Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-02-2023
Ik ben al enige tijd op zoek naar een monitor, maar kan zelf geen geschikte vinden. Ik zal overigens maar gelijk melden dat ik de **LET OP** heb gelezen en ook al uitvoerig heb gezocht in de pricewatch.

Het volgende is het probleem:
Mijn bureau op het schip waarop ik werk is vrij klein en zit tegen een wand. In deze wand zit een uitsparing die eigenlijk bedoeld is om bijvoorbeeld papieren met magneten op te hangen oid. In deze uitsparing wil ik een monitor plaatsen. De uitsparing heeft de maten h*b*d 365mm*590mm*70mm, maar heeft ook nog zowel aan de zijkanten als aan de onderkant opstaande randjes van ongeveer 15 mm waarbij die aan de zijkanten ook nog 45 mm dieper zijn geplaatst. Daarnaast kan ik niet in de muur boren oid.

Het volgende is nu mijn plan: ik neem de binnenmaten van de zijranden zodat ik de volledige diepte van 70mm kan benutten (anders mag de monitor maar 25mm diep zijn) . De monitor kan rusten op de onderkant (een voet is dus niet mogelijk) en aan de onderkant tegen de opstaande rand rusten. Aan de bovenkant zal ik hem vastmaken met een zo kracht mogelijke dubbelzijdige tape oid. Hierdoor worden de maten h*b*d maximaal 365mm*565mm*70mm. Omdat ik geen voet kan gebruiken moet de onderkant van de monitor recht zijn. Er moet ook rekening gehouden worden met de bekabeling, de ingangen moeten dus niet onderaan in de monitor zitten.

Ik heb een budget van 250 euro en wil daar het maximale uithalen qua specs. Ik wil het liefste (geen keiharde eisen) een beeldverhouding van 16:10 en een minimale resolutie van 1920*1080, een reactietijd van minimaal 5 ms, een helderheid van minimaal 300cd/m², een kijkhoek van minimaal 160°, een statische contrastverhouding van minimaal 1.000:1 en een dynamische contrastverhouding minimaal 50.000:1.

Wie o wie kan mij helpen?

[ Voor 6% gewijzigd door Qli-max op 02-12-2010 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 16 staan de afmetingen van een groot aantal dell monitoren, als ik even zoek, dan past de Dell UltraSharp™ U2410 er net (niet?) in:

Afmetingen scherm zonder voet: 559.7 x 81 x 365.1 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qli-max schreef op donderdag 02 december 2010 @ 00:11:...Ik heb een budget van 250 euro en wil daar het maximale uithalen qua specs. Ik wil het liefste (geen keiharde eisen) een beeldverhouding van 16:10 en een minimale resolutie van 1920*1080, een reactietijd van minimaal 5 ms, een helderheid van minimaal 300cd/m², een kijkhoek van minimaal 160°, een statische contrastverhouding van minimaal 1.000:1 en een dynamische contrastverhouding minimaal 50.000:1...
16:10 en 1920x1080 kan natuurlijk niet, aangezien de beeldverhouding van die resolutie 16:9 is. Overigens denk ik dat je een response time van maximaal 5 ms bedoelt. Staar je ook niet blind op die onzinnige dynamisch contrast ratio getallen. In de praktijk mag je blij zijn als je met dynamisch contrast 1200:1 haalt, vaak werkt het voor geen meter, bovendien werkt het ook helemaal niet fijn, ik schakel het zelf altijd uit.

Overigens zijn de Dell Ultrasharp U2211H en U2311H wel interessant voor je denk ik. e-IPS paneel, waardoor je veel betere kijkhoeken en kleurweergave hebt dan met TN en behoorlijk goed geprijsd (je hebt de aanbieding van Dell B2B gemist, maar alsnog is de prijs zeker niet slecht voor wat je krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-08 10:55
Als je de monitor in een nis plaatst, zul je ook rekening moeten houden met de warmteontwikkeling.
Je gaat de bovenkant ook nog eens aftapen. Kies dus voor een energiezuinig model, bijvoorbeeld met LED backlight.

Bovendien: hoeveel ruimte hou je over voor je aansluitingen?

[ Voor 13% gewijzigd door Daaaaf op 02-12-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:15
kid jansen schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:26:
[...]

16:10 en 1920x1080 kan natuurlijk niet, aangezien de beeldverhouding van die resolutie 16:9 is. Overigens denk ik dat je een response time van maximaal 5 ms bedoelt. Staar je ook niet blind op die onzinnige dynamisch contrast ratio getallen. In de praktijk mag je blij zijn als je met dynamisch contrast 1200:1 haalt, vaak werkt het voor geen meter, bovendien werkt het ook helemaal niet fijn, ik schakel het zelf altijd uit.

