• reablom
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-08 09:11
Ja, googlen kan ik ook, maar de website van de fabrikant of dealer vind ik nou niet meteen de meest objectieve bronnen van informatie ;)

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-07 19:42
de revieuws op de website van de fabrikant zien er iig super goed uit, allemaal 5 sterren en helemaal niks op aan te merken[/wij van wc eend adviseren wc eend modus]. Hij schijnt de realtek 1703 chip te gebruiken volgens een vietnamese website forum berichten vertaald.De realtek 1703 zit ook in heel veel andere goedkope mediaplayers zoals van AC ryan en schijnt wel redelijk te zijn. Chinese review vertaald

[ Voor 61% gewijzigd door sjaakwortel op 18-11-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-08 22:52
De H1073 gebruikt gewoon een Realtek 1073 chip (what's in the name). Na ruim een jaar zijn de meeste kinderziektes er wel uit en zal het apparaat grotendeels doen wat Realtek zegt en daardoor niet echt een miskoop zijn. Maar afgelopen jaar heeft wel bewezen dat fabrikanten die actief bezig blijven met de firmware, over het algemeen de betere speler op de markt hebben. AC-Ryan is hier een voorbeeld van. De fabrikant van de H1073 moet dit nog maar bewijzen.
Om eerlijk te zijn? Voor het geld wat de H1073 kost, neem ik de liever een Ac-Ryan of een van een ander actief merk. Zijn hebben afgelopen jaar bewezen wel wat met de problemen te doen die naar boven komen bij klanten

Als je op de site van Kaiboer kijkt, zie je daar verschillende spelers met verschillende chipset voor verschillende prijsklasses. Hierdoor lijkt het dat de fabrikant wel serieus met media-spelers bezig te willen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reablom
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-08 09:11
Athome schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 03:40:

Om eerlijk te zijn? Voor het geld wat de H1073 kost, neem ik de liever een Ac-Ryan of een van een ander actief merk. Zijn hebben afgelopen jaar bewezen wel wat met de problemen te doen die naar boven komen bij klanten
Ok. Was ik eerlijk gezegd ook van plan, maar ik kwam deze tegen en had er nog nooit van gehoord.
Hij is trouwens voor mn ouders, zelf gebruik ik XBMC op een zelf gebouwd systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan ook voor de Boxee gaan (of even wachten hoe en of XBMC daar op gaat draaien)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf een medewerker van HDMAX.nl.
Omdat wij rechtstreeks op internet aan consumenten verkopen, besparen wij kosten zoals kosten voor winkelruimte en winstmarge voor groothandelaars, waardoor wij dit voordeel aan u kunnen geven. Zo houden wij de prijs laag. Wij verkopen de HDMAX op beperkte schaal , waardoor we veel dichterbij de consumenten staan. Dat betekent een betere en snellere service.
Omdat HDMAX een onbekend merk is bij de consumenten, moeten we de prijs laag houden om concurrerend te blijven. Dit wilt echter niet zeggen dat HDMAX minder goed is dan de concurrenten. We zijn daarentegen met een nieuwe Realtek1073DD C+ chipset veel beter.
De reviews op onze site zijn echt door de klanten zelf geschreven. Het vermelden van een product op de vergelijkingssites kost nogal wat. Dit is ook een reden waarom we HDMAX H1073 zo goedkoop kunnen aanbieden. Doordat hdmax nauwelijks bekend is bij deze vegelijkingssites wordt er ook weinig geschreven en gelezen. Via onze eigen website is wat dat betreft veel toegankelijk voor de klanten om reviews te schrijven en te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik zou zeggen stel een exemplaar ter beschikking hier voor een onafhankelijke review die op TN geplaatst kan worden. Desnoods wil ik mezelf wel opofferen om dat te doen. :+ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er voor twee weken geleden een gekocht via hdmax.nl en ik moet zeggen dat ik best wel onder de indruk ben van het apparaat. Hij speelt tot op dit moment alles af , beeld en geluid zijn goed en er zitten leuke extra's op zoals een torrent client. Ik zal kijken of ik er een kleine review over kan schrijven maar het ontbreekt me nogal aan tijd op dit moment.

* ik zie nu dat er gratis Wifi adapter bij zit, ik had toch even twee week moeten wachten met de koop... :?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 16:12 ]

Verwijderd

Ik heb ook een HDMAX gekocht. Het was een gok, want inderdaad kom je niks tegen op internet kwa reviews. Alleen op hun eigen site. Wat me een beetje wantrouwend maakte. Maar eerst gemaild met een aantal vragen. Hierop snel antwoord gehad. Dit heeft mij overgehaald om de gok te wagen zo'n twee weken geleden.
Tot nu toe geen enkele spijt hiervan gehad. Doet alles wat er beloofd wordt. Het enige wat ik zou kunnen opmerken is dat ik soms de afstandbediening twee keer moet indrukken voordat hij het doet (maar dat kan ook aan mij liggen). Een harde schijf heb ik er (nog) niet in. Dus dat heb ik niet kunnen testen.
Youtube werkt perfect. En ook de andere internet-tv en radio werkt perfect. Weinig op Nederland georienteerd; ik hoop dat dit nog komt (Zhi?).
Doordat ik hem minder dan twee weken geleden heb aangeschaft alsnog gevraagd om de gratis wifi-adapter wat er nu bijgeleverd wordt; en dit was geen enkel probleem (na betaling van de porto- en afhandelingskosten € 7).
Dus tot nu toe ben ik tevreden met het apparaat; hoop dat hij ook lang mee blijft gaan.

