Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tool gezocht: Recursive file selection and copy

Pagina: 1
Acties:

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik zoek een tool om in een file tree bestanden te selecteren en deze vervolgens met behoud van relatieve mapstructuur te kunnen kopiëren (of beter nog, door te geven aan 7-zip).

Voor kleine mappen gebruik ik gewoon FreeFileSync om te vergelijken met een lege map om vervolgens alles uit te vinken en alleen de bestanden die ik wil hebben aan te vinken. Maar bij een omvangrijke map is dit erg vervelend omdat je een onoverzichtelijke lijst van een kilometer hebt, niet een tree om makkelijk te navigeren.

Gewoon met Explorer lukt dit uiteraard ook niet, zodra je naar een andere map gaat is de selectie weer weg.

Heeft iemand een idee?

Bonuspunten als de tool een selectie kan opslaan. :7

[ Voor 4% gewijzigd door Sando op 04-12-2010 05:13 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Windows dus? Welke versie?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Kan 7z dat niet zelf? Volgensmij kan WinRAR het sowiso wel. Want ik neem aan uit je opmerking over 7z dat je er dus wat mee wilt doen (7zipen :))

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Maakt dat uit? Ik heb weinig tools die niet ook in antieke Win2k werken. Anyway het gaat om Win7 Pro (x64), maar een tool voor Linux is ook prima.
teh_twisted schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 06:30:
Kan 7z dat niet zelf? Volgensmij kan WinRAR het sowiso wel. Want ik neem aan uit je opmerking over 7z dat je er dus wat mee wilt doen (7zipen :))
Nee die kan dat niet, die doet ongeveer het zelfde als Windows Explorer. WinRAR gebruik ik niet. :) Genoeg niet-commerciële tools voor compressie. :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• rschu68
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:02
Linux of Cygwin voor windows installeren.
Dan met iets van find of cpio of rsync kopie maken...
Roep maar als je cygwin hebt geinstalleerd.
~remke

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
cygwin staat al op mijn computer, vandaar dat een linuxtool ook goed is. :)
Maar find of rsync is natuurlijk helemaal niet wat ik zoek, en bovendien een beetje raar om een hele cygwin installatie aan te bevelen voor wat kleine tooltjes waarvan ook gewoon windows binaries te vinden zijn?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je wilt dus van
c:\foo\bar\bla.txt
c:\foo\bar\blabla.txt
C:\tra\la\la\ha.doc
C:\tra\la\la\lalala\vla.doc
Er drie selecteren zodat je gekopieerd / gezipt krijgt
\foo\bar\bla.txt
\tra\la\la\ha.doc
\tra\la\la\lalala\vla.doc

Klopt dat? Per se grafisch?
Sando schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 05:12:
Bonuspunten als de tool een selectie kan opslaan. :7
Als het steeds (ongeveer) dezelfde set files is dan zou ik het gewoon met een scriptje doen (batch, WSH/VBS, PS, whatever). Daar heb je niet per se cygwin en find etc voor nodig, met een domme lijst en for kom je volgens mij al een hele eind.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
F_J_K schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 12:42:
Je wilt dus van
c:\foo\bar\bla.txt
c:\foo\bar\blabla.txt
C:\tra\la\la\ha.doc
C:\tra\la\la\lalala\vla.doc
Er drie selecteren zodat je gekopieerd / gezipt krijgt
\foo\bar\bla.txt
\tra\la\la\ha.doc
\tra\la\la\lalala\vla.doc
Kan je dit niet per file slepen naar iets als Winzip, met instelling "behoud volledig path"?

Andere optie: zet de Archive-flag om, en zip daarna alleen alles met/zonder flag?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:02

DukeBox

loves wheat smoothies

Met een for loop en wat filters kan je ook adden aan een 7zip file

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 04-12-2010 12:45 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sando schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 09:40:
[...]
Maakt dat uit? Ik heb weinig tools die niet ook in antieke Win2k werken. Anyway het gaat om Win7 Pro (x64), maar een tool voor Linux is ook prima.
[...]
Als dat (zelfs het OS) niet uit maakt, is dat op z'n minst wel even handig te noemen, ja. Maakt het meedenken voor ons ook weer makkelijker, he? Overigens gaat van steeds meer software de w2k-support eruit.

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 04-12-2010 14:51 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Bedankt voor de tips nog. Ik zocht weer naar iets dergelijks en kwam dit topic op Google tegen. :9

Ik heb vaak dat ik voor een bepaald kortdurig projectje bepaalde bestanden incl tree op een stickie wil zetten of in een zipje wil gooien. Een hoop bestanden, exclusief een hoop anderen. Dit doe ik dan een aantal dagen, en daarna is het weer iets anders.

Te kort dus om al die moeite te doen voor automatiseren. Als ik daar toch voor kies is dat geen probleem in Linux, dan gebruik ik gewoon rsync met --include-list. (En mijn Windows filesystem is ook zo gemount als het moet.)

Ik zocht laatst weer precies hetzelfde voor een wat exclusievere reden: Selectief backuppen van mijn %AppData%. migwiz.exe AKA Windows Easy Transfer gaf namelijk (uiteraard helemaal aan het %$@! eind) een foutmelding.

Maarrr die geavanceerde backupselectie van die Transfer Wizard is wel ongeveer precies wat ik zoek in een stand alone tooltje!

Recursive select.

Dus bij deze een kickje, mocht iemand zo iets weten voor het maken van selecties om te kopiëren, +1 voor verzenden naar 7zip oid, en +1 voor het opslaan van selecties, dan ben ik erg benieuwd. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Sando op 30-01-2011 08:14 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Jammer dat het een k ipv een g is, maar verder het beste alternatief tot nu toe! 8)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:30
Je wilt dus een tooltje met zo'n tree waar je vinkjes voor de gewenste files en folders kan zetten zoals bij het voorbeeld van Easy Transfer waarna ze inclusief path in een zipfile belanden? Zo werkt toch praktisch elke backup tool, inclusief XP's eigen NTBackup als 'Backup and Restore Center' van Windows 7 of begrijp ik je niet goed?
Pagina: 1