Advies gevraagd voor aanschaf nieuwe tv

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views

• DaV3rb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-01 17:14
Ik ben op zoek naar een tv van minimaal 40 inch, een budget van 1000 euro (misschien iets meer).

Wat gaan we ermee doen:
- gamen (ps3, pc)
- sport kijken helaas nog in sd, (rugby, american football, snelle sporten)
- blu ray
- sd tv kijken, mijn vriendin kijkt veel nederlandse series. Nu nog digitenne, wordt waarschijnlijk upc.
- kijkafstand 3.40 meter

Had een voorkeur sony, phillips of panasonic. Maar na heel veel reviews en user comments/ review gelezen te hebben over input lag, weer clouding bij sony lcd's, toch nog inbranden van logo's bij plasma's en comments over zeer slecht weergegeven sd door tv's (ze zijn natuurlijk bedoeld voor hd)

Gekeken naar types:

phillips 40pfl7605
sony kdl40ex711
panasonic tx-l42v20 en tx-p42v20

Heb een niet te verklaren tegenzin om naar samsung tv's te kijken, maar sta open voor suggesties.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen met advies. Wil graag een nieuwe tv kopen, wil alleen graag weten waar ik mijn geld aan uit geef en kom er niet uit met de hoeveelheid informatie.

Alvast bedankt.

• Peter 1981
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb de afgelopen tijd, in het kader van mijn eigen wens een nieuwe televisie aan te schaffen, veel gelezen over plasma en daarbij tot de conclusie gekomen dat inbranden niet echt een gevaar is. Er zijn daarnaast opties in televisies verwerkt die dit tegengaan.

Indien ik naar mijn eigen situatie kijk was ik eerst ook op zoek naar een LCD/LED scherm omdat ik verhalen had gehoord over inbranden. Ik heb hier dan ook veel over gelezen, maar de algemene deler van de huidige stand van zaken lijkt te zijn dat het niet meer een groot probleem is maar dat het wel voorkokmt. Daarnaast heb ik ook van Deathchant in het Panasonic topic begrepen dat Panasonic de televisie zonder problemen omruilt dus dit geeft wel een geruststellende gedachte.

Ik ga mijn dit weekend bestelde plasma trouwens wel in laten spelen, maar dit is gewoon omdat ik me er veiliger bij voel. Daarnaast geeft plasma natuurlijk wel een beter beeld bij snelle beelden alhoewel nieuwere 200+ Hrz televisies schijnbaar ook goed om kunnen gaan met snel bewegende beelden.

Verwijderd

Ik heb besloten volledig voor Plasma te gaan. Als je de kwaliteit bekijkt tussen bijvoorbeeld een Panasonic V20 en een goede willekeurige LCD, wint de plasma het ruim! Eventuele bezwaren zijn volgens mij echt weg te strepen met het oog op de beeldkwaliteit tov LCD/LED.

Wellicht een tip, in belgie is de V20 een stukje goedkoper dan in de NL webshop. Te checken via kieskeurig.be.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[FAQ] Welke TV moet ik kopen? al gezien? Je bent niet de eerste :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Inbranden bij plasma's valt best mee. Tenzij je iedere avond de hele avond naar dezelfde zender zit te kijken, zul je er amper last van hebben, tenzij je er naar gaat zoeken. Dat gezegd hebbende is retentie naar mijn mening een groter probleem, vooral bij games waarbij een "HUD" wordt weergegeven: lange tijd een statisch beeld, dat je bij het switchen naar een ander soort beeld ziet na-ijlen. Gamen kan prima op een plasma, gezien z'n minimale inputlag zelfs beter dan op een lcd, maar je moet wel goed nadenken wat je doet, want retentie kan heel irritant zijn (je bent er ook weer zo vanaf though).

Maar goed, dat is mijn ervaring met plasma's. Zo zijn er meer op dit forum, idem ditto voor de alternatieven die je noemt. Die kun je beter zelf gaan lezen ipv mensen vragen die ervaringen nogmaals te posten. Doorgaans hebben ze daar geen zin in nml ;) Het topic dat The Eagle aanhaalt (hierboven) is een goed startpunt voor je zoektocht.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Dit topic is gesloten.