Verwijderd

CaptJackSparrow schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:59:
Ik zou zeggen stel een exemplaar ter beschikking hier voor een onafhankelijke review die op TN geplaatst kan worden. Desnoods wil ik mezelf wel opofferen om dat te doen. :+ 8)
ik ben momenteel bezig om een review-actie te organiseren, zodat iedereen het kan uitproberen en review over kan schrijven. Nog heel even geduld alsjeblieft. Je hebt trouwens bij ons altijd een mogelijkheid om HDMAX 14 dagen uit te proberen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:07:

* ik zie nu dat er gratis Wifi adapter bij zit, ik had toch even twee week moeten wachten met de koop... :?
we hebben vaak van veel klanten het zelfde gehoord, dus we hebben wel wat bedacht om oude klanten te tegemoetkomen. neem even contact op met hdmax.nl

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als ik er zelf eentje moet kopen ga ik er geen uitgebreide review over schrijven. Da's me dan te veel gedoe vrees ik. Voor zo'n uitgebreide review zal ik er echt eentje met hard disk moeten krijgen. Daarmee zou mijn tijd die voor zo'n review nodig is nog steeds heel erg goedkoop 'betaald' zijn want daar zullen vele uren in gaan zitten. Men zou daar dan ook geen bij voorbaat positieve review mee 'kopen'. (Er is niet genoeg geld op deze wereld om mijn integriteit te kopen.) Uitsluitend de toezegging van een onafhankelijke en onbevooroordeelde review die ik op TN zal plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag voor Zhi:
Komt er bij de internet-content (internet-tv, radio) ook nog een uitbreiding wat meer op Nederland is georienteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er op zich leuk uit voor het geld. Zit nu nog met een popcorn a-110 maar deze krijgt steeds meer kuren, dit zou een leuke vervanger kunnen zijn. Wel jammer dat er nooit een 1000mbps aansluiting zit, met alle HD en Bluray content is dit toch best prettig over het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een beetje aan het klooien met de FTP server die je bij software kunt installeren en aanzetten.
Het programma-tje heet VSFTPD en ik had nogal wat moeite het aan de praat te krijgen.
Iemand hier ook al mee bezig geweest?

@nossio
Ik stream ook blueray rips over 100mb en dat gaat prima hoor.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:23:
Vandaag een beetje aan het klooien met de FTP server die je bij software kunt installeren en aanzetten.
Het programma-tje heet VSFTPD en ik had nogal wat moeite het aan de praat te krijgen.
Iemand hier ook al mee bezig geweest?

@nossio
Ik stream ook blueray rips over 100mb en dat gaat prima hoor.
Streamen gaat ook prima, maar door ruimte gebrek moet ik afentoe ook iets verplaatsen van de pc naar de interne HD van de mediaplayer.. en sneller is beter met een filmpje van 25 gb :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja heb je gelijk in, in dat geval is sneller inderdaad beter ....
Ik ben aan het testen met de torrent client die in dit apparaat zit, en ik moet zeggen dat het best aardig werkt.
De bestanden worden dan meteen al op de interne hdd gezet en dat werkt prettig.
Wat ook wel prettig zou zijn is een NZB client, misschien iets voor een volgende update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand wat schreenshots neerzetten van de GUI van dat apparaat? Heb je ook posters/fanart mogelijkheden bij films etc ? Beetje fatsoenlijk bladeren door films (zoiets als xbmc) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op http://www.hdmax.nl/hdmax-t1073 staan screenshots van de GUI.
Ik moet zeggen dat de menu's heel basic zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:34
Jammer dat ik dit nou net te laat heb gezien. Ik heb vorige week woensdag een mede8er gekocht. Maar deze merk is identiek aan mijn mede8er. Alleen nu ben ik wel €50 duurder uit en geen draadloze wifi adapter erbij. Het is precies dezelfde als deze merk.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:56:
Op http://www.hdmax.nl/hdmax-t1073 staan screenshots van de GUI.
Ik moet zeggen dat de menu's heel basic zijn ...
Ja, maar als het maar handig werkt. Handig zou zijn als je toch wat film info erbij kon zien (aldien handmatig naast de film gezet via een apart bestand en/of coverart). (en er is genoeg software die dit soort zaken kan aanmaken wat dan zo'n box weer zou kunnen oppakken).

Wil films wel graag kunnen selecteren op minsten Genre bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Het menu werkt net als vrijwel al andere Realtek spelers. Het menu is gebaseerd op het door mappen bladeren met je afstandsbediening meer niet. Dus selecteren op Genre is niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:39:
Vraag voor Zhi:
Komt er bij de internet-content (internet-tv, radio) ook nog een uitbreiding wat meer op Nederland is georienteerd?
dit is ook wat we naar streven, beter orienteren op Nederland. Alleen je zult eerst even geduld moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf hd max 1073 gekocht ik heb er zelf een 2 tb hdd er in geplaats alles werkt perfect in het beging wat geneusel gehad om bt client aan de gang te krijgen maar met wat mails werkt het weer. de afstandsbedienging is ook bij mij dat je goed moet mikken op de speler kan ook aan de batterijen liggen. het enige bestand wat er niet afgespeelt wordt is het mov bestandt van de video camera vlc player op mijn pc kan dat wel. ik kan over het net werk mijn dvd speler hdd op de pc benaderen en gebuiken werkt goed. de service is zeer goed als er wat is krijg je binnen een paar uur bericht met een oplossing kan menig fabriekant wat van leren. beeld en geluid zeer goed.wat kan beter is de gebruiksaanwijsing dat is het enigen punt wat ik kan bedenken verder is het echt een top speler je kunt hem zelf nog in de auto gebruiken zit een 12 v aan sluiting op ik zal hem uit gebreid testen hd speelt hij goed af iso dvd ook bleuray moet ik nog uit proberen gr dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 16:23

Masselink

Voor de dorst

Ik heb hem gekocht voor mijn vader. Als hij er mee kan werken, dan moet het wel goed zijn.
Helaas kreeg ik niet meer de Wifi-Dongel erbij. Had ik toch iets eerder nog moeten beslissen.

