Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125609

Thmz159 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:59:
Nog altijd gevaarlijk om je telefoon als enigste wekker te gebruiken. Die moet maar eens uitvallen of blijven hangen :P Gelukkig heb ik mijn ouders nog als tweede wekker ;)
Ik wil het echt eens proberen maar mijn telefoon 8 uur langer als normaal laten aanstaan lijkt mij geen heel goed idee (ik wil toch 1.5-2 jaar met m'n telefoon doen :))
Die 8 uur maken echt niets uit hoor, gewoon aan de oplader hangen!

Raar zeg, als ik wake-up sensitivy, deep sleep detection sensitivity op high sensitivity zet dan krijg ik nog niet echt heel hoge grafieken, zal ik heel de nacht dan zo diep slapen? Lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Pff, ik blijk dus gewoon heel de nacht niet te slapen als ik mijn grafiek mag geloven. De grafiek is gewoon 1 groot relief, dus blijkbaar ben ik constant aan het draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic2010
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-06 21:32
Raar zeg, als ik wake-up sensitivy, deep sleep detection sensitivity op high sensitivity zet dan krijg ik nog niet echt heel hoge grafieken, zal ik heel de nacht dan zo diep slapen? Lijkt me niet.
Wat ik merkte is dat de pieken weliswaar niet hoger worden, maar dat de sensoren op mijn Orange San Francisco (ZTE Blade) wel degelijk 'gevoeliger' waren.

Werd vanochtend met high setting 10 minuten voor m'n alarm wakker (had 15 min speling ingesteld) en kan me nog herinneren dat ik alleen mn hoofd op m'n kussen van de ene naar de andere kant draaide en toen begon het alarmpje te spelen.

Ben benieuwd of het vannacht ook weer zo gaat, maar was wel interesting om het mee te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:08
Ik heb afgelopen twee nachten Sleep-as-an-Droid geprobeerd en vanochtend maar gelijk gekocht (voor €0,99 kan je er natuurlijk ook geen buil aan vallen), want dat ik hier nu zit om dit te typen is al bewijs genoeg dat het in ieder geval enigszins lijkt te werken :D

Echt veel beter wakker geworden dan normaal, terwijl ik een kleine 6 uur heb geslapen :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben wederom voor het afgaan van het alarmpje wakker geworden, voorlopig kan ik dus nog geen oordeel vellen. En 1 euro is idd niet veel, maar al die apps hebben een klein prijsje waardoor het uiteindelijk toch een aardig bedrag kan worden. Voorlopig koop ik hem nog niet, eerst nog een weekje aankijken. :)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Meeste apps zijn inderdaad maar één of een paar euro, maar er zijn echt geen tientallen apps die ik zou willen kopen, dit was de eerste die ik überhaupt heb overwogen om te kopen (en gekocht heb :P).

En dit is niet alleen ter vermaak oid, ik heb hier ook echt baat bij, dus die euro is het me zeker wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:34
pven schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 07:41:
Ik ben wederom voor het afgaan van het alarmpje wakker geworden, voorlopig kan ik dus nog geen oordeel vellen. En 1 euro is idd niet veel, maar al die apps hebben een klein prijsje waardoor het uiteindelijk toch een aardig bedrag kan worden. Voorlopig koop ik hem nog niet, eerst nog een weekje aankijken. :)
Word je echt héél kort voor het alarm wakker? Want ik had dat eerst ook. Maar dat betekent dat het werkt ;) Je bent namelijk half wakker als het alarm afgaat. Das de hele clou.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Nee, ik word 10 tot 20 minuten voor het alarm wakker. Waarom zou het dan wel werken? :?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
pven schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:34:
Nee, ik word 10 tot 20 minuten voor het alarm wakker. Waarom zou het dan wel werken? :?
Oh nee, dan is het gewoon toeval. Ik had de eerste keer dat ik probeerde het idee dat ik al wakker was toen het alarm afging, maar pas als het alarm daadwerkelijk afging. Pas na een week zag ik het patroon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het stroomverbruik bij Sleep As An Android is wel frappant. De een zegt hier dat er maar een paar procent vanaf ging in de nacht, terwijl bij de andere de gehele accu leeggetrokken wordt. Bij mij dus het laatste. Geen idee waar dat aan zou liggen, maar voorlopig gaat ie bij mij dus 's nachts aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:57

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Neem je ook geluiden op? Ook denk ik dat veel bewegingsregistratie meer van je toestel vraagt en dus meer accu kost?

Wel veel verschillende verhalen inderdaad. Ik hang 'm sowieso aan de lader, dus ik heb er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Bij aanraking van het scherm gaat die alweer aan, dus volgens mij staat bij mij de halve nacht m'n scherm aan en dan gaat de accu snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Natuurlijk staat je scherm de hele nacht aan, het kan niet anders doordat Google met opzet een bug in Android heeft gemikt. Geen scherm == geen data van de sensors. Zie ook de links die eerder zijn gepost.

Logisch dat hij dan wat sneller leeg gaat.. daar is niets, maar dan ook echt helemaal niets aan te doen (tenzij Google de bug fixt).

Bewegingsregistratie op zich valt wel mee, het is puur het feit dat:

1) het scherm aan moet blijven staan
2) daardoor de cpu ook op volle kracht blijft doorblazen (ivm de "permissies" die daarvoor nodig zijn)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hier gaat het scherm niet aan. Tenminste, ik neem aan dat ik dat wel zou merken in een totaal verduisterde kamer, terwijl m'n telefoon naast m'n hoofd ligt. Toch loopt de accu leeg. En nee, ik neem ook geen geluiden op.

Ik kan me best voorstellen dat het tracken op de een of andere manier een hoop stroom verbruikt, maar wat ik dan niet snap is waarom het zo kan verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Eric_Cantona schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 18:43:
Neem je ook geluiden op? Ook denk ik dat veel bewegingsregistratie meer van je toestel vraagt en dus meer accu kost?
Dat heb ik deze nacht ook aan gehad, dat was ook geen stroomvreter. Overigens heb ik een Desire Z, in theorie is die uit zichzelf al wat zuiniger.

Deze nacht eens kijken wat het doet als ik geen alarmpje zet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:43

Nakebod

Nope.

Stukfruit schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 20:07:
Natuurlijk staat je scherm de hele nacht aan, het kan niet anders doordat Google met opzet een bug in Android heeft gemikt. Geen scherm == geen data van de sensors. Zie ook de links die eerder zijn gepost.

Logisch dat hij dan wat sneller leeg gaat.. daar is niets, maar dan ook echt helemaal niets aan te doen (tenzij Google de bug fixt).