Overigens zijn de Dell Ultrasharp U2211H en U2311H wel interessant voor je denk ik. e-IPS paneel, waardoor je veel betere kijkhoeken en kleurweergave hebt dan met TN en behoorlijk goed geprijsd (je hebt de aanbieding van Dell B2B gemist, maar alsnog is de prijs zeker niet slecht voor wat je krijgt).
U2211H kost nu bij Afuture € 206.00 en verzendkosten zijn € 4.95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 00:17:
in [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 16 staan de afmetingen van een groot aantal dell monitoren, als ik even zoek, dan past de Dell UltraSharp™ U2410 er net (niet?) in:

Afmetingen scherm zonder voet: 559.7 x 81 x 365.1 mm
Mooi schermpje, valt alleen wel beetje buiten het budget. Zal even in die topic kijken voor anderen.
kid jansen schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:26:
[...]

Beeldverhouding klopt, zat even met 1920 * 1200 in mijn hoofd. Response tijd = reactietijd naar mijn weten. Ik vind werken met dynamisch constrast zelf niet storend op mijn Samsung Syncmaster 2443BW maar zal me er niet op blind staren want wat je zegt klopt wel denk ik. Ik neem de twee schermen zeker in de overweging, al vind ik de response tijd van 8 ms wel wat traag (van pcmonitors.org "Overall on the film titles and indeed game titles the U2211H provided a pretty convincing performance – but perhaps not convincing enough for fast FPS loving TN-diehards pondering their next purchase"). Voordeel is overigens wel dat de vorm van de schermen compleet rechthoekig is.
Daaaaf schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:51:
Als je de monitor in een nis plaatst, zul je ook rekening moeten houden met de warmteontwikkeling.
Je gaat de bovenkant ook nog eens aftapen. Kies dus voor een energiezuinig model, bijvoorbeeld met LED backlight.

Bovendien: hoeveel ruimte hou je over voor je aansluitingen?
Ik denk dat de warmteontwikkeling geen probleem is aangezien de airco hier altijd staat de blazen en er altijd ruimtes aan de zijkanten openblijven (door de randen). Die ruimtes staan tevens ter beschikking van de bekabeling. Verder hoeft hij voor wat betreft de energiekosten absoluut niet zuinig te zijn aangezien ik het toch niet betaal :P
Wenzel schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:45:
[...]

U2211H kost nu bij Afuture € 206.00 en verzendkosten zijn € 4.95
Thnx maar dan is de prijs snel veranderd want nu ik check op afuture.nl staat er 288,40 eu

[ Voor 3% gewijzigd door Qli-max op 02-12-2010 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:15
Qli-max schreef op donderdag 02 december 2010 @ 17:13:

Thnx maar dan is de prijs snel veranderd want nu ik check op afuture.nl staat er 288,40 eu
Bij maxict hebben ze de Duitse versie voor 206,06 euro: http://www.maxict.nl/product/2711780/Dell_U2211H

Voor NL versie moet er meer betaald worden: http://www.maxict.nl/product/2721442/Dell_U2211H

Het is mij niet duidelijk wat er eigenlijk het verschil is. Misschien weet iemand het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Dan van die Duiste/NL versie zie ik verder nergens maar het is sowieso een ander beeldscherm volgens de site, ene is volgens maxict 23 inch en andere is 21,5 inch, specs en afmetingen hetzelfde dus kan me niet voorstellen dat het klopt en dan is die 23 ook nog de goedkopere, wat op zich wel kan maar toch ook vreemd is....iemand die het wel weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie nu pas dat je eigenlijk nog helemaal niet hebt gezegd waar je de monitor voor wil gaan gebruiken. Als ik kijk naar je eisen, dan zou ik zeggen gamen, maar misschien dat je van plan bent om er nog veel meer mee te doen. Het is natuurlijk nogal lastig om een geschikte monitor te vinden zonder het gebruiksdoel te weten.

Zou je een idee kunnen geven van de verhoudingen tussen de verschillende gebruiksdoeleinden die je in gedachte had. Denk bijvoorbeeld aan:

Gamen (welke games?)
Office en internetwerkzaamheden
Films en series kijken
Video- / beeldbewerking (hoe serieus, welke camera, nog specifieke eisen voor kleurweergave?)

Als je voor elk van die vier (en misschien nog een aantal andere opties) een percentage kan geven voor welk deel van de tijd je dat van plan bent te gaan doen, dan valt er waarschijnlijk wel een goede afweging te maken.

Overigens zou ik je niet te druk maken om die reactietijden, er zijn heel veel mensen die naar volle tevredenheid gamen op een Dell U2211H, U2311H en U2410.
Pagina: 1