Ik ben nog geen formaat tegen gekomen die hij niet speelde. De HDD van 2TB is ook binnen en die komt er nog in. Nu werkt het soepel vanaf een externe HDD.

Het enige minpunt dat dit heb kunnen vinden was dat ondertiteling niet standaard aan kan. Dat is voor mijn vader nog wel handig.
De ondertitel selectie is wel omslachtig.

1. Ondertitel knop
2. Ok
3. Naar boven (of beneden)
4. Ok
5. Onderitel knop (of exit)

Zit te twijfelen om er zelf ook nog eentje voor boven bij te bestellen.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-12-2019
Ik ben erg benieuwd naar de overdrachtsnelheid met de wifi adapter (HD streaming of puur overzetten van data). Dit schijnt bij ACRyan een zeer lage snelheid te zijn (2Mb). Kan iemand vertellen hoe dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
@masselink.
Was de ondertiteling een externe of een interne ondertitel. Volgens mij wordt bij een externe ondertitel deze wel automatisch geactiveerd. Mits dit in de instellingen actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf nog geen problemen gehad met de ondertiteling, losse srt files pakt hij bij mij standaard mee.
Wel even de bestandsnamen aan elkaar gelijk maken volgens mij, anders pakt hij ze niet.

Waar ik zelf tegenaan loop is dat de FTP server en de Bittorrent client vaak gestopt zijn nadat het apparaat uit de standby modus komt. Ik moet het ding dan helemaal uitzetten en vervolgens zijn ze weer gestart. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 16:23

Masselink

Voor de dorst

Athome schreef op donderdag 09 december 2010 @ 04:05:
@masselink.
Was de ondertiteling een externe of een interne ondertitel. Volgens mij wordt bij een externe ondertitel deze wel automatisch geactiveerd. Mits dit in de instellingen actief is.
Het zijn embedded Subs.Ik ga eens kijken wat hij doet als ik er losse subs bij naast zet.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubilosis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-07 14:38
Heren/dames,

Ik heb deze speler vandaag ontvangen en ik moet zeggen, hij voelt goed aan, was van plan een wat uitgebreidere review te schrijven en eventueel een shop review, al hoewel ik niet weer hoe dat zit aangezien de winkel nog niet bestaat in shopreviews en maar 3 (volgens mij?) producten verkoopt?

De speler doet het goed, echter kan ik hem niet via een web browser benaderen, ik krijg ik dit:

" A simple html+cgi example
Enter first number [box]
Enter second number [box]
'calculate som' "

En als je dat doet teltie 't bij elkaar op! Handig voor als je niet van hoofdrekenen houdt, maar niet waarom ik het apparaat gekocht heb. Net even de vraag bij de shop neergelegd (mja, de gene achter de shop, http://ezomax.com/) en hopen dat er een aardig antwoord komt. Zo ja laat ik het zo snel mogelijk weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ubilosis schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 14:42:

De speler doet het goed, echter kan ik hem niet via een web browser benaderen, ik krijg ik dit:

" A simple html+cgi example
Enter first number [box]
Enter second number [box]
'calculate som' "
Goh, dat deed de mede8ter in de vorige firmware release ook, in de huidinge beta (op de mede8ter) is dat vervangen door een rudimentaire afstandsbediening.

Heb je wel al de laatste firmware erop staan? (zie hdmax site)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubilosis
  • Laatst online: 09-07 14:38
leuk_he schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 14:46:
[...]
Goh, dat deed de mede8ter in de vorige firmware release ook, in de huidinge beta is dat vervangen door een rudimentaire afstandsbediening.

Heb je wel al de laatste firmware erop staan? (zie hdmax site)
Ja, net nog even gekeken, exact het zelfde, alleen zegt de hd dat hij um 5 dagen eerder had dan de website zegt dat hij gepubliceerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ubilosis schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 15:01:
[...]

Ja, net nog even gekeken, exact het zelfde, alleen zegt de hd dat hij um 5 dagen eerder had dan de website zegt dat hij gepubliceerd is?
Zal vast dezelfde zijn hoor.

Dus gewoon wachten op een volgende firmware waar ze dit inbouwen. terugkoppeling naar hdmax helpt ze wllicht bij het stellen van de prioriteiten.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf deze week een HD MAX H1073 aangeschaft en ben de hele tijd bezig met het instellen van de verbinding van mijn laptop naar de media speler. wie kan mij helpen dit in te stellen.

Internet werkt,
Werkgroep wordt niet gevonden door het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 16:46:
Internet werkt,
Werkgroep wordt niet gevonden door het systeem.
Ik weet niet zeker welke kant je op wilt, maar de mede8ter gebruikt een soortgelijk systeem:

http://www.mede8erforum.com/index.php/topic,766.0.html
Zelf gebruik ik altijd ftp op het appraraat en filezilla op de PC.

Merk op dat als je de (redelijk recente) live signon app van MS gebruikt dat je wat samba problemen kunt hebben.

Heeft HDMAX eigenlijk nog geen eigen community forum hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het nu draaien alleen ftp toegang kom ik niet door... wie weet de login gegevens

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2010 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

login: root
ww.: root

Ik neem aan dat je de ftp server gebruikt bij software?
Het was voor mij even puzzelen om hem aan de praat te krijgen aangezien er iets niet helemaal lekker zat in de config file van VSFTPD. De gebruiker root had geen rechten om files te uploaden, verwijderen etc.