Bewegingsregistratie op zich valt wel mee, het is puur het feit dat:

1) het scherm aan moet blijven staan
2) daardoor de cpu ook op volle kracht blijft doorblazen (ivm de "permissies" die daarvoor nodig zijn)
Maar toch, mijn Desire heeft een Amoled, en daarmee kan je het scherm zwart aan hebben, terwijl het toch bijna niets verbruikt. De applicatie NoLED kan dat bijv om notificaties op het scherm weer te geven terwijl hij "uit" staat. Bij Sleep as an Droid is zwart niet zwart, en verbruikt hij veel meer.
Maar ben het met je eens dat het stom is van Android, GPS tracking is ook onmogelijk op deze manier.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379263

Ik gebruik nu aan aantal dagen Sleep As An Droid, werkt perfect! Nu zie ik hier dat veel mensen problemen hebben met het feit dat het scherm aan moet blijven. Ik heb zelf een Desire HD, en bij mij gaat het scherm uit terwijl de sensor het gewoon lijkt te doen.

Wanneer ik Speel As An Droid aanzet, en mijn telefoon neer leg, hoor ik het 'klik' geluidje van de HD dat mijn scherm uit is. Ik moet hem ook weer aanzetten met de powerknop. Ook lijkt m'n HD niet veel meer stroom te verbruiken dan ik normaal gewend ben zonder Slaap As An Droid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
^ met mijn Desire Z heb ik volgens mij precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-04-2024
Heeft iemand een idee wat hier na 3 uur is gebeurd? :P

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2efreh4.png

Mijn batterij is ook helemaal niet leeg gegaan (-10% oid) zoals dat bij veel anderen hier gebeurt. Dus ik heb het idee dat er iets mis is gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 11:23
Anoniem: 125609 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:36:
Sleep as an droid zet het scherm zelf uit he, helemaal op zwart dus. Ik doe hem gewoon in een hoesje met de oplader eraan en stop hem onder mijn hoeslaken, zodat hij niet kan vallen. Werkt tot nu toe goed.
Zoals al vaker opgemerkt Android zet de sensors altijd uit als het scherm écht uit is. Wat Sleep-as-an-Droid (nu maar gaan afkorten als SaaD ?) doet is het scherm automatisch dimmen naar minimale lichtstand en het touchscreen uitzetten. Vlak voor die uitgaat staat er ook "press back to waken up the screen" of zoiets. En inderdaad, als ik op de (touch gevoelige) back-knop druk van m'n Nexus One wordt het scherm weer wakker, maar als ik op het scherm zelf druk gebeurd er niets. Druk ik op de Power-knop, dan gaat het scherm uit en stopt het registreren.

SaaD maakt inderdaad niet optimaal gebruik van de manier om AMOLED displays helemaal tot zwart te kunnen dimmen, en je ziet nog een beetje zwart licht uitschijnen. Bij normale LCD displays kan het 'echt' zwart lijken omdat de backlight fors gedimmd is en de pixels niet van nature licht geven zoals de AMOLEDs.
pven schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:43:
Enkele vraagjes, vermoedelijk ga ik het de komende nacht testen. :)

• Ik woel heel erg veel in bed. Als ik per ongeluk het schermpje aantik, gebeurt er dan iets?
• Sleep-as-an-droid wordt gepromoot met oa gewekt worden met birds. Waat zit dat? Ik kan geen birds vinden in deze app
1. Als het goed is gebeurd er niets als je het scherm aantikt, je kan m alleen waken met de (fysieke) android toetsen onderaan.
2. Ik wordt iedere dag, ook al voor dat ik SaaD uitteste wakker met Birds singing at river Hier, en klik op de downloadknop. Vind ik beter dan 'Birds' in SaaD zelf ;)
pven schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:34:
Nu komen we bij het interessante stuk van hoe Sleep as an Droid zou werken. (Het is maar de uitleg van een geneeskundestudent maar toch).

De slaap is opgebouwd uit (stikt gezien) 5 stadia die je achtereenvolgens doorloopt als je begint met slapen: Non-REM 1 t/m 4 (waarvan 3 en 4 'diepe slaap' zijn) en REM. Pas zo'n 90 minuten na in slaap vallen beland je in je eerste REM slaap, aan het einde ervan keer je meestal terug naar NREM2. Deze slaapcyclus herhaalt zich in 7-8 uur slapen zo'n 4 tot 5 maal.

Aan het begin van je slaap spendeer je, na NREM1 en 2 doorlopen te hebben, de meeste tijd in diepe slaap (NREM3/4), maar naarmate de nacht vordert slaap je eigenlijk nog vrijwel uitsluitend in afwisselend NREM2 en REM. De meesten mensen hebben het gevoel dat ze het meeste dromen en ook het lichste slapen in de vroege ochtend, de paar uren voor het wakker worden: en dat is dus juist. Nachtmerries vormen hier een uitzondering op, want die treden juist vooral op in de diepe slaap.

Dan nu het interessante, SaaD claimt te werken door je lichaamsbewegingen te meten en aan de hand daarvan te bepalen of je 'diep slaapt' of niet. En dat zou inderdaad nuttig kunnen zijn, want het klopt dat je moeilijk wakker gemaakt kan worden in je diepe slaap, en als dat wel gebeurd, dat je behoorlijk drowsy je bed uitstapt en lang nodig hebt om wakker te worden. Echter, een normale, niet al te oude volwassene slaapt in de verhouding 50% NREM2, 25% REM en zo'n 20% NREM3/4 (echte 'diepe slaap'). Tweederde van die 20% maak je al op aan het begin van de nacht. De kans dat je na 7 uur slaap uberhaupt nog in NREM3/4 (diepe slaap) verkeerd is bijzonder klein.

Ook is het meten van slaapstadia aan de hand van lichaamsbewegingen betwijfelbaar, het zit namelijk als volgt:
NREM: verlaagde spiertonus, maar wel genoeg aansturing om je om te draaien, te spreken of te slaapwandelen. Over het algemeen treed omdraaien/woelen zelden op in NREM3/4, dus dan zou het legitiem zijn beweging te gebruiken om diepe slaap vast te stellen, maar;
REM: complete paralyse van de ledematen met uitzondering van de uiterst distale delen (vingers/voeten). Dit om het lichaam te 'beschermen' tegen de beelden die je in je droom waarneemt, m.a.w. dat je niet gaat maaien in de lucht omdat je iets engs ziet.

