Na veel wikken en wegen op de Acer TimelineX 3830TG uitgekomen, blijkt 'ie zeer slecht leverbaar.
Waarom ik 'm had gekozen:
* Veel batterijtijd (8 uur als je rustig aan doet)
* Redelijk gewicht en maatje voor in de rugzak (~2,1kg, 13,3")
* Vlak van onderen, dus te gebruiken op schoot, batterij steekt niet haaks uit (laptop is ook niet al te warm)
* (edit: vervallen)
Kan naar snellere 3D kaart schakelen, met DirectX11 en h.264 voor alle truukjes die we komende tijd van Windows en internet kunnen verwachten.
* Goede ratings 'op het internet' (notebookcheck, tweakers, amazon.de/com).
* Flink wat sneller dan de Atom's en AMD E-serie APU's.
* Leuk prijsje van net onder de €700.
* Windows, want dat moet voor de software.
Iemand tips?
De keuze hulpen op het internet zijn niet echt geschikt voor zaken als: batterij looptijd, hybride IGP/GPU, gewicht. En bijv. de "best buy guides" van Tweakers.net richt zich meer op grote desktop vervangers. Iemand een lijst van AMD BACON GPU's?
Edit: Inmiddels wat verder gekeken. Kennelijk werkt het Optimus niet zo erg jofel (en ATI's versie nog wat rammeliger). Aangezien ik meer aan batterijduur heb dan aan 3D performance (inc. driver problemen) ga ik nu voor een 'Acer TravelMate TimelineX 8372-484G50MIKK'. Als ik een vergissing bega, laat het even weten.
Edit2: Gah, die TimelineX 8372 heeft een haaks naar beneden stekende batterij, niet fijn voor op schoot.
[
Voor 17% gewijzigd door
Henk Poley op 11-09-2011 08:10
]