Extremediscount.nl in zwaar weer!

Pagina: 1
Acties:
  • 789 views

• StefandeGroot
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-12-2025
Een paar weken geleden bestelde ik een afstandsbediening bij Extremediscount.nl voor mijn Sony NEX. Na een tijdje kreeg ik een mailtje dat die voorlopig niet leverbaar was. Kon kiezen wat te doen met de bestelling. Door drukte kwam het er niet van om er op te reageren. Had ik dat maar wel gedaan... vandaag kreeg ik namelijk het volgende mailtje:
Betreft:Â Â Betalingsonmacht “Extremediscount.nl”

Datum: 3 december 2010

Geachte xxxxx,

Vanwege het faillissement van een financierder tevens leverancier van “Extremediscount.nl” kunnen wij per direct niet meer aan onze financiële- alsmede leveringsverplichtingen voldoen. Hierdoor zijn vorderingen onbetaald gebleven en is beëindiging van bedrijfsactiviteiten van “Extremediscount.nl” per 15 november 2010 ’s avonds noodzakelijk gebleken.

Onder begeleiding van een insolventiebureau worden momenteel mogelijkheden bezien teneinde uit deze ontstane impasse te geraken. Derhalve verzoeken wij u uitstel van betaling te verlenen voor een periode van zes weken. Gedurende deze periode wordt getracht externe financiering te verkrijgen waarmee een buitengerechtelijk akkoord kan worden aangeboden.

Uw vordering is in onze administratie opgenomen voor een bedrag van € 27.45. Deze vordering zal maatstafgevend zijn voor het akkoord dat zal worden getracht aan te bieden.

Uit praktisch oogpunt kan, gezien het grote aantal crediteuren, slechts éénzijdige communicatie naar alle crediteuren plaatsvinden. Eventuele reacties op dit schrijven kunnen derhalve niet worden beantwoord.

Gezien de omstandigheid dat integrale betaling van de schuldenlast niet mogelijk is, zou het wellicht voor de hand liggen het faillissement aan te vragen. Dit zal echter naar verwachting slechts schadeverhogend werken voor alle bij de onderhavige zaak betrokkenen en bij een faillissement zal naar hoogste waarschijnlijkheid externe financiering en derhalve enige vorm van financiële compensatie niet meer mogelijk zijn. Vriendelijk verzoeken wij u dan ook, in het belang van eenieder, geen rechts- en executiemaatregelen te nemen.

Vertrouwende u hiermede vooralsnog correct te informeren, tekent,

hoogachtend,
namens Extremediscount

Dhr. YYYYYYY
Verder heb ik er hier nog niks over gelezen. Ik ben benieuwd of er meer mensen hier dan zijn die nog 'iets' te goed hebben van Extremediscount. Al vind ik het in mijn geval ook weer niet een erg groot bedrag, maar toch.

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-01 15:15
Beetje aparte manier van communiceren. In de E-mail 'verzoeken' ze tot uitstel van betaling maar ze willen niet dat je terugmailt omdat het eenzijdige communicatie is wegens de grote hoeveelheid schuldeisers.

Wazig.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 21:47
offtopic:
bij gebrek aan DM mogelijkheid even bij deze, haal even de naam weg onderaan de mail

• StefandeGroot
Yippie schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 22:32:
offtopic:
bij gebrek aan DM mogelijkheid even bij deze, haal even de naam weg onderaan de mail
Heb ik gedaan.

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01 09:36

McBoom

Broem

Ik heb dit mailtje ook gehad. Ik krijg nog €188 van ze na een geannuleerde bestelling :( Lekker is dat...

The ramblings of an idiot

• StefandeGroot
McBoom schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 09:36:
Ik heb dit mailtje ook gehad. Ik krijg nog €188 van ze na een geannuleerde bestelling :( Lekker is dat...
Hoe lang geleden heb jij besteld?
Zelf krijg ik namelijk de indruk dat ze al langer in zwaar weer zitten. Dat ze wel gewoon bestellingen aannemen, terwijl ze weten dat ze niet kunnen leveren (leveranciers die niet meer willen leveren?). Nu kan je volgens mij nog steeds orders plaatsen...

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01 09:36

McBoom

Broem

Ik had begin september een order geplaatst. Toen het steeds uitgesteld werd eind oktober de order geannuleerd. Vorige week een mailtje gestuurd waar mijn geld bleef, aangezien ik het nu ergens anders voor wil/moet/kan gebruiken. Toen kreeg ik dus dit mailtje:
Geachte Hr./Mw.,

Wegens omstandigheden zijn wij t/m vrijdag 3 december (eerder genoemde datum is helaas verlengd) niet in staat om op uw e-mail te reageren.

Tevens zijn wij tot deze datum niet telefonisch bereikbaar.

Zowel onze afhaallocatie als ons hoofdkantoor zijn in deze periode gesloten.

Nieuwe orders kunnen niet geplaatst worden.

Onze excuses voor het eventuele ongemak! We doen onze uiterste best om u zo spoedig mogelijk nader te informeren.

Met vriendelijke groet,

Extremediscount.NL
Klantenservice
Toen begon ik al nattigheid te voelen. :(

Ik denk dat ik naar m'n geld kan fluiten, aangezien het toch richting een faillissement gaat. En dan staan 'wij' (de consument) toch achteraan in de rij.

The ramblings of an idiot

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:25
StefandeGroot schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 20:00:
Verder heb ik er hier nog niks over gelezen. Ik ben benieuwd of er meer mensen hier dan zijn die nog 'iets' te goed hebben van Extremediscount. Al vind ik het in mijn geval ook weer niet een erg groot bedrag, maar toch.
Misschien dan toch even beter zoeken?

http://www.opgelichtopint.../YaBB.pl?num=1290721308/0
http://forum.www.trosrada...f3721769a0a830a602658627e

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Deze gaat even op slot. Ik zal zometeen een standaard topic openen om deze zaak te bespreken. Aangezien we daar bepaalde regels voor hanteren en dergelijke zien we liever niet dat gebruikers topics openen over dit soort gevoelige kwesties.

Even geduld dus, zometeen krijgen jullie een plek om deze situatie te bespreken.

Edit: Hier verder dus: Situatie Extremediscount.nl

[ Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 04-12-2010 11:00 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.