En zoals hierboven al opgemerkt, in het einde van je slaap zit je vooral in NREM2 (met relatief veel beweging) en REM (vrijwel stil liggen). Dit is mooi te zien in de grafiek van tweaker Jazzle
Jazzle schreef op donderdag 02 december 2010 @ 08:49:
Vannacht geprobeert en het lijkt inderdaad best aardig te werken, ik zie in mijn grafiek een aantal momenten waarop ik meer beweeg en na de laatste van deze is de wekker afgegaan, 11 minuten voor de door mij ingestelde tijd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik verassend makkelijk wakker werd, nu had ik ook een volle 8 uur slaap, maar de laatste maanden kan ik moeilijk uit mijn bed komen ongeacht de slaaptijd, en dat had ik nu niet :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fqA2g7OFHvA8iphvIQopW7P5/full.png
Laat voorop staan dat het onmogelijk is om goed de slaapstadia te benoemen uit een bewegingsgrafiek, maar ruwweg is het:
Van 0h tot 2h: diepe slaap en REM
tussen 2 en 3: NREM2
tussen 3 en 4: diepe slaap (veel korter) en voornamelijk REM
tussen 4 en 5: voornamelijk NREM2, het stukje rond 5 uur REM
tussen 5 en ontwaken: afwisselend NREM2 en REM

REM periodes kunnen zeer kort zijn (5-15 minuten) waardoor ze misschien nauwelijks zichtbaar zijn in deze niet gedetailleerde grafiek (die rare, korte spikes zie je vaak beter in de full-screen grafiek die je ziet als je één van de registraties selecteert).

Het is persoons- en situatie afhankelijk hoeveel je beweegt in je NREM slaap, tweaker Froyo beweegt duidelijk meer, zelfs enigszins tijdens zijn diepe slaap aan het begin van de nacht:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1879410/saad-graph-image.png
Maar ook hier zien we weer dat zo'n 4 uur voor het ontwaken veel meer beweging optreed, de plotselinge dipjes zoals bij 7:00h (heel kort) en 7:30h (ong. 30 min) zijn (hoogstwaarschijnlijk) periodes van REM slaap, waarin bijna niemand beweegt, behalve patiënten met REM sleep behaviour disorder.

Kort gezegd: het lichaam gaat geheel uit zichzelf aan het begin van de ochtend lichter slapen, zodat je uit jezelf wakker wordt danwel makkelijker gewekt kan worden. Het enige punt is dat je liever niet door de wekker gewekt wil worden tijden REM slaap: hoewel dit technisch gezien (hersenactiviteit) heel dicht bij 'wakker' is, is het moeilijk en vaak onprettig om gewekt te worden uit REM slaap (middenin een droom, hebben we allemaal wel eens meegemaakt). En aangezien je in REM stilligt, zou dat herkend moeten worden door SaaD. Het onderscheid maken tussen diepe en lichte slaap klopt dus eigenlijk niet, in ieder geval niet als je na 6+ uur gewekt wil worden. Als SaaD merkt dat je gaat bewegen (en dus niet in REM bent), duurt het nog even voor het alarm ook daadwerkelijk gaat, vaak wekt ie je in het midden van de (30 minuten) wekperiode, wat betekent dat het dus ook volstrekt normaal is om bijv. 10-20 min vóór het alarm wakker te worden, jij bent eerder "wakker" dan de wekker.

Het is ook goed mogelijk dat je helemaal geen positief (danwel placebo) effect waarneemt bij gebruik van SaaD: de kans dat je met een normale wekker na 7-8 uur gewekt wordt in REM slaap is kleiner dan 1/5. Andersom is het ook mogelijk dat ondanks dat je je in NREM2 bevind SaaD je maar niet wakker maakt omdat je gewoon van nature weinig beweegt in je NREM slaap, en je dan uiteindelijk aan het eind van de wekperiode alsnog wakker maakt (want zo werkt het programma nou eenmaal), terwijl je dan juist in REM zou kunnen zijn. Dit lijkt meer te passen bij het profiel van gebruiker born2tweak.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/10564525/sleep2_01-12.png
Als we het in bed kruipen van z'n zoontje rond half 4 er uit halen is er betrekkelijk weinig beweging de gehele nacht, ondanks dat je gewoon als een gezond mens alle slaapstadia doorloopt. De kans dat jij in REM slaap gewekt wordt door SaaD is dus alsnog redelijk aanwezig (doch niet groter als bij een normale wekker).

Conclusie: slaaptimer apps zijn leuk om mee te experimenteren, maar de positieve effecten kunnen uitblijven of ingebeeld zijn. Ze zijn vooral nuttig voor mensen met een onregelmatig slaapritme, mn. mensen die werken in wisseldiensten en mensen die veel dromen hebben (veel REM slaap) vlak voor het ontwaken, waardoor ze regelmatig middenin hun droom wakker gemaakt worden. En voor meer effect zullen we moeten wachten op EEG integratie in smartphones :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Het is iets te makkelijk om het af te doen als onzin hoor.

Als je uit (relatief) ondiepe slaap wakker wordt kan je ook raar in je hoofd zijn. Dit soort apps proberen dat simpelweg te voorkomen. Dat maakt het geen wetenschappelijk onderbouwde app, maar zeker wel een handig speeltje om mee te voorkomen dat je niet weer in (een ondiepe) slaap valt na een cyclus.

Daarnaast is er echt wel iets af te leiden uit de resultaten (wanneer was je wakker, heb je iets gedroomd of was het echt?) en het is gewoon heerlijk om langzaam een muziekje aan te horen gaan ipv meteen keihard *bam* JENGJENGJENGJENG, zoals de standaardwekker in Android dat doet.

[ Voor 28% gewijzigd door Stukfruit op 04-12-2010 14:35 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 11:23
:P volgens mij heb je mijn stuk niet goed gelezen. Ik zeg helemaal niet dat het nutteloos is! Ik zeg dat niet iedereen er positieve effecten van zal merken, en dat vooral mensen met wisselende slaapmomenten en mensen die vaak flink dromen vroeg in de ochtend er baat bij hebben.

Tevens beweer ook niet dat je uit een bewegingsgrafiek niets uit kan afleiden. Ik zeg nog: Laat voorop staan dat het onmogelijk is om goed de slaapstadia te benoemen uit een bewegingsgrafiek, maar ruwweg is het: en benoem dan alle slaapstadia. Maar je kan het niet met zekerheid zeggen en met name diepe slaap en REM kan je qua beweging onmogelijk uit elkaar houden, maar qua slaapfysiologie wijst het ontbreken van beweging aan het einde van de slaap eerder op REM en het ontbreken van beweging aan het begin van slaap op diepe slaap.

