Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealAlcatraZ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-04 23:37
Ik zoek een vervanging voor mijn Razer Salmosa, hij heeft zijn beste tijd gehad en de rechter muisknop wil niet meer. Ik wil het liefst een andere muis, maar ik kan er niet echt een vinden.

Deze heb ik dus nu:

Afbeeldingslocatie: http://randomlyaccessed.files.wordpress.com/2008/03/rzr_salmosa_03.jpg

Ik wil namelijk niet overal knoppen, niet bij mijn duim (want ook al kun je ze uit zetten ik klik er dan toch per ongeluk op en dat is vervelend, sommige programma's reageren er op ondanks de setting) maar gewoon een linker, rechter en wielknop. Eventueel een paar knopjes onder het wiel geven niet zo'n probleem, het zijn vooral de duimknoppen die het hem doen.

Weet iemand een bedrade lasermuis, geschikt voor gaming (dus hoge dpi) waar niet al die knoppen aan zitten aan de zijkant?
Het liefst ook aparte knoppen en niet aan één stuk gegoten (zoals bijvoorbeeld de Logitech G5). Ik weet het, het is mijn lompheid die me beperkt, maar zoiets zoek ik wel :P

[ Voor 6% gewijzigd door RealAlcatraZ op 06-12-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:38

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Steelseries?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealAlcatraZ
Had ik nog niet gezien, maar voor wat ik op hun site zie zijn ze allemaal met duimknoppen, behalve het optische model en ik wil een lasermuis.

[ Voor 10% gewijzigd door RealAlcatraZ op 06-12-2010 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pesu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-09-2023
Dit lijkt me toch een kwestie van zelf rondzoeken. Vul in de PW je wensen in en je bent klaar.

Tegenwoordig heeft elke muis zijknoppen bij de duim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb hier een elecom scope node, beetje apart ding maar simpel, een laser en een hoge DPI (dacht ik)

Of het echt een game muis is, dunno.

Afbeeldingslocatie: http://www.techfresh.net/wp-content/uploads/2009/05/elecom-scope-node.jpg

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:38

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

RealAlcatraZ schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:00:
[...]

Had ik nog niet gezien, maar voor wat ik op hun site zie zijn ze allemaal met duimknoppen, behalve het optische model en ik wil een lasermuis.
Ik heb juist die Khinzu en ik had hiervoor een Razer Copperhead. Het enige verschil wat ik merk is dat ik een muismat nodig heb op mijn bureau. Voor de rest is het een belachelijk snelle muis die ook fijn in de hand zit.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
de Razer Krait is ook lekker no nonsense, gaat hier alweer dik 3 jaar mee.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorVus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 14:15

CorVus

Aka Thumbass

pricewatch: Razer Abyssus
nog geen min op google... mijn fout winkel kent muis niet meer, maar toch..

[ Voor 18% gewijzigd door CorVus op 06-12-2010 21:11 ]

I'm making a note here: "HUGE SUCCESS!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Razer abyssus? zoals deze hier op pricewatch 41,95 kost voor linkshandigen/rechtshandigen en 33,32 voor de linkshandigen alleen. Ik vindt dit raar, de Razer Abyssus is toch alleen voor zowel links- als rechtshandigen?
Anyways, ik vindt het een goeie muis, wel een beetje klein maar is toch zeer goed.

edit:
CorVus was mij voor... :p

[ Voor 6% gewijzigd door CDA441 op 06-12-2010 21:10 ]

