Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t/m woensdag. Altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 18:46
Tc-Chub schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 15:54:
Zo heb je dus inderdaad voor 620 euro een V131 met i5, verlicht toetsenbord en 3 jaar garantie :)

Tot wanneer is het gratis verzenden?
9 september. Is die coupon onbeperkt bruikbaar? Of is die ook tot 9 september "houdbaar"?
Ja daar dat zijn allemaal winkels waar Sony eilanden koopt, niet elke MM heeft winkelvloer verkocht aan Sony.
In Hengelo hebben ze ook zo'n Sony afdeling, maar daar hebben ze alleen de Y, E en F serie jammer genoeg.

[ Voor 25% gewijzigd door Knul op 03-09-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 21:37
Voor in de V131 welke van de twee RAM krijgt jullie voorkeur, qua prijs zit er geen verschil:

pricewatch: Kingston KTA-MB1333/4G

pricewatch: Corsair CMSO4GX3M2A1333C9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Notebookcheck heeft nu een echte review geplaatst van de Vostro.

+: Lange accuduur, goed toetsenbord
-: Scherm, en hij wordt wel erg warm vind ik (77 graden voor de CPU onder load)

Nog maar even een nachtje over slapen, ik wou dat ik makkelijker kon kiezen :P

Pro

+ Solid, attractive case
+ Illuminated keyboard
+ Very good application performance
+ Good battery life
+ Extensive communication equipment

Contra

- Display hinge's low force
- Background noise always present
- Moderate brightness

@Darkstone

Ik vind 77 graden wel veel, ik weet dat de Macbooks nog een stuk heter worden, maar mijn 2.5 jaar oude Vaio wordt onder load niet warmer dan 70 graden en die heeft ook nog eens een dedicated gpu (oké, hij is wel een stukje groter maar toch). Gelukkig blijft het oppervlak van de laptop nog redelijk koel.

Overigens las ik hier dat het fan geluid grotendeels verdwijnt als je de HDD vervangt door een SSD.

Nog maar even een edit: Gaat Dell makkelijk om met het geld terugkrijgen ivm Windows licenties?

[ Voor 60% gewijzigd door Knul op 03-09-2011 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knul schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 19:24:
-: Scherm, en hij wordt wel erg warm vind ik (77 graden voor de CPU onder load)
Serieus? De gewone MBP 13" met dezelfde hardware word dik 100° onder load... 77° is gewoon uitstekend voor een notebook als deze.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2011 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jampot1989
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik ben me ook aan het orienteren voor een thin en light laptop. Ik neig naar de Dell Vostro V131, ik kom op deze configuratie voor 640 euro (dat is na btw en kortingscoupon)

Onderdelen
Nederlands Legitieme Windows® 7 Professional (64-bits) incl. herstel-dvd
Intel® Core™ i5-2410M 2.3GHz
Microsoft® Office Starter: reduced-functionality Word & Excel w/ads. No PowerPoint or Outlook
Worry-Free Business Security 3.5 van Trend Micro (abonnement van 30 dagen, meertalig)
4096MB (1x4096) 1333Mhz DDR3
34 cm (13,3") HD led-beeldscherm met antireflectiecoating (1.366 x 768)
500 GB Seriële ATA-harde schijf (7.200 rpm)
Primary 6-cell 65 WHr Lithium Ion battery
Intern toetsenbord met achtergrondverlichting – VS/Internationaal (qwerty)
Services & Software
1 jaar basisgarantie - Next Business Day

Maar nu heb ik via de uni ook de mogelijkheid deze linker te kopen voor 588 euro:
http://www.icto.tudelft.n...ct/laptop-specifications/

Waar zitten de grote verschillen, behalve qua grootte en gewicht? Welke zal ik nemen? Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:07

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 19:26:
[...]

Serieus? De gewone MBP 13" met dezelfde hardware word dik 100° onder load... 77° is gewoon uitstekend voor een notebook als deze.
Mijn 3350 blijft onder de 70 met gamen en dedicated GPU in actie...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is dan ook een stuk dikker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja klopt, dat is de tradeoff. Ik heb dus nu prive een Z11 en als je voelt hoe koel die blijft en in reviews leest/ziet hoe warm die Z21 wordt....ook bij normaal gebruik.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het maakt ook geen @#$ uit hoe warm de processor word, binnen redelijke grenzen. De uiterlijke temperatuur is veel belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 07:10
Als ik de temperaturen van de V131 in load zie, moet ik mij dan zorgen maken? Ik heb een paar jaar geleden voor een paar maand een 17 inch HP gehad, maar die werd links onderaan zo warm dat je je pols er niet kon laten liggen als je zat te typen. Ik kan niet meer achterhalen hoe warm dat dan was, maar als ik zie dat de V131 op dezelfde plek circa 38/39 graden wordt (klik), kan ik dan beter afzien van deze laptop en bijv toch beter de 3350 nemen? Die komt op de plekken waar je je polsen neer legt in ieder geval niet over de 26 graden uit (zowel idle als load (klik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Kan je vertellen dat de 3350 rechts onderaan (rechts van je touchpad) ook wel aardig warm wordt, maar ik denk dat je dat kan verhelpen met een SSD :P Weet dat niet 100% zeker, maar denk dat het de HDD is.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
Volgens Notebookcheck wordt die daar maximaal 29 graden, dat valt toch wel mee of moet ik die gegevens met een korreltje zout nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De gegevens zijn prima. Je moet alleen goed kijken bij welke omgevingstemperatuur er getest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
Klopt inderdaad, zit een verschil tussen van dik 2 graden. Maar dan alsnog zitten de warmste plekken van de v131 links en rechts bij het touchpad, dan ben ik toch bang dat het deze niet wordt helaas. Bij de 3350 zitten in het midden en bovenaan (dus bij het scherm), de warme plekken. Bij het touchpad worden de plekken nauwelijks warmer bij load. Toch wel belangrijk om naar te kijken vind ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.notebookcheck....21G-Notebook.60803.0.html
LG P420 review:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/afbbeffea8.jpg

Dit is weer zo'n mislukking. Hij begint goed: goed design, goed gewicht, mooi uiterlijk, goede koeling.

En dan de nadelen: een slecht scherm, echt LG onwaardig, en dan een accuduur van minder dan 2 uur.. LG, wat doe je ons aan? Helemaal niets, hij word namelijk niet in Nederland verkocht, gelukkig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

pff.. dat iets niet op elk vlak goed kan zijn dat is logisch maar ja dit is toch wel zeer triest. die accuduur ongelofelijk..

