'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Nee, toen ik gisteravond het spel startte kreeg ik eerste een intro filmpje en daarna kwam hij in het "selecteer een realm" menu terecht,. Hier kon ik ook de settings van de audio en graphics instellen. Blijkbaar werkt het bij jou dus niet.Sorbo schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:40:
Maar nu, als ik op play druk verdwijnt de launcher en that's it. Hebben jullie (onder windows) dat ook? Ik had eigenlijk een " kom om 19.00u maar terug" melding verwacht of iets in die richting. Verder crasht ie ook zo af en toe met de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met het patchproces? Is dat bij jullie ook zo?
Ik heb de patch binnen gehaald, waarna ik op de play knop drukte. Toen moest ik nog een 50+ mb patch installeren en toen kwam ik in het spel zelf.Sorbo schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:40:
Ik heb rift geinstallerd gekregen onder Wine, alleen de tekst in de installer was niet leesbaar, en de patcher gaf niet aan wat ie aan t doen was (hij zei Checking Local files, maar hij heeft volgens mij alles meteen gedownload en geinstalleerd, duurde ook ruim anderhalf uur)
Maar nu, als ik op play druk verdwijnt de launcher en that's it. Hebben jullie (onder windows) dat ook? Ik had eigenlijk een " kom om 19.00u maar terug" melding verwacht of iets in die richting. Verder crasht ie ook zo af en toe met de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met het patchproces? Is dat bij jullie ook zo?
In het spel kreeg ik een laad rondje waarin hij vast liep omdat er firewall settings niet goed stonden. Hierna kwam ik in het main menu.
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Ik heb het gevoel ook een beetje. Maar waar ik benieuwd naar ben is hoe beta is qua performance. Al genoeg beta's van MMO's gedaan waarin de server performance ver onder de maat was. Dit was dan ook vaak een voorbode op de live realms.Twylight schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:54:
Ik heb wel echt zin om te spelen, dit is ook precies wat ik zoek. Een MMO als WoW maar dan geen WoW. Hoop dat dit niet tegen gaat vallen.
Als deze beta nu goed gaat dan grote kans dat ik een pre-order doen (als het dan nog kan).
Rift Wiki is erg beknopt hierover
Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram
Verwijderd
Bij veel MMO's ging dat in het verleden al zo, naar mate de game meer ontwikkelde werden er meer gebieden aan toegevoegd.Twylight schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:17:
Wat wel jammer is dat er voor elke faction maar één starting area is, dus als een keer een nieuw race wil spelen van de zelfde faction moet je weer in het zelfde gebied beginnen, met de zelfde quests
Dan is dit niet voor jou weggelegd. De similariteiten met WoW zijn vrijwel nihil.Twylight schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:54:
Ik heb wel echt zin om te spelen, dit is ook precies wat ik zoek. Een MMO als WoW maar dan geen WoW. Hoop dat dit niet tegen gaat vallen.
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Klopt. Maar je bent als newbie binnen 45 minuten met de zone klaar, met je alt waarschijnlijk nog geen 30 minuten. Dus zo erg vindt ik het niet. Het crafting systeem is het mindere van de game, standaard mechanics, drie professions (als ik het me goed herriner waaronder houthakker en skinner er twee zijn) waarbij verder niets speciaals komt kijken in tegenstelling tot bv. het idee van sw:tor.Twylight schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:17:
Wat wel jammer is dat er voor elke faction maar één starting area is, dus als een keer een nieuw race wil spelen van de zelfde faction moet je weer in het zelfde gebied beginnen, met de zelfde quests
Vind er anders nog steeds aardig wat overeenkomsten in zitten, zeker als je opzoekt bent naar, maar het niet moet zijnkaluro2 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:35:
Dan is dit niet voor jou weggelegd. De similariteiten met WoW zijn vrijwel nihil.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
kaluro2 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:35:
[...]
Dan is dit niet voor jou weggelegd. De similariteiten met WoW zijn vrijwel nihil.
Core mechanics, maar daarna heb je ook de settings van de games, de insteek van je character in de wereld, concept van skills, ontwikkeling van je character, daar zit wel degelijk enorm veel verschil in qua westerse MMO's (al is het gros wat echt uit europa komt niet bijzonder groot).pingkiller schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:41:
Alle mmorpgs lijken op elkaar. Alle westerse mmo's stammen af van everquest, dat zelf ook weer niet de core mechanics had gedacht.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Is het niet veel leuker om daar zelf achter te komen?Sneezzer schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:14:
Even ter voorbereiding, op welke levels krijg je je 2de en 3de subclasse? (of tenminste de keuze om breder te speccen ipv in 1 tree te blijven).
