dat het signaal niet synchroon loopt met de vernieuwsfrequentie (refreshrate) van je scherm, maar dat zou je meer moeten ervaren als "niet volledig vloeiend - vooral bij "panning scenes" ipv "stotteren".

[ Voor 15% gewijzigd door Patriek op 07-12-2010 22:02 ]

Verwijderd

E-razor1984 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:56:
[...]

Nee de GTS450 heeft de optie om geluid (DTS-HD MA, DD-HD enz.) over HDMI mee te sturen. Mijn receiver "plukt" er dan het geluid uit en het beeld gaat door naar mijn TV

Dus HTPC (videokaart) --> Receiver --> TV
K, dan is het goed. ik dacht iets anders te lezen wat DST-MA niet mogelijk zou maken.

• E-razor1984
Patriek schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:59:
Matroska media splitter proberen?

Codecpacks zijn makkelijk, maar niet altijd even goed geconfigureerd en bevat vaak overbodige onderdelen, daarbij zijn die vaak slecht te deïnstalleren (met het gevolg moeilijk van een conflict af te komen).

Enige wat je nodig hebt voor het afspelen van een gemiddelde HD download (mkv container, h264 videocodec, dolby/dts audiocodec) is een mediaspeler (zoals MPC-HC of de laatste Windows Mediaspeler icm Windows 7 is ook goed), matroska media splitter, een h264 decoder zoals die van ffdshow, coreavc of hardwarematig decoding via DXVA ( - dan moet de mediaspeler en je videokaartdriver dat wel ondersteunen - kan ook via coreavc) en evt. (indien niet geintegreerd in de mediaspeler) een ac3/dts decoder zoals ac3filter of die van ffshow.

Probeer iig MPC-HC die is heel compleet en goed te configureren.

Wat ook kan is dat het signaal niet synchroon loopt met de vernieuwsfrequentie (refreshrate) van je scherm, maar dat zou je meer moeten ervaren als "niet volledig vloeiend - vooral bij "panning scenes" ipv "stotteren".
Volgens mij ben ik hier al een redelijk eindje mee op weg, heb nu Core AVC draaien enm'n geluid gaat direct naar m'n receiver die het daar dan verder afhandeld. Verder werkt Cuda ook. Ga er nu ff mee proberen. :)

Verwijderd

E-razor1984 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:18:
[...]

Volgens mij ben ik hier al een redelijk eindje mee op weg, heb nu Core AVC draaien enm'n geluid gaat direct naar m'n receiver die het daar dan verder afhandeld. Verder werkt Cuda ook. Ga er nu ff mee proberen. :)
CoreAVC heeft ook Haali's media splitter geintegreerd. Die "split" de MKV in afzonderlijke stromen. Voordien had je geen afzonderlijke splitter geinstalleerd.

Ik heb overigens wel begrepen dat Haali's splitter moeite heeft met spromen die met header-compression zijn samengesteld. MPC-HT's laatste versies kunnen daar bijvoorbeeld wel goed mee omgaan. CoreCodec heeft al eens toegezegd dat ze Haali's splitter zouden aanpassen, maar daar heb ik nog niets van gelezen.

Zelf gebruik ik MPC-HT in Direct3D modus op m'n TV, en ik gebruik MPC's interne splitter. Geen tearing oid op die manier. Audio gaat dan via ffdshow (passtrough van alle formaten, inclusief alle HD-audioformaten). M'n receiver is als "secondary" aangesloten via HDMI op mn HD5770.

Overigens blijf ik voorlopig bij 32 bits versies van codec en players. Op één of andere manier werkt dat beter. Maar goed, bij een volgende herinstallatie probeer ik weer 64-bits.
Pagina: 1