Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik heb een stapel XML gegevens met bijbehorende plaatjes die ik wil converteren naar plaatjes waarvan de gegevens er netjes in tekst onder zijn gedrukt, in een vast formaat.

Nu ben ik benieuwd of dit ook in Photoshop op te lossen is. Heeft iemand een idee?

Aan de ene kant zijn macro's nogal beperkt. Je kunt geen if-statements doen wat vroeger wel met ImageReady kon. Dus ik weet niet of je wel een afbeelding met onbekend formaat kunt resizen naar hoogte x of breedte y afhankelijk van welke verhoudingen de originele afbeelding heeft. Ook kan je zover ik weet geen teksten importeren uit XML.

Maar vroegah op school hadden we hele coole dingen met Matlab die Photoshop aanstuurde. Ik heb geen Matlab en zoek ook niet naar een Matlab oplossing, maar die herinnering doet me vermoeden dat Photoshop op een ander niveau veel scriptbaarder is. En als iemand daar enig idee van heeft, dan zit ie vast op Tweakers. :)

Zou mooi zijn als het met Javascript kan, zoals je ook scripts voor After Effects kunt schrijven. En Flash. Een alternatief is PHP met GDlib gebruiken maar dat is natuurlijk lelijk en gepiel.

Of een uitgebreide open source oplossing van iets dat uitgebreide contactsheet achtige foto's maakt, maar op afzichtelijke commerciële software na heb ik nog niets gevonden.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)