Algoed, aan het einde van de tutorial heb je 3 Souls. De rest kun je later in het spel nog scoren.
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Ik las net deze reactie:Sorbo schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:40:
Ik heb rift geinstallerd gekregen onder Wine, alleen de tekst in de installer was niet leesbaar, en de patcher gaf niet aan wat ie aan t doen was (hij zei Checking Local files, maar hij heeft volgens mij alles meteen gedownload en geinstalleerd, duurde ook ruim anderhalf uur)
Stevie-P in 'plan: Win een bètakey voor Rift - update'
De oplossing zou dus zijn om Wine te updaten naar 1.3+.
En wat is jullie mening over het class systeem? Ik vind het heel erg leuk om weer is wat vrijheid te hebben met het kiezen van je class en subclass.
*zoekt weer een filmpje op*
Oh en ik las iets over het crafting systeem van Rift in dit topic. Is dit nou echt zo slecht (en blijft het zo slecht) of gaan ze hiermee nog aan de gang? De meeste MMO's hebben echt een zeer zwak crafting systeem. Dat vind ik zo jammer altijd, want als ik het lvl'en zat ben wil ik altijd even craften of iets ander non lvl'ing doen. Maar als het zo zwak geimplementeerd is, is de lol er meteen vanaf
[ Voor 25% gewijzigd door Jveer op 25-01-2011 16:07 ]
Aangezien het pas de beta is kan je er van uit gaan dat er nog niemand hardcore isjoramoudenaarde schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:02:
Goeie vraag! Is er een Tweakers guild bij Rift? En is dat een hardcore of wat meer "relax" guild?
Maar houdt dat in dat er een Tweakers Guild is toevallig?
End game zul je in de beta echt nog niet "uit kunnen spelen", er is bij iedere beta een level cap.joramoudenaarde schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:32:
Zit wat in... je hebt mensen die het spel (voor zover mogelijk) al hebben uit gespeeld tijdens de Beta, maar goed, hehe.
Maar houdt dat in dat er een Tweakers Guild is toevallig?Lijkt me wel leuk eerlijk gezegd!
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
ik meen 50 te hebben gelezen.Twylight schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:46:
Tot wel level kan je uiteindelijk als het spel uit is gaan eigenlijk? 60?
Dat heb ik inderdaad ook gelezen. Het staat vast in de in FAQ op de forums van Rift zelf. Level cap in deze beta is 30 meen ik.
"The greatest harm can result from the best intentions"
Er staat op het hoofdscherm dat ik geen beta invite heb, maar ga ik naar apply code dan staat het er wel op.
Ik wil dit speel heel graag spelen!
Heb een beta key dus ga het vanavond zeker eens uitproberen, net als bij aion was het even leuk maar na een week of 2 al zo saai, steeds hetzelfde.
Hoop dat het hier niet zo is dan heb ik een nieuwe mmorpg (wou al even op uitgekeken)
Volgens mij moet je met een beta key activated, alsnog invited worden. Athans, zo was het in mijn geval van de vorige beta.Awaken1 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:12:
ik heb nu die beta key maar hoe download ik het spel.
Er staat op het hoofdscherm dat ik geen beta invite heb, maar ga ik naar apply code dan staat het er wel op.
Ik wil dit speel heel graag spelen!
Heb net een mail ontvangen dat ik uitgenodigd ben voor dit event die begint vanavond om 19.00 uur.SinergyX schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:18:
[...]
Volgens mij moet je met een beta key activated, alsnog invited worden. Athans, zo was het in mijn geval van de vorige beta.
Maar ik moet toch de client kunnen downloaden.
In de mail staat dat ik naar mijn account moet gaan en dan op download client moet drukken maar dat zie ik nergens.
edit: lees net dat het een paar uur kan duren voordat je account geupdate is met de invite.
[ Voor 8% gewijzigd door Awaken1 op 25-01-2011 17:27 ]
http://update2.triongames...ft_BETA_Patcher_setup.exe
\SinergyX schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:27:
Oooh zo, vanuit je account moet je kunnen downloaden:
http://update2.triongames...ft_BETA_Patcher_setup.exe
Dank je!