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42323

Misschien is de razer diamandback wat, die heeft wel zijknoppen maar die zitten op zo'n rotplek dat het al knap is om ze bewust in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealAlcatraZ
Uiteraard heb ik zelf ook gezocht, maar ik kwam er niet uit.
De Abyssus is wel leuk, maar heeft knoppen aan hetzelfde stuk als de bovenkant van de muis, iets te veel leunen en je klikt ze aan, ik heb liever losse knoppen.
Mijn oog viel op de Razer Spectre, erg mooie muis, goed design, goede knoppen, laser. Hebben ze er weer duimknoppen op gezet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom eigenlijk de voorkeur voor een lazer? Naar mijn ervaring heeft lazer meer nadelen dan optisch, vooral als je veel snelle bewegingen maakt wilt lazer nog wel eens skippen. Ook op wit en zwart oppervlak werkte mijn lazer muis niet lekker terwijl optisch nergens last van heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 42323 op 07-12-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealAlcatraZ
Anoniem: 42323 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 17:51:
Waarom eigenlijk de voorkeur voor een lazer? Naar mijn ervaring heeft lazer meer nadelen dan optisch, vooral als je veel snelle bewegingen maakt wilt lazer nog wel eens skippen. Ook op wit en zwart oppervlak werkte mijn lazer muis niet lekker terwijl optisch nergens last van heeft.
Ik werk ook veel in de bekende Adobe pakketten en daar is preciezie heel belangrijk. Met optisch heb ik niet de precizie die laser heeft, daarom wil ik een lasermuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Je sensor doet het werk ... niet de laser of LED die alleen je ondergrond verlicht ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RealAlcatraZ schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:04:
[...]

Ik werk ook veel in de bekende Adobe pakketten en daar is preciezie heel belangrijk. Met optisch heb ik niet de precizie die laser heeft, daarom wil ik een lasermuis.
Laat je niet gek maken door marketingpraat, een lazer is namelijk niet preciezer dan optisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:57
Anoniem: 42323 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:28:
[...]

Laat je niet gek maken door marketingpraat, een lazer is namelijk niet preciezer dan optisch.
inderdaad, ik vind het nog steeds komisch dat er mensen zijn die claimen dat een blauw verlichte muis beter is dan een rode XD

OT: Ik sluit mij aan bij de Razer Abyssus

edit: ook al bestaan deze knoppen uit één geheel :P

[ Voor 6% gewijzigd door Uncle Mel op 08-12-2010 17:56 . Reden: aanvullende info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05 22:50

Fid3lity

Spectre X

maratropa schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:03:
Ik heb hier een elecom scope node, beetje apart ding maar simpel, een laser en een hoge DPI (dacht ik)

Of het echt een game muis is, dunno.

[afbeelding]
Leuk ding btw...

@ TS: Kijk even naar die MX518 van Logitech, geprezen muis onder ons tweakers en all over the internet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De 'gouwe ouwe' Logitech MX518 of Logitech G5 al is bekeken? Weinig knoppen en echte gamers muizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engra
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01-2024
Mag ik vooraf even stellen dat als je een beetje serieus gamed dat een lazer muis rond uit bagger is. Je hebt altijd last van mouse acceleration en laser muizen gaan over het algemeen niet goed om met hoge beweeg snelheid.

Ik heb zelf een flink aantal muizen gehad (waaronder de g5/g500) en heb altijd problemen gehad met de lazer muizen, na wat rond zoeken kwam ik er achter dat de sensor in een lazer muis rond uit bagger is.

Je zou kunnen kijken naar een Steelseries Kinzu (staat wel in de price watch, deze is ongeveer 30ish euro).

Also, DPI is een marketing term, je speelt er niet beter/effectiever door. Het kan natuurlijk zijn dat je er aan gewend raakt maar als je kijkt naar wat pro fps gamers gebruiken kom je toch vaak rond de 1800dpi, dat 5000+ dpi gezeur van fabrikanten is net zoveel bullshit als goldplated hdmi kabels.

De Kinzu kan ik je uit persoonlijke ervaring aanraden en als je echt een top muis wilt de Microsoft Intellimouse 3.0 (heeft wel knoppen aan de zijkant), de vorm is wel apart en hij is ook best groot dus met wat kleinere handen kan dit een probleem zijn.
Met deze muizen kan je prima gamen en met de standaard windows instellingen is hij prima af te stemmen op wat jij zoekt.

Edit:
Als je wat meer info wilt over muizen instellen etc. DM me maar.

