Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaute Boel
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-05-2024
Beste Tweakers,

Ik als intensief gebruiker die al een tijdje aan het hobbyen is geslagen met overclocken heb het donkerbruine vermoeden dat mij in dit specifieke geval wat kennis bijgebracht moet worden. Ik heb veel gelezen in de reeds behandelde topics maar heb niet het gevoel dat mij dit genoeg informatie heeft gegeven. Ik denk namelijk dat er nog meer performance uit mijn huidige systeem gehaald kan worden. Alleen heb ik zonder jullie advies niet het lef te gaan experimenteren met het overlijden / beschadigen van mijn systeem als mogelijk gevolg. Het was een high end systeem in het begin van 2008. Toch speel ik momenteel mede dankzij de recent aangeschafte EVGA GTX460 BFBC2 nog op max. Vooralsnog geen echte reden om winkelmandjes vol te gooien met nieuwe hardware.

Laat ik beginnen met de in mijn ogen relevante specificaties van mijn systeem (mochten jullie meer nodig hebben verneem ik dat graag):
  • Mobo: Asus P5E met X38 chipset, 775 socket]
  • CPU: Q6600 met G0 stepping
  • GPU: EVGA GTX460 SC
  • Geheugen: Kingston DDR 2 800MHz
  • Koeling: Scythe Infinity
  • Voeding: Coolermaster modular pro 700W
Nu komt het mooiste en ik hoop dat jullie stevig zitten, de instellingen van de (geupdate) bios:
  • FSB: 400MHz
  • Multiplier: 8 wat resulteert in een kloksnelheid van 3.2GHz
  • Vcore: 1.6v!!!!
  • North & south bridge, RAM voltage & stepping en overige "extreme tweaker" instellingen @stock ontvang graag tips
Ja dames en heren, dat is nog eens een mannelijke Vcore :+ die volgens mij linea recta in het bekende boek kan 8)7 Desalniettemin draait mijn systeem al twee jaar stabiel. Dus ook onder full load tijdens zware games geen problemen TENZIJ ik de Vcore naar beneden schroef. 1 tikje later en de boel slaat vast. Temps onder full load met Everest stres test (geef aan als dit geen goede graatmeter is) variëren tussen de 60 en 75 afhankelijk van het seizoen dus in mijn opinie laag genoeg en voor diegene die dat niet vinden prima :) Van mij mag een CPU ermee ophouden na drie jaar. Performance / FPS boven alles. Toch zullen jullie begrijpen dat ik me er lekkerder bij voel wanneer door het aanpassen van andere zaken deze Vcore naar beneden kan.

Mijn doelen:

1. Vcore naar beneden waar mogelijk en manieren vinden om dit te realiseren
2. Hoe 3.6GHz of hoger stabiel draaien (waas reeds het geval bij oudere spellen maar bij nieuwere spellen bsod
3. Meer uit mijn systeem te halen door goedkope of wellicht kosteloze aanpassingen die jullie hopenlijk gaan aandragen _/-\o_
4. het optimaliseren van mijn DDR2 geheugen (5-5-5-15) door wellicht andere timings of toch andere repen, beetje zelfde soort vraag als vraag 3 maar vermeld het toch nog even expliciet

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Ik heb er iig zin aan!

Hoor graag van jullie wanneer er toch details ontbreken die voor bovenstaande van cruciaal belang zijn! :*) Had trouwens nog wat fotos van de biosinstellingen willen maken en wat andere plaatjes maar type dit tussen het werk door. Enfin, U vraagt wij draaien!

Groeten,

Sven

EDIT: ik heb me vergist in mijn Vcore, deze heb ik een half jaar geleden al onder handen genomen toen mijn CPU nog op 3.6GHz liep, maar initieel (eventueel aantoonbaar voor de non believers stond deze op 1.625 volt :+

[ Voor 3% gewijzigd door Vaute Boel op 01-12-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:07
Ik heb m'n p5e naar een rampage formula geflashed, maar goed, ik heb ongeveer dit voor 3.2:

fsb 400
muli 8
memory 800

Vcore 1.35
Northbridge 1.41

rest van de voltages op laagste (dat zijn de standaard) waarden
memory timings en dat soort troep op auto.

overigens: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1268617/0

[ Voor 13% gewijzigd door haarbal op 01-12-2010 14:31 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaute Boel
haarbal schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:30:
Ik heb m'n p5e naar een rampage formula geflashed, maar goed, ik heb ongeveer dit voor 3.2:

fsb 400
muli 8
memory 800

Vcore 1.35
Northbridge 1.41

rest van de voltages op laagste (dat zijn de standaard) waarden
memory timings en dat soort troep op auto.
Bedankt voor de input!
Die heb ik (gedeeltelijk) gelezen maar kon op basis daarvan niet verder. Vond het ietwat gedateerd (2008) dus voel me iets meer vertrouwd met live informatie O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
welke settings pas je nog meer toe qua voltages? FSB termination voltage, NB, clock skews GTL's..

ennuh.. respect dat je er 1,6V op durft te zetten... wat een voltage....

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaute Boel
nedernakker schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:50:
welke settings pas je nog meer toe qua voltages? FSB termination voltage, NB, clock skews GTL's..

ennuh.. respect dat je er 1,6V op durft te zetten... wat een voltage....
Hi NederNakker (kewle naam overigens),

Zoals vermeld is de rest @ stock. Misschien moet ik even wat foto's van de bios maken straks?

