[MacBook Early 2008] Boot niet, blijft hangen bij DVD check

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn macbook boot niet meer. Normaal als ik mijn macbook start of uit sleepmodus haal maakt de DVD drive een geluid. Gisteren na een reboot probeerde ik em te starten en toen bleef ie dat geluidje maken en verder komt ie niet.

Ik heb al rond gekeken op het internet en een persoon had het zelfde probleem maar zonder oplossing. Bij de Apple store moet ik 5-10 dagen wachten, terwijl ik het vrij druk heb op de Univeristeit met paper die getypt moeten worden.

Dus heeft iemand een idee hoe ik dit zelf kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Mogelijk hetzelfde probleem als in dit topic?
Mac laten maken of nieuwe aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Komt ie door de standaard checks heen? Dus krijg je dat mooie Mac Pwoang geluid?

Je kunt even de PRAM resetten: Tijdens aanzetten houd je command+option(alt)+p+r ingedrukt tot de computer drie keer gereboot is met dat plong geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@benoni
Het is toevalligerwijs ook na een update, en ik heb ook een zwart scherm. Maar ik weet niet of het hetzelfde is want de TS in dat topic meld niet dat DVD drive herhaldelijk hetzelfde geluid maakt.

/edit oh en het was ook na een update, maar dat was een update naar 10.6.x naar 10.6.y (geen idee meer op welke ik zat) en safari en itunes geloof ik. Het was overigens wel zo voor dat ik rebooten en de elende begon de processor ontzettend heet werd zonder er processor intersieve processen draaide.

@sebastinus
Nee geen pwoang geluid. Ik weet niet hoe checks werken op een Mac. Maar ik zou vermoeden dat er iets met mijn dvd drive dan zou zijn. Want nou normaal hoor ik dat geluidje maar 1 keer en gaat ie dan door naar de pwoang. Ik heb er al aan gedacht om mijn mac uit elkaar te halen en de dvd drive los te maken.

Maar ik weet 1) niet hoe makkelijk dat is en 2) of het niet van kwaad naar erger gaat.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Toevallig een Macbook Pro (2009 model) met firmware update 1.7?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb em januari 2008 gekocht en het is een gewone. Zon oud hollands wit ding.
Pagina: 1