Wat ik heb gedaan is het volgende ( ik doe dit even uit mijn hoofd en zal het vanavond nog even nakijken) :

Via telnet verbinding maken als root met de HDMAX
Vervolgens naar de map /etc/
Het bestandje vsftpd.conf editten met vi en de volgende regel toevoegen aan deze file: chroot_local_user=YES
Vervolgens bestandje opslaan
"reboot"

Nu zou je met root -> root moeten kunnen ftp-en

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles draait nu zoals het moet, hdmax heeft via teamviewer alles goed ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je nzbget kunt installeren op de hdmax. Is er een tutorial van. Via podinstaller en nmtinstaller werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na problemen met de internetradio heb ik gemaild en kreeg dit als antwoord:

Op dit moment wordt er druk gewerkt aan een nieuwe verbeterde internetdienst, waaronder het internet-radio. Dit heeft als gevolg dat het internet-radio tijdelijk niet functioneert. Rond het jaarwisseling zult er een firmware-update beschiktbaar komen zodat u kunt genieten van een betere internetradio. Onze excuus voor het ongemak.

Ben benieuwd wat de verdere vernieuwingen zijn.

Verwijderd

Ik heb de HDMax ook besteld, weet iemand nog een leuke HDD van 1T?

Zag er één van samsung (Samsung Spinpoint F3 (1TB/SATA-II) voor 50 euro, is dit kwaliteit?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:25:
Ik heb de HDMax ook besteld, weet iemand nog een leuke HDD van 1T?

Zag er één van samsung (Samsung Spinpoint F3 (1TB/SATA-II) voor 50 euro, is dit kwaliteit?
Niks mis mee, maar zelf steek ik in dit soort apparaten liever een Green disk, want die maken net een heel klein beetje minder geluid en zijn snel genoeg en even duur.

Verwijderd

leuk_he schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:30:
[...]

Niks mis mee, maar zelf steek ik in dit soort apparaten liever een Green disk, want die maken net een heel klein beetje minder geluid en zijn snel genoeg en even duur.
Oke' bedankt.

Ik ben een leek op dit gebied, maar moet ik dan nog op andere dingen letten zoals, rotatiesnelheid, buffer enz. voor dit apperaat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:35:
[...]
Ik ben een leek op dit gebied, maar moet ik dan nog op andere dingen letten zoals, rotatiesnelheid, buffer enz. voor dit apperaat??
Nee. Evt op geluidsproduktie en verbruik(=warmte) letten.

Onderbouwing: beetje recente sata schijf haalt Met het grootste gemak 80 Megabyte/sec. De maximale bitrate van blue ray is 54 Megabit/sec (let op bit en byte hier, factor 8) . Meer dan genoeg ruimte dus. Netwerk is 100 megabit/sec, heb je dus ook nog genoeg performance ruimte over.

[ Voor 36% gewijzigd door leuk_he op 31-12-2010 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-07-2022
Deze speler heb ik nu ongeveer een maand. In principe gebruik ik de speler om mee te nemen naar vrienden en voor op de master bedroom om HD films te kijken. Qua GUI ben ik XBMC gewend in mijn woonkamer, dan valt dit wel tegen. Maar goed, dit is toch een andere prijsklasse en vind ik dan ook niet heel storend.

Voor de rest speelt het device alles af wat ik in mijn bieb heb zitten. Het beeld vind ik daarin tegen echt goed! Zelfs op een 'oude' beeldbuis met composiete aansluitingen is het beeld erg goed. Geluid via toslink werkt ook perfect alleen waar ik mij erg aan stoor is dat wanneer ik een film kijk met DTS de instelling op RAW moet zetten en voor muziek weer terug. Ik hoop dat dit in de toekomst nog beter wordt. De Ab werkt redelijk, al moet je wel goed richten. Op de slaapkamer hoor ik de speler wel goed. De speler staat dan bovenop de kast en onafgedekt. Wellicht in een kast stoppen en je hoort hem niet.

Mijn vraag aan medegebruikers is als volgt. Hoe snel is de bestandsoverdracht bij jullie? Via USB aan PC (USB2.0) gaat ongeveer 1.2 MB/s. Via het netwerk gaat het nog langzamer (uit mijn hoofd iets van 800 KB/s) Voor overdracht van grote bestanden haal ik de HD er maar uit en sluit het op een SATA to USB converter waar ik fatsoenlijke snelheden mee haal. Helaas was er iets mis gegaan met het versturen van de wifi stick dus daar kan ik nog niets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de nieuwe firmware geinstalleerd. Maar de internetdiensten worden er niet beter op, terwijl dit wel was beloofd. Nog iemand met problemen?
Bij mij werkt internetradio niet goed; verkeerde zender en steeds dezelfde zender wat ik ook aanklikt....En IMS (internetdienst) is alleen maar Aziatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag stond er een firmware update op de site. Later in de avond was de update verwijderd. Denk dat de update nog niet helemaal compleet of naar wens was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de HDMax nu een week in gebruik, moet zeggen dat hij me goed bevalt. Speelt 1080p beelden mooi af(ook al zie ik weinig verschil met 720p) en de ondertiteling is ook op grote in te stellen.

Ik merk alleen als ik HD beelden vanaf internet bekijk de Wifi conectie niet snel genoeg is. Als ik er een kabel neerleg vanaf m'n modem trekt hij ze wel.