En tsja, 1.6 is sky high (al 2 jaar!), maar wist vooraf wel dat de Q6600 zich graag laat misbruiken.... Gek is wel dat wanneer de 1 stap naar beneden gaat het kaartenhuis instort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Dat kan ik toch moeilijk geloven. 1.6 is echt insane. Wat blijft daar trouwens nog van over als je in windows zit? 1.56 ofzo? 1.52 onder load?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaute Boel
haarbal schreef op woensdag 01 december 2010 @ 15:22:
Dat kan ik toch moeilijk geloven. 1.6 is echt insane. Wat blijft daar trouwens nog van over als je in windows zit? 1.56 ofzo? 1.52 onder load?
Het is waar. CPUID geeft iets minder dan 1.6 aan. Zal vanavond even een PS posten. Tenzij jij een ander progje aanraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Ik vind OCCT wel handig, heeft temp uitlezing, frequentie uitlezing, voltage uitlezing en stresstests voor cpu en gpu. (of tegelijk voor psu, maar dat schijnt heavy te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaute Boel
haarbal schreef op woensdag 01 december 2010 @ 15:28:
Ik vind OCCT wel handig, heeft temp uitlezing, frequentie uitlezing, voltage uitlezing en stresstests voor cpu en gpu. (of tegelijk voor psu, maar dat schijnt heavy te zijn)
Ok, dank je. Zal ik even neerladen en resultaten posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Ik ben trouwens een setting vergeten, FSB strap -> 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaute Boel
Bij deze wat extra informatie. Let op mijn laatste edit in de 1e post.

Met welke instellingen zouden jullie wat gaan spelen om die 3.6GHz weer te halen? Aangezien mijn mobo en processor uit een goede batch komen moet dit mogelijk zijn. Mijn Q6600 was namelijke een stuk gemakkelijker te OC'en dan die van een maat van me.

Hier de flinke Vcore te zien en wat andere standaard waarden:

Afbeeldingslocatie: http://img816.imageshack.us/img816/9042/screenrz.jpg

Hier moet toch nog wat te tweaken zijn?! :) -->

Afbeeldingslocatie: http://img256.imageshack.us/img256/3539/img0507c0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/9646/img0508hv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img827.imageshack.us/img827/7580/img0509o.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Vaute Boel op 01-12-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
begin eens met spread spectrum beide op disabled te zetten, stel je geheugen in zoals het gespecificeerd is.

als test.. pll op 1,5. FSB op 1,3 en NB op 1,3

en ga dan eens kijken of hij boot en probeer die Vcore omlaag te krijgen, zo een chip moet met rond de 1,3V 3,2 GHz kunnen draaien...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaute Boel
nedernakker schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:09:
begin eens met spread spectrum beide op disabled te zetten, stel je geheugen in zoals het gespecificeerd is.

en ga dan eens kijken of hij boot en probeer die Vcore omlaag te krijgen, zo een chip moet met rond de 1,3V 3,2 GHz kunnen draaien...
En jawel F5 leverde een reply op waar ik op zat te wachten! Dank hiervoor.

Gaan we gelijk in de praktijk brengen. Ik meld me asap.

At your service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaute Boel
nedernakker schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:09:

Zo gezegd zo gedaan.

Allereerst heb ik de instellingen doorgevoerd als zodanig. Echter Vcore op de monsterlijke 1.5750 laten staan om te checken of de aangeven instellingen uberhaupt werken. Vervolgens begonnen met het verlagen van de Vcore naar 1.3V. Bootte wel maar bsod bij inloggen Windows. Met stapjes van twee opgehoogd tot inloggen mogelijk was met 1.375V. Kon toen in windows maar kreeg tijdens een paar eenvoudige handelingen een bsod. Wederom twee stapjes opgehoogd en werk nu stabiel met 1.38750. Merk het temp verschil op! 8)

Een mooi moment. En dat dankzij een ene NederNakker _/-\o_ Ghehe, nee zonder gekheid. Fantastisch is het OC'en. Nu nog echt "begrijpen". Ik hoop op korte termijn zelf overclocken net zo logisch te vinden als jij dat klaarblijkelijk doet! Chapeau. Natuurlijk zijn het basisprincipes. Toch is overclocken is toch iets wat je graag leert van een ander en op basis daarvan gaat experimenteren. Immers ben ik niet het type die naa een artikel gelezen te hebben met google als vriend gevonden gaat handelen, dwz bepaalde voltages ophogen.

Tof dat je me op weg helpt! Maar uiteraard hoop ik dat je/ jullie to the bone gaat met me om het maximale eruit te persen....

OK, genoeg daarvan :9

Bios:

Edit: excuus voor het voortreffelijk glaasje wijn :p

Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/2900/img0516h.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img841.imageshack.us/img841/175/img0517h.jpg

Everest, CPUID en via Haarbal verkregen OCCT:

Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/9592/screenir.jpg

Nu rest de vraag, hoe vinden jullie dat ik het beste kan testen of mijn systeem niet alleen stabiel is tijdens normale omstandigheden maar ook onder full load? Wat is in jullie ogen de tool met de meest realistische aanpak?

