Welke media player moet je nu hebben voor niet wizkids

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Topicstarter
Ik heb een heleboel gelezen op diverse sites over media players.
Ik ben de draad kwijt de 1 nog moier dan de ander,de 1 nog beter dan de ander.
Wat ik zoek is een media player voor ouderen mensen die niets van netwerken weten die nog net weten hoe een computer werkt en hoe ze iets van de computer op een externe hd krijgen.

Dus ik zoek voor rond de 100 euro een player die hd kan weergeven,waar hdmi op zit,een usb aansluiting waar je een externe hd op aan kunt sluiten,hd kan weergeven dus 1080 p en waar alles heel eenvoudig bediend kan worden out of the box.

Heeft iemand een idee of hier ervaringen mee die dat met mij wil delen?

Bvd.

Greetz Read:)

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-08 22:08
Om heel eerlijk te zijn. Geen mediaspeler
Alle spelers hebben zo veel mogelijkheden dat alleen het hoofdmenu waarschijnlijk al te moeilijk is.

Hoe goed kunnen die mensen overweg met een digitale TV ontvanger, of een HDD recorder, of een DVD speler?
Mijn ouders zijn ouders zijn waarschijnlijk hetzelfde kaliber mensen en hun wil ik eigenlijk ook geen mediaspeler aandoen.

Als het toch wat moet zijn. WD TV. Deze heeft geen DTS decoder. Dit kan dus problemen op leveren.
Een WD TV Live is ook een mogelijkheid. Door de netwerk aansluiting komen er wel wat mogelijkheden bij in het menu (dit niet gebruikt worden). maar heeft wel een DTS decoder.

Wat wel een hele interessante speler kan zijn, is de Dune Smart serie. Duidelijk boven je budget (boven de 200 euro) maar hier kun je alles in het hoofdmenu verwijderen wat je niet gebruikt. Alleen het icoontje van de externe HDD blijft dus zichtbaar. Voor de rest speelt dit apparaat praktisch alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Mijn persoonlijke ervaring is inderdaad ook dat geen enkele mediaspeler geschikt is voor dummy's. Er komt altijd wel gerommel met codecs, netwerkverbindingen en authenticatie bij te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Eminent 7075 DTS , dingen op je externe HD proppen, Externe HD in de mediaspeler stoppen en hij gaat automatisch naar het opslagapparaat waar je je mappen ziet kies het ding wat je wilt zien en hij speelt het af :)

Simpeler kan het niet

Mijn ouders van 60+ snappen het zelfs nog, :+

[ Voor 28% gewijzigd door Rockvee2 op 04-12-2010 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Afspelen vanaf harde schijf van een mediaplayer is simpel.

Content zoeken en er goed georganiseerd opzetten is niet gebruikersvriendelijk geregeld.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

In ieder geval geen AC Ryan, nog nooit van een fatsoenlijke interface gehoord.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Topicstarter
Rockvee2 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:12:
Eminent 7075 DTS , dingen op je externe HD proppen, Externe HD in de mediaspeler stoppen en hij gaat automatisch naar het opslagapparaat waar je je mappen ziet kies het ding wat je wilt zien en hij speelt het af :)

Simpeler kan het niet

Mijn ouders van 60+ snappen het zelfs nog, :+
Is het ook nog belangrijk hoe je de hd insteld kwa mappen ed of is het gewoon echt droppen en afspelen?

Ik begrijp uit jou verhaal dat je ouders ook zon ding hebben en er tevreden over zijn.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobbee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-07 08:49
Koop deze dvd speler:

Philips DVP5990 +- €50,-
http://link.marktplaats.nl/402334917

Knal er deze firmware op:
http://vb6rocod.lx.ro/dvp5990k_55.php

En je hebt de meest simpele mediaspeler die er is. Usb stick of hdd erin en mp3 afspelen of divx, mpeg of vob bestanden met ondertiteling. Surround en DTS.

Goedkoper en simpeler kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En 1080p afspelen ook niet. Is anders een Boxee niks voor ze? Op de Tweakers review zag hij er goed uit, menu ziet er gebruiksvriendelijk uit en lokaal afspelen leek ook erg simpel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-08 22:08
Kijk ook eens naar Mede8er. Zij lijken de Interface een stuk beter voor elkaar te hebben dan bijv AC Ryan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Topicstarter
bobbee schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:02:
Koop deze dvd speler:

Philips DVP5990 +- €50,-

En je hebt de meest simpele mediaspeler die er is. Usb stick of hdd erin en mp3 afspelen of divx, mpeg of vob bestanden met ondertiteling. Surround en DTS.