Nu nog wat meer NL internet sites.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2011 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima apparaat , ik kan er vrijwel alles mee bekijken. Alleen het benaderen via mijn pc met Win 7 lukt me niet.
FTP draait wel , maar ik zie in het netwerk gewoonweg de hdmax niet.
Wie is dit gelukt en zo ja , hoe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 10:47:
Speelt 1080p beelden mooi af(ook al zie ik weinig verschil met 720p)
Dan zit je te ver van je TV af. ;)
Het verschil tussen 720P en 1080P is goed te zien maar als de afstand t.o.v. het formaat TV te groot wordt, zie het verschil bijna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikey2010
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-01-2022
Na een bericht over de hdmax heel snel een reactie met hoe het probleem opgelost moet worden. Hiervoor alleen een bestand install.img nodig. Het opsturen van dit bestand duurt nu al een dag of twee. Moet toch sneller kunnen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konassi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-03-2011
Het nieuwste firmware met een goedwerkende internetradio is te downloaden op : http://www.hdmax.nl/files/H1073-20101228.rar
voor instructies zie : http://www.hdmax.nl/files/updatingfirmware.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 12:31
hmmm denk dat ik er ook maar eens eentje ga aanschaffen...

is de torrentclient qua download snelheid vergelijkbaar met bv utorrent op PC? want ik heb zo'n fonera 2.0N geval en die torrentclient is waardeloos omdat ie belachelijk langzaam download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

konassi schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:23:
Het nieuwste firmware met een goedwerkende internetradio is te downloaden op : http://www.hdmax.nl/files/H1073-20101228.rar
voor instructies zie : http://www.hdmax.nl/files/updatingfirmware.pdf
Bij mij werkt internetradio niet goed. Ook niet met deze firmware. Ik krijg elke keer dezelfde zender te horen, welke kanaal ik ook kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanSieT
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-04 11:25
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 09:36:
Prima apparaat , ik kan er vrijwel alles mee bekijken. Alleen het benaderen via mijn pc met Win 7 lukt me niet.
FTP draait wel , maar ik zie in het netwerk gewoonweg de hdmax niet.
Wie is dit gelukt en zo ja , hoe ?
Ik heb deze aangesloten via wifi en ik kan het wel benaderen via mijn pc maar andersom niet.
Krijg elke keer login failed terwijl het wachtwoord wel goed is.
Mijn pc ziet Venus in het netwerk.

Ps heb je wel de samba functie aangezet??
Ik meende dat ik dit ergens zag staan.
( ben op mijn werk dus kan niet 123 ff kijken )

Allround funny guy and super esports worthy gamer ( atleast i think so lol )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu de laatste firme ware er op gezet maar bittorent werkt nog steeds niet internet radio is ook niet goed enige voordeel wat je hebt is dat samba gewoon aan blijft was bij de vorige firmeware een drama ftp werkt ook niet wat ik wel vreemd vind dat je op de site van hd max nog steeds een oude firmeware ziet staan terwijl er een nieuwen versie is verder moet ik zeggen beeld en geluid is goed :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HanSieT schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:16:
[...]

Ik heb deze aangesloten via wifi en ik kan het wel benaderen via mijn pc maar andersom niet.
Krijg elke keer login failed terwijl het wachtwoord wel goed is.
Mijn pc ziet Venus in het netwerk.

Ps heb je wel de samba functie aangezet??
Ik meende dat ik dit ergens zag staan.
( ben op mijn werk dus kan niet 123 ff kijken )
kijk of je alle pakketten van microsoft voor je netwerk op je pc heb staan op mijn pc met w7 32bitt werkt gewoon op mijn andere pc met xp werkt het niet maar ik moet nog microsoft.netframework er opzetten en dan moet het weer werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:24:
[...]

Bij mij werkt internetradio niet goed. Ook niet met deze firmware. Ik krijg elke keer dezelfde zender te horen, welke kanaal ik ook kies.
ik heb het zelfde geneusel gr dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:25:
[...]

ik heb het zelfde geneusel gr dennis
ok, ik dacht al dat ik de enige was. Vooral ook omdat ik via support HDMAX (meerdere keren) te horen heb gekregen dat alles wel goed zou werken met de nieuwe firmware.

"Konassi" is waarschijnlijk van HDMAX? Kan hij uitleggen hoe wij internetradio goed werkend kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanSieT
Ik heb nog niet de firmware geupdate maar merk toch nu al een aantal kleine minpuntjes.
Ik kan bv geen muziekvideo's openen op youtube.
Het apparaat maakt soms wel en soms ineens geen verbinding meer via wifi.

Misschien gaat dat weg na een update.
Zijn er nog meer mensen die last hebben met bv het youtube probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je met dit apperaat gelijk downloaden via newsservers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 13:01:
kan je met dit apperaat gelijk downloaden via newsservers?
Ik zie geen nzbget bij de features staan. Dus tenzij je dat er zelf op mod kan het niet direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Laatst online: 13-07 14:02
Heb de Kaiboer K530i HD Mediaspeler met de sigma chipset besteld.
Had altijd problemen met de Realtek chipset ivm audio...
Laat wel wat horen hoe hij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Dacht de speler binnen te krijgen maar helaas, besteld bij chinesehifi.nl maar deze zaak laat niets van zich horen.
Niet per mail of telefoon 139 euro overgemaakt.
Begin de kriebels te krijgen dat deze zaak op de fles is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Heb het apparaat alsnog binnen gekregen pfff gelukkig.
Eerste indrukken mooi en een solide bouw , harde schijf kun je zo erinschuiven dmv een klepje aan de zijkant.
Fanart word ondersteund , youtube radio en rrs werkt allemaal prima.
Setup ging ook vlekkeloos , moets alleen ff zoeken taal stond op chinees..lol
Geen moeilijke dingen zoals eerst schijf formatteren , dus schijf met films erin en draaien maar.
Dts geluid uitstekend , beeld super maarja is ook sigma he.
Front display ziet erg gaaf uit.
Voor 139 euro een super speler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Heb wat te vroeg geroepen mooie speler.
Van buiten ziet hij er goed uit maar das ook alles.
Afspelen van een avi is een ramp, voorruitspoelen gaat wel maar als je dan op play duwt gaat hij trug naar begin film,
Zou een movie jukebox inzitten ....nee dus.
Srt subs moet je handmatig aanzetten als gevolg van bug.
Na een uur avi kijken reset hij ineens dus weg film.
Mailen naar die Chinese firma levert niks op no replay.
Dus al met al een klote speler die niet beloofd wat hij doet.
Ze willen alleen maar verkopen verder niks.
Tja dan dan is het op de blaren zitten voor 139 euro.
Pfff en en al ellende dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig kwam ik een wat recentere firmware tegen voor deze player en heb hem vervolgens geïnstalleerd.
Wat ik er tot nu toe van kan zeggen is dat ik het idee heb dat mijn speler een stuk sneller is bij het bladeren door menu en media en wellicht dat hij ook enkele problemen oplost zoals hierboven beschreven? Heb op dit moment nog niet echt tijd gehad om de speler eens goed te testen.