Want doel Vcore omlaag is dankzij NederNakker al gerealiseerd. Nu is het zaak om te kijken wat full load doet. Mocht dat afgekaart zijn volgt natuurlijk module 2, "wat zal de max worden"

Jemig, ben enthousiast. Kuch, excuus :$

[ Voor 11% gewijzigd door Vaute Boel op 01-12-2010 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
eerst even mijn naam: het is nederNakker, lees maar eens goed, niet schelden anders stop ik met helpen :P

ik test stabiliteit vaak met Linx en prime95.. Linx is een goede manier om snel stabiliteit te vinden, deze stookt de boel ook erg warm..

stel in je bios ook nog even je Dram frequency in op 800 MHz en je Dram voltage op 1,8V

miksschien kan je Vcore nog omlaag als je je FSB iets hoger zet of je NB, dit zul je zelf moeten testen..

we kunnen wel alles voorkauwen, maar zelf lezen leer je meer van dan voorzeggen...

hoe denk je dat ik en alle anderen hier het geleerd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaute Boel
nedernakker schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:35:
eerst even mijn naam: het is nederNakker, lees maar eens goed, niet schelden anders stop ik met helpen :P

ik test stabiliteit vaak met Linx en prime95.. Linx is een goede manier om snel stabiliteit te vinden, deze stookt de boel ook erg warm..

stel in je bios ook nog even je Dram frequency in op 800 MHz en je Dram voltage op 1,8V

miksschien kan je Vcore nog omlaag als je je FSB iets hoger zet of je NB, dit zul je zelf moeten testen..

we kunnen wel alles voorkauwen, maar zelf lezen leer je meer van dan voorzeggen...

hoe denk je dat ik en alle anderen hier het geleerd hebben?
Allemachtig, mozes kriebel, niet iets voor mij om een naam verkeerd te spellen, laat staan deze in zijn hemd te zetten. Ik dacht al, wat zou hij toch bedoelen met die naam 8)7 . Sorry daarvoor. Alle posts zijn aangepast.

Maar nu gaan we de zojuist genoemde aanpassingen direct uitvoeren. Vervolgens met Linx en prime95 aan de haal (hoop niet dat 8 uur een noodzaak is?)

FSB heb ik al eens proberen te maxen door lage multiplier te gebruiken en andere waarden op standaard. Ik bereikte niet veel meer dan 404. Wellicht dat de huidige instellingen de boel veranderen. --> Dus FSB verhogen tot maximaal. Als dat bereikt is Vcore verlagen tot minimaal?

Vervolgens moet ik er neem ik aan weer voor zorgen dat FSB : RAM weer 1:1 is? Dus waarschijnlijk dan RAM OC'en?

Je hebt volkomen gelijk wat betreft het lezen. Ik zal het proberen waar mogelijk te doen. Mijn drukke baan en gezin geven me niet altijd genoeg buffer. Toch mag je best weten dat ik het niet alleen doe voor het systeem. Vind het ook gewoon leuk om met mensen over dit onderwerp te praten. In mijn vriendenkring is er maar 1 die zich echt met dergelijke praktijken bezighoudt. Al is dat veel meer hardware gerelateerd.... Er is bijna niets dat op google niet te vinden is. Ik zoek dus ook naar een paar tweakers die me de basis leert begrijpen. 1 voordeel, ik leer snel en stel zelden 2 keer dezelfde vraag ;)

Nogmaals dank voor je reactie NederNakker. Machine gaat nu op reboot voor meer tweaks zoals "opgedragen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaute Boel
Prime starten was al genoeg om te bsod'en. Toen getest met stabiliteitstest van everest. Met Stress CPU, FPU en CACHE aan binnen enkele minuten tevens een bsod. Vervolgens alleen Stress System Memory gedraaid en na 10 min ook een bsod.

Terug naar de bios gegaan en NB met twee stapjes verhoogd. Wederom Stress System Memory gedraaid van everest gedraaid en is meer dan 60 min stabiel geweest. Het verhogen van NB heeft vruchten afgeworpen lijkt het.

Nu weer Prime95 en Met Stress CPU, FPU en CACHE draaien......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
De CPU: OCCT test is ook vrij goed als langdurige stresstest (doet iets wat op prime95 blend lijkt vermoed ik). Je kan ook OCCT: Linpak doen, zal wel iets linx achtigs zijn. Bij occt kan je ook een maximum temperatuur bij de opties invullen, als deze temperatuur bereikt wordt breekt hij de test onmiddelijk af. Standaard staat ie op 80, dus zo snel zal je dat niet meemaken.

Ik zit nu op 1.3V onder load op 3200Mhz, binnen no-time 70+ graden 8)7, d'r is serieus iets mis met m'n koeling maar ik heb geen zin om m'n mugen los te gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaute Boel
Ook dat resulteerde in een blauwe anticlimax. Morgen maar eens per onderdeel wat ophogen en per ophoging stressen om te zien of het uitmaakt. Eerst NB een stapje. Baat dat niet dan Vcore.

Hoor wel als er betere starters zijn vanaf dit punt.

Weltrusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaute Boel
haarbal schreef op woensdag 01 december 2010 @ 23:05:
De CPU: OCCT test is ook vrij goed als langdurige stresstest (doet iets wat op prime95 blend lijkt vermoed ik). Je kan ook OCCT: Linpak doen, zal wel iets linx achtigs zijn. Bij occt kan je ook een maximum temperatuur bij de opties invullen, als deze temperatuur bereikt wordt breekt hij de test onmiddelijk af. Standaard staat ie op 80, dus zo snel zal je dat niet meemaken.

Ik zit nu op 1.3V onder load op 3200Mhz, binnen no-time 70+ graden 8)7, d'r is serieus iets mis met m'n koeling maar ik heb geen zin om m'n mugen los te gaan halen.
Thanks. En wat je Mugen betreft... snap dat je weinig trek hebt deze uit z'n fundering te schroeven

http://bouweenpc.nl/review/217 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Mjah, das de mugen 2, ik heb dezelfde als jij. Ook een feest met die pushpins en die asus koelblokken die in de weg zitten.

