Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Deze berichten zijn afgesplitst uit Android Market en applicaties - Deel 9. :Y)

ik heb ook de "Sleep as an Droid" geprobeerd, maar vind het toch niet dat...

Iemand die een app kent, waarbij de wekker van stil naar luider komt.(zodat je rustig wakker word?)

[ Voor 25% gewijzigd door pven op 30-11-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 23:21

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Dimitri_Jetair schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:02:

Iemand die een app kent, waarbij de wekker van stil naar luider komt.(zodat je rustig wakker word?)
Als je zoiets zoekt, dan moet je Alarm Clock Plus eens proberen. Gratis en heeft veel instellingen, onder andere 'n functie dat 't geluid in 'n bepaalde tijd zoveel procenten omhoog geschroefd wordt.

Ik denk dat je zoiets bedoelt, je kunt ook zelf geluiden/muziek instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-06 20:23

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Hier nog een gebruiker van "Sleep as an Droid" en hier werkt het goed ! Normaal heb ik moeite met wakker worden en ik ben nu direct wakker. Nadeel is echter dat de telefoon aan de lader moet en in bed met het scherm aan. Dit resulteert bij mij in een behoorlijk warme HTC Desire en heeft de telefoon tot op heden nog niet onder een kussen liggen broeien.

Mijn grafieken vanaf Facebook(weet niet of dit werkt)
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs559.ash2/148181_1610099986518_1656800983_1350904_2611015_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1130.snc4/149218_1610100226524_1656800983_1350905_5692528_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1166.snc4/150816_1613818719484_1656800983_1359582_6341563_n.jpg

1e grafiek: Laat gaan slapen dus als een blok in slaap gevallen
2e grafiek Slecht nieuws gehad dus onrustig geslapen
3e grafiek Redelijk normale nacht (nog wel het slechte nieuws in gedachte)

De oorzaak dat het scherm aan moet blijven kan ik jullie wel vertellen. Sinds een update(ik meen 2.1) van Android wordt de accelerometer uitgeschakeld op de telefoon. Voorheen was dit niet het geval en toen vebruikte het toestel een stuk minder stroom omdat het scherm op standy kon.

@Dimitri
Ik heb ook Gentle Alarm (betaald) draaien op mijn toestel.
Deze kan het alarm steeds in volume toe laten nemen. Je kan ook een pre-alarm instellen zodat je bijv. wat vogeltjes laat fluiten 30 minuten voordat je wakker wordt om je een beetje uit je diepe slaap te halen. Daarnaast zijn er ook mogelijkheden om je scherm langzaam steeds feller te laten worden.

Bij mij zat er wel verbetering in maar de oplossing van Sleep as an droid werkt hier beter. Alleen deze oplossing lijkt mij niet goed voor de telefoon.

[ Voor 17% gewijzigd door AndereKoekoek op 29-11-2010 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Floris-K schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:12:
De oorzaak dat het scherm aan moet blijven kan ik jullie wel vertellen. Sinds een update(ik meen 2.1) van Android wordt de accelerometer uitgeschakeld op de telefoon. Voorheen was dit niet het geval en toen vebruikte het toestel een stuk minder stroom omdat het scherm op standy kon.
2.0, had ik een paar pagina's terug ook al verteld. Alle sensors worden vermoord zodra het scherm uit gaat.

Als je wil dat Google eens van z'n luie kont af komt en dit fixt, geef dan de volgende bug een sterretje zodat hij bovenaan de lijst met belangrijkste bugs komt te staan:
http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=11028

De ironie is dat ze deze feature keihard hebben gebroken om stroom te sparen..... ...

[ Voor 5% gewijzigd door Stukfruit op 29-11-2010 11:30 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Stukfruit schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:28:
[...]

2.0, had ik een paar pagina's terug ook al verteld. Alle sensors worden vermoord zodra het scherm uit gaat.