REM slaap is een heel ondiepe slaap, maar als je dan wakker gemaakt wordt (en dat is relatief moeilijk) ben je inderdaad niet lekker in je hoofd, dat staat ook al in mijn verhaal. En REM en NREM2, zoals aan het einde van de slaap voorkomen, die kan SAAD wel redelijk goed uit elkaar houden. Ik wou alleen het misverstand uit de wereld helpen dat SAAD voorkomt dat je gewekt wordt in je diepe slaap, zoals de app ook claimt, want diepe slaap komt dus eigenlijk niet voor vlak voor het wakker worden ;) (tenzij je om 3h op moet omdat je naar je Transavia vlucht moet ofzo hehe :P)

Een langzaam muziekje ipv biepbiep heb ik al ingesteld sinds ik m'n telefoon op dag 1 had :P Gewoon even een mp3je in een mediafolder op je SD kaart zetten en je kan 'm in Android zo als alarmgeluid instellen. Toegevoegd voordeel van wekkerapps is dat ze die geluiden ook nog eens met toenemende geluidssterkte kunnen afspelen, maar daar is SAAD niet uniek of de eerste in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 23:41
Dank je voor je uitleg, dit soort dingen vind ik altijd interessant :)
Het kan iig geen kwaad om er mee te spelen en ik denk dat het ook een beetje testen vereist, maar ik gebruik nu toch nog steeds het liefst Gentle Alarm. Ik mis bij SaaD namelijk de optie om zelf een ringtone te kiezen voor het alarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
davidov2008 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 12:46:
[...]

1. Als het goed is gebeurd er niets als je het scherm aantikt, je kan m alleen waken met de (fysieke) android toetsen onderaan.
Dan lees je toch echt niet goed als het scherm op standby gaat bij Sleep-as-an-Droid, want daar staat toch echt dat je het scherm ook kan aanzetten door het aan te raken (en dat is ook zo, alleen lijkt het vaak pas na een paar keer aanraken te werken, en nee, dan zit ik natuurlijk niet aan de fysieke toetsen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br4mmie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-09-2023
Mute schreef op zondag 05 december 2010 @ 00:47:
[...]
Dan lees je toch echt niet goed als het scherm op standby gaat bij Sleep-as-an-Droid, want daar staat toch echt dat je het scherm ook kan aanzetten door het aan te raken (en dat is ook zo, alleen lijkt het vaak pas na een paar keer aanraken te werken, en nee, dan zit ik natuurlijk niet aan de fysieke toetsen) ;)
eigenlijk we logisch, anders zou je in je slaap allemaal knoppen aan kunnen raken. Lijkt me niet de bedoeling.
(niet dat iedereen dat doet natuurlijk, maar die mensen heb je wel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Nou ja, dat gebeurt alsnog wel, als ik soms tussendoor 's nachts wakker word zie ik vaak licht van onder m'n kussen komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Lig je zelf onder het kussen of je telefoon?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Mijn telefoon locked, als ik 's-ochtens wakker word dan moet ik hem echt unlocken. Volgens mij is dat ook aan de grafieken te zien, het lijkt alsof ik niet beweeg tussen begin en einde slaap, maar volgens mij komt dat doordat de sensors niets registeren. Overigens heb ik een Desire Z.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aT52LVJc022TEHuQ1k7XEs3C/full.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3dhAXthUJGErAVJ0cvhx2dlA/full.png

Iemand met een Desire Z met andere resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
pven schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:11:
Mijn telefoon locked, als ik 's-ochtens wakker word dan moet ik hem echt unlocken. Volgens mij is dat ook aan de grafieken te zien, het lijkt alsof ik niet beweeg tussen begin en einde slaap, maar volgens mij komt dat doordat de sensors niets registeren. Overigens heb ik een Desire Z.

[afbeelding]
[afbeelding]

Lijkt er op dat je de "off" knop indrukt na het slapen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Stukfruit schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:09:
Lig je zelf onder het kussen of je telefoon?
M'n telefoon, anders zou ik licht moeten geven.
pven schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:11:

[afbeelding]
[afbeelding]

Als je telefoont lockt, dan registreert 'ie niks meer inderdaad, want hij hoort ook niet te locken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
The Anarchist schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:54:
[...]

Lijkt er op dat je de "off" knop indrukt na het slapen gaan.
Nee. Als ik ga slapen dan springt na ongeveer een minuut het schermpje automatisch uit. Verder raak ik de telefoon niet aan, ook ben ik er redelijk van overtuigd dat ik hem in mijn slaap niet bedien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Het scherm wordt door Sleep-as-an-Droid op zwart gezet, het gaat niet uit en hij wordt ook niet gelockt (als het goed is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Bij mij wordt het toestel dus wel gelocked. Moet ik dit uitzetten (wat me niet handig lijkt) of zou Sleep-as-an-Droid dat juist moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik heb niks ingesteld, dus het lijkt me dat SaaD (owww, nu weet ik waar SaaD voor staat, lol 8)7) dat zelf regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
-]MaRc0\[- schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:55:
[...]

M'n telefoon, anders zou ik licht moeten geven.
Heb je al eens gezien dat accu's opzwellen (en mogelijk ontploffen of in brand vliegen) wanneer ze te warm worden?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb een berichtje op het forum van sleep-as-an-droid geplaatst. De auteur heeft mij gemeld dat de telefoon locked omdat deze niet aan een oplader hangt. Deze nacht dus maar eens aan een oplader hangen, eens kijken wat dat doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Stukfruit schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:26:
[...]

Heb je al eens gezien dat accu's opzwellen (en mogelijk ontploffen of in brand vliegen) wanneer ze te warm worden?
Nee, maar nu wel! Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Stukfruit schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:26:
[...]