[ Voor 22% gewijzigd door haarbal op 01-12-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Vaute Boel schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:19:
[...]
Deze afbeelding is 2592 * 1936 pixels en 1702KB groot
Ik vindt het wel opmerkelijk om te zien dat je 1702KB nodig hebt om 2KB (80*24 karakters) aan informatie in het forum te zetten. Een data rendement van net iets meer dan 0,1%.

Toegegeven - ik weet ook geen manier om een BIOS screendump te maken en die met een tekst copy in je host OS te krijgen. Maar dit is wel erg inefficient - je zou de foto even kunnen bewerken voordat je de zaak upload naar je hoster. Met een jpg of liever nog een gif van 50 - 100k moet het ook goed leesbaar kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaute Boel
joopv schreef op woensdag 01 december 2010 @ 23:28:
[...]
je zou de foto even kunnen bewerken voordat je de zaak upload naar je hoster. Met een jpg of liever nog een gif van 50 - 100k moet het ook goed leesbaar kunnen.
Ik zal er in het vervolg op letten. Ging ervan uit dat het forum er geen last van had daar ze elders gehost worden, maar dat is natuurlijk een hersenscheet...

Excuus hiervoor. Nog tips wat mijn systeem betreft? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Ja northbridge op 1.41 vcore op 1.375, rest van de voltages op laagste waarden. fsb strap to northbridge op 400

Met die settings kan ik op 400x8 werken. Ik kan dan ook op 425x7 booten en met fans op vol een pass memtest doen. Helaas is ie met minder ventilatie niet meer zo stabiel. De northbridge zal wel heet worden ofzo.

edit: en misschien kan je bij cpu settings (of hoe dat ook heet) even eist of c1e uitzetten, das de speedstep toestand.

[ Voor 15% gewijzigd door haarbal op 02-12-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaute Boel
haarbal schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:29:
Ja northbridge op 1.41 vcore op 1.375, rest van de voltages op laagste waarden. fsb strap to northbridge op 400

Met die settings kan ik op 400x8 werken. Ik kan dan ook op 425x7 booten en met fans op vol een pass memtest doen. Helaas is ie met minder ventilatie niet meer zo stabiel. De northbridge zal wel heet worden ofzo.

edit: en misschien kan je bij cpu settings (of hoe dat ook heet) even eist of c1e uitzetten, das de speedstep toestand.
Thanks haarbal! En dan vanuit daar proberen de 3.6GHz te halen door de Vcore geleidelijk op te hogen met multiplier op 9 en FSB op 400?

Wat vind je van het geheugen? Moet ik daar nog iets mee doen of wellicht zelfs vervangen? Of zal dit een nihil prestatieverschil opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Geheugen lekker op 1:1 laten draaien. Prestatieverschil ga je niet merken en zelfs met benchmarks heb je meestal maar een paar % betere resultaten bij veel sneller geheugen.

Voordat je je multi op 9 zet zou ik ff kijken of je 400 fsb wel stabiel is. Doe eens een paar uur cpu:occt large data set bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaute Boel
haarbal schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:41:
Geheugen lekker op 1:1 laten draaien. Prestatieverschil ga je niet merken en zelfs met benchmarks heb je meestal maar een paar % betere resultaten bij veel sneller geheugen.
Roger!
haarbal schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:41:
Voordat je je multi op 9 zet zou ik ff kijken of je 400 fsb wel stabiel is. Doe eens een paar uur cpu:occt large data set bijvoorbeeld.
Mijn PC draait al jaren stabiel met FSB op 400. Pas als ik de multiplier op 9 zet wordt het een kaartenhuis. Maar ik zal eens een paar uur OCCT draaien zoals aangegeven.

Maar eerst zorgen dat de boel stabiel is. Ben nog verbleven bij mijn laatste bericht van gisteravond. BSOD dus. Nu nog aan het werk. Thanks haarbal. Waardeer je tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaute Boel
OK, instellingen zoals gevraagd (NB, FSB strap, Vcore) naar de door Haarbal aangedragen instellingen gezet. Getest met OCCT en Everest stabiliteitstest en beiden geven een bsod. Heb de Vcore iets verhoogd naar 1.385 en systeem deed er toen iets langer over om vast te lopen.

Maar dit is dus precies wat ik het lastige aan OC'en vind. Waarvan ga i nu als eerste het voltage verhogen?

PS (RAM op 1.8v is genoeg?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-06 14:49

Singular1ty

EV Evangelist

Wat het geheugen betreft zou je eventueel kunnen kijken of daar een hogere clock/strakkere timing mee te behalen is, eventueel met wat meer voltage. Qua prestaties zul je het niet echt merken, al zal met benchmarks wel degelijk verschil te zien zijn. En het is altijd leuk om even te proberen, puur omdat het kan.

Vervangen zou onzin zijn, daar ga je gewoon te weinig op winnen om het rendabel te maken, of je moet echt heel erg goedkoop een 1066c4 setje weten te krijgen, ik roep maar wat.

edit: zie nu pas dat we al in pagina 2 v/d reacties zitten. 1,8V is genoeg, op DDR2 kan je makkelijk meer dan 2 volt zetten, met dat extra voltage kan je proberen de timings strakker/de frequentie hoger te krijgen. Om de boel 1:1 te houden zou ik eens experimenteren met snellere timings.

edit2: moet je natuurlijk wel eerst een stabiele oc met je huidige instellingen halen, anders kan je de CPU niet als eventuele oorzaak van instabiliteit elimineren.

[ Voor 31% gewijzigd door Singular1ty op 02-12-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
heb je dat rare externe fannetje al op je northbridge gezet?