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is typisch zo'n laptop die in de winkel heel goed is, maar je eenmaal thuisgekomen toch maar naar je 5 jaar oude inspiron grijpt :z

True story, niet met deze LG, maar een andere laptop :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2011 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

mauricedb schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 22:42:
Volgens Notebookcheck wordt die daar maximaal 29 graden, dat valt toch wel mee of moet ik die gegevens met een korreltje zout nemen?
Ik weet het niet, ik merk alleen dat deze dar aardig warm wordt en je bloedstroom wel goed kan verwarmen ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 00:54
Idd, bij de Vostro 3350 had ik het ook waargenomen. Je moet eens die SD-kaart plastiek daar eens uithalen, je zou je verschieten hoe warm die is en nee, het is zeker boven de 29 graden. Ik zou eerder zeggen tegen de 50, maar je hebt er wel niet te veel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
Maar is het dan ook waar je de rechter hand neerlegt warm of? Want nu zeg je dat het in de laptop misschien wel 50 graden is, maar als je daar niks/weinig van merkt op de plek rechts naast het touchpad dan maakt mij dat in ieder geval niet uit. En is dat trouwens alleen bij load, of ook in idle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Nu ik ben altijd slecht in het inschatten van temperatuur, dus het kan ook lager. Het is vooral de rechteronderkant dat warm wordt en niet waar je je palm op ligt.

Sommige zeggen dat het een hdd issue is en dat het kan verholpen worden door een betere hdd te kopen. Andere (die een 5400rpm hdd hebben) zeggen er geen last van te hebben.

Je moet deze topic eens maar lezen, al je vragen zijn daar waarschijnlijk al beantwoord:
http://forum.notebookrevi...o-lineup-3350-3450-a.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een laptop die voornamelijk gebruikt zal worden tijdens het reizen.
Het gebruikelijke typwerk kan op alles, maar het zou fijn zijn als ik er nog een HD filmpje op kan spelen
en misschien nog wat games. Voornamelijk Football en pro cycling manager.

Mijn eisen zijn dus:
Licht
13"-14"
Batterij duur die lang is
Budget is rond de 600 euro
Ik ben van plan er later een SSD in te zetten, dus heb geen grote HDD nodig.
DVD/CD speler is ook niet echt nodig.

Na een tijd zoeken kwam ik de MSI x360 tegen, mooi design, super licht en hele lange batterijduur. In reviews las ik alleen dat de specs niet echt super zijn.
Samsung QX311 is ook een leuke, alleen is die prijs weer wat hoger.

Nu hoop ik dat iemand een goede laptop kan aanbevelen.

Groetjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpel. De V131. De QX311 voldoe niet aan je budget... en de X360 heeft een oude processor, en de bouwkwaliteit was geloof ik heel erg slecht... Enorm veel flex. Of was dat een andere MSI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 19:29:
Eindelijk mijn asus u36sd binnen gekregen. De eerste indrukken zijn positief. De laptop zit zeer stevig in elkaar, met geen enkele flex rond het toetsenbord of aan de onderkant van de laptop. De dunne lid heeft last van zeer lichte flex, maar niets zorgwekkends. De 'nanometer coating' valt me positief op, ik was bang dat op deze zwarte laptop elke vingerafdruk zichtbaar is, maar zelfs met vette vingers krijg je geen zichtbare vlekken.

De warmteontwikkeling valt mee. De palmrest en het toetsenbord blijft volledig koel, de onderkant wordt bij de harddisk en ik denk de processor iets warm, maar zeker niet zo warm dat hij niet op meer op schoot kan. Dit is overigens niet aan te raden als je een youtube filmpje in HD aan het kijken bent zonder hardware acceleratie, want dan worden je benen net wat te warm (wat overigens logisch is aangezien een aantal airvents aan de onderkant zitten. De daadwerkelijke temperaturen ga ik nog meten met HWmonitor. De accuduur is zeer goed te noemen. Na de eerste keer opladen gaf de battery meter aan dat er nog 9 uur met de pc gewerkt kon worden. Dit met normale energieinstellingen. De asus besparingsprogjes heb ik er allemaal af gegegooid met de schone install van Win7, dus daar kan ik niets over zeggen. Daarmee komt ook een van de nadelen: de hoeveelheid bloatware die je gewoon niet wil. De kwaliteit van het beeldscherm is conform naar de huidige maatstaven, en voor de tweaker dus eigenlijk niet al te best. Het lijkt veel op het beeldscherm van de vaio SA qua kwaliteit. Voor mij prima, aangezien ik niet al te veeleisend ben. Wel jammer dat mijn oude hp van 6 jaar oud een beter beeldscherm heeft, maar dat is helaas de huidige tendens.
Klinkt goed, maar heeft deze nu wel of geen USB 3.0? In de pricewatch staat van wel, bij de fabrikant is het optioneel en bij het merendeel van de shops weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jampot1989
Ik denk dat ik dan ook maar voor die V131 ga. Nog wel een vraag:

Een upgrade naar 8 gb kost 100 euro, maar op de site zie ik voor 33 euro een geheugenreepje van 4gb:

http://accessories.euro.d...e_irrank=3&~ck=dellSearch

Kan ik dan niet beter die los bestellen (of misschien ergens anders, als dat nog goedkoper is), of momt daar meer bij kijken (software?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jampot1989
Ah, ik begrijp nu dat de dell 1 slot heeft voor geheugen? (ben hier niet zo heel erg in thuis, excuus)

Als ik dan toch een reepje van 8 koop, kan ik beter de 2 gb versie nemen, dan ben ik nog goedkoper uit. Klopt dat? En wat komt er verder nog bij kijken?

edit: dan kom ik zelfs onder de 600 euro uit, dus om de coupon te kunnen gebruiken, heb ik de garantie dan maar met 2 jaar verlengd. Kom dan op 641 euro en 41 cent.

[ Voor 14% gewijzigd door jampot1989 op 04-09-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jampot1989 schreef op zondag 04 september 2011 @ 22:18:
edit: dan kom ik zelfs onder de 600 euro uit, dus om de coupon te kunnen gebruiken, heb ik de garantie dan maar met 2 jaar verlengd. Kom dan op 641 euro en 41 cent.
Exact, dat doet iedereen :P Dan maar 3 jaar garantie, ook leuk :Y

Er kunnen 2 DIMM's in. De manuals staan nog niet online, maar volgens dell kan er 2, 4, 6, of 8GB in. Dus 2 slots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jampot1989
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 22:36:
[...]

Exact, dat doet iedereen :P Dan maar 3 jaar garantie, ook leuk :Y

Er kunnen 2 DIMM's in. De manuals staan nog niet online, maar volgens dell kan er 2, 4, 6, of 8GB in. Dus 2 slots.
Ah, 2x 4 zie ik inderdaad in je link.

Ik zie dat je daar dan wel Windows Home bij krijgt, ipv Professional. Maar via Ma3d kan ik daar dan wel weer Pro van maken lijkt me.