De link naar de firmware:

http://www.ebuyph.com/download/install_1073_0705.zip

en hierbij de link naar de website waar deze firmware staat:

http://www.ebuyph.com/PictureShow.asp?P_ID=1357

Let op: installeren van de firmware is op eigen risico, bij mij ging alles volgens boekje maar je weet maar nooit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hdmax.nl niet meer bereikbaar en ezomax.nl ook niet meer.
Jammer betekend dus denk ik geen updates meer??

Weet iemand iets meer??

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde probleem, ik heb nog geen nieuwe update kunnen vinden, behalve die Duckbite had gevonden, maar die is niet exact hetzelfde (Kaiboer H1073C+ heeft een display) heeft iemand toevallig ook ervaring met een andere firmware van bv Mede8er, kan die er ook op? of een of ander andere videowall?, heel veel van deze apparaten zijn toch nagenoeg hetzelfde? of weet iemand waar de firmware wel te vinden is?

of heeft misschien iemand nog tips?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2011 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hierbij hulp voor de hdmax h1073c
Via kaiboer kun je blijven updaten!!!!!!!
http://www.kaiboerhd.com/support_view.php?id=9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 00:44:
Ik zit met hetzelfde probleem, ik heb nog geen nieuwe update kunnen vinden, behalve die Duckbite had gevonden, maar die is niet exact hetzelfde (Kaiboer H1073C+ heeft een display) heeft iemand toevallig ook ervaring met een andere firmware van bv Mede8er, kan die er ook op? of een of ander andere videowall?, heel veel van deze apparaten zijn toch nagenoeg hetzelfde? of weet iemand waar de firmware wel te vinden is?

of heeft misschien iemand nog tips?
Zeker geen garantie meer net als ik met mijn kapotte kaiboer.
Die thuis winkeltjes stoppen er gewoon mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste ik heb de HDmax aangesloten en een netwerk gemaakt, via mijn pc geraak ik in het netwerk.
maar als ik door de hdmax navigeer en ik ga naar netwerk.
Dan zie ik daar naam van mijn pc staan.
wanneer ik daarop klik vraagt hij een netgebruikers id en wachtwoord.
weet er iemand hoe dit komt?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:27:
Gisteren deze firmware geinstalleerd. Apparaat blijft na reboot nu hangen op het eerste menu; geen beweging meer in te krijgen. Uit- en aanzetten helpt niet. Stekker voor een tijdje eruit ook niet.
Geen reactie via afstandsbediening en ook niet via de knoppen op het apparaat zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Theodor schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:10:
[...]

Zeker geen garantie meer net als ik met mijn kapotte kaiboer.
Die thuis winkeltjes stoppen er gewoon mee.
Inderdaad weer een leer voor de volgende keer,nooit meer een vaag merk kopen,maar alleen een die jarenlang bewezen heeft betrouwbaar te zijn en met een actief team, zoals Dune,Mede8er,Popcorn en AC Ryan
maar goed, hij werkt momenteel wel goed,maar had gehoopt een wat betere interface er op te kunnen zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 09:11:
[...]

Gisteren deze firmware geinstalleerd. Apparaat blijft na reboot nu hangen op het eerste menu; geen beweging meer in te krijgen. Uit- en aanzetten helpt niet. Stekker voor een tijdje eruit ook niet.
Geen reactie via afstandsbediening en ook niet via de knoppen op het apparaat zelf.
O! dat is niet best! ik moet maar even wachten geloof ik, hebben er nog meer ervaring met die laatste update? en heb jij al de leverancier gemailt over deze update?
je kan nog proberen de oorspronkelijke firmware er weer over heen te zetten,maar dat zal wel niet willen vrees ik.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:27:
bedankt voor je tip, maar hoe is je ervaring zelf met die update,heb je hem al gebruikt? , want er is ook een gebruiker(Briadan?) hier,waarvan de update het apparaat (vermoedelijk) naar de klo........ heeft geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 09:17:
Toevallig kwam ik een wat recentere firmware tegen voor deze player en heb hem vervolgens geïnstalleerd.
Wat ik er tot nu toe van kan zeggen is dat ik het idee heb dat mijn speler een stuk sneller is bij het bladeren door menu en media en wellicht dat hij ook enkele problemen oplost zoals hierboven beschreven? Heb op dit moment nog niet echt tijd gehad om de speler eens goed te testen.

De link naar de firmware:

en hierbij de link naar de website waar deze firmware staat:

http://www.ebuyph.com/PictureShow.asp?P_ID=1357

Let op: installeren van de firmware is op eigen risico, bij mij ging alles volgens boekje maar je weet maar nooit !
Heb je inmiddels al meer ervaring met de Update? werkt het goed? want er is ook iemand met een (andere?)updat die niet goed werkt, graag je ervaring! bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 09:11:
[...]