Ik zat trouwens nog een beetje m'n mugen aan te duwen (om te kijken of dat beter zou koelen) toen 1 van de pinnen losschoot. Ik heb hem nu maar met boutjes vastgezet in plaats van pinnen. Ik heb nog steeds een graad of 7 verschil tussen de cores maar maximumtemperatuur is voorlopig rond de 60 ipv boven de 75. De T_ambient is wel een paar graden lager dan gister maar 65 is nog steeds een stuk beter dan 75+ :)

Ik snap nu ook waarom de mugen 2 een backplate heeft. man wat stond m'n mobo krom daarnet. Ben blij dat ie nog heel is.

Om je ram te testen kan je je fsb omlaag gooien. Daarna kan je je ram op een hogere snelheid zetten dan je fsb. met fsb 240 kan je als je bord een 5:3 devider heeft je ram precies op 400Mhz (ddr2-800) zetten en dan weer lekker stresstesten met de occt large data set. Als het instabiel is kan je timings handmatig (losser) instellen of je memory voltage instellen.
Misschien is het een goed idee om je ram nog een stukje harder te zetten, als je op 450Mhz nog stabiel bent kan je je memory iig al uitsluiten

Als je je memory stabiel hebt kan je je op de fsb gaan focussen. Laat hem op 400x6 lopen en ga stresstesten. Fsb is op een x38 bord met quads nogal een lastig verhaal schijnt. Van invloed zijn de fsb termination voltage, northbridge voltage en mss de pll voltage (trouwens oppassen met pll schijnt niet lief te zijn voor je proc.). NB en CPU GTL voltage zijn ook van invloed. Ik hoef voor 400 fsb niet zo gek veel te doen, alleen de northbridge omhoog en that's it.

[ Voor 126% gewijzigd door haarbal op 03-12-2010 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaute Boel
haarbal schreef op donderdag 02 december 2010 @ 23:58:
heb je dat rare externe fannetje al op je northbridge gezet?

Ik zat trouwens nog een beetje m'n mugen aan te duwen (om te kijken of dat beter zou koelen) toen 1 van de pinnen losschoot. Ik heb hem nu maar met boutjes vastgezet in plaats van pinnen. Ik heb nog steeds een graad of 7 verschil tussen de cores maar maximumtemperatuur is voorlopig rond de 60 ipv boven de 75. De T_ambient is wel een paar graden lager dan gister maar 65 is nog steeds een stuk beter dan 75+ :)

Ik snap nu ook waarom de mugen 2 een backplate heeft. man wat stond m'n mobo krom daarnet. Ben blij dat ie nog heel is.
Fannetje ligt waar die hoort nl. in de doos. Wat een herriekoning. Heb een redelijk goede flow in mijn kast dus probeer het eerst zo. Temps zijn zo gek nog niet.

De mugen zit hier ook vast met boutjes. Diegene die ooit die pin connector uitgevonden heeft moet uit een ei gekropen zijn. Helaas hebben veel kennissen van me een dergelijke koeler (standaard intel). Mede hierdoor ben ik inmiddels de trotse bezitter van de zwarte band "zwarte pin door mobo fiegelier".

(Moest trouwens wel lachen om het kromme bord... situatie komt zo bekend voor. Jij alleen met je PC en vervolgens die anticlimax, stressmomentje en vervolgens tot de conclusie komen dat alles wel meevalt.. en dat je nèt op tijd was :p)

Enfin, ben vollop aan het stressen in jouw aangegeven progje. En dames en heren, JAWEL we boeken progressie. Merk dat ik meer feeling krijg. Exacte gegevens volgen morgenvroeg of erg laat vanavond nog.

In mijn OC kruistocht heb ik zoals aangeraden door Nedernakker alweer veel gelezen en ben vandaag met meerdere settings gaan spelen (data volgt zoals reeds aangegeven).

In het kort: Zelfde snelheden worden behaald als initieel (toen ik dit topic startte) maar de temps zijn door de lagere Vcore al minimaal 10graden lager onder full load. Echt een kewle ontwikkeling. En dan het idee dat ik dit eigenlijk een jaar geleden had moeten doen. Sheit!

Dennis bedankt voor je PM
Singular1ty kom erop terug! Tevens bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaute Boel
haarbal wijzigde dit bericht 03-12-2010 00:43 (126%)

Hou je niet bij zo ;p. Stats volgen zoals ze nu zijn (niemand zegt dus dat dit goed is ;)) met een paar minuten. Al twee uur stabiel op OCCT large data set......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaute Boel
OK specs in bios (rest op auto) 2 uur stabiel op large data set:

Multiplier op 8, FSB op 400

CPU: 1.45v
North Bridge: 1.47v
CPU PII: 1.58v
FSB Termination Volt: 1.32
DRAM: 1.8v

Temps full load: 69 in de cores max na twee uur stressen (8 uur geen tijd voor nog, volgt)

En wat betreft timings van het geheugen etc zoals voorgelegd door Haarbal ga ik eerst wat inlezen. Snap daar nog niet alles van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Ik zit nu iets meer dan een uur stabiel op 400x8 occt large data set.