Heb je daar ervaring mee?
Klinkt goed alleen zie ik niet welke software je bedoeld link komt nergens op uit.
Daarnaast lees ik hd upscaling das toch niet zo best als gewoon hd.
Ik wil graag een heleboel blu_ray films op een hdd zetten die ze dan af kunnen spelen en gaat de kwaliteit door upscaling dan niet verloren?

[ Voor 15% gewijzigd door Read op 10-12-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:37
De lg dp1w :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-07 15:34

RV

®

Tsurany schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:12:
En 1080p afspelen ook niet. Is anders een Boxee niks voor ze? Op de Tweakers review zag hij er goed uit, menu ziet er gebruiksvriendelijk uit en lokaal afspelen leek ook erg simpel.
Tuurlijk...als je meer dan € 100,- uit wilt geven. Maar als je dat wilt, waarom dan niet een Popcorn of een Dune? Zo'n Boxee past echt totaal niet in je huiskamer. Ok, het is best een apart design, en sommige zullen het leuk vinden, maar mooi? Nee hoor. Zeker niet voor ouderen.

De topicstarter zegt niet voor niets niet boven de € 100,-. Waarom kom je dan met zo'n ding? Net of ouderen dat graag willen? Niet iedereen is een mediafreak.

[ Voor 12% gewijzigd door RV op 11-12-2010 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-07 15:34

RV

®

bobbee schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:02:
Koop deze dvd speler:

Philips DVP5990 +- €50,-

Kan je hiermee HD spelen? In ieder geval niet echte HD. Het enige wat hij doet is upscaling. Ik weet niet of de topicstarter dat wil?

[ Voor 9% gewijzigd door RV op 11-12-2010 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ik zoek voor rond de 100 euro een player die hd kan weergeven,waar hdmi op zit,een usb aansluiting waar je een externe hd op aan kunt sluiten,hd kan weergeven dus 1080 p en waar alles heel eenvoudig bediend kan worden out of the box.
... niet extreem lullig bedoeld, maar, ik denk dat je dan lang kan zoeken.

Om echt alles te doen wat je noemde in je originele post voor een bedrag van €100? Dat is toch echt wel een beetje veel gevraagd. Ergens zul je ruimte moeten laten. Het zei in de kwaliteit van het beeld, het zei in het gebruiksgemak. Zou leuk zijn als echt alles gedaan kon worden in een makkelijk te bedienen pakketje van €100, maar, wat is €100 tegenwoordig nou nog?

Onlangs, als tijdelijke vervanging voor mijn overleden N96 een Nokia 2720 gekocht, tot ik het geld heb voor iets beters. Erg basis telefoontje... en die kostte me al €70 (inclusief verzendkosten & BTW). Dus, €100? Mwah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Kent iemand dit apparaat?"HDMAX H1073

99 euro met hdmi kabel... mogelijkheid intern een harde schijf in te bouwen, maar extern kan ook.

Simpel in gebruik, maar ik blijf erbij: om ze werkelijk simpel te kunnen gebruiken moet je handig zijn met content zoeken en op de goede manier in directories zetten. Zo'n player is makkelijker dan zelf dvd's branden, maar goede content zoeken moet je weten wat je je doet.

