Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Easteregg
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-07 18:20
hallo,

ik wilde graag een nieuwe pc samenstellen. ik heb dit nooit eerder gedaan en ik heb er ook niet zo veel verstand van. ik zat te denken aan:

Processor: AMD Phenom II X6 1090T
Ram: OCZ AMD Black Edition DDR3 PC3-12800 Dual Channel

kast: NZXT Phantom
Moederbord: Asus M4N98TD EVO
Voeding: Thermaltake Toughpower XT 875W

Videokaart: MSI Cyclone N460GTX Cyclone 768D5/OC
hdd: 2.5 inch laptop hdd die ik hier nog heb liggen. (is dit mogelijk?)
geluidskaart: is onboard goed genoeg? ik heb hier namenlijk een denon dolby digital 7.1 surround met spdif.

-

is de combinatie van deze onderdelen mogelijk en is het een goede keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, geweldig!
Wij van tweakers adviseren eerst zelf even research te doen ;-)

HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?

Bekijk dat maar eerst

Monitor/muis/toetsenbord heb je zelf al?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Easteregg
bedankt voor de snelle reactie.
haha ben zelf niet zo bekend met de tweakers site ik wist helemaal niet dat dat er was ik ga er gelijk even een kijkje naar nemen.

ja Monitor/muis/toetsenbord heb ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 17:21
Check even de Best Buy Guides, http://tweakers.net/archieven/tag/best+buy+guide/

Onboard geluid is alleen goed genoeg als je criteria hebt waaraan het zou moeten voldoen, en dat mis ik in je post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Easteregg
volgens mij ondersteund het moederbord 7.1 geluid en dat heb ik dus dat is prima.
waar het voor de rest aan moet voldoen is een goed mooi geluid en het moet dolby digital surround ( pro logic II) zijn.

*heb ik daar een extra geluidskaart voor nodig of zou standaard prima zijn?

[ Voor 16% gewijzigd door Easteregg op 01-12-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat gaat lastig worden met spdif, als je dan het geluid digitaal door gaat sturen kan je versterker er niks van maken aangezien games meestal een ander formaat geluid gebruiken dan wat door versterkers herkend wordt, je zal dan enkel stereo geluid krijgen.
Hier zijn twee opties voor, je kan het analoog uitsturen naar je versterker of je kan een geluidskaart nemen die gewoon geluid kan omzetten naar een DTS of DD stream.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Easteregg
ja naar dat was ik eigenlijk opzoek dat deed mijn laptop met een realtek audio kaart (spdif) ook, dan ging er op mijn versterker een lampje dolby digital branden en zowel films als games konden digitaal in surround dat werkte prima. welke geluidskaarten zouden dat nog meer kunnen?
zou deze goed zijn?
http://www.diamondmm.com/XS71DDL.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat jou laptop deed is gewoon het DD en DTS signaal doorsturen naar de versterker, dat kan praktisch elke geluidskaart. Wat echter een probleem is, veel games hebben geen DD of DTS signaal en dat kan dus nooit doorgestuurd worden, dat moet omgezet worden. Elke kaart met DTS Connect of DD Live kan dat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Easteregg
ooh okee ja dat is waar. call of duty werkte altijd prima maar ik weet van spellen als gta4 of singularity dat de versterker er alleen stereo van kon maken.
mijn versterker heeft trouwens geen dolby digital live, het is een denon avr 2803.
maar eigenlijk maakt het mij ook niet heel veel uit dat sommige spelen zonder dd of dts dan gewoon stereo zijn en games die wel ondersteuning hebben dat die wel gewoon werken.

[edit] mijn laptop had wel Dolby Digital Live, Dolby Pro Logic II

[ Voor 7% gewijzigd door Easteregg op 01-12-2010 23:02 ]

Pagina: 1