[Win XP] Recovery nog zinvol om te proberen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ben momenteel op reis door Zuid-Amerika en na 2 weken reizen besloot ik om maar eens een backup te gaan maken van mijn foto's. Daarvoor ben ik naar een internetcafe gegaan en het kopieren van de SD naar USB ging bizar traag, het zou ruim 1,5u duren voordat alles was overgezet. Ikhoopte dat dat sneller zou gaan als ik eerst alles naar de PC zou kopieren en dan naar mijn USB. Het kopieren naar PC ging inderdaad sneller (20 min ofzo) maar kopieren daarna naar USB bleek de bottleneck, dat duurde nog steeds 1,5u. Nu had ik geen tijd om dat af te wachten, dus ik heb toen de foto's van de computer in het internetcafe gewist en besloot het later ergens anders maar te proberen. Alleen werd in de tussentijd mijn camera gejat.... Alle foto's weg dus.

Nu ben ik naar dat internetcafe gegaan om te kijken of ik misschien de bestanden nog kon recoveren. Heb daarvoor 3 verschillende programma's gebruikt (back2life, getdataback en Find and Mount), maar geen van allen was ook maar in staat om 1 bestand terug te vinden. Heb bij dat internetcafe dus even navraag gedaan wat ze met die schijven doen en elke keer als iemand inlogt, wordt de boel opgeschoond. Aangezien het de meestgebruikte pc is, want dichtste bij ingang, zal dat dus vaak zijn gebeurd. Inmiddels is het 2 dagen geleden en ik heb daar gevraagd of ik misschien de HD zou mogen kopen om later eens met wellicht betere software aan de gang te gaan. Ik vraag me alleen af of dat nog wel zin heeft na 2 dagen op een vrij intensief gebruikte computer die elke keer wordt opgeschoond. Natuurlijk kan ik het altijd proberen, maar als het al zou kunnen (dat moest worden nagevraagd bij een systeembeheerder die er kennelijk weinig is) dan zal de prijs voor de HD niet laag zijn. Dus ik probeer nu ff de afweging te maken. En hoop dus beter inzicht te krijgen in de kans van slagen dat ik een substantieel deel terug zou krijgen. Natuurlijk is het koffiedik kijken en hangt het er ook vanaf wat er in tussentijd allemaal met die pc nog meer is gebeurd, maar wellicht kan iemand toch wat meer inzicht geven. Heb zelf namelijk weinig verstand van recoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Een heel specifieke vraag over Datarecovery lijkt mij beter op z'n plek in een forumonderdeel waar ze bijvoorbeeld een Thematopic: Datarecovery hebben staan :)

>> OM dus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device