Ontzettend bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Blegh, ik moet zeggen dat terugstappen van 8+ uur accutijd van mijn UL30VT naar de grofweg 5 uur ofzo van m'n Z11 toch wel vies tegenvalt :+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Ik heb zojuist ook een Dell Vostro V131 besteld, met i5, backlit keyboard en 3 jaar garantie. Heeft iemand hier een goede sleeve voor de laptop?

Ik ga een review maken als ik hem binnen heb, helaas duurt het bij Dell blijkbaar even voordat je een betaalbevestiging hebt. Ik wil de leveringstijd weten :P

[ Voor 36% gewijzigd door Knul op 05-09-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nieuwe laptop voor school nodig en mag rond de 400,- kosten. Ik zag net in het krantje van de Saturn dat daar de Packard Bell Easynote TK81-SB-195NL 15,6 inch in de aanbieding is voor 359,-

Specs: AMD Athlon II X2 P360 (1,6GHz)
4GB DDR3 werkgeheugen
500GB harde schijf
Videochip Radeon HD6470M 512 MB

Is dit een goede aanbieding gezien de specificaties? Ik heb hem dus alleen een beetje voor school nodig, dus word, powerpoint etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:16:
Ik heb een nieuwe laptop voor school nodig en mag rond de 400,- kosten. Ik zag net in het krantje van de Saturn dat daar de Packard Bell Easynote TK81-SB-195NL 15,6 inch in de aanbieding is voor 359,-

4GB DDR3 werkgeheugen
500GB harde schijf

Is dit een goede aanbieding gezien de specificaties? Ik heb hem dus alleen een beetje voor school nodig, dus word, powerpoint etc.
Als je voor een 13'' zou gaan raad ik de Lenovo E325 Thinkpad aan, zeker nu met de 100 Euro cashback actie heb je deze voor 380 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:16:

4GB DDR3 werkgeheugen
500GB harde schijf

Ik snap niet helemaal wat je in het Thin-&-light notebook december 2010 12"-14" topic doet? Een 15,6" van PB is niet thin, niet light en niet tussen de 12" en 14"

Verder kan ik je aanraden dit te lezen: *LET OP* - Wat moet ik kopen

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, verkeerde topic idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:31
Ik heb een vraag namelijk voor school wil ik een compact (thin & ligt) notebook. De bedoeling is tussen de 13.3 en 14 inch. Ik heb de reacties gelezen en ben zelf al opzoek geweest, maar kan het toch nog niet helemaal vinden. Vandaar mijn vraag. Ik heb de V131 bekeken en lijkt me een geweldige laptop, maar ik zou ook graag een spelletje willen spelen en een videokaart is dus verplicht. (dit hoeft geen goede te zijn maar bijvoorbeeld BFBC2 wil ik wel low a med spelen.

Ik zal even de eisen/de punten waaraan ik waarden hecht opnoemen:

- thin & light. Dus 2.25kg is echt max, dikte rond de +- 25a30mm (minder mag altijd)
- Processor rond de i5 2410m (oid)
- videokaart liefst rond de 525M of een vergelijkbaar model (mag dus ook van AMD)
- scherm moet acceptabel zijn.
- design moet goed zijn

dit zijn wel mijn hoofdpunten. Kan iemand mij wat advies geven? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is, behalve de vorige generatie vaio Z, geen enkele laptop die aan je eisen voldoet. Met de eis voor een goed scherm vallen er zoveel modellen af dat het bijna lachwekkend is. Ik raad je dus ook aan die eis te laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
- scherm acceptabel valt dan weg, maarja voor mij is acceptabel geen ips verwachtingen, maar wel dat het duidelijk leesbaar is. Dus beschouw dat maar niet als eis.

Ik zal nog een eis toevoegen die ik helemaal was vergeten.

- de accuduur (een riskante eis i.c.m. een videokaart), maar ik wil toch minstens 4 a 5 uur doen met een accu (als ik normaal aan het internetten ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Je zou een Asus U30SD kunnen overwegen, scherm ervan is niet geweldig en er zit slechts een 520M in. Anders moet je eens naar de kleine Acers kijken, maar ik pen niet kapot van acers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
Ik ben ook niet kapot van het hele merk Acer en die sla ik dus ook het liefst over. De asus U30SD vind ik het toch net niet... budget is trouwens rond de 800 euro. Iemand nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In plaats van de U30SD kan je beter de dell V131 nemen vind ik. Je mist alleen de GT520m, maar dat is sowieso een heel erg matige kaart. Ik vraag me serieus af waarom hij erop zit. Ik denk vanwege marketingredenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
pricewatch: MSI X460DX-033NL

wat vinden jullie van deze laptop? ik kan er geen reviews over vinden.

Darkstone: Ik vind het een erg mooie laptop, echter wil ik af en toe toch een spel zoals bfbc2 op low stettings kunnen spelen (of med).

[ Voor 27% gewijzigd door conara op 05-09-2011 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Laatst online: 23:21
Ik heb sinds een week de QX311 en ben er erg tevreden over! De Samsung bloatware viel me erg mee, alleen de virusscanner eraf gemieterd en een paar dingen niet geïnstalleerd. Verder de standaard Windows erop gehouden. De laptop bood ook nog aan om een aparte D te maken voor backups e.d. zodat bij een herinstall alles er is.

De Samsung is verder lekker dun en licht. Geen vingerafdrukken magneet en ziet er prima uit. Mijn vriendin vond hem prima passen bij de rest (en zij heeft zelf een rode Dell :P) Scherm is prima en het toetsenbord typt ook prima. Ben alleen nog niet helemaal tevreden dat de muisknoppen in het touchpad zitten. Ik hou vaak mijn vinger op de ene toets en dan wil hij nog wel eens vreemd gaan doen. Heb liever 2 losse knoppen, maar goed een losse muis lost dit op.

Laptop is lekker snel in gewoon gebruik en wordt niet warm als je gewoon wat internet en kantoorwerk doet. Ook geen vertragingen gemerkt als je veel tegelijk laat doen. Team Fortress 2 draait prima en soepel met een acceptabele beeldkwaliteit. De 520M is niet de snelste maar ik was toch niet van plan om er actief mee te gamen. Wel leuk om te weten dat bepaalde games dan toch vloeiend werken. Bij het spelen van Team Fortress 2 werd de laptop wel warm om op schoot te houden, maar de ventilator gaat niet als een stofzuiger blazen, dus geen herrie! Verder is Samsung Faststart super! Een soort hibernate maar dan met de snelheid van slaapstand. En de batterijduur is ook prima, met internet en kantoorwerk houdt hij het een uur of 5/6 uit.