Edit2:
de logitech MX wordt genoemd dit is zeker een aanrader (knoppen raak je niet makkelijk) de max dpi is 1800 en hij is redelijk geprijsd, je moet alleen wel van de vorm houden.

[ Voor 18% gewijzigd door Engra op 14-12-2010 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:19

DefLite

Why so serious?

MX518, heb hem al jaren en echt een topper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

offtopic:
Mensen het is laser, niet lazer.
Verder vraag ik me de significantie van de sensor af, en de factor marketingpraat.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Laser is preciezer omdat hij kleinere oppervlak leest. En kunnen hogere DPI aan dacht ik.

Ik heb de G9 van Logitech, en bevalt prima, ik zou sowieso niet meer zonder duimknop kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engra
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01-2024
Bulls schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 02:39:
Laser is preciezer omdat hij kleinere oppervlak leest. En kunnen hogere DPI aan dacht ik.

Ik heb de G9 van Logitech, en bevalt prima, ik zou sowieso niet meer zonder duimknop kunnen.
Precisie is vrijwel gelijk bij hoogwaardige lazer en optische muizen, en zoals ik al zei is DPI en nep term waar je weinig van hoeft aan te trekken.

Ik heb nog wat meer gekeken en zag nog een oude deathadder liggen, dit is zeker een muis waar je naar kan kijken, een erg goeie muis voor shooters maar toch wel een aparte form (net als de MS intellimuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-05 15:33
Logitech G500?

Is het nieuwe(re) broertje van de G5.

Heeft 2 knoppen meer, maar zit totaal niet in de weg.
Superhoge DPI, fijn scrollwiel, mooi design (mening)...

Waarom wil je niet zoveel knoppen BTW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealAlcatraZ
Al die Logitech dingen vind ik verschrikkelijk, knoppen aan 1 stuk gegoten met de bovenkant van de muis, rare vormen en knoppen overal.
Die Steel Series ga ik denk maar eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RealAlcatraZ schreef op woensdag 15 december 2010 @ 05:10:
Al die Logitech dingen vind ik verschrikkelijk, knoppen aan 1 stuk gegoten met de bovenkant van de muis, rare vormen en knoppen overal.
Die Steel Series ga ik denk maar eens bekijken.
Ben persoonlijk ook geen fan van logitech maar toch moet ik toegeven dat je geen verschil merkt tussen een muis met aparte knoppen en aan 1 stuk gegoten knoppen, de vorm is natuurlijk persoonlijk, van logitech vind ik alleen de mx518 qua vorm goed te doen, de rest hoeft van mij ook niet zo. Razers vind ik erg fijne muizen qua vorm jammer alleen dat ze zo verschrikkelijk duur zijn. :(

Vroeger vond ik de zijknopen ook vervelend tijdens Unreal Tournament '99, wat ik doen altijd deed was mijn muis openschroeven en de zijknoppen eruit halen, kan je ze ook niet meer per ongeluk indrukken.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 42323 op 15-12-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Aan een stuk gegoten knoppen? :?

Bedoel je gewoon de linker en rechtermuisknop?

• Willem71
  • Laatst online: 20-12-2020
een echte oldie: Razer Deathadder. Alleen de naam al doet je beter gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
yannickie111 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 15:32:
Aan een stuk gegoten knoppen? :?

Bedoel je gewoon de linker en rechtermuisknop?
Zovan en stuk plastic wat van achter doorloopt tot aan de knop zelf. Bij het klikken buig je eigenlijk het plastic, eigenlijk niets mis mee. Krijg je er ook geen vuil en vet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Bulls schreef op woensdag 29 december 2010 @ 02:42:
[...]

