Een paar weken geleden bestelde ik een afstandsbediening bij Extremediscount.nl voor mijn Sony NEX. Na een tijdje kreeg ik een mailtje dat die voorlopig niet leverbaar was. Kon kiezen wat te doen met de bestelling. Door drukte kwam het er niet van om er op te reageren. Had ik dat maar wel gedaan... vandaag kreeg ik namelijk het volgende mailtje:
Verder heb ik er hier nog niks over gelezen. Ik ben benieuwd of er meer mensen hier dan zijn die nog 'iets' te goed hebben van Extremediscount. Al vind ik het in mijn geval ook weer niet een erg groot bedrag, maar toch.Betreft:Â Â Betalingsonmacht “Extremediscount.nl”
Datum: 3 december 2010
Geachte xxxxx,
Vanwege het faillissement van een financierder tevens leverancier van “Extremediscount.nl” kunnen wij per direct niet meer aan onze financiële- alsmede leveringsverplichtingen voldoen. Hierdoor zijn vorderingen onbetaald gebleven en is beëindiging van bedrijfsactiviteiten van “Extremediscount.nl” per 15 november 2010 ’s avonds noodzakelijk gebleken.
Onder begeleiding van een insolventiebureau worden momenteel mogelijkheden bezien teneinde uit deze ontstane impasse te geraken. Derhalve verzoeken wij u uitstel van betaling te verlenen voor een periode van zes weken. Gedurende deze periode wordt getracht externe financiering te verkrijgen waarmee een buitengerechtelijk akkoord kan worden aangeboden.
Uw vordering is in onze administratie opgenomen voor een bedrag van € 27.45. Deze vordering zal maatstafgevend zijn voor het akkoord dat zal worden getracht aan te bieden.
Uit praktisch oogpunt kan, gezien het grote aantal crediteuren, slechts éénzijdige communicatie naar alle crediteuren plaatsvinden. Eventuele reacties op dit schrijven kunnen derhalve niet worden beantwoord.
Gezien de omstandigheid dat integrale betaling van de schuldenlast niet mogelijk is, zou het wellicht voor de hand liggen het faillissement aan te vragen. Dit zal echter naar verwachting slechts schadeverhogend werken voor alle bij de onderhavige zaak betrokkenen en bij een faillissement zal naar hoogste waarschijnlijkheid externe financiering en derhalve enige vorm van financiële compensatie niet meer mogelijk zijn. Vriendelijk verzoeken wij u dan ook, in het belang van eenieder, geen rechts- en executiemaatregelen te nemen.
Vertrouwende u hiermede vooralsnog correct te informeren, tekent,
hoogachtend,
namens Extremediscount
Dhr. YYYYYYY