En dat fannetje is misschien een herriekonining op 100% maar ik heb hem op een fancontroller. Als je hem op 1 van de casefan aansluitingen zet kan je hem op 60% zetten bij hardware monitior -> case fans iets.
Vaute Boel schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 01:17:
OK specs in bios (rest op auto) 2 uur stabiel op large data set:

Multiplier op 8, FSB op 400

CPU: 1.45v
North Bridge: 1.47v
CPU PII: 1.58v
FSB Termination Volt: 1.32
DRAM: 1.8v

Temps full load: 69 in de cores max na twee uur stressen (8 uur geen tijd voor nog, volgt)

En wat betreft timings van het geheugen etc zoals voorgelegd door Haarbal ga ik eerst wat inlezen. Snap daar nog niet alles van.
niet verkeerd. Als dit stabiel is hoef je de memory natuurlijk niet in te stellen als je daar geen zin in hebt.

[ Voor 53% gewijzigd door haarbal op 03-12-2010 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaute Boel
haarbal schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 01:23:
Ik zit nu iets meer dan een uur stabiel op 400x8 occt large data set.

En dat fannetje is misschien een herriekonining op 100% maar ik heb hem op een fancontroller. Als je hem op 1 van de casefan aansluitingen zet kan je hem op 60% zetten bij hardware monitior -> case fans iets.
Ik wacht nog even met een extra fan.

[...]
haarbal schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 01:23:
niet verkeerd. Als dit stabiel is hoef je de memory natuurlijk niet in te stellen als je daar geen zin in hebt.
We willen zeker naar 3.6Ghz dus we het avontuur is nog lang niet aan zijn einde! 8) Multiplier staat nu op 9 (kijken wat hij doet met een paar tikkies Vcore). Mooi dat je weer van de partij bent trouwens. _/-\o_

Ik wacht nog even met een extra fan.

[ Voor 4% gewijzigd door Vaute Boel op 03-12-2010 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Voor 3.6 zal je wel een flinke Vcore nodig hebben, wat geeft occt nu aan terwijl je aan het stressen bent? Bij mij blijft van de 3.75 in de bios nog 1.30 (soms zie ik zelfs even 1.29) over.

Bij de 3.6 zal je wel iets van 1.4 onder load nodig hebben. Je kan overwegen de LLC aan te zetten, dan is die drop een stuk lager, ik laat hem uitstaan, vertrouw hem niet helemaal. Maar op 3.6 is het misschien de enige manier om zo'n insane hoge idle vcore tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Ik ga dit even volgen :)

Weet je welke batch je hebt?
Ik heb zelf een Q6600 G0 Stepping en een lage batch nummer "L7" en vorig eigenaar heeft met deze 4Ghz behaald als test(stabiel) en nu stabiel op 3,6Ghz(niet van mijn signature).

Simpele waterkoeling;

http://s543.photobucket.c...view&current=P1000328.jpg

CoreTemp VID (en max. temps mag je negeren omdat ik 3 spellen tegelijk had geladen. En nu SCII geladen)

Afbeeldingslocatie: http://i543.photobucket.com/albums/gg446/X-RayXI/CoreTemp.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door XRayXI op 03-12-2010 01:58 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaute Boel
Meine damen und herren. De 3.6GHz is een feit! Althans, booten en werken is mogelijk. Vcore is best hip. 1.5750 ghehe.

Hups:

Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/2112/naamloosrn.jpg

Temps volgens Everest, verschillen zijn groot met occt:

Afbeeldingslocatie: http://img195.imageshack.us/img195/6275/naamloosoc.jpg

Love it. Maar nu komt het echte tweakwerk pas. Want alleen als het stabiel als een huis is telt de 3.6GHz!

[ Voor 17% gewijzigd door Vaute Boel op 03-12-2010 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Ik heb ook een G0, de meeste zijn dat omdat intel bij die stepping ook gelijk een fikse prijsverlaging doorvoerde. Coretemp zegt bij CPUID 0x6FB. Ik heb geen idee wat dat is of wat m'n batchnr is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
(Zie mijn post erboven.)

Best wel veel aan VCore volts.
Ik geloof dat ik op 1.4 zit maar edit post wel later na herstart.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Allemachtig Vaute Boel wat een Vcore weer 8)7 Wat is ie onder load?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaute Boel
Modest71 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 01:52:
Ik ga dit even volgen :)

Weet je welke batch je hebt?
Ik heb zelf een Q6600 G0 Stepping en een lage batch nummer "L7" en vorig eigenaar heeft met deze 4Ghz behaald als test(stabiel) en nu stabiel op 3,6Ghz(niet van mijn signature).

[afbeelding]
Gezellig man! Ook G0 hier, B3 heb ik uitgezeten ;) Maar 4, whow. Dan moeten we nog even doorknooien.

Batch is onbekend. Hoe achterhalen we dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaute Boel
haarbal schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 02:03:
Allemachtig Vaute Boel wat een Vcore weer 8)7 Wat is ie onder load?
Olé :+ , ga nu stressen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
weer een bsod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Modest71 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 02:00:
(Zie mijn post erboven.)

Best wel veel aan VCore volts.
Ik geloof dat ik op 1.4 zit maar edit post wel later na herstart.
je hebt hem helemaal stabiel op 1.4 onder load?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaute Boel
UIteraard, ben aan het proberen... per onderdeel. MAN wat een tijd kost het... had al drie uur in mijn mandje moeten liggen.... de enige hobby die me echt niet weet los te laten... fuck.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Net gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://i543.photobucket.com/albums/gg446/X-RayXI/CPU-Z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaute Boel
Jongens en meisjes, zoals ik al aangaf staat overclocken bij mij nog inherent aan korte momenten van euforie en wat langer momenten van frustratie. Die verhouding moet ik ook eens 1:1 zien te krijgen!

Tot mijn spijt moet ik mededelen dat met de instellingen zoals een paar posts eerder aangegeven OCCT met large data set (hyperthreading uit) niet 8 uur vol kan maken :"( En dat dus op maar 3.2GHz. Wat een fars.