dus 100 euro is mogelijk. voor meer geld kun je leuk_her spul vinden. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 11-12-2010 11:56 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Topicstarter
Het gaat mij puur om de player dus zonder de hd.
Ik zie zoveel players en beloven allemaal makkelijke bediening en de prijs allemaal rond de 100 euro.
Alleen ben ik de draad kwijt want overal lees je dat dit of dat niet goed ondersteunt word.
Dus vandaar dat ik vraag welke player nou gewoon goed is en de ervaringen van mede tweakers .
Kijk dat de boel ingesteld moet worden dat kan ik zelf op mij nemen maar daarna moet het gewoon mogelijk zijn dat mijn schoonvader/moeder de boel kan afsluiten de hd oppakken de schijf op zijn compie aan kan sluiten en dan bestanden op de externe hdschijf in de mappen kan zetten (die ik erop gezet heb) vervolgens de comp afsluiten en dan de externe hd weer aan kan sluiten en dan vervolgens in een makkelijk menu de bestanden weer kan geven op hun hd tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Read schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 13:19:
Het gaat mij puur om de player dus zonder de hd.
Ik zie zoveel players en beloven allemaal makkelijke bediening en de prijs allemaal rond de 100 euro.
Alleen ben ik de draad kwijt want overal lees je dat dit of dat niet goed ondersteunt word.
Dus vandaar dat ik vraag welke player nou gewoon goed is en de ervaringen van mede tweakers .
Kijk dat de boel ingesteld moet worden dat kan ik zelf op mij nemen maar daarna moet het gewoon mogelijk zijn dat mijn schoonvader/moeder de boel kan afsluiten de hd oppakken de schijf op zijn compie aan kan sluiten en dan bestanden op de externe hdschijf in de mappen kan zetten (die ik erop gezet heb) vervolgens de comp afsluiten en dan de externe hd weer aan kan sluiten en dan vervolgens in een makkelijk menu de bestanden weer kan geven op hun hd tv.
Zoals iedereen al zei: geen

Of jij neemt de barmhartige taak op, om de bestanden erop te knallen en uit te zoeken welk formaat er gedownload moet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 14:48
Waar zit hier het addertje onder het gras aangezien hier een mediaspeler met 1TB HDD wordt aangeboden voor 99 € ? Geen netwerkaansluiting maar dat boeit me niet...

Is dit iets degelijks of toch maar beter negeren :

http://www.4launch.nl/shop/product/096261/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

internaut schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 14:51:
Waar zit hier het addertje onder het gras aangezien hier een mediaspeler met 1TB HDD wordt aangeboden voor 99 € ? Geen netwerkaansluiting maar dat boeit me niet...

Is dit iets degelijks of toch maar beter negeren :

http://www.4launch.nl/shop/product/096261/
zelf reviews lezen graag...

http://www.iboum.com/pr/conc-cm3hd.php
Most probably an Amlogic 8626H based player based on the (typical for Amlogic) lack of WMV or VC-1. Otherwise format support is good and the Amlogic chip has been shown to be capable of playing almost all video. Unsually for a player in 2010 it has no networking capability.
Ik zie ook niks genoemd worden over blue ray images support.

lijkt me dus niks mis mee, of de interface simpel/bugvrij genoeg is kan ik niet beoordelen, en je zult ook maar heel weinig tweakers vinden die die meerdere van dit soort apparatenhebben om ze te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

RV schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 01:54:
[...]

Tuurlijk...als je meer dan € 100,- uit wilt geven. Maar als je dat wilt, waarom dan niet een Popcorn of een Dune? Zo'n Boxee past echt totaal niet in je huiskamer. Ok, het is best een apart design, en sommige zullen het leuk vinden, maar mooi? Nee hoor. Zeker niet voor ouderen.
Leuk, zo'n enorm bekrompen iemand die al direct vind dat ouderen zulk design niet mooi vinden terwijl er genoeg ouderen zullen zijn die het wel wat vinden.
De topicstarter zegt niet voor niets niet boven de € 100,-. Waarom kom je dan met zo'n ding? Net of ouderen dat graag willen? Niet iedereen is een mediafreak.
Omdat je voor 100 euro geen mediaplayer kan krijgen die wel gebruiksvriendelijk is, dan is het enige alternatief om meer geld uit te geven. En ouderen kunnen dat prima willen, enorm bekrompen om te zeggen dat ouderen dat niet graag willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:09

SmartDoDo

Woeptiedoe

kegeltje26 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 14:04:
[...]

Zoals iedereen al zei: geen

Of jij neemt de barmhartige taak op, om de bestanden erop te knallen en uit te zoeken welk formaat er gedownload moet worden...
Dat vind ik wel erg ongenuanceerd gesteld. Zelf heb ik hier een WD TV Live en die is redelijk eenvoudig te bedienen. Het ding speelt vrijwel alles af wat je hem voert. Zou je zo'n ding aan een leek geven, dan hoef je eigenlijk alleen eenmalig eventueel wat instellingen te wijzigen en het netwerk in te stellen. En het ding valt ook nog binnen het budget: pricewatch: Western Digital WD TV Live Media Player

Youtube is trouwens ook een goede bron om eens te zien hoe de interface is van diverse mediaplayers, kun je een goede indruk krijgen of een apparaat geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Read schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:58:
[...]