Als je wil dat Google eens van z'n luie kont af komt en dit fixt, geef dan de volgende bug een sterretje zodat hij bovenaan de lijst met belangrijkste bugs komt te staan:
http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=11028

De ironie is dat ze deze feature keihard hebben gebroken om stroom te sparen..... ...
Ik heb het sterretje aangeklikt. Hopelijk pakken ze het nog een keer op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-04 17:27
Floris-K schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:12:
[...]

Hier nog een gebruiker van "Sleep as an Droid" en hier werkt het goed ! Normaal heb ik moeite met wakker worden en ik ben nu direct wakker. Nadeel is echter dat de telefoon aan de lader moet en in bed met het scherm aan. Dit resulteert bij mij in een behoorlijk warme HTC Desire en heeft de telefoon tot op heden nog niet onder een kussen liggen broeien.

Mijn grafieken vanaf Facebook(weet niet of dit werkt)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

1e grafiek: Laat gaan slapen dus als een blok in slaap gevallen
2e grafiek Slecht nieuws gehad dus onrustig geslapen
3e grafiek Redelijk normale nacht (nog wel het slechte nieuws in gedachte)

@Dimitri
Ik heb ook Gentle Alarm (betaald) draaien op mijn toestel.
Deze kan het alarm steeds in volume toe laten nemen. Je kan ook een pre-alarm instellen zodat je bijv. wat vogeltjes laat fluiten 30 minuten voordat je wakker wordt om je een beetje uit je diepe slaap te halen. Daarnaast zijn er ook mogelijkheden om je scherm langzaam steeds feller te laten worden.

Bij mij zat er wel verbetering in maar de oplossing van Sleep as an droid werkt hier beter. Alleen deze oplossing lijkt mij niet goed voor de telefoon.
toon volledige bericht
Hey ik gebruik ook sleep as an droid.

Maare
Hoe werkt dit nu dan?

Gewoon wekker activeren en je toestel op het kussen leggen of op het nachtkastje? of "voor je neus"
Hoe wordt het ge-registreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Ik ben erg te spreken over Alarm Klock.

Simpel maar doeltreffend: http://www.appbrain.com/a...ghnuts.android.alarmclock

Afbeeldingslocatie: http://s3.appbrain.com/screen?id=5443581034799678832&i=2

op de homepage is een nederlandse versie te downloaden
http://code.google.com/p/kraigsandroid/downloads/list

[ Voor 9% gewijzigd door Auke op 29-11-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Steef1986 schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:03:
[...]
Hey ik gebruik ook sleep as an droid.

Maare
Hoe werkt dit nu dan?

Gewoon wekker activeren en je toestel op het kussen leggen of op het nachtkastje? of "voor je neus"
Hoe wordt het ge-registreerd?
Instellingen
Eerst stel je een alarm in en geef je aan hoe vroeg hij je vooraf mag wekken. Ik heb die van mij op 07:15 gezet met een speling van een half uur. (smart early wake-up) Verder kun je de gevoeligheid ook nog instellen en ik heb hem op medium gezet.

Je sluit je telefoon aan op netstroom en legt deze ergens in je bed.
Ik heb hem in het midden van mijn bed tussen de 2 hoofdkussens liggen.
Op het moment dat je gaat slapen klik je onderin de balk op de button met de maan.

Werking
Aan de hand van de trillingen van je matras meet hij of je ligt te draaien in je slaap of niet.
Lig je veel te draaien dan droom je vaak en zou betekenen dat je in je lichte slaap zit, oftewel REM-slaan (rapid eye movement). De momenten dat je stil ligt zit je in je diepe slaap. Op het moment dat je in je diepe slaap wordt gewekt is het moeilijk opstaan. Ik kan dan echt mijn bed niet uit komen en snooze een paar keer om me vervolgens te verslapen.

Met Sleep as an Droid wordt ik wakker gemaakt als ik binnen dat half uur dus lig te draaien. heb het nu 3x gebruikt en alle drie de keren was ik direct wakker. Toevallig dit weekend ook ervaringen gehoord van iemand met een iPhone. Zij gebruikt het al een jaar ongeveer en werkt voor haar het beste om wakker te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:23
Floris-K schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:37:
[...]