Dus halszaak is om eerst met 3.2 als een larf door een rotte kers te gaan. 3.6 ligt nog ver in het verschiet. Ik ga ook nog even testen met Everest. Voorheen dit als graadmeter gebruikt en de ervaring leert dat wanneer Everest systeem stabiliteitstest het vlekkeloos deed mijn systeem ook stabiel was...

Nog suggesties?

Weet namelijk niet of we nu weer stug de Vcore gaan uppen of dat we het roer volledig omgooien en beginnen bij 0
Allemachtig. Wat zijn je andere specs in je bios?

[ Voor 9% gewijzigd door Vaute Boel op 03-12-2010 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
als je fsb niet stabiel is gaat een hoge vcore waarschijnlijk niet helpen.

Nette vcore trouwens modest, ik heb hem net ff op 3.6 @ 1.42 load gezet en na 5 min al een error. Geen idee of een nog hogere vcore dit zal oplossen, maar ik ga het denk ik niet eens proberen, op 1.45 Vcore wordt ie gewoon te warm op 3.6.

[ Voor 68% gewijzigd door haarbal op 03-12-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaute Boel
haarbal schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:13:
als je fsb niet stabiel is gaat een hoge vcore waarschijnlijk niet helpen.

Nette vcore trouwens modest, ik heb hem net ff op 3.6 @ 1.42 load gezet en na 5 min al een error. Geen idee of een nog hogere vcore dit zal oplossen, maar ik ga het denk ik niet eens proberen, op 1.45 Vcore wordt ie gewoon te warm op 3.6.
Wat vind jij te warm?

Zal inderdaad FSB eens gaan uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaute Boel
Yes!

Net terug van mijn werk en kom tot een goede conclusie:

8 uur stabiel met OCCT large data set

Afbeeldingslocatie: http://img715.imageshack.us/img715/2571/2010120316h49volt12.png

Toch raar dat hij vannacht wel de handdoek in de ring wierp....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
80+ vind ik wel een stukje te warm. Ik word op 3.2@1.3 Volt ongeveer 65 graden bij een 20a25 (kleine kamer grote radiator=snel te warm) graden kamertemp. dat is dus minimaal 40 boven ambient.

Op 3.6@1.45 verstookt mijn processor (3.6x1.45^2)/(3.2x1.3^2)=1.4 maal zo veel. 1.4x40+25=81 En dat is in het "gunstige" (voor de berekening dan) geval dat m'n kamer gister erg warm geweest zou zijn.

Je hebt sinds gister geen settings meer veranderd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaute Boel
Dan zit ik wat temps betreft aardig denk ik. Maar ook niet meer dan dat. Zit op eind 60 onder full load na 8 uur. Na gisternacht 3:00 heb ik even geen settings meer veranderd. Voor 3.2GHz is dat ook niet nodig dus ben momenteel ook alweer dik 2 uur met everest aan het stressen zonder problemen. Net buikje vol gegeten en vanavond staat er weer een avondje Bad Company 2 op het menu met mijn matties. Morgen en overmorgen sinterklaas voor mijn dochtertjes dus zal wel weinig van tweaken komen helaas.

Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Vaute Boel schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:34:
Allemachtig. Wat zijn je andere specs in je bios?
Ik zal wel een paar foto's schieten als ik reboot. Het systeem draait nu al een paar dagen.
Kan er veel meer uithalen en zelfs EIST is aan.

Je vind je batchnummer bovenop de chip beschreven. En hoe lager de waarde, hoelager de VID is. Er zijn nogwel lagere VID's te vinden als je zoekt via google zoals een batch-list:

http://www.tech-forums.ne...-q6600-batch-list-178951/

Mijn batch is dus een: batch L727B376
Vorig eigenaar: http://s543.photobucket.c...600_batchL727B376ray2.jpg

Foto's later.

[ Voor 20% gewijzigd door XRayXI op 03-12-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildWilly
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-05 17:16
Hoi,

Heb voor het eerst mijn pc op 3.6 Ghz kunnen zetten heb wel een p5q-e ik weet niet of dat verschil maakt. Ik ga eerst voor de zekerheid occt runnen. Om zeker te zijn of mijn oc goed is gelukt. Zo ja ben ik natuurlijk bereid om wat foto's te maken van mijn bios settings. Voor systeem info zie : wat denk jij? (temp vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaute Boel
WildWilly schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 20:43:
Hoi,

Heb voor het eerst mijn pc op 3.6 Ghz kunnen zetten heb wel een p5q-e ik weet niet of dat verschil maakt. Ik ga eerst voor de zekerheid occt runnen. Om zeker te zijn of mijn oc goed is gelukt. Zo ja ben ik natuurlijk bereid om wat foto's te maken van mijn bios settings. Voor systeem info zie : wat denk jij? (temp vraag)
Yo,

Gezellig! Ben benieuwd of het je lukt.

Die P5q van je is nieuwer en beschikt over een P45 chipset. En DDR3 als ik het goed heb zo uit mijn hoofd.

Succes man. Zal een latertje voor je worden ben ik bang voor. Ik zit hier met wallen tot op mijn knieën van vannacht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildWilly
Vaute Boel schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 21:05:
[...]
Zal een latertje voor je worden ben ik bang voor. Ik zit hier met wallen tot op mijn knieën van vannacht....
Hehe nee hoor gewoon runnen en naar bed gaan. We zien we hoe het afloopt. P5Q-E is een ddr2 bord :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaute Boel
WildWilly schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 21:09:
[...]