Heel wat beter dan een Dell Studio XPS 16 die ik eerst had: Een grote zware laptop met een I7 maar met een trage HDD waardoor alles nog steeds niet snel was en toch ging de extended accu max 1,5 uur mee...

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:38:
In plaats van de U30SD kan je beter de dell V131 nemen vind ik. Je mist alleen de GT520m, maar dat is sowieso een heel erg matige kaart. Ik vraag me serieus af waarom hij erop zit. Ik denk vanwege marketingredenen.
De 520M kan BC2 nog nét op low spelen, dit gaat je niet lukken met de V131. Bedankt voor al je hulp nog trouwens, ik hoop dat Dell een beetje opschiet met mijn V131 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2boris schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:50:
pricewatch: MSI X460DX-033NL

wat vinden jullie van deze laptop? ik kan er geen reviews over vinden.

Darkstone: Ik vind het een erg mooie laptop, echter wil ik af en toe toch een spel zoals bfbc2 op low stettings kunnen spelen (of med).
Dat is een erg mooie laptop. Er is slechts een ding wat mij tegenstaat en dat is de totale afwezigheid van reviews, dat is doorgaans geen goed teken... Ook is hij bijna €200 duurder dan een vergelijkbare u30SD/V131, zelf afwegen of dat het waard is.
Knul schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:03:
[...]

De 520M kan BC2 nog nét op low spelen, dit gaat je niet lukken met de V131. Bedankt voor al je hulp nog trouwens, ik hoop dat Dell een beetje opschiet met mijn V131 :P
Net op low... Ik vraag me eigenlijk af of je wel spellen net op low wil spelen. Bijv, dragon age kan mijn laptop net aan op low, met zo'n 20 fps. Maar ik vind het niet lekker spelen.

Natuurlijk wil je graag een goede grafische kaart, maar een GT520m zet niet bepaald zoden aan de dijk.. Als er niet zoiets bestond als optimus zou ik het zelfs als nadeel beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
Ben verder gegaan met mijn zoektoch en ik denk dat ik wat heb gevonden. Graag jullie mening. :)

Een Sony Vaio SB serie (13.3).

Uw configuratie
Processor: Intel® CoreTM i5-2410M 2,30GHz [was een upgrade vanaf een i3]
Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Home Premium
Taal en toetsenbord: Nederlands (QWERTY)
Afwerkingen: Zwart
Harde schijf: 320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
Geheugen: 4 GB 1333MHz DDR3-SDRAM
Optisch station: DVD-station
Display: 33,7 cm LCD, 1366x768 + camera
Grafische kaart: AMD Radeon(TM) HD 6470M 512MB
Beveiligingsfuncties: Zonder beveiligingsfuncties
Connectiviteit: Zonder Draadloos WAN
Batterij: Geen lange levensduur batterij
Microsoft® Office 2010: Office 2010 Starter + Acrobat
Antivirusprogramma: Geen bescherming
Adobe® Creation: Premiere + Photoshop® proef
Adobe® Lightroom®: Zonder Adobe® Lightroom 3
Sony Creative software: Geen Imagination Studio Suite
Tevens meegeleverd
Draadloos LAN: Draadloos LAN (802.11bgn)
HDMI(TM) uitgang: HDMI(TM) uitgang
Toetsenbord Style: Toetsenbord met backlight
AC-adapter: 1 AC-adapter
Bluetooth® 2.1: Bluetooth® 2.1
Poorten: 2 USB 2.0 + 1 USB 3.0

totaal bedrag van 854,67 € (in combinatie met 7% studenten korting). Een goede deal? Er wordt een accu duur van rond de 7 uur geclaimd (zonder extra docking system achtig iets). Battlefield bad company 2 op low met gemiddeld 42 fps en uiteraard een onwijs mooi design + slechts een gewicht van 1.68kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De echte accuduur is 5 uur: http://www.notebookcheck....-Subnotebook.50655.0.html

Ik val in herhaling... Waarom deze laptop en niet de U30SD of V131? Die gaan langer mee op de accu, zijn €250 goedkoper, en de grafische kaart, de HD6470m, is niet bepaald een toppunt. Sneller dan de GT520m, ja, maar je kan er nog steeds niet echt veel mee.

Als je echt wil gamen raad ik de MSI van hierboven aan: de grafische kaart daarin is 50-100% sneller. Ik heb alleen geen idee wat de accuduur of het gewicht doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:57:
De echte accuduur is 5 uur: http://www.notebookcheck....-Subnotebook.50655.0.html

Ik val in herhaling... Waarom deze laptop en niet de U30SD of V131? Die gaan langer mee op de accu, zijn €250 goedkoper, en de grafische kaart, de HD6470m, is niet bepaald een toppunt. Sneller dan de GT520m, ja, maar je kan er nog steeds niet echt veel mee.

Als je echt wil gamen raad ik de MSI van hierboven aan: de grafische kaart daarin is 50-100% sneller. Ik heb alleen geen idee wat de accuduur of het gewicht doen.
Misschien omdat hij het design mooi vindt? Ikzelf ga ook voor de Vaio-S mede vanwege de kwaliteit van Sony producten en de goede ervaringen met de garantie procedures.

Het valt mij op dat jou posts over de Sony apparaten niet positief zijn. Dit kan natuurlijk komen door slechte ervaringen maar ik ben zelf positief over deze producten. Ja het scherm is dan misschien niet perfect, accuduur is misschien niet 7uur. Daar tegenover staan genoeg positieve punten, ik zelf moet bv niks van Dell, Acer of Asus hebben. De reden hiervoor is niet rationeel, ik heb een aantal slechte ervaringen gehad en ben snel merkentrouw als een producent mij een goed product heeft geboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat over het algemeen sony producten wat duurder zijn, zonder echt aanwijsbare redenen dat dit zo is. Ik krijg vaak het idee dat je bij sony 25% premium betaalt voor het merk, terwijl dat juist een aspect is wat ik totaal onbelangrijk vind.
Als design voor jouw een belangrijk punt is, dan kom je inderdaad al snel bij sony uit. Een vostro is geen design, maar functie. Dat is meer iets voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
De V131 besteld bij Dell met gratis verzendkosten en 100 euro korting, goeie deal lijkt me. Heb nu een V131 met een i5-2410m, verlicht toetsenbord en 3 jaar garantie voor 624 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
Ik zal de plus punten even benoemen (even als de min punten):

+ lichter (300 gram) dan de asus, even zwaar als de V131
+ de grafische kaart waardoor spelletjes spelen toch nog mogelijk is. Kan er niet veel mee? 42 fps bfbc2 vind ik genoeg. Thuis speel ik wel om me computer op high settings ;).
+ Design erg mooi...
+ In de review vertellen ze volgens mij dat het beeldscherm best redelijk is. Is die beter dan de V131? Of zijn ze beide goed/slecht en dus weinig verschil?

