Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

slechte gpu compenseren door goede cpu?

Pagina: 1
Acties:
  • 432 views

• amohell
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11 13:11
Hallo,

Sorry voor het gemis van een dxdiag, ik zal hem morgen erbij zetten(pc nu niet bij de hand)

Ik heb een vraag op hardware gebied rond om mijn gpu en cpu.
Mijn pc is erg veroudert maar heeft een relatief goede processor(3.0 ghz dual) deze processor wordt alleen genekt door een verschrikkelijk slechte gpu(een onboard van intel). Mijn vraag was nu of er een manier is om mijn gpu een helpende hand te geven door mijn cpu werk te laten overnemen.

Alvast bedankt,
Amohell

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:24
Dat gaat niet werken. Je CPU is vele malen trager in het berekenen van zaken die je GPU uitvoert. Je hebt in principe twee mogelijkheden:
  1. Je videokaart upgraden
  2. Je settings ingame lager zetten
Als je een '3.0 Ghz dual' hebt, schat ik dat je een dualcore Pentium 4 hebt. Als je daarbij ook nog eens een AGP graka hebt, zou ik sowieso gaan voor upgraden. Als je nu al tegen slechte performance aanloopt, kun je nog wel lopen upgraden aan je graka/CPU/whatever, maar is een algehele upgrade van je PC (CPU/moederbord/geheugen/graka) beter. Zo geef je je geld nuttiger uit, je bent dan weer ff klaar voor huidige en toekomstige games en andere zware applicaties.

• amohell
bedankt voor de snelle reply,

Hoe dan ook, mijn werkplek is op het moment gebonden aan deze pc waardoor ik geen manier zie om deze te vervangen met een verbeterde pc. over optie 2:"settings lager zetten" zie ik geen mogelijke optie in, omdat deze zelfs al met configs naar beneden zijn gebracht en nog steeds niet zorgen voor een vloeiende gameplay
20-25 fps (30 fps nodig, command and conquer:generals).

maar uit je woorden begrijp ik dat er geen manier is om dit 'idee' tot werking te stellen,

jammer maar toch bedankt,
Amohell

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 17:48
De enige optie is inderdaad om een echte videokaart te instaleren. Als het enkel om C&C generals gaat is het allergoedkoopste dingetje al genoeg: je bent dan echt voor €30-€40 klaar. Meer zal je ook niet uit zo'n oude PC kunnen halen (Tenzij het een modernere AMD Dual core is en geen Pentium 4).

Kijk wel even of je AGP of PCI-e hebt inderdaad, als je je moederbordmodel weet/opzoekt kun je het ook googlen.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:24
Je PC staat op je werkplek en je game't op deze PC? Waar kan ik solliciteren? :)

Verder kun je nog altijd proberen om de resolutie lager te zetten, dat kan ook nogal schelen.

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 14:48

painkill

Pain(k)(ill)

Een GPU is juist bedacht om de CPU geen grafische dingen te laten doen ;)

Voor C&C volstaat zowat elke videokaart, zelfs AGP nog wel.
Als jij je pc kunt openen en kijken welk slot er in zit dan kun je daar zo een random videokaartje voor halen.

Of je post hier de naam van je moederbord, dan weten wij wel op het PCI of AGP is :P

Mijn SNES verzameling!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-11 14:01
Kun je dan niet gewoon een graka bijzetten als vervanging van de onboard intel?
simpel kaartje moet al genoeg zijn toch?

[ Voor 1% gewijzigd door pickboy op 03-12-2010 00:43 . Reden: typo ]

• dtech
offtopic:
lol @ 4 reacties om 00:43, maar ik was toch echt eerst! :)
painkills reactie is bijna identiek aan die van mij :)

• amohell
hehe wist dat het gevaarlijk zal zijn om het woord werkplek te gebruiken, maar soms wat tijd over in pauzes of rustige dagen

hoe dan ook, ik weet dat hij in een mini tower zit, dus een pci-e kaart is onmogelijk.
maar ik kan op het moment niet bij de specifieke details van de pc, dit, zoals vermeld zou ik morgen even updaten en daarvoor sorry.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:19
amohell schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 01:13:
hehe wist dat het gevaarlijk zal zijn om het woord werkplek te gebruiken, maar soms wat tijd over in pauzes of rustige dagen

hoe dan ook, ik weet dat hij in een mini tower zit, dus een pci-e kaart is onmogelijk.
maar ik kan op het moment niet bij de specifieke details van de pc, dit, zoals vermeld zou ik morgen even updaten en daarvoor sorry.
Zelfs in een minitower kan wel een pci-e kaart passen, een low/mid range kaart hoeft niet zo groot te zijn of extreem veel hitte te veroorzaken. Maar zolang je niet zegt wat voor pc het is kunnen we niets anders doen dan speculeren. Zelf doe je nu ook al aannames in de bovenstaande tekst.

Als het een branded minitower is dan kun je daarvan het type doorgeven, dan hoef je hem nieteens open te maken. Als het zelfbouw is dan uiteraard wel.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• dtech
In een minitower kun je inderdaad geen volledige kaart plaatsen, maar wel een zogenaamde low-profile kaart. Bijna alle goedkopere kaarten hebben zo'n bracket meegeleverd, maar je kunt het het beste wel even controleren.

In een minitower zou ik wel een passive kaart afraden, aangezien de temperatuur en airflow in een minitower daar meestal niet zo geschikt voor zijn.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

amohell, je hebt ondertussen tien reacties, maar daar staat geen eenduidig antwoord tussen :o

Sta even stil waarom: jij geeft - ook na concrete vragen over moederbord, CPU en videokaart - totaal geen concrete specs. Hoe denk je dat wij kunnen ruiken wat er in jouw systeem zit, en dus wat de mogelijkheden zijn :?

Sowieso verwachten we op GoT dat je zelf doet wat je kunt voordat je een topic opent, en als je er niet uitkomt dat je de moeite doet om een fatsoenlijke topicstart te schrijven. Daar hoort in te staan waar en hoe je gezocht hebt, wat je vond (links!), wat je geprobeerd hebt en wat er toen gebeurde. En wat de situatie exact is, dus over welke onderdelen je het hebt.

Hier neem je de moeite niet dat te melden, en lijkt het alsof je het zelf ook niet opgezocht hebt, en dat je zelf ook niets gezocht of geprobeerd hebt rond je vraag. Zo werkt het op GoT niet, dus gaat je topic dicht.

Kijk trouwens als je eenmaal uitgezocht hebt wat voor onderdelen je hebt eens hier:
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?
[UG Aanschaf] Gamesysteem

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.