Hehe nee hoor gewoon runnen en naar bed gaan. We zien we hoe het afloopt. P5Q-E is een ddr2 bord :D
Gelukkig beter voor het vergelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
De P45 is wel wat beter in hoge fsb's dan de x38/48 volgens mij.

Ik ben nu een beetje aan het kijken wat m'n chipje (met een woeste 1.3 Vid) nog wil doen. Ik vind het wel apart dat ze hem een 1.3 hebben gegeven, op m'n vorige bord (een p5k) liep hij 2.8 op een load vcore van 1.1

Net op 1.5V een 3dmark06 run gedaan op 3.7 Ghz, echt stresstesten ga ik niet doen met dit soort voltages maar het is wel geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildWilly
Helemaal stabiel op 1.36 volt 10,5 uur gedraaid:D volgens occt temp nog niet eens boven de 65!:)
Ik zal straks wat foto's maken van bios settings. (eerst koffie!:D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-04 09:57
Wat is je clock dan op 1.36V? Met een beetje cooler is dat prima te doen. En max 65 is goed. Voor de q6** houd ik altijd max 64 graden aan.
Je zal zien dat je die temperaturen bij gamen zelden zult halen. Een stresstest gaat echt tot het maximum.

@hieronder, netjes.

[ Voor 4% gewijzigd door NMNN op 04-12-2010 11:04 . Reden: kicken is vervelend en onnodig als je weing te vertellen hebt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildWilly
1.36V 3600Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:17
Ik ben zelf langzaam aan mijn Q6600 G0 aan het overclocken, ik draai nu op 2.74 GHz, ik wil naar de 3/3.2 Ghz toe:) Ik gebruik de P5QD Turbo van Asus:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildWilly
Zoals beloofd de foto's:
http://img834.imageshack.us/img834/4302/bios1z.jpg
http://img232.imageshack.us/img232/479/bios2.jpg
http://img811.imageshack.us/img811/6510/bios3.jpg
http://img413.imageshack.us/img413/7844/bios4.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1698/bios5e.jpg
thomskipsp schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 11:25:
Ik ben zelf langzaam aan mijn Q6600 G0 aan het overclocken, ik draai nu op 2.74 GHz, ik wil naar de 3/3.2 Ghz toe:) Ik gebruik de P5QD Turbo van Asus:)
Voor zover ik weet kan iedere q6600 wel op 3 Ghz zelfs op stock cooling. Gewoon fsb op 333 zetten. Grote kans dat je nog niet eens je vcore hoeft aan te passen! :D

[ Voor 44% gewijzigd door WildWilly op 04-12-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06 19:34

Zenix

BOE!

Dit begint meer op een verkapt overklok topic te worden voor de Q6600
Ik zou hier kijken voor meer informatie [OC] Core 2 Quad OC/ info Topic [Deeltje 2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaute Boel
WildWilly schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 10:51:
Helemaal stabiel op 1.36 volt 10,5 uur gedraaid:D volgens occt temp nog niet eens boven de 65!:)
Ik zal straks wat foto's maken van bios settings. (eerst koffie!:D)
Gezellige boel hier...

Wat een mooie score WildWilly. Damn, ben jaloers... En ook vanwege het feit dat jullie allemaal geen kindersinterklaas hebben |:( Ach ja, ook gezellig maar komt ffies ongelegen :+ wil door!

Enfin, prijs jezelf gelukkig met de geboekte resultaten WW. Ben bang dat dit mij niet gaat lukken....

Nu weer naar die kleintjes en man met baard.... zal vanavond de rest even doorlezen, ben benieuwd naar WW's instellingen in bios.. Bedankt allemaal voor het reageren! Jij ook Dennis! Eindelijk een postje van jou ertussen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildWilly
succes joh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hc-Gamer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-01 13:16
Ik heb ook een Q6600 G0 gehad en die van mij wou egt niet hoger dan 3.15GHz jammer genoeg ;) .
Als moederbord had ik de Asus P5Qse Corsair dominator DDR2 1066 als ram en een GTX 260 Synergy van Zotac.

Ik heb nu een i7 overclocken wat makkelijker O-)

I7 4770K @4,2 GHz / EVGA GTX 980 sc /16 GB Corsair Vengance Pro 2,66 Ghz / HX1000W / Gigabyte Z97X-SLI/ Corsair Carbide Air 540 / Samsung M.2 SM951 256GB / Corsair Vengance K70 Red / Logitech G502 / Logitech Z-5500 / Logitech G933

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struukduuker
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-03-2023
mijn g0 doet 3.2 @ vcore van 1.2250
atm @ 3.6 ghz bij vcore van 1.36

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1583148

[ Voor 27% gewijzigd door struukduuker op 09-01-2011 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-06 13:51
Zo! Aangezien dit het algemeen q6600 topic aan het worden is (geweldige dingetjes!), ook mijn bijdrage. Er worden hier zieke scores gehaald, 4 Ghz op 1,4 volt :o!
Dat red ik niet. Wat ik wel red (als standaard oc)
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1596809
Ook niet verkeerd dacht ik zo. Helaas is mijn geheugen niet in staat met strakkere timings te draaien.
Hoe zit het met jullie NB voltages? bij mij op 1,26 uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:17
Ik heb die batch lists is even doorgenomen, maar ik denk dat ik een vreemde eend in de bijt heb.
Het gaat hier om
L817A622@ 1.300 Volt. Wel G0, maar toch. Ik kan op google er verder niks over vinden. Misschien dat jullie iets erover weten, is dit een later exemplaar?
Pagina: 1