Instellingen
Eerst stel je een alarm in en geef je aan hoe vroeg hij je vooraf mag wekken. Ik heb die van mij op 07:15 gezet met een speling van een half uur. (smart early wake-up) Verder kun je de gevoeligheid ook nog instellen en ik heb hem op medium gezet.

Je sluit je telefoon aan op netstroom en legt deze ergens in je bed.
Ik heb hem in het midden van mijn bed tussen de 2 hoofdkussens liggen.
Op het moment dat je gaat slapen klik je onderin de balk op de button met de maan.

Werking
Aan de hand van de trillingen van je matras meet hij of je ligt te draaien in je slaap of niet.
Lig je veel te draaien dan droom je vaak en zou betekenen dat je in je lichte slaap zit, oftewel REM-slaan (rapid eye movement). De momenten dat je stil ligt zit je in je diepe slaap. Op het moment dat je in je diepe slaap wordt gewekt is het moeilijk opstaan. Ik kan dan echt mijn bed niet uit komen en snooze een paar keer om me vervolgens te verslapen.

Met Sleep as an Droid wordt ik wakker gemaakt als ik binnen dat half uur dus lig te draaien. heb het nu 3x gebruikt en alle drie de keren was ik direct wakker. Toevallig dit weekend ook ervaringen gehoord van iemand met een iPhone. Zij gebruikt het al een jaar ongeveer en werkt voor haar het beste om wakker te worden.
toon volledige bericht
Sinds de nieuwe update kan hij ook geluid opnemen 's nachts. Zo kwam ik er vanochtend achter dat ik vannacht een paar minuten heb liggen snurken :X :P best grappig, maar een beetje freaky dat je jezelf hoort draaien en ademen. Net alsof het iemand anders is.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Maverick schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:26:
[...]

Sinds de nieuwe update kan hij ook geluid opnemen 's nachts. Zo kwam ik er vanochtend achter dat ik vannacht een paar minuten heb liggen snurken :X :P best grappig, maar een beetje freaky dat je jezelf hoort draaien en ademen. Net alsof het iemand anders is.
Lijkt me best freaky inderdaad. Ik ben blijkbaar stil 's nachts, want ik hem nog geen opnamen teruggevonden van momenten dat ik sliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Joen schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:30:
[...]

Lijkt me best freaky inderdaad. Ik ben blijkbaar stil 's nachts, want ik hem nog geen opnamen teruggevonden van momenten dat ik sliep.
Ik had hem vannacht voor het eerst aanstaan (de geluidsopname) en hij heeft ontzettend veel opgenomen, maar zo goed als alles is alleen maar ruis. Heb hem nu op low ipv medium gevoeligheid gezet. 3 fragmentjes waren ook daadwerkelijk flink draaien/snurken of wat zwaarder ademen/zuchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:12

timovd

Voorsprong door techniek

@Floris-K, Ik heb vannacht deze app ook voor het eerst geprobeerd. Ik heb de Mijlpaal in mijn dock gezet; dus niet op mijn matras. Grafiek ziet er goed uit. Knap werk dat je nachtrust door een microfoontje gemeten kan worden.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
De microfoon neemt alleen je gemaakte snurkgeluiden en praten op en wordt niet gebruikt om je slaapritme te registreren.
De bewegingssensoren van je telefoon worden gebruikt om je lichte en diepe slaap te registreren: niet bewegen = diepe slaap, enige beweging = lichte slaap en veel beweging = vrijwel zeker wakker.

* Joen is overigens tot nu toe zeer tevreden over Sleep as An-Droid.
Wordt er al een paar dagen veel fijner mee wakker. :)
Ik ga hem na de trial waarschijnlijk wel kopen.

[ Voor 32% gewijzigd door Joen op 30-11-2010 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:38
Is dat Sleep as an Droid vergelijkbaar met Sleep Bot? Daar lijken ze ook erg enthousiast over te zijn, en is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
grun93 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:16:
Is dat Sleep as an Droid vergelijkbaar met Sleep Bot? Daar lijken ze ook erg enthousiast over te zijn, en is gratis.
Is vergelijkbaar ja. Ik durf niet te zeggen welke er beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

grun93 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:16:
Ik heb beide apps op mijn telefoon maar ze zijn mijns inzien compleet verschillend.