Je kan toch pas downloaden als je uitgenodigd bent, want je moet je account gegevens invoeren
[ Voor 39% gewijzigd door psychoclown op 25-01-2011 17:45 ]
Wat zegt hij dan?Twylight schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:28:
[...]
Je kan toch pas downloaden als je uitgenodigd bent, want je moet je account gegevens invoeren
..knip..Heb net een mail ontvangen dat ik uitgenodigd ben voor dit event die begint vanavond om 19.00 uur.
[ Voor 5% gewijzigd door psychoclown op 25-01-2011 17:46 ]
50 dollar
50 euro (= 67.98 dollar)
35 pond (=55.20 dollar)
Voor de pond hebben ze tenminste nog even wat lopen rekenen. De abo-kosten zitten vergelijkbaar in elkaar (goedkoopst voor amerikanen, duurst voor europeanen). Een klein verschil (10% zoals bij de pond kan ik begrijpen, maar 35% slaat voor de euro helemaal nergens op. Ik dacht dat discriminatie verboden was.. "jij woont in een ander continent, dus jij moet meer betalen dan mensen uit dit continent!"
Wat betekent dat ik het waarschijnlijk bij de beta ga laten (en omdat ik geen behoefte heb aan WoW-achtige verslavingen)... straks maar eens installen..
[ Voor 22% gewijzigd door Morphs op 25-01-2011 17:35 ]
Hier heb ik een thread over aangemaakt inderdaad..Morphs schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:32:
Oh oh wat een non-US naaierij weer.. de prijzen:
50 dollar
50 euro (= 67.98 dollar)
35 pond (=55.20 dollar)
Voor de pond hebben ze tenminste nog even wat lopen rekenen. De abo-kosten zitten vergelijkbaar in elkaar (goedkoopst voor amerikanen, duurst voor europeanen). Een klein verschil (10% zoals bij de pond kan ik begrijpen, maar 35% slaat voor de euro helemaal nergens op. Ik dacht dat discriminatie verboden was.. "jij woont in een ander continent, dus jij moet meer betalen dan mensen uit dit continent!"
Wat betekent dat ik het waarschijnlijk bij de beta ga laten (en omdat ik geen behoefte heb aan WoW-achtige verslavingen)... straks maar eens installen..
http://forums.riftgame.co...ng-33-more-than-americans.
12000+ views, 450+ replies..
Grootste naaistreek vind ik nog wel, ga je spelen op de US servers, betaal je gewoon de US prijs.. dus je speelt hetzelfde spel, maar andere server, maar voor een goedkopere prijskaluro2 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:38:
Hier heb ik een thread over aangemaakt inderdaad..
12000+ views, 450+ replies..hopen dat er wat van komt
De US/EU versies zijn universeel heb ik vernomen. Met een US copy kan je op EU servers spelen en vice versa.SinergyX schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:41:
[...]
Grootste naaistreek vind ik nog wel, ga je spelen op de US servers, betaal je gewoon de US prijs.. dus je speelt hetzelfde spel, maar andere server, maar voor een goedkopere prijsGoed, wat meer latency, maar daar wen je dan ook wel aan
Als Europeaan betaal je ook op de US servers de EU prijzen.SinergyX schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:41:
[...]
Grootste naaistreek vind ik nog wel, ga je spelen op de US servers, betaal je gewoon de US prijs.. dus je speelt hetzelfde spel, maar andere server, maar voor een goedkopere prijsGoed, wat meer latency, maar daar wen je dan ook wel aan
Men komt daar wel met mooie quotes over dat er extra belasting geheven wordt in de EU, maar wat ik dan niet snap is het volgende.kaluro2 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:38:
[...]
Hier heb ik een thread over aangemaakt inderdaad..
12000+ views, 450+ replies..hopen dat er wat van komt
Je weet als publisher dat je op deze manier gewoon een slechte naam krijgt. Er zijn tonnen gamers die dit zien en denken 'screw you, dat ga ik dus mooi niet betalen als het zo moet'. Voor de Collector's Edition of de boxset of zo kun je dat doen. Die leg je in de winkels op een display en mensen die dat graag op de plank hebben staan, kopen dat (of orderen het online).