- accu is misschien wat minder dan de V131, maar 5 uur internetten is boven gemiddeld.

Ik was ook voor de V131 gegaan als die een redelijke videokaart had, maar ben nu sterk aan het nadenken over de sony vaio...

[ Voor 10% gewijzigd door conara op 05-09-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2boris schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:18:
+ In de review vertellen ze volgens mij dat het beeldscherm best redelijk is. Is die beter dan de V131? Of zijn ze beide goed/slecht en dus weinig verschil?
Het beeldscherm is gewoon ruk naar mijn maatstaven. Ik betijfel of je het verschil gaat zien. Voor een beter scherm zit je in dit formaat vast aan de macbook air, NP900, of X220. Al het andere is van vergelijkbare lage kwaliteit.

Klinkt hard, maar in dit segment kan je de eis voor een goed scherm beter laten vallen, het is allemaal hetzelfde...

Zie trouwens http://www.anandtech.com/...erything-but-the-screen/4 voor een videokaart vergelijking met de i5 en de HD6470m. De 520m staat er niet tussen, maar zou er tussenin moeten vallen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
Ja tuurlijk dat was me al duidelijk (heb het topic gedeeltelijk door gelezen en dit heb je eerder gezegd). Maar er er zijn nog diverse tussenstappen tussen slecht en goed. Het is niet zwart of wit, grijs is de midden weg. Dus is dit grijs of is dit bijvoorbeeld zwart (ruk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aantal mensen gehoord die het scherm van de SB slechter vonden dan die van hun vorige notebook... ik ga voor zwart. Ik weet redelijk zeker dat het V131 scherm beter is, maar het blijft ruk dus ik zou daar niet teveel op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
Ik denk dat de beste manier om te ontdekken of het scherm voor mij goed genoeg is, door eens in een winkel te gaan kijken. Ik loop van de week even bij een mycom winkel binnen om sowieso te kijken of de 13.3 inch kwa grote voldoet aan mijn verwachtingen. (ik heb deze grote gekozen omdat ik 15.6 te groot vond en vaak ook te zwaar. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Suggesties/tips zijn altijd welkom.

[ Voor 40% gewijzigd door conara op 05-09-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga naar een winkel, en pak een willekeurig scherm. Je kan het beste vergelijken met een macbook scherm, die zijn altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
Ja dat zal ik zeker even doen! (vrijwel zeker dat die slechter is maar ben wel benieuwd hoeveel slechter.

Trouwens: Misschien gaat dit helemaal over thin en light notebooks, maar lichtelijk relevant Is de videokaart in de Vaio goed over te clocken? En is dat verstandig om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 16:22
2boris schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:18:
Ja dat zal ik zeker even doen! (vrijwel zeker dat die slechter is maar ben wel benieuwd hoeveel slechter.

Trouwens: Misschien gaat dit helemaal over thin en light notebooks, maar lichtelijk relevant Is de videokaart in de Vaio goed over te clocken? En is dat verstandig om te doen?
Videokaart in een notebook overclocken lijkt mij geen goed idee. En al zeker niet in de meeste VAIO's, Sony laat ze al vrij heet worden dacht ik.

Correct me if I'm wrong!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Er staat Apple achter de naam, maar ik neem aan dat dit RAM ook gewoon in mijn toekomstige Vostro V131 werkt?

http://www.micro-mail.nl/...OpenFrameset&ARTNR=134425

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

404 ram doet het vast niet in een dell, ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 23:45:
404 ram doet het vast niet in een dell, ben ik bang.
Oh ik heb daar geen verstand van, ik zoek goed RAM met de snelheid DDR3-1333 en het moet wel 1 reepje van 4GB zijn die gaat werken in mijn Vostro V131?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan nog serieus reageren ook :'( :D

Ik doelde hierop:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aJUfRbpKChrqrxHl6l8ShWxH/full.png
Je link geeft een 404.

Al het RAM in deze lijst gaat werken: http://tweakers.net/price...WuYLoSuCjXJlpr30Z6mrMOec_ kies de goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Link werkt hier wel hoor, is deze pricewatch: Kingston KTA-MB1333/4G (en @Outlandos, die werkt dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ja hallo ik begreep je niet, natuurlijk reageer ik dan serieus!!

En de link werkt hier ook gewoon hoor, anyway blij te horen dat dit ram voldoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Nou, ik heb hier de 3350 en het scherm is ruck ja, maar vind het beter dan m'n Asus en de Asus is weer beter dan de Sony, alhoewel het verschil tussen het Dell scherm en Asus/Sony groter is dan het verschil tussen Sony en Asus :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:47

Investig8or

What goes up, could come down

JT schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 09:51:
Nou, ik heb hier de 3350 en het scherm is ruck ja, maar vind het beter dan m'n Asus en de Asus is weer beter dan de Sony, alhoewel het verschil tussen het Dell scherm en Asus/Sony groter is dan het verschil tussen Sony en Asus :P
Het Z11 scherm is minder dan de Asus en 3350? Ik dacht dat de Z altijd zo'n goed scherm was of zijn die andere gewoon NOG beter? :P

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jampot1989
Knul schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:24:
Ik heb zojuist ook een Dell Vostro V131 besteld, met i5, backlit keyboard en 3 jaar garantie. Heeft iemand hier een goede sleeve voor de laptop?

Ik ga een review maken als ik hem binnen heb, helaas duurt het bij Dell blijkbaar even voordat je een betaalbevestiging hebt. Ik wil de leveringstijd weten :P
Ik ben ook erg benieuwd wanneer hij gaat komen. Hier ook nog geen nadere info.

Mocht je een leuke sleeve tegenkomen, laat het me ff weten, ik ben ook nog op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Investig8or schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:00:
[...]

Het Z11 scherm is minder dan de Asus en 3350? Ik dacht dat de Z altijd zo'n goed scherm was of zijn die andere gewoon NOG beter? :P
n00bje, het ging over de SB he :P Z11 scherm pwnz 4ll, wat een scherm :9 Gister ff wat HD materiaal op gedraaid, menig tv in de winkel haalt de kwaliteit van het Z scherm niet :9~

Alleen de accuduur is verrot tov m'n UL30VT :+ Nu uurtje of 5, met de UL30VT was het 8+ uur :P

[ Voor 10% gewijzigd door JT op 06-09-2011 10:35 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or

Investig8or

JT schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:34:
[...]

n00bje, het ging over de SB he :P Z11 scherm pwnz 4ll, wat een scherm :9 Gister ff wat HD materiaal op gedraaid, menig tv in de winkel haalt de kwaliteit van het Z scherm niet :9~

Alleen de accuduur is verrot tov m'n UL30VT :+ Nu uurtje of 5, met de UL30VT was het 8+ uur :P
Zeg dat dan meteen :+ Ik dacht al, want ik wil juist een Z kopen mede voor het scherm. Ik had een SA en ik vond het scherm niet vreselijk hoor, voor mij was het goed genoeg, maar vooral de kijkhoek was niet fantastisch.

