@Phas0r, mijn ervaring is (en niet alleen die van mij

) dat het opstarten van een Pc met RAID0 weinig tot verwaarloosbaar snellere is dan een Pc met een singel hardeschijf. Het probleem zit in de RAID controller, door het gebruik van de RAID controller zullen de hardeschijfen door het BIOS eerst geinitialiseerd moeten worden, wat tijd kost. Daarnaast verhoog je door de RAID controller vaak de access tijd van je hardeschijfen. Het OS heeft meer baat bij een singel snelle hardeschijf (lage access tijd) dan een hoge constante datadoorvoer, zoals je met een RAID1 crieerd, dit omdat het OS uit allemaal kleine bestanden bestaat.
Een RAID0 set is eigenlijk het meest geschikt voor gebruik en bewerken van grote vluchtige en makkelijk te reproducerende databestanden waarbij een hoge constante datadoorvoer nodig is.
Als je games speelt welke grote databestanden moet inladen, kan RAID0 inderdaad een voordeel zijn, maar dan is de overweging of je inderdaad de risico's van RAID0 kunt ondervangen met een dergelijk grote set (3TB).
Maar RAID0 met 3TB is gewoon vragen om problemen natuurlijk,
pas hield mijn onboard RAID controller er nare streken er op na en begon sectoren van mijn schijven kapot te maken 
Voor mij geen semi-software raid meer, heb nu Highpoint RocketRAID

Dit heeft weinig met semi hardware te maken, iets dergelijks kan ook met jouw Highpoint gebeuren, neem dat maar van mij aan

, maar daar heb je de backup voor

.
[
Voor 17% gewijzigd door
_Dune_ op 03-12-2010 10:14
]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/