Maar voor bijvoorbeeld 30-day kaarten is de oplossing zo simpel dat ik niet snap waarom dat niet gewoon gedaan wordt: een online winkel die paypal of zo accepteert en de code naar je email account mailt. Zo zit je niet met internationale distributie, belasting, etc. Bespaart een hoop shit en je kunt roepen dat je niet discrimineert op basis van lokatie (wat je toch al niet deed, maar de prijzen liegen er toch niet om).
Daarnaast is de BTW hier in NL 19% op zo'n beetje alle gangbare zaken (BTW is dus niet accijns). Hoe ze daarmee dus die 33% denken te verklaren is mij een raadsel.
Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290
Ik ken de Paladin Soul zelf niet, maar in de info op de website zie ik niets over healen.Omnyakom1 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:41:
Kunnen Paladins healen in dit spel? Wordt niet echt veel wijzer van de talent calculator maar ik zie nergens talents die met healing te maken hebben.
http://www.riftgame.com/en/classes/warrior/index.php
Volgens mij is de warrior Calling de enige die helemaal geen heals in de souls heeft. Al moet ik toegeven dat ik geen expert ben aangezien ik zelf voornamelijk in de Cleric geinteresseerd ben
"The greatest harm can result from the best intentions"
http://www.riftstatus.com/
(niet officieel afaik)
Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.
Gisteren de 7GB gedownload, start ik hem nu vast op moet hij ineens nog een patch van 50MB downloaden. Dan denk je, och 50MB! Da's niks!
Maar volgens mij heeft iedereen hem nu al opgestart en zijn ze die patch aan het downloaden, want het gaat verdomme met 30KB/s
Voor zover ik kan zien zijn de twee reële opties:
Cloudborne (PvP) EN
Blightweald (PvE) EN
I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)
Ik heb voorafgaand het download al Europe gekozen, dus die twee servers zijn beide niet toegankelijk voor mij lijkt me?Loque schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:19:
Misschien leuk om hier een poll te starten op welke server men gaat spelen? (of is die al geweest)?
Voor zover ik kan zien zijn de twee reële opties:
Cloudborne (PvP) EN
Blightweald (PvE) EN
Weet ik genoeg, dan kan ik PvP spelen, zodat ik niet steeds rond hoeft te kijken en beter kan opletten.
Verwijderd
Ik heb de collectors edition voor 36 euro bij Direct2drive gekocht.Morphs schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:32:
Oh oh wat een non-US naaierij weer.. de prijzen:
50 dollar
50 euro (= 67.98 dollar)
35 pond (=55.20 dollar)
Ik ook, uiteindelijk ga ik PvP doen maar in de beta zeker PvE, heb geen zin om elke keer afgeslacht te worden door iedereen en in fights terecht te komen.MrDummy schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:26:
Ik begin eerst PvE om rustig boel te verkennen en de graphics af te stemmen.
Weet ik genoeg, dan kan ik PvP spelen, zodat ik niet steeds rond hoeft te kijken en beter kan opletten.
Wil eerst de game een beetje verkennen
[ Voor 25% gewijzigd door jmxd op 25-01-2011 18:30 ]
Ik ben expres geen filmpjes gaan opzoeken of gaan bekijken op internet zodat ik met een "clear mind" het spel kan gaan beoordelen en de level cap kan gaan bereiken natuurlijk
Ik heb ook Europe gekozen, en krijg nu een soort 'Realm selection' scherm hier Shards genoemd. Deze is bij mij echter leeg... iemand nog meer dit probleem?Twylight schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:21:
[...]
Ik heb voorafgaand het download al Europe gekozen, dus die twee servers zijn beide niet toegankelijk voor mij lijkt me?
(kan alleen settings of quit klikken)
Uiteraard is die leeg, de servers gaan pas om 19:00 uur online.FraGment schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:33:
[...]
Ik heb ook Europe gekozen, en krijg nu een soort 'Realm selection' scherm hier Shards genoemd. Deze is bij mij echter leeg... iemand nog meer dit probleem?
De Beta begint naar mijn weten om 19:00 uur.FraGment schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:33:
[...]
Ik heb ook Europe gekozen, en krijg nu een soort 'Realm selection' scherm hier Shards genoemd. Deze is bij mij echter leeg... iemand nog meer dit probleem?
Nog eventjes geduld, rond 19:00 zullen de servers opengaanFraGment schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:33:
[...]
Daar kost ie 46 euro en de gewone 40.Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:26:
[...]
Ik heb de collectors edition voor 36 euro bij Direct2drive gekocht.
Ik ben zeer benieuwd naar deze game.