Beetje onzin natuurlijk dat gebeurt echt niet zomaar omdat ie een paar graden warmer is dan kamertermperatuur. Een accu kan inderdaad ontploffen maar dan betreft het een fabrieksfout (vooral bij goedkope replacement batterijen zoals in jouw foto), óf bij een hogere temperatuur maar dan praten we niet over 10 graden meer, eerder over een graad of 80 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Jouw verhaaltje maakt het natuurlijk niet veilig. Beter maatregelen nemen dan er te laat achterkomen dat een smartphone onder je kussen te warm kan worden.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:52
dhhdante schreef op zondag 05 december 2010 @ 00:12:
Dank je voor je uitleg, dit soort dingen vind ik altijd interessant :)
Het kan iig geen kwaad om er mee te spelen en ik denk dat het ook een beetje testen vereist, maar ik gebruik nu toch nog steeds het liefst Gentle Alarm. Ik mis bij SaaD namelijk de optie om zelf een ringtone te kiezen voor het alarm.
bij saad kan je gewoon je eigen ringtone kiezen hoor.
zet je gewenste ringtone in de map /sdcard/media/mic/ringtones/alarms/ en kies daarna vanuit saad je gewenste ringtone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:30
Maken jullie je geen zorgen dat het scherm stiekem de hele nacht aan staat? Ik kan bij m'n sgs duidelijk verschil zien met een situatie waarbij het scherm echt uit is. Ik vraag me af wat voor een invloed dat heeft op aantal branduren en dergelijke.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb het nu een paar keer geprobeerd met m'n HTC Desire..
Leg hem aan het snoer onder een kussen, maar dat ding wordt gloeiend warm! Hebben jullie hier ook last van? Ik wil nogal draaien in m'n slaap en daardoor raak ik afentoe dat ding aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
MrAngry schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:56:
Maken jullie je geen zorgen dat het scherm stiekem de hele nacht aan staat? Ik kan bij m'n sgs duidelijk verschil zien met een situatie waarbij het scherm echt uit is. Ik vraag me af wat voor een invloed dat heeft op aantal branduren en dergelijke.
Hij staat niet 'stiekem' aan, hij staat gewoon echt de hele nacht aan.
Tranzity schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:30:
Ik heb het nu een paar keer geprobeerd met m'n HTC Desire..
Leg hem aan het snoer onder een kussen, maar dat ding wordt gloeiend warm! Hebben jullie hier ook last van? Ik wil nogal draaien in m'n slaap en daardoor raak ik afentoe dat ding aan...
Onder m'n kussen wordt 'ie wel redelijk warm (volgens m'n battery-app zat 'ie rond de 40°C), maar niet echt héét, hij is nog wel aan te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Eindelijk wat resultaat (het was een kort nachtje :X):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/59CnV9YJfO4ly6J9NzLLulNc/full.png

Helaas werd ik weer te vroeg wakker ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Ondersteund Android 2.3 (Gingerbread) wellicht wel de OnChange() functie in standby?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Volgens de documentatie zouden sensors nu (in Gingerbread) niet meer uitschakeld worden wanneer het scherm uitgaat, maar wat de uiteindelijke versies met de toevoegingen / wijzigingen van de telefoonfabrikanten gaan doen is nog niet bekend.

Voor Froyo was ook al beloofd dat het opgelost zou zijn, maar dat was het niet, dus ik zou nog even niet al te blij worden van dit nieuws.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 13:35

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Vannacht Sleep Like An Droid geprobeerd:
Een uur later wakker dan dat ik wilde door een vastgelopen Desire.. ;(

Daar waag ik me helaas niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ken. schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:23:
Vannacht Sleep Like An Droid geprobeerd:
Een uur later wakker dan dat ik wilde door een vastgelopen Desire.. ;(

Daar waag ik me helaas niet meer aan.
Niet alleen op Sleep-as-an-Droid vertrouwen. Gewoon een echte wekker zetten op de tijd dat je uiterlijk wakker wilt worden en SaaD ernaast gebruiken. Als het goed is wordt je voor de wekker wakker dan (en nog makkelijker ook, dáár is SaaD voor), mocht er iets misgaan, heb je de wekker nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Vastgelopen Desire? Je bedoelt dat hij echt helemaal niets meer doet en je er eerst de accu uit moet trekken voordat het ding weer een teken van leven geeft?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 13:35

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Yep, deed helemaal niks meer. De hardwareknoppen brandden alleen nog en pas na het verwijderen van de accu reageerde 'ie weer.
Hahn schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:26:
[...]

Niet alleen op Sleep-as-an-Droid vertrouwen. Gewoon een echte wekker zetten op de tijd dat je uiterlijk wakker wilt worden en SaaD ernaast gebruiken. Als het goed is wordt je voor de wekker wakker dan (en nog makkelijker ook, dáár is SaaD voor), mocht er iets misgaan, heb je de wekker nog ;)
Ik had hier al gelezen dat het weleens fout was gegaan bij mensen, dus had ik voor de zekerheid mijn Gentle Alarm niet uitgezet. Die ging helaas niet af door de complete vastloper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Ik ga vanavond "sleep up" proberen. Ik ben benieuwd of ik daar makkelijker mee in slaap kom, of dat ik beter uitgerust wakker word. Sleep up laat je verschillende geluiden horen waarmee je makkelijker in slaap komt. Deze app trackt dus niet je sleep cycle, dus hij hoort hier eigenlijk niet thuis, maar ik vond hem toch wel het vermelden waard. Ik post morgen mijn bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Deze ochtend ben ik niet door saad gewekt. :S

De instellingen waren hetzelfde als de voorgaande dagen, muv het vibreren (want dat irriteert me mateloos als ik daardoor wakker word). Het pre-alarm is niet afgegaan, het gewone alarm ook niet maar alles is wel goed ingesteld. :?

Hoe bevalt 'sleep up'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Hmm, ik ga 'sleep up' vandaag nog eens een kans geven. Ik heb er dit keer niet veel van gemerkt, het was geen WOW!1!!111! gevoel. Dat had ik ook niet echt verwacht, maar ik heb nu het idee dat het helemaal niet heeft uitgemaakt. Tot nu toe heb ik dus niet het idee dat het werkt.
Dat heb ik echter ook met SAAD, dus misschien ligt het wel gewoon aan mezelf. Als ik daarvan mijn grafiekjes terugzie, is het 1 groot relief van allemaal bergen. Hij wekte me dan ook beide keren dat ik hem probeerde 28 minuten van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-04 15:04

Iwes

Blaat

pven schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:17:
Deze ochtend ben ik niet door saad gewekt. :S

De instellingen waren hetzelfde als de voorgaande dagen, muv het vibreren (want dat irriteert me mateloos als ik daardoor wakker word). Het pre-alarm is niet afgegaan, het gewone alarm ook niet maar alles is wel goed ingesteld. :?

Hoe bevalt 'sleep up'?
Hier hetzelfde vanochtend.. Vibrate uitgezet deze keer (heb ik ingesteld dat hij subtiel in volume begint en steeds harder, schrik ik me iedere ochtend alsnog kapot als het kreng onder m'n hoofd begint te trillen). Werd een uur na de wekker wakker en de telefoon gaf de melding dat het alarm na 10 minuten maar is uitgezet. Of ik 'm nu echt niet heb gehoord of dat hij niet af ging weet ik niet, maar vibrate gaat weer aan voor de zekerheid

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:00

Dogooder

dus...

Kan iemand mij uitleggen hoe die debt statistics bij sleep as an droid worden berekend?
Debt krijgt de eenheid (h) hours, maar ik heb veel kleine negatieve waardes, zoals -0.3. ik heb 1 enkele keer een positieve waarde, welke dan groen is. Groen lijkt mij beter dan rood, maar ik weer nog niet precies hoe ik die waardes moet interpreteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:43

Nakebod

Nope.