Zovan en stuk plastic wat van achter doorloopt tot aan de knop zelf. Bij het klikken buig je eigenlijk het plastic, eigenlijk niets mis mee. Krijg je er ook geen vuil en vet tussen.
Ah, op die fiets.
Dit is bij mijn G500 ook, en ik heb er echt totaal geen last van.
Ik vind het juist wel mooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341927

Haha, als je niet wil dat de muis aan een stuk is gegoten dan moet je deze pakken: pricewatch: Saitek Cyborg R.A.T. 7
Alleen heeft die wel knoppen op de zijkant zitten. 8)7

Anoniem: 341927 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 09:47:
Haha, als je niet wil dat de muis aan een stuk is gegoten dan moet je deze pakken: pricewatch: Saitek Cyborg R.A.T. 7
Ik heb een hoop lelijke muizen gezien maar deze wint het met kop en schouders van de rest. 8)7

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Anoniem: 341927 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 09:47:
In het dagelijks leven is het een vrachtwagen die transformt in dit ding? :?

• yannickie111
Twylight schreef op donderdag 30 december 2010 @ 14:10:
[...]
In het dagelijks leven is het een vrachtwagen die transformt in dit ding? :?
Zoiets lijkt het wel ja. Ik heb inderdaad zelden zo lelijke muis gezien... :'(

Anoniem: 341927

Haha hij is misschien wel lelijk, maar de knoppen zijn niet aan 1 stuk gegoten met de bovenkant van de muis. :9
Ik heb even rondgekeken in de pricewatch, maar ik kon echt geen muizen vinden wat aan jou wensen voldoet. Waarom pak je niet gewoon weer de Razer Salmosa?

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 341927 op 30-12-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealAlcatraZ
Ik leg mijn hand vaak OP de muis, waardoor ik bij aan 1 stuk gegoten knoppen klik als het niet moet.

Maarrrr... de kogel is door de kerk, het is de Logitech G9x geworden. Heeft wel zijknoppen, maar die zitten net boven de duim en zijn volledig uit te schakelen. Verder 2 losse knoppen, verwisselbare grip (ik heb de ruwe zwarte, die is echt heerlijk) en verwisselbare gewichten. Ik heb er nu 2x 7g in (in het midden). Ook de DPI verstelknoppen heb ik uitgezet in normale mode, voor de zekerheid.

Afbeeldingslocatie: http://www.newlaunches.com/entry_images/0109/12/logitech_laser_mouse.jpg

Ik ben hier zeer tevreden mee. Ik heb zo lang gezocht naar een muis die alles had wat ik wilde, maar die bestaat niet, buiten de Razer Salmosa, maar die had ik al en die ging mij te snel kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
RealAlcatraZ schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:36:
Ik leg mijn hand vaak OP de muis, waardoor ik bij aan 1 stuk gegoten knoppen klik als het niet moet.

Maarrrr... de kogel is door de kerk, het is de Logitech G9x geworden. Heeft wel zijknoppen, maar die zitten net boven de duim en zijn volledig uit te schakelen. Verder 2 losse knoppen, verwisselbare grip (ik heb de ruwe zwarte, die is echt heerlijk) en verwisselbare gewichten. Ik heb er nu 2x 7g in (in het midden). Ook de DPI verstelknoppen heb ik uitgezet in normale mode, voor de zekerheid.

[afbeelding]

Ik ben hier zeer tevreden mee. Ik heb zo lang gezocht naar een muis die alles had wat ik wilde, maar die bestaat niet, buiten de Razer Salmosa, maar die had ik al en die ging mij te snel kapot.
Veel plezier ermee!
Ik vind het zelf echt een afgrijselijke muis, maar ieder zijn ding natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealAlcatraZ
yannickie111 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:50:
[...]

Veel plezier ermee!
Ik vind het zelf echt een afgrijselijke muis, maar ieder zijn ding natuurlijk.
Ik hou wel van dit soort muizen, vind het fijner dan dat afgeronde. Hij ligt erg lekker in de hand en ik vind hem ook erg mooi, maar dat is inderdaad zeer persoonlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb wel eens met die muis gespeeld, vond het helemaal niks, lelijk, kreeg snel last van me polsen waar ik normaal nooit last van heb en lag niet lekker in de hand met al die scherpe randen, smaken verschillen blijkt wel weer.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 42323 op 06-01-2011 09:17 ]

Pagina: 1