Ik ben bang dat de firmware was bedoeld voor de C+ versie en die heeft een display, die van ons niet
Ik zag dit op hun site staan:reflash firmware voor de H1073, het proberen waard lijkt me

http://www.kaiboerhd.com/dl/H1073/

en op de Europa site staat deze als laatste:

http://kaiboerhd.eu/supporth1073c.html

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2011 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:22:
[...]

O! dat is niet best! ik moet maar even wachten geloof ik, hebben er nog meer ervaring met die laatste update? en heb jij al de leverancier gemailt over deze update?
je kan nog proberen de oorspronkelijke firmware er weer over heen te zetten,maar dat zal wel niet willen vrees ik.....
Na de update is er niets meer mee te beginnen. De webshop is er niet meer. Dus ik kan het niet meer melden. Om de oorspronkelijke firmware er overheen te zetten moet die het eerst weer doen. Helaas...zal op zoek moeten naar een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Troost je ik zit met een kapotte kaiboer van 139 euro en de shop reageert niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanSieT
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:15:
[...]

Na de update is er niets meer mee te beginnen. De webshop is er niet meer. Dus ik kan het niet meer melden. Om de oorspronkelijke firmware er overheen te zetten moet die het eerst weer doen. Helaas...zal op zoek moeten naar een nieuwe.
Je kan ook booten van USB wist je dat?
Firmware op USB stick zetten inprikken en powerschakelaar aan en aanknop ingedrukt houden.
Safe-Mode Reflash(when u are not able to go to setup menu)
1. Download the latest firmware.
2. Unzip your downloaded zips onto an empty USB stick. Make sure that the files within the zips are unzipped within the root of the USB stick.
3. Disconnect the power cable from the HDMAX.
4. Put your USB stick into one of the USB ports of the HDMAX.
5. Push the power button in the front and hold it pushed.
6. Connect your power cable again.
7. Hold the power button pushed until you get a screen which says that the firmware is updating.
8. Do not release the power button between the time of connecting the power cable and the appearing of the screen.
9. After firmware update the HDMAX will reboot itself, and you're done.
Btw ik heb geen problemen gehad met de nieuwere firmware van kaiboer deze draait super op mijn HDMAX.
Ik zag ook inderdaad dat de webshop offline is.( misschien een server fail )

//Hans

ps misschien bellen??
http://tweakers.net/shopreview/8265/ezomax.html

[ Voor 2% gewijzigd door HanSieT op 13-10-2011 13:09 . Reden: shop toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Weinig kans bedrijf is uitgescreven bij de kamer van koophandel, en laat dit nu hetzelfde adres zijn als waar ik mijn kaiboer heb gekocht.
Veel zaakjes onder een adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]HanSieT schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:07:
[...]

Firmware op USB stick zetten inprikken en powerschakelaar aan en aanknop ingedrukt houden.

[...]

Bedankt. Ik zal dit vanavond eens proberen. Ik doe het altijd via het set-up menu. Deze manier wist ik niet. Is er toch nog hoop.

Edit: Ja hoor; werkt weer. Wel met een oudere firmware, deze nieuwe doet het niet. Belangrijkste is dat de mediaplayer het weer doet!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Btw ik heb geen problemen gehad met de nieuwere firmware van kaiboer deze draait super op mijn HDMAX.
Ik zag ook inderdaad dat de webshop offline is.( misschien een server fail )

//Hans

Hoi Hans, kan jij ook vermelden welke firmware jij precies hebt gedaan? (code of link?)
je hebt namelijk ook nog een + versie
De Europese Kaiboer heeft namelijk een andere firmware als de Internationale
op mail reageren ze niet, dan kan je toch weer zien dat je met een slechte Importeur te maken hebt helaas, verkopen graag,maar ondersteuning ho maar :(
Voor mij geen HD Max weer in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:12:
[quote]HanSieT schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:07:
[...]

[...]

Bedankt. Ik zal dit vanavond eens proberen. Ik doe het altijd via het set-up menu. Deze manier wist ik niet. Is er toch nog hoop.

Edit: Ja hoor; werkt weer. Wel met een oudere firmware, deze nieuwe doet het niet. Belangrijkste is dat de mediaplayer het weer doet!
Blij te horen dat ie weer werkt, met reflash gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 16:20:
[...]

Blij te horen dat ie weer werkt, met reflash gedaan?
Ja, zoals HanSieT het omschreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanSieT
@ Ronly ik heb de formware gedownload van de link van Duckbite en deze werkte perfect hiero

Dat is hem.
Let op ik neem natuurlijk geen verantwoordelijkheid als deze niet werkt op jouw systeem :)

//Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je hier nzbget op kan krijgen. Zoniet is het mogelijk om een programma hierop te krijgen zodat je via nieuwsgroepen kunt downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo??
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-03-2012
Hallo,
Kan je met de H1073 op Youtube en filmpjes bekijken.
Ik kan wel de keuze maken maar afdraaien lukt het niet.
Ik denk zelf dat aan de firmware ligt. Heb diverse keren de firmware geupdate maar lukt
nog steeds niet om filmpjes te bekijken. Als jullie de oplossing hebben, graag. Tnx.