Volgens mij is het altijd een afweging tussen accuduur en power, die balans ligt voor mij bij de Z een stuk beter dan bij de UL30VT ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja, maar het is wel erg fijn om die 8+ uur te hebben. Is echt wel wennen als je daarvan terug komt. Een avondje internetten op de bank ofzo gaat nog maar net aan, als het scherm wat helderder staat met backlit tobo aan dan moet die toch eerder aan de lader. En voor de meeste dingen heb ik de power van de Z niet echt nodig :P Nieuwsgroepen enzo. Maar goed, het scherm, gewicht/formaat, snelheid, features (backlit keyboard, lichtsensor, 3G) bij elkaar...heerlijk.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:55
Dubbelposten doen we niet aan ;)

[ Voor 90% gewijzigd door DaMarcus op 06-09-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or

Investig8or

JT schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:13:
Ja, maar het is wel erg fijn om die 8+ uur te hebben. Is echt wel wennen als je daarvan terug komt. Een avondje internetten op de bank ofzo gaat nog maar net aan, als het scherm wat helderder staat met backlit tobo aan dan moet die toch eerder aan de lader. En voor de meeste dingen heb ik de power van de Z niet echt nodig :P Nieuwsgroepen enzo. Maar goed, het scherm, gewicht/formaat, snelheid, features (backlit keyboard, lichtsensor, 3G) bij elkaar...heerlijk.
Misschien een Tablet voor op de bank... Leuk he, al die opties:P

Ik heb ook nog even een Apple store bezocht, daarbij vooral gekeken naar de MB pro 13" en de Air 13". Die schermen zijn wel heel erg mooi, jammer dat de resolutie niet geweldig is (hoewel het niet veel scheelt) en dat de grafische kaart afwezig is. Bouwkwaliteit is ook goed en ze zijn licht. Als de Z niet lukt ga ik misschien wel voor een van die twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Tablets vind ik ruk, moet een keyboard bijdehand hebben :P En een groter scherm. Nee, ik wil gewoon een computer op schoot hebben :)

[ Voor 86% gewijzigd door JT op 06-09-2011 12:35 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:55
De link uit mijn vorige post is verwijderd en helaas kan ik over deze laptop niks vinden op tweeakters. Het gaat om dit model:

HP G62 Laptop met AMD Phenom™II triple-core processor en ATI Mobility Radeon™ HD 5470 switchable grafische kaart

Ik ben benieuwd of dit een goede koop voor mij zal zijn, als ik licht game en vooral veel moet programmeren voor school. Is dit een laptop die jullie zouden aanraden? Ik kan deze vrij goedkoop tweedehands overnemen van een collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Je bent al de tweede die in een week hier in dit topic dat heet "Thin-&-light notebook december 2010 12"-14"", iets vraagt over iets dat niet thin, niet light en niet 12"-14" is :?

Ook kan je beter even dit lezen: *LET OP* - Wat moet ik kopen

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
SirMemeAlot schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:25:
De link uit mijn vorige post is verwijderd en helaas kan ik over deze laptop niks vinden op tweeakters. Het gaat om dit model:

HP G62 Laptop met AMD Phenom™II triple-core processor en ATI Mobility Radeon™ HD 5470 switchable grafische kaart
Orlly? pricewatch: HP G62-b97ED

Dit is een 15.6 " laptop, deze past niet in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Mijn vostro v131 wordt geleverd rond 20 september. Kan nu eigenlijk al niet meer wachten, maar voorruit dan maar :p

De nieuwe ultrabooks van Lenovo en Toshiba zijn ook een aanwist voor het Thin & Light segment. Dat hele ultrabook gebeuren is sowieso een boost, vind alleen het instapbudget nog net iets te hoog liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ultrabook impliceert m.i. eigenlijk al dat het ook geen instappers zijn :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Tc-Chub schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:13:
Mijn vostro v131 wordt geleverd rond 20 september. Kan nu eigenlijk al niet meer wachten, maar voorruit dan maar :p

De nieuwe ultrabooks van Lenovo en Toshiba zijn ook een aanwist voor het Thin & Light segment. Dat hele ultrabook gebeuren is sowieso een boost, vind alleen het instapbudget nog net iets te hoog liggen.
Offtopic: Wanneer heb je hem besteld? Ik heb hem gisteren besteld maar nog steeds geen betaalbevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Knul schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:38:
[...]

Offtopic: Wanneer heb je hem besteld? Ik heb hem gisteren besteld maar nog steeds geen betaalbevestiging.
Offtopic: Ik ook gister, alleen je ziet bij de bestellingsstatus al wel een verwachte leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Bleh, mijn geweldig plan om een refurbished Z11/Z12/Z13 te kopen via de outlet is mislukt. Elke dinsdag doet Sony een refresh van alle Europese online stores, en deze week zijn er blijkbaar geen laptops in de outlet bijgekomen. In de gewone webshop staat ondertussen wel de 15" SE erbij.

Probleem is nu wel dat ik echt een laptop wil. Ik denk dan toch maar voor de SB te gaan, maar daar zit ik nu met een dilemma.

http://www.laptopshop.be/...io-vpc-sb1x9e-azerty.html <- via Coolblue, kan ik morgen hebben.

Of via Sony.be dezelfde maar dan zonder fingerprint reader, met 8GB ram en €100 goedkoper. En mogelijk een Frans ipv een Belgisch Azerty keyboard (bij Sony zegt iedereen iets anders). Ik zou snel voor die via Sony.be gaan, maar daar staat de levertijd op 3-4 weken. Iemand ervaring met de snelheid van de Sony CTO's? Accurate schattingen qua levertijd daar? (zijn hetzelfde over heel Europa normaal)

Als iemand anders nog een suggestie heeft... Ik zoek:
- 13"-14" mat
- Discrete graphics (niks speciaal, maar zou toch graag AC:Revelations kunnen spelen wanneer 't uitkomt, voor de rest game ik zelden)
Blijkt een heel erg moeilijke combinatie te zijn, behalve de Vaio Z en S-series kan ik maar weinig vinden.
Vallen af: Acer door slechte ervaringen, Dell door verschrikkelijk hinge design.

Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Tc-Chub schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:58:
[...]

Offtopic: Ik ook gister, alleen je ziet bij de bestellingsstatus al wel een verwachte leverdatum.
Voor het checken van mijn bestelstatus heb ik een ordernummer (die heb ik) én klantnummer nodig, maar die krijg je pas bij de betaalbevestigings-email, dus hoe kun jij je bestelstatus nu al checken?

BTW, die Lenovo U300S ziet er echt super mooi uit, maar de resolutie van dat scherm (als het inderdaad 1366x768 word) is toch onbegrijpelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Outlandos schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:33:
[...]

Voor het checken van mijn bestelstatus heb ik een ordernummer (die heb ik) én klantnummer nodig, maar die krijg je pas bij de betaalbevestigings-email, dus hoe kun jij je bestelstatus nu al checken?

BTW, die Lenovo U300S ziet er echt super mooi uit, maar de resolutie van dat scherm (als het inderdaad 1366x768 word) is toch onbegrijpelijk...
Nee je krijgt een IR nummer (zon nummer met NL- en allemaal cijfers) en als je de verificatie daar dan op zet, veranderd de onderste in emailadres en kom je er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Tc-Chub schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:41:
[...]

Nee je krijgt een IR nummer (zon nummer met NL- en allemaal cijfers) en als je de verificatie daar dan op zet, veranderd de onderste in emailadres en kom je er in.
Ahha, dank. Zaterdag besteld, 16 september verwachte datum van bezorging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Tc-Chub schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:41:
[...]

Gedaan, en nu krijg ik alleen "Mijn bestel status" te zien, en kan ik uit zon dropbar kiezen uit opties. Er staat wel totaal aantal items 1, maar er staat niet bij wanneer hij geleverd wordt. Sowieso vind ik het er erg slordig aan toe gaan daar; voor een betaalbevestiging moet je ruim 3(!) werkdagen wachten.

Sorry voor het offtopic gaan, maar is misschien intressant voor toekomstige Vostro bestellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurbus
  • Laatst online: 26-03 11:04
Outlandos schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:44:
[...]

Ahha, dank. Zaterdag besteld, 16 september verwachte datum van bezorging.
Hoe kan dat? Ik heb 27 augustus al besteld en hier is de afleverdatum 19 september... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De levertijd is een indicatie. En trouwens. Dell levertijden topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 15:48
Outlandos schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:33:
[...]

Ja leuk ding, jammer van het scherm inderdaad. Dat had best mat mogen zijn, op z'n minst. (Kwaliteit is verder ook vast niet heel bijzonder, IPS schermen heeft Lenovo volgens mij niet in 13").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12.5" alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
AmbroosV schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:25:

Als iemand anders nog een suggestie heeft... Ik zoek:
- 13"-14" mat
- Discrete graphics (niks speciaal, maar zou toch graag AC:Revelations kunnen spelen wanneer 't uitkomt, voor de rest game ik zelden)
Blijkt een heel erg moeilijke combinatie te zijn, behalve de Vaio Z en S-series kan ik maar weinig vinden.
Vallen af: Acer door slechte ervaringen, Dell door verschrikkelijk hinge design.

Help!
samsung np300v heeft een mat scherm geloof ik, en gt520.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
nietorigineel schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:58:
[...]

samsung np300v heeft een mat scherm geloof ik, en gt520.
Heb via Sony.be ondertussen gewoon de SB CTO besteld.
i5-2410M 2,30GHz, 1366x768, 4 Gig ram (steek er zelf nog wel 4 bij), 6470M, 500GB HDD (en zonder fingerprint reader, die zit alleen maar in de weg imo) met een nylon hoesding voor €908,70.

Je kan de Ambroos wel uit de Sony's halen, maar je krijgt de Sony's nooit uit de Ambroos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnen enkele weken ga ik naar de universiteit en ik zoek nu een laptop voor mijn studies. De laptop is bedoeld om veel mee te nemen op de trein, waardoor er direct enkele eigenschappen belangrijk zijn zoals de compactheid, de mobiliteit, de accuduur... Ik zou dus liefst een kleine notebook hebben, iets van rond de 12 inch lijkt me ideaal. Verder een degelijke accuduur en toch wel deftige specs, dus liefst 4 GB Ram en een goede processor.

Eerst kwam ik uit bij de lichte netbooks, bijvoorbeeld zoals die van HP (de DM1 dan), maar die vind ik toch te zwak, zeker qua bouwkwaliteit. Uiteindelijk ben ik terechtgekomen bij het merk Lenovo. Het merk ziet er prachtig uit en de laptops zijn nog beter, denk ik. Enig lastig punt hier is dat ik met een prijs van ongeveer 600 euro zit, want ik wil echt niet meer uitgeven aangezien ik vorig jaar een zware desktop heb gekocht... De Thinkpad X220 spreekt me zeer aan, maar ik denk dat ik dan beter kan wachten op de Ultrabooks van Lenovo die eind deze maand toch op de markt zouden komen?

De reden dat ik toch denk aan Lenovo met deze prijs is dat ik eventueel een laptop zou kunnen laten meebrengen vanuit Amerika. Zijn er dan nog problemen buiten het Querty toetsenbord en een andere stroomkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:00:
Binnen enkele weken ga ik naar de universiteit en ik zoek nu een laptop voor mijn studies. De laptop is bedoeld om veel mee te nemen op de trein, waardoor er direct enkele eigenschappen belangrijk zijn zoals de compactheid, de mobiliteit, de accuduur... Ik zou dus liefst een kleine notebook hebben, iets van rond de 12 inch lijkt me ideaal. Verder een degelijke accuduur en toch wel deftige specs, dus liefst 4 GB Ram en een goede processor.

Eerst kwam ik uit bij de lichte netbooks, bijvoorbeeld zoals die van HP (de DM1 dan), maar die vind ik toch te zwak, zeker qua bouwkwaliteit. Uiteindelijk ben ik terechtgekomen bij het merk Lenovo. Het merk ziet er prachtig uit en de laptops zijn nog beter, denk ik. Enig lastig punt hier is dat ik met een prijs van ongeveer 600 euro zit, want ik wil echt niet meer uitgeven aangezien ik vorig jaar een zware desktop heb gekocht... De Thinkpad X220 spreekt me zeer aan, maar ik denk dat ik dan beter kan wachten op de Ultrabooks van Lenovo die eind deze maand toch op de markt zouden komen?

De reden dat ik toch denk aan Lenovo met deze prijs is dat ik eventueel een laptop zou kunnen laten meebrengen vanuit Amerika. Zijn er dan nog problemen buiten het Querty toetsenbord en een andere stroomkabel?
Simpel, de E320, net nieuw, lekkere specs en met de huidige cash-back actie voldoet ie net aan je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrickxm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-06 12:34
De samsung NP300 lijkt me een degelijke laptop.
13 inch, standaard resolutie, DVD-brander, i3 of i5 CPU, GF520. Wat vinden jullie ervan en is het prijsverschil van ongeveer 100 euro tussen de i3 en de i5 overdreven of de moeite waard?
pricewatch: Samsung NP300V3A-S02NL
pricewatch: Samsung NP300V3A-S01NL
en deze Acer heeft dan weer een 14 inch scherm en een GF 540.
pricewatch: Acer Aspire 4755G-2314G50MN (LX.RNF02.017)

[ Voor 19% gewijzigd door hendrickxm op 07-09-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Ga voor de X220, zeker als je naar de VS gaat. Koop het daar in naam van iemand anders (familie, kennis, ...) en breng het mee naar Nederland als gebruikte laptop. Geen BTW, geen invoerskosten, ... en je hebt voor ongeveer 600 euro een geweldige laptop (je zal wel geen garantie hebben).

Oke, na zeer lang zoeken naar een deftige 13" met een goed scherm kan ik enkel tot deze conclusie komen:
If you don't have the money (>1000 euro), don't try to add "good screen" in your wishlist (uitzondering import X220).

Dat de laptops met een goed scherm schaars was, was ik me bewust. Maar dat het een zeldzaamheid was, had ik niet verwacht. Je kan laptops (<14") met een goede scherm op 1 hand tellen:

1. Lenovo X220: Enigste laptop met een IPS scherm (buiten een paar tablets met een AFFS scherm). Als je het wilt importeren, betaal je ongeveer 900 euro. Redelijke prijs, enkel vind ik het zelf wat te riskant om voor 900 euro vanuit buiten de EU te bestellen (Mocht er hier een fout gaan, dan kan ik hier altijd nog iets doen. Maar VS of dergelijke gaat moeilijk zijn).

2. Sony z serie: prijs >>>>>>

3. Macbook: prijs >>>>

4. Samsung 900x >>>>

Aangezien ik niet veel geld wou uitgeven (budget rond 600 euro), was het inbouwen van een nieuw scherm een optie. De Sony z serie gaat niet want het is een 13.1" scherm. MB scherm gaat ook niet want Apple is de enigste fabrikant die nog 16:10 13" laptops op markt brengt.
En voor de Samsung, ik kan maar de serie-nummer van het scherm dat er in de 9 serie zit niet vinden. Als iemand een 9 serie heeft, kan hij/zij eens controleren welke scherm erin zit?

Wat zijn de (toekomstige) opties?
Hopen dat de godverdomme fabrikanten beter aandacht besteden aan goede schermen. We gaan elk jaar achteruit als het gaat om resoluties. Wat is de volgende stap? 21:9???? IPS schermen zijn niet meer te vinden in laptops en de kwaliteiten van de TN schermen gaan steeds achteruit.

Mss moet ik maar eens laptops beginnen te produceren. Een low, mid en high segment van 1 product over de verschillende groottes. Als ik het kapitaal maar had :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mudi schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:24:
(buiten een paar tablets met een AFFS scherm)
Volgens mij heeft elke $400 tablet een IPS of PLS scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
is de vaio z13 scherm dan een TN of een IPS? moet zeggen de kijkhoek is geweldig. Normaal kan ik het wel raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Mudi schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:24:
Mss moet ik maar eens laptops beginnen te produceren. Een low, mid en high segment van 1 product over de verschillende groottes. Als ik het kapitaal maar had :9
Heb ik ook al overwogen. 13", 14" en 15", allemaal met een mat IPS-display van 1440x900 of meer (of de 16:9-variant), de optie om er nVidia Graphics met Optimus in te gooien en een fatsoenlijk degelijk no-nonsense design.

Heb mijn Vaio SB-order geannuleerd. Het is blijkbaar nogal chaos bij Sony Style. Maandag bel ik ze op, daar vraagt een mevrouwtje het na en kunnen ze bevestigen dat een azerty besteld in België een Belgische azerty is. Dinsdag bestelling geplaatst, woensdag nog eventjes via chatsupport nagevraagd, blijkt dat het toch een Franse azerty is. Dan terug gebeld naar de sales, daar vragen ze het na en dan blijkt het toch een Belgisch azerty te zijn, en plots onderbreekt iemand dat salesmens weer en blijkt dat het TOCH een Frans azerty is. Er is wel een voorgeconfigureerde SB met een Belgisch azerty-toetsenbord, maar dat is €150 duurder. Willen ze mij daar 5% korting op geven, maar die valt dan weer niet te combineren met de 7% studentenkorting. Hoe nutteloos.

Nu weet ik het dus helemaal niet meer. Campusshop heeft ook al niets interessant. BLEH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sn0wblind schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:22:
is de vaio z13 scherm dan een TN of een IPS? moet zeggen de kijkhoek is geweldig. Normaal kan ik het wel raden.
TN. Maar ik ben er nog niet achter wat voor techniek het scherm gebruikt om zo'n hoge gamut te krijgen. Alleen AUO kan dat nadoen, en het scherm is niet door hun gemaakt.

Nuancering:

B+RGled is in licentie van AUO. Maximaal 95% gamut
RGBled is in licentie van LG, maximaal 120% gamut
CCFL en LED zijn vrij te gebruken.

IPS, de meest gebruiken, zijn in licentie van LG

Alleen LG 'mag' een IPS scherm maken, maar tot zover ik weet is alleen AUO erin geslaagd om een hoge gamut te fabriceren met gewone LEDjes.

Nu begeven we ons op glad ijs: het envy 14 scherm bevat een gamut die alleen mogelijk is met B+RGled. Idem voor het Z scherm, beiden gemaakt door door Toshiba Matsushita, en het 1080p scherm komt van sharp, dus sowieso geen IPS. Dit kan 2 dingen betekenen:

Sharp/toshiba hebben een eigen 'wide-gamut' variant op LED
Sharp/toshiba nemen een licentie af voor B+RGled van AUO

Ik gok zelf op #2, maar ik zou niet weten waarom AUO de panelen dan niet zelf fabriceert en de TV fabrikant bij uitstek het wel doet...
Outlandos schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:28:
[...]

Simpel, de E320, net nieuw, lekkere specs en met de huidige cash-back actie voldoet ie net aan je budget.
Wat is precies het voordeel van de E320 boven de V131 en U30SD? Ze gaan allemaal ongeveer even lang mee en kosten allemaal evenveel, maar bij de V131 krijg je 3 jaar garantie in plaats van 2, en een i5, voor een kleine meerprijs. De E320 lijkt mij op het oog de minste van het stel. Tenzij je windows professional wilt.

pricewatch: Lenovo Thinkpad E320 (NWY3RMH)
pricewatch: Asus U30SD-RX135V-NL
V131 met i5, 2GB, 320GB hdd, 3 jaar garantie voor €604 oid. RAM zelf kopen.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 19:24 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.