• gumbal696
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb besloten toch over te gaan op het ddr3 en am3 platform.

Laatst heb ik een gruwelijke pc gezien die me aan het denken heeft gezet.
Mijn game case is zo goed als klaar, alleen nog de upgrade naar ddr3 en am3
Ik ben dus nu op zoek naar ddr3 geheugen met ledjes erin (liefste Rood gezien ik meerdere roode led's in de kast heb).

Het geheugen moet om kunnen gaan met dit bord(je) : pricewatch: MSI 890GXM-G65

Ik heb al volgens mij de hele pricewatch door geneust maar kom alleen op tripple channel geheugen uit, en dat is dus juist niet wat ik nodig heb.

Afhankelijk van de prijs ben ik op zoek naar in eerste instantie 4 gb ddr3 1600 (of 1333 als het niet anders kan) of als de prijs het toelaat al meteen 8gb.

Misschien klein voorbeeldje, dit zoek ik dus voor mijn bord: YouTube: Games Convention 2007 - Corsair LED Memory-KIT OF : YouTube: ASE Labs: Crucial Tracer Red 6GB PC3-12800

Kan iemand mij vertellen of die te verkrijgen zijn voor mijn bordje?!

Alvast bedankt voor het meedenken of de suggestie

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
volgnes mij kun je op www.crucial.com de rode led modules ook per stuk kopen...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• gumbal696
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

Topicstarter
nedernakker schreef op maandag 06 december 2010 @ 06:47:
volgnes mij kun je op www.crucial.com de rode led modules ook per stuk kopen...
Die had ik bij hunop de site ook gezien, toch dank daarvoor, maar die kosten zonder shipping's coast 114 dollar, en gemiddeld zitten goede ddr3 setje in de PW qua prijs een flink stuk lager..
Wil niet voor een dubbeltje op de eerst rang zitten, maar als het enigzins goedkoper kan..

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wil niet moeilijk doen, maar deze vraag kun je gewoon in de FAQ terugvinden:
PMG FAQ - Hoe zit het met de geheugen compatibiliteit?
Hoe zit het met de geheugen compatibiliteit?
Soms wil een bepaald merk/type geheugen helemaal niet naar behoren werken op een bepaald merk/type moederbord, ook al zijn ze allebei op zich uitstekende merken. Bekende voorbeelden zijn Asus borden en Twinmos geheugen. Ze zijn beiden uitstekende producten, maar op een of andere manier dulden ze elkaar gewoonweg niet. Veel moederbordfabrikanten hebben op op hun websites compatibiliteitstabellen staan waarin je kunt terugvinden welk geheugen volgens de mobofabrikant uitstekend of zelfs helemaal niet op het mobo gaat werken. Op de handleidingen van de meeste moederborden staat ook welke geheugenconfiguraties cq combinaties wel gaat werken en welke niet. Als het gewenste merk/type danwel configuratie er niet op staat, dan wil het nog altijd niet zeggen dat het niet zal werken. Je loopt slechts het (in principe erg kleine) risico dat het daadwerkelijk niet zal werken. Kortom: gewoon proberen en in geval van mislukking omruilen bij de PC-boer tegen een ander merk/type.
Allicht dat je geweldige flitsDIMMs daar niet tussen staan, maar voordat je die aanname doet zou je minimaal moeten kijken naar wat in de QVL staat. Gigabyte heeft dat zeker online staan.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.