Is het ook nog belangrijk hoe je de hd insteld kwa mappen ed of is het gewoon echt droppen en afspelen?

Ik begrijp uit jou verhaal dat je ouders ook zon ding hebben en er tevreden over zijn.
Sorry voor de late reactie maar het is inderdaad droppen en afspelen. Je moet alleen even een keertje op links/rechts klikken op de afstandsbediening om naar films toe te gaan en dan heb je de keuzes

Laatst toegevoegd
Op titel
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 02:05:
[...]
... niet extreem lullig bedoeld, maar, ik denk dat je dan lang kan zoeken.

Om echt alles te doen wat je noemde in je originele post voor een bedrag van €100? Dat is toch echt wel een beetje veel gevraagd. Ergens zul je ruimte moeten laten. Het zei in de kwaliteit van het beeld, het zei in het gebruiksgemak. Zou leuk zijn als echt alles gedaan kon worden in een makkelijk te bedienen pakketje van €100, maar, wat is €100 tegenwoordig nou nog?

Onlangs, als tijdelijke vervanging voor mijn overleden N96 een Nokia 2720 gekocht, tot ik het geld heb voor iets beters. Erg basis telefoontje... en die kostte me al €70 (inclusief verzendkosten & BTW). Dus, €100? Mwah...
ik heb een asus oplay, en die bevalt me best. votdoet aan alle criteria

90 euro 1080p externe hd (usb en sata) en netwerk. hdmi out etc. interface eenvoudig en geen kermis er omheen

maareuh read, heb je niet toevallig een usb aansluiting op je tv zitten die de meeste dingen al snapt?

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 11-12-2010 19:55 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fish schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:54:
[...]

ik heb een asus oplay, en die bevalt me best. votdoet aan alle criteria

90 euro 1080p externe hd (usb en sata) en netwerk. hdmi out etc. interface eenvoudig en geen kermis er omheen
d:)b

M'n punt blijft wel een beetje hetzelfde - dat je niet kunt verwachten voor een appel en een ei echt alles te krijgen zonder ergens iets in te moeten leveren. Maar goed, er zijn altijd uitzonderingen mogelijk. Niets is zeker... en zelfs dat niet.

Hetgeen mij trouwens op een idee brengt - misschien is er wel een te vinden die aan alles voldoet in V&A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Topicstarter
[b][message=35189617,noline]

Hetgeen mij trouwens op een idee brengt - misschien is er wel een te vinden die aan alles voldoet in V&A?
Ja misschien wel maar naar welke moet ik uitkijken dan ?
Die emnient waarover hier gesproken werd lijkt me wel wat maar ik lees daar ook weer dingen over en over de asus oplay ook.

Misschien dat ik me vraag iets anders moet stellen.
Stel ik kijk effe niet naar het bedrag (misschien wel ergens 2 de hands voor 100 euro) welke player is dan geschikt voor mijn doel stellingen?

Ik wil wel iedereen effe bedanken die mij tot nog tot bijgestaan hebben met hun info dank je wel _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Read schreef op zondag 12 december 2010 @ 23:26:
[...]

Ja misschien wel maar naar welke moet ik uitkijken dan ?
Naar die speler die echt alles doet wat je wilt maar boven die €100 uit komt, retail dus. Want, dat is waar je de ruimte vindt in V&A - de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

@ts

Je wil geen netwerk dus het boeit allamaal geen reet want dan hoef je er ook niks aan te doen.
Ik heb mijn advies al gegeven. maar ok naar welke kun je kijken

http://tweakers.net/price...7hJSq5baEtrtrzcvbQz8x11r_

[ Voor 35% gewijzigd door Fish op 12-12-2010 23:38 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-08 19:01

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Is zo'n Sony blu-ray speler dan niets? http://amzn.to/fprKJ2
Menu ed. zit netjes in elkaar. Volgens de tweakers review is het afspelen vanaf HD ook vrijgoed. Daarnaast kunnen ze ook nog gewoon schijfjes kopen en erin stoppen.
Pagina: 1