Verwijderd
edit- SLI enabled woooohooo
NVIDIA SLI
* Adds SLI profiles for the following PC games:
o Rift: Planes of Telara
jum
overigens alle open realms zijn de Nieuwe lege realms voor de nieuwe mensen..
de gesloten realms zijn degene met beta 1-4 chars
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2011 18:59 ]
1 server is al full en 2 highly populated, wacht dus niet te lang
Verwijderd
lees even bovenstaande edit van mijn postMalantur schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:57:
Ik zie inderdaad ook 6 servers open, en 10 server nog gesloten (of dat zijn de Amerikaanse?).
1 server is al full en 2 highly populated, wacht dus niet te lang
Verwijderd
voortaan even je post editen dubbel posten heeft vrij weinig zin..Twylight schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:00:
Welke server gaan we?
maar ik zit zelf op blightweald -beta 1-4 server
Bij mij is de patch eindelijk klaar, krijg ik een 'Failed to connect to server'-error

Meer mensen hier last van? Zojuist, 10 min geleden, kwam ik nog wel in de lijst met servers.
edit: ja dus, meer mensen hebben hier last van
[ Voor 11% gewijzigd door Sigurdar op 25-01-2011 19:04 ]
Verwijderd
wel eens eerder gezien tijdens eerdere beta's
Dat kan een login server niet aan en krijg je dus geen lijst te zien.
, heb firestorm? (fire.... )server aangeklikt en een char gemaakt ... iemand anders ook op die server?
[ Voor 30% gewijzigd door GeoHound op 25-01-2011 19:07 ]
Ben ik eindelijk thuis kan ik nog niet inloggen.
Failed to connect to the server
Voor straks (hoop ik) in welke server gaan we spelen? Ik zag iemand al naar Illuminati gaan en de andere zit in Firestorm??
Het is gewoon overbelasting en ze zien dat het niet goed loopt, zetten ze servers even uit om wat bij te schroeven. Even twitter/facebook pakken, daar krijg je meer recente nieuws.
PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch
Verder is het gewoon een standaard mmo de 1e 10 min maar ja had ook nog niks anders verwacht.
[ Voor 52% gewijzigd door 4ourty2 op 25-01-2011 19:11 ]
Dan maar vast specs gaan uitkiezen : )
Performance was bij mij echt uitstekend op allerhoogste settings... totdat ik eruit werd gegooid natuurlijkZonar109 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:11:
Heb eventje mogen genieten, toen crashte de game en zit gevangen in het 'cannot connect to the server'. Maar wat ik heb gezien is erg goed, de performance van de game viel een beetje tegen. Maar het was ook erg druk in het begingedeelte.

Zag er goed uit, kon het op high goed spelen als het niet te druk was, anders moest ik naar medium. Ziet er tot nu toe goed uit.
Nu maar wachten tot de servert het weer doet.
Hoe krachtig is jouw pctje dan als ik vragen magscenix_ schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:12:
[...]
Performance was bij mij echt uitstekend op allerhoogste settings... totdat ik eruit werd gegooid natuurlijkNet toen ik een ticket wilde versturen.

Heb hier een e8400 @3,8gHz, 4gb DDR2 en een 5850 overclocked edition
Ik ga een character maken op Firesand PvP-RP. Zijn er nog meer tweakers daar te vinden?
edit: Aan de Defiant kant
[ Voor 12% gewijzigd door Stevie-P op 25-01-2011 19:15 ]
Verwijderd
Maar dit is mijn allereerste keer dat ik een MMORPG doe dus maar eens zien wat ik kan verwachten.
Tot nu toe heb ik alleen 1 quest kunnen doen en wat rondgekeken in het begingebied.
Laten we dan allemaal proberen op Blightweald te gaan...Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:01:
[...]
voortaan even je post editen dubbel posten heeft vrij weinig zin..
maar ik zit zelf op blightweald -beta 1-4 server
Hier draait hij ook perfect alles op het hoogst.Zonar109 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:14:
[...]
Hoe krachtig is jouw pctje dan als ik vragen mag![]()
Heb hier een e8400 @3,8gHz, 4gb DDR2 en een 5850 overclocked edition.
AMD phenom II x6 1090T @4gHZ 4gb ddr3 en een HD6950 unlocked naar HD6970 dmv bios flash.
Ja het was druk
Eerste beta die ik meemaak waar het zo netjes geregeld is
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
Dit topic is gesloten.