Sleepbot registreert volgens mij alleen sleep debt. Dus hoef slaap je tekort komt om uitgerust te zijn en dat je dit evt op een andere dag in kan halen. Je zie dus hoeveel slaap je jezelf nog verschuldigd bent en dit kun je omzetten naar een grafiekje.

Sleep as an Droid registreert sleep depth dus hoe diep je slaapt en wekt je op het juiste tijdstip zoals in mijn vorige post uitgelegd. Vanochtend om 6:46 wakker gemaakt dus aan het begin van het half uur speling. Normaliter zou ik weer in slaap vallen maar heb nu 2x het ontbijtnieuws gekeken want ik was gewoon echt wakker lol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:43
Floris-K schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 17:51:
[...]

Ik heb beide apps op mijn telefoon maar ze zijn mijns inzien compleet verschillend.

Sleepbot registreert volgens mij alleen sleep debt. Dus hoef slaap je tekort komt om uitgerust te zijn en dat je dit evt op een andere dag in kan halen. Je zie dus hoeveel slaap je jezelf nog verschuldigd bent en dit kun je omzetten naar een grafiekje.

Sleep as an Droid registreert sleep depth dus hoe diep je slaapt en wekt je op het juiste tijdstip zoals in mijn vorige post uitgelegd. Vanochtend om 6:46 wakker gemaakt dus aan het begin van het half uur speling. Normaliter zou ik weer in slaap vallen maar heb nu 2x het ontbijtnieuws gekeken want ik was gewoon echt wakker lol :D
Weuw! echt te gek progje zo te horen. Kan niet wachten tot bedtijd om het te testen :p!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:04

HaTe

haat niet

Nice, dat ga ik ook eens proberen vannacht.. Wordt ik niet te laat gewekt met Sleep as an droid als ik niet beweeg?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Sleep Bot is inderdaad voor heel andere dingen bedoeld. Lees de blog van die gasten maar eens.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

HaTe schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 18:20:
Nice, dat ga ik ook eens proberen vannacht.. Wordt ik niet te laat gewekt met Sleep as an droid als ik niet beweeg?
Nee, je stelt 'n alarmtijd in (waarop je uiteindelijk gewekt wil worden) en 'n buffer waarin je gewekt wil worden (hoeveel minuten voor je alarm wil je maximaal gewekt worden). Daarin "rekent" 't programma uit wat 't meest ideale moment is om je te wekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:38
Floris-K schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 17:51:

Ik ga Sleep as an Droid dan vannacht ook maar eens proberen. Ik wist wel dat er dure wekkers waren die op hetzelfde principe werken waarbij je dan een armbandje met sensor moet dragen.

Dat je slaap in kan halen geloof ik eigenlijk niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
Maverick schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:26:
[...]

Dus als ik simpelweg naast me kussen leg is dat voldoende voor de registratie?

Kheb nu ook de sleep noise recording aangezet.
Alleen waar kan ik het opgenomen materiaal terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Steef1986 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:05:
[...]

Dus als ik simpelweg naast me kussen leg is dat voldoende voor de registratie?

Kheb nu ook de sleep noise recording aangezet.
Alleen waar kan ik het opgenomen materiaal terugvinden?
Als je op het grafiekje onderaan klikt dan opent hij de logs. Daar staan ook de opnames

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
Waar leggen jullie je toestel neer met sleep as an droid?

nachtkastje? Onder het kussen? Naast het kussen?

Met andere woorden... hoe wordt het beste geregistreerd?

Mvg

Stefan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Bij mij ligt hij naast mijn kussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Maverick schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:21:
Dat is voor mij echt geen optie, daar beweeg ik te veel voor. Blijkbaar werken dit soort programma's alleen maar als ze contact maken met je matras.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Je kan hem ook onder de hoes leggen die over je matras zit. Dan wordt ie niet zo warm als onder een kussen (wat natuurlijk niet mag) en hij schuift ook niet van je bed af bij bewegen in je slaap.

Het valt sowieso wel mee met dat bewegen trouwens.. je spieren worden een deel van de nacht hartstikke lam gelegd :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Niet bij mij, mijn grafiekjes zijn allemaal compleet spacend. Net alsof ik helemaal niet heb geslapen die nacht.

Nou moet ik zeggen dat het ook voelt alsof ik een hele nacht niet heb geslapen, dus misschien heeft hij wel gelijk :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

vinnieminnie schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:49:
Niet bij mij, mijn grafiekjes zijn allemaal compleet spacend. Net alsof ik helemaal niet heb geslapen die nacht.

Nou moet ik zeggen dat het ook voelt alsof ik een hele nacht niet heb geslapen, dus misschien heeft hij wel gelijk :')
Je kan de sensitivity instellen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-05 08:22
Test het anders gewoon even uit. Doe net of je gaat slapen, zet de tracker aan. Blijf even 10 seconden stil liggen en draai je om. Blijf weer even stil liggen en maak weer een andere beweging. Zo kun je direct zien of je telefoon goed ligt en hoe hij je bewegingen registreert.

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoe werkt 'Sleep as an Droid' als je met twee mensen slaapt? Werkt dat dan ook goed? Ik wordt meestal een paar minuten voor mijn wekker wakker, dus opstaan is vaak geen probleem als de wekker ook echt afgaat, maar een hulpmiddel dat voor een nog betere nachtrust zorgt is zeker het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:12

timovd

Voorsprong door techniek

Joen schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:04:
De microfoon neemt alleen je gemaakte snurkgeluiden en praten op en wordt niet gebruikt om je slaapritme te registreren.
De bewegingssensoren van je telefoon worden gebruikt om je lichte en diepe slaap te registreren: niet bewegen = diepe slaap, enige beweging = lichte slaap en veel beweging = vrijwel zeker wakker.
...
Vreemd dat bij mij wel een grafiek te zien is ook al staat mijn Milestone in het dock naar mijn bed. Vannacht maar eens proberen op mijn matras te leggen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 13:35

Ken.

\m/.([oO]).\m/

grun93 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 19:24:
[...]
Dat je slaap in kan halen geloof ik eigenlijk niet zo.
Dat is dan gelijk het eerste bericht dat je leest als je de app opstart :)
Inhalen kan inderdaad ook niet. De app richt zich meer op jouw persoonlijke streeftijd per nacht. Voor sommigen acht uur per nacht, voor sommigen zeven, en geeft vervolgens weer of je 'op schema' zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-06 14:52
Ik heb Sleep-as-a-Droid (waarom hebben ze as-aN-droid?) geprobeerd vannacht en ik zie idd een paar kleine piekjes. Enige wat ik in kan stellen qua gevoeligheid is de Early-wake-up sensitivity, volgens mij is dat niet de gevoeligheid voor de grafiek of wel?

Verder heb ik geen stroom gebruikt, de batterij van mijn Desire HD was halfleeg vanochtend dus dat kan makkelijk. Ik dacht ook te menen dat ik het scherm misschien wel uit kon zetten, maar dat heb ik nog niet goed getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br4mmie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-09-2023
haal dat streepje is weg, dan krijg je android :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:43
kiddyl schreef op woensdag 01 december 2010 @ 01:52:
Hoe werkt 'Sleep as an Droid' als je met twee mensen slaapt? Werkt dat dan ook goed? Ik wordt meestal een paar minuten voor mijn wekker wakker, dus opstaan is vaak geen probleem als de wekker ook echt afgaat, maar een hulpmiddel dat voor een nog betere nachtrust zorgt is zeker het proberen waard.
Ja daar zat ik ook al mee. Zelf zit ik te denken om de sensitivity op low te zetten en mn tel net naast me op mijn kant van het bed bij mijn kussen. Morgen weet ik of het heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:24

gwystyl

Beugeltje dan maar?

gebruikershaes schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:17:