Enzo GR....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:34
pinokkia schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:04:
Jammer dat ik dit nou net te laat heb gezien. Ik heb vorige week woensdag een mede8er gekocht. Maar deze merk is identiek aan mijn mede8er. Alleen nu ben ik wel €50 duurder uit en geen draadloze wifi adapter erbij. Het is precies dezelfde als deze merk.
Oh wat ben ik blij (achteraf dan gezien) dat ik de mede8er gekocht heb. Nu werkt mijn mede8er nog steeds perfect en er komt wel vrij snel een een betere firmware uit. :)

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HanSieT schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 11:01:
@ Ronly ik heb de formware gedownload van de link van Duckbite en deze werkte perfect hiero

Dat is hem.
Let op ik neem natuurlijk geen verantwoordelijkheid als deze niet werkt op jouw systeem :)

//Hans
Ik heb deze ook geinstalleerd, merk(en zie) echter geen enkel verschil,het gekke is dat er op de internationale site gesproken wordt over een nieuwere update, maar die is niet te downloaden vreemd genoeg
heb ze nog aangeschreven,maar het duurde al een maand op de eerste reactie,dus dus dat geeft te kennen :-(

Ik had al een vreemde firmware (van een ander apparaat) geprobeert te installeren, waardoor deze niet meer werkte :) had gehoopt dat dat zou werken omdat dezelfde chips worden gebruikt,maar helaas........
als hij niet meer werkt:
Gewoon de goede firmware op stick in zijn USB prikken,aan\uit knop voorzijde vasthouden en de hoofdschakelaar achterop aanzetten, dan verschijnt vanzelf de installatie balk

Advies aan potentiele kopers: koop nooit een " vreemd" merk! die worden gewoon niet goed ondersteunt!
Mede8er,Dune en ACRyan hebben een veel betere ondersteuning en hebben nu (vooral nu AcRyan)een prachtige en sterke verbeterde interface en bv een zo gewilde Videowall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand misschien al ervaring met de Videowall " YAMJ" ?
Wil deze graag op mijn HDmax 1073 indien mogelijk, maar kan er niets over vinden dat dat zou moeten werken
ze draaien al wel op Mede8er,Popcorn en AcRyan
iemand tips? of een andere videowall misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er iemand mij helpen?
Beste ik heb de HDmax aangesloten en een netwerk gemaakt, via mijn pc geraak ik in het netwerk.
maar als ik door de hdmax navigeer en ik ga naar netwerk.
Dan zie ik daar naam van mijn pc staan.
wanneer ik daarop klik vraagt hij een netgebruikers id en wachtwoord.
weet er iemand hoe dit komt?
Alvast bedankt

• Theodor
Heb je op je pc schijven gedeeld ? dit is al zo vaak gevraagd zou er maar eens op googlen.

Verwijderd

Theodor schreef op donderdag 24 november 2011 @ 14:58:
Heb je op je pc schijven gedeeld ? dit is al zo vaak gevraagd zou er maar eens op googlen.
Gewoon mappen gedeeld en gewoon alle rechten open gezet

• Theodor
Niet zo slim alle rechten open te zetten, maarja whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nieuwe firmware gevonden waarmee ook de Videowall gebruikt kan worden.
Het was even zoeken in de fora maar met google translate kwam ik er op een gegeven moment toch uit.

Hierbij de link naar de website waar alternatieve firmwares zijn te downloaden voor onze HDMAX H1073:

http://www.hdvietnam.com/...nang-moi-28-3-2011-a.html

Het gaat dus om de HD START.H1073.Mede8giaodienTyco.v404 firmware.

En hierbij de directe link naar de firmware:
http://www.mediafire.com/?rzx989ftpg2qxdo

Op het forum van hdvietnam staan nog meer recentere firmwares maar helaas werkte mijn afstandsbediening daarbij niet. Ik hoop dat jullie ook zouden willen mee speuren naar wat de meest recente firmware is voor onze toch wel leuke mediaspeler! :) Tot nu toe kon ik bij een verkeerde firmware telkens door middel van het ingedrukt houden van de power knop een andere firmware flashen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2012 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He, dat zou mooi zijn als dat goed werkt! Heb je het al geprobeert? Ik heb van de fabrikant een link gekregen met volgens hun de laatste update, echter bij mij werkt de AB dan ook niet en blijft hij hangen in het taalmenue, volgens mij het teken dat de firmware niet geschikt is,maar misschien dat iemand anders hem wel aan de praat krijgt?
ik ga die met die videowall eens proberen,daar zoek ik naar namelijk
hier de link van de fabrikant:

http://www.gokuai.com/f/47472Ll30508r9D2

heb ze al weer aangeschreven,maar nog geen reactie gehad

Duckbite, ik heb hem inmiddels geinstalleerd die van Tyco, totaal andere interface,misschien niet zo mooi om te zien (beetje speelgoed achtig) maar wel meer mogelijkheden! en nog wat bedienings vriendelijker,jammer genoeg niet alles vertaald naar Nederlands,maar goed....
Hoe krijg je de videowall aan de praat? moet hij dan ook aan internet hangen? heb al van alles geprobeerd,maar het lukt me niet!
En de aan en uit knop op de AB werkt bij mij ook niet meer na de update :| ook gaat hij nogal eens spontaan uit bij het drukken op de return knop oa, dus echt stabiel is het nog niet

Vervolg:
Is deze firmware wel voor dit apparaat? Uit zetten wil bijvoorbeeld niet meer met de AB,geen enkele toets op het apparaat zelf werkt meer!, je moet als je hem wilt uitzetten dus de hoofdschakelaar gebruiken op de achterkant! Kortom bij lange niet goed
Krijg ook nog steeds de Videowall niet aan de praat, wie o wie???

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2012 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuro
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-03 01:14
Zomaar even een vraagje, wat is er gebeurd met de HDMAX.nl site??

Is niet meer bereikbaar, dacht laat ik eens kijken voor een nieuwe firmware.

Staat er niet zo om te springen om er een firmware op te zetten dien niet specifiek voor dit apparaat
is. lees in dit topic dat er een heleboel problemen hebben met afstandsbediening en videowall.

Is dus geen nederlandse site meer van hdmax.... slechte zaak hoor!!! :(
Pagina: 1 2 Laatste