Je hebt je ideale slaaptijd, standaard volgens mij 7 uur, en als je dan bijv 7h30m slaapt, heb je +30 voor die dag.
De volgende dag slaap je maar 6h:45m, -15 voor die dag.
En aan de hand van het aantal dagen en slaaptijd krijg je dus die Debt.

Heb nu 2 weken Sleep as an Droid gebruikt, verloopt vandaag. An sich wel koopwaardig, maar toch eerst op naar de volgende app.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 17:30
Ik vind het niet koopwaardig zo lang dat scherm 'aan' moet blijven (al is dat een android probleem, maar toch).

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Uit nieuwsgierigheid: als jullie er niet op tijd uit hoeven, gebruik je dan toch saad? Ik zie er op dat moment het nut niet van in, want saad probeert immers om je op een gunstig moment te wekken. Het enige waar je het dan wel voor zou kunnen gebruiken is registratie, maar wat heeft dat voor zin als je geen alarm nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Als ik geen alarm zet dan slaap ik een gat in de dag, dus ik zet altijd wel een alarm, meestal rond half 10, 10 uur ofzo. En dan nog wekt SaaD je in een periode dat je licht slaapt (of iig, dat probeert 'ie), dat is altijd beter dan wakker schrikken op een moment dat je wat dieper in slaap lag, ook al hoef je er niet per se uit, want dan word je gewoon gaarder wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 10:50

timovd

Voorsprong door techniek

Vanochtend was ik vrij, dus heb mijn telefoon helemaal uitgezet. Geen Saad gebruikt dus. Ik werd zelf wakker rond 8u.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb de app verschillende keren gebruikt de afgelopen 2 weken en ik heb niet gemerkt dat ik echt beter wakker werd. Nu ben ik meestal al half wakker een paar minuten voordat mijn wekker normaal afgaat. Vervelend is meer dat het scherm aanblijft en voor een hele lange periode lijkt mij dat geen goed idee voor je scherm. De backlight wordt minder met de tijd en zo versnel je het alleen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-06 21:32

eagle00789

Est. November 2005

Hier toch ook maar eens mijn eerste SaaD grafiek plaatsen van de afgelopen nacht.

Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1360.snc4/163274_150575221658811_100001190025366_256596_6384704_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
SaaD heeft een leuke nieuwe update!
- configurable stand-by during sleep track; allows to track sleep without the phone being charged; it only goes to stand-by when battery is low to ensure alarm will fire
- explicit note recording to record a dream or an idea
- fix for stats day ordering in January
Zo hoef je je telefoon 's-nachts niet meer aan de lader te laten hangen en ook zit er een anti-snurk-mechanisme in. :D Deze ochtend werd ik keurig door vogeltjes gewekt, maar wat wel jammer is is dat ik dat vogeltjes-alarm niet uit kreeg. Ik drukte op 'dismiss' maar dat reageerde niet, nou is dat niet zo erg ware het niet dat het alarm steeds harder gaat en uiteindelijk ook mijn vrouw erdoor werd gewekt. :/

Iemand tips of je het alarm kunt stoppen door een hardware-button in te stellen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Hmm..
- fix for stats day ordering in January
Daar irriteerde ik me al een tijdje aan... De statistieken van december en januari liepen door elkaar heen waardoor mijn Debt niet klopte...

Ik heb deze update nog niet gezien, zal vanavond nog eens checken.

Het viel mij vanmorgen wel op dat de tegenwoordig de tijd groot in het Snooze/Dismiss venster te zien kreeg. Dat is wel handig. :)

Ik zit nu nog te wachten op een mogelijkheid om het alarm voortijdig af te breken (dus nog voordat je het Snooze/Dismiss venster in beeld krijgt), maar toch wel je beoordeling kan opgeven (aantal sterren en opmerking). Dat wil nu niet namelijk.

Edit 11.37 uur:
Is er ook iemand bezig met een nederlandse vertaling trouwens? Met zo'n horde nederlandse gebruikers kan een nederlandse vertaling toch niet uitblijven?
Anders ga ik me wel aanmelden om te vertalen. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Joen op 10-01-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Joen schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:30:
Hmm..

[...]

Daar irriteerde ik me al een tijdje aan... De statistieken van december en januari liepen door elkaar heen waardoor mijn Debt niet klopte...

Ik heb deze update nog niet gezien, zal vanavond nog eens checken.

Het viel mij vanmorgen wel op dat de tegenwoordig de tijd groot in het Snooze/Dismiss venster te zien kreeg. Dat is wel handig. :)

Ik zit nu nog te wachten op een mogelijkheid om het alarm voortijdig af te breken (dus nog voordat je het Snooze/Dismiss venster in beeld krijgt), maar toch wel je beoordeling kan opgeven (aantal sterren en opmerking). Dat wil nu niet namelijk.
Hier even posten, http://groups.google.com/group/sleep-as-an-droid . De meeste feature requests worden wel ingewilligd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Maverick schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:41:
[...]

Hier even posten, http://groups.google.com/group/sleep-as-an-droid . De meeste feature requests worden wel ingewilligd.
Bedankt voor de tip. :)

Maar even op het forum geplaatst:
https://groups.google.com...p-as-an-droid/8Y3lOfXvwQI

En ook nog maar even een request gedaan voor een generieke Android delen functie ipv de aangepaste Facebook deeloptie en aangepaste e-mail deeloptie:
https://groups.google.com...p-as-an-droid/4DtpT7iSObE

[ Voor 6% gewijzigd door Joen op 10-01-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-04 17:27
Opo de samsung galaxy blijft het scherm constant branden.. dat lijkt me toch niet goed ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dat doen alle apparaten met Android 2.0 of hoger omdat Google er een bug in heeft gestopt, zoals al heel veel keren is gezegd.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyokki
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 12:25
Je scherm kan je toch laten dimmen? Dan lijkt hij bij mijn Desire helemaal uit te gaan zie er geen licht meer branden athans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Bij mijn Desire Z wordt het scherm gedimd, maar toch blijft er wat licht vanaf komen (de dimmer staat overigens op de stand 'Dimm more').

Iemand toevallig de anti-snurk-optie al geprobeerd? Bij mij doet die nog niets, vermoedelijk omdat ik de afgelopen nachten niet heb gesnurkt. :P

Iemand trouwens een idee wat die stand-by-mode (save battery and screen off) precies doet? Hij staat standaard op <25%, maar ik kan hem ook op always instellen. Ik weet echter niet of de sensoren dan nog werken.

[ Voor 28% gewijzigd door pven op 12-01-2011 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Als het scherm niet aan staat kunnen de sensors met geen mogelijkheid worden uitgelezen, dus tja...

Men zegt dat het sinds Gingerbread gefixed zou zijn, maar goed, dat zeiden ze over Froyo ook.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik ontdekte vanmorgen dat ik mijn HTC Desire Z scherm uit had gezet per ongeluk, maar de sensors en alarm werkten nog wel. :)
Iemand met een Galaxy S had de zelfde ervaring volgens het SaaD forum.
Ik ga het nog even vaker uitproberen, vandaag heb ik het nml. bij toeval ontdekt en er niet bewust op gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:05
Ik gebruik SaaD nu sinds afgelopen maandag. Op mijn Galaxy S werken de sensoren ook als het scherm uit staat. Het enige wat dan niet lijkt te werken is het opnemen van geluid.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Stukfruit schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:25:
Als het scherm niet aan staat kunnen de sensors met geen mogelijkheid worden uitgelezen, dus tja...

Men zegt dat het sinds Gingerbread gefixed zou zijn, maar goed, dat zeiden ze over Froyo ook.
Ik heb SaaD al een tijdje niet gebruikt maar ik heb Gingerbread op m'n HTC Desire staan dus zal vannacht eens kijken of het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Na het weer aanzetten leek de microfoon-meter op voluit te staan terwijl het doodstil was. Het opnemen van geluid lijkt inderdaad niet goed te werken wanneer het scherm uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Even een kick.

Sleep as an Droid is vanaf nu ook in het Nederlands!
Ik heb de vertaling gedaan en het is in de update van vandaag verwerkt merkte ik net.

Ik zag nog wel een typo en de correctie daar voor heb ik ingestuurd.

Op- en aanmerkingen zijn welkom. Die zal ik dan meenemen bij nieuwe vertalingen in SaaD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Jazzle schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:13:
[...]

Ik heb SaaD al een tijdje niet gebruikt maar ik heb Gingerbread op m'n HTC Desire staan dus zal vannacht eens kijken of het is opgelost.
En?

Ik vraag me af of het de moeite is om naar CM7 te upgraden, vandaar mijn nieuwsgierigheid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Joen schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:11:
Even een kick.

Sleep as an Droid is vanaf nu ook in het Nederlands!
Ik heb de vertaling gedaan en het is in de update van vandaag verwerkt merkte ik net.

Ik zag nog wel een typo en de correctie daar voor heb ik ingestuurd.

Op- en aanmerkingen zijn welkom. Die zal ik dan meenemen bij nieuwe vertalingen in SaaD.
Ah dat was me inderdaad opgevallen na een herinstall vandaag. Ik zal het in de gaten houden. Ik heb hem nu gekocht (na een paar trials omdat ik mijn telefoon steeds opnieuw flash en de teller dan weer bij 14 begint), dus ik blijf hem wel gebruiken.

Als ik rare dingen zie in de vertaling laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:46

AndereKoekoek

Ping! Pong?

pven schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:14:
[...]

En?

Ik vraag me af of het de moeite is om naar CM7 te upgraden, vandaar mijn nieuwsgierigheid. ;)
Ik heb GingerVillain op mijn Desire gezet. Mede ivm deze app. Helaas werkt de app helemaal niet keer als je het scherm uit doet. Ik had gedacht dat ik een vlakke lijn zou zien maar de grafiek en dus ook de app bevriest in zijn geheel in standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:11

dbzfan

Nee.

Heb dit programma ook een tijdje gebruikt.. maar niet gekocht omdat ik me niet echt fitter voelde tijdens het opstaan..

Overigens drukte ik altijd gewoon de standby toets in (scherm uit) en bleef hij gewoon de hele nacht recorden hoor.. (desire slcd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
De nieuwe versie van SAAD heeft er weer een paar leuke dingen in zitten:
• een X aantal minuten voor je alarm in is gesteld pas gaan monitoren, dan monitor je dus het grootste deel van de nacht niet
• pas gaan monitoren na een X aantal minuten, hiermee voorkom je pieken die ontstaan net nadat je bent gaan liggen

Dat anti-snurk-gebeuren heeft overigens niet zo gek veel effect, dat heb ik bewezen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Stukfruit schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:27:
Nee, geen Electric Sleep, en ik mag er nog even niet teveel over zeggen, sorry :) (het is een gesloten beta).
Is hier al iets meer bekend over?

Ik heb een custom Rom erop zitten met 2.3.
ALs ik een test doe met de app "Standyby vs Sensorchanged" dan krijg in een groene smiley.
Dat wil zegge dat de sensor dus niet wordt uitgeschakeld als het goed is. Ik denk dus dat er iets in SaaD zit dat het uitschakelt en wil dit testen op één of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:30
Floris-K schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:06:
[...]

Ik heb een custom Rom erop zitten met 2.3.
ALs ik een test doe met de app "Standyby vs Sensorchanged" dan krijg in een groene smiley.
Dat wil zegge dat de sensor dus niet wordt uitgeschakeld als het goed is. Ik denk dus dat er iets in SaaD zit dat het uitschakelt en wil dit testen op één of andere manier.
Sinds kort ook een beetje aan het testen met SaaD en mijn eerste grafiek ( eergisteren ) was ook plat. Ik heb dus meteen even bovenstaande app gedownload om te kijken wat de accelerometer doet in standby. Ik draai Android 2.3 op mijn HD2 en kreeg een rode smiley te zien. Raar?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Floris-K schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:06:
[...]

Geen idee, de laatste keer dat ik 'm sprak was hij boos omdat z'n accu is verkloot door al die nachtjes testen ;(

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Is er hier iemand die ervaring heeft met Sleep as a Droid op Android en Sleep cycle op IOS? Ik vraag me namelijk af welke beter is.

Ik ben vooral geinteresseerd in sleep depth tracking. Alarm klok interesseert me niet.
Floris-K schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:12:
[...]
De oorzaak dat het scherm aan moet blijven kan ik jullie wel vertellen.
Is het nog steeds zo dat Sleep as a Droid de display niet kan uitschakelen?

[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 13-04-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb vannacht SaaD getest met scherm uit en dit werkt prima op mijn telefoon met 2.3.3.
Je zou dus eerst wel moeten checken of je sensor wordt uitgeschakeld door je telefoon.

2.2 wordt dit nog gedaan maar vanaf 2.3 niet meer als het goed is.
Het is te testen met de app "Standyby vs Sensorchanged"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-06 17:41
Philflow schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:34:
Is er hier iemand die ervaring heeft met Sleep as a Droid op Android en Sleep cycle op IOS? Ik vraag me namelijk af welke beter is.

Ik ben vooral geinteresseerd in sleep depth tracking. Alarm klok interesseert me niet.

[...]

Is het nog steeds zo dat Sleep as a Droid de display niet kan uitschakelen?
Heb ze allebei gebruikt maar heb het gevoel dat Sleep Cycle iets preciezer is. Volgens SaaD zijn er namelijk soms hele uren waar ik niet beweeg en volgens mij is dat niet waar. Verder is SaaD wel beter instelbaar, en dat hij dingen kan doen als je gesnurk opnemen is gewoon heel erg vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb sleep as a droid ook eens geprobeerd, ik ga hem ook laten opnemen omdat ik mjjn buurvrouw er van verdenk mij steeds te wekken met luide knallen (deuren/vloer).

Maar er staat in de omschrijving dat je ook kan syncen met mail, maar ik vind alleen facebook. Waar zit de optie om het te laten mailen?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Syncen met mail kan ook niet. Die optie zit er inderdaad niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Floris-K schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:55:
Ik heb vannacht SaaD getest met scherm uit en dit werkt prima op mijn telefoon met 2.3.3.
Je zou dus eerst wel moeten checken of je sensor wordt uitgeschakeld door je telefoon.
Wat bedoel je precies 'met scherm uit'?

Ik gebruik SAAD onder Android 2.3.3 hetzelfde als dat ik voor 2.3.3 deed, maar als het mogelijk is om het scherm echt uit te zetten terwijl de sensoren doorwerken dan ben ik geïnteresseerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb zelf GingerVillain geinstalleerd en zet 's nachts mijn scherm uit.
Zowel ElectricSleep als SaaD registreren mijn bewegingen. Ik zet ook mijn mobiele verbindingen uit en eind van de nacht is mijn accu maar 10% minder vol ongeveer.

Deze app kun je gebruiken om te zien of jouw telefoon registreet als het scherm uit is.
https://market.android.co...est&feature=search_result

Een groene smiley betekent dat je sensor niet wordt uitgeschakeld en je jouw scherm gewoon uit kunt zetten met je power off button :)

Geen lader meer aan de telefoon hoeven hangen 's nachts. Geen warme telefoon als deze onder je kussen ligt per ongeluk. Geen lichtbundel meer in bed hebben liggen... Heerlijk :)

[ Voor 17% gewijzigd door AndereKoekoek op 03-05-2011 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:45
Ik gebruikte zelf altijd electricSleep maar die is toch wel een beetje heel erg beta vind ik.
Hadden ze dat onsensor probleem al gefixt in 2.2 ? Ik zit nml al 2mnd bij te houden in electricsleep en dat werkt ook gewoon in standby.

Ook lijkt het dat ik uitgeruster wakker wordt op het moment dat ik vliegtuigmode aan zet als ik ga slapen. Logische verklaring daarvoor heb ik niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Floris-K schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 17:43:
Deze app kun je gebruiken om te zien of jouw telefoon registreet als het scherm uit is.
Die app lijkt niets te doen. Na het locken moet ik het scherm zelf weer unlocken, vervolgens zit ik weer bij mijn homescreen en is er geen smiley te vinden. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Floris-K schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 17:43:
Ik heb zelf GingerVillain geinstalleerd en zet 's nachts mijn scherm uit.
Zowel ElectricSleep als SaaD registreren mijn bewegingen. Ik zet ook mijn mobiele verbindingen uit en eind van de nacht is mijn accu maar 10% minder vol ongeveer.

Een groene smiley betekent dat je sensor niet wordt uitgeschakeld en je jouw scherm gewoon uit kunt zetten met je power off button :)

Geen lader meer aan de telefoon hoeven hangen 's nachts. Geen warme telefoon als deze onder je kussen ligt per ongeluk. Geen lichtbundel meer in bed hebben liggen... Heerlijk :)
Thanks, ik heb ook een groene smiley op mijn X8, dus dan kan ik hem ook gewoon uitzetten. Aan de lader hangt hij toch wel, vliegtuigmodus zet ik ook maar aan (ook al is het alleen maar voor je gevoel waarschijnlijk :p )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

pven schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:15:
[...]

Die app lijkt niets te doen. Na het locken moet ik het scherm zelf weer unlocken, vervolgens zit ik weer bij mijn homescreen en is er geen smiley te vinden. :S
Het duurt wel een seconde of 5-10 ongeveer voordat hij zelf weer aangaat.
Heb het al bij een paar mensen getest en die kregen of een rode of een groene smiley.

Al een paar dagen wordt ik op het laatste tijdstip wakker. In de grafiek van SaaD is alleen een vlakke lijn te zien. Heb een paar dagen terug ook een update gehad van SaaD en sindsdien werkt het volgens mij niet meer. Ben nu met een test bezig om te zien of er iets wordt geregistreerd. Over een half uur zal ik dit wel editen met de resultaten.

Kan in ieder geval wel zeggen dat ik nu een stuk moeilijk wakker word met in principe de gewone wekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ok dan: mijn Z geeft een rode smiley terug; raar, want 2.3.3 staat er op. :(

Overigens zet ik ook altijd de wekker als een soort reservealarm, je weet maar nooit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

pven schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:05:
Ok dan: mijn Z geeft een rode smiley terug; raar, want 2.3.3 staat er op. :(

Overigens zet ik ook altijd de wekker als een soort reservealarm, je weet maar nooit. :)
Volgens mij zit die aangesloten met de gewone wekker van Android want het wekkericoontje staat bij mij ook bovenin als ik een tijd ingesteld heb in SAAD, ook zonder dat ik hem de sleepcyclus laat registreren.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik bedoel een fysiek losstaande wekker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Sinds ik een nieuwe custom ROM (rcmix3d) op mijn Desire Z heb staan werkt SAD niet goed meer. Uiteraard heb ik dit gemeld bij de maker, die kwam met de tip om het dimmen uit te zetten. Dat blijkt te werken. Ik heb er echter geen goed gevoel bij om dat schermpje de hele acht aan te laten staan.

Zijn hier inmiddels al meer ervaringen over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik zou het eigenlijk niet echt aanraden. Scherm aan betekent ook de lader eraan. Zowel het scherm als het laden wekken na lange tijd behoorlijk wat warmte op!
Heb op mijn Desire wel keer dat hij zo warm was dat ik hem niet vast kom pakket.. Hij lag onder mijn kussen en kon de warmte niet kwijt.

Nu een Sensation en een tijd de cycle apps boet kunnen gebruiken. Nu er een cm7 rom uit is, kan ik de cycle apps weer gebruiken. Een van de redenen waarom ik zowel op de Desire als Sensation een cm rom draai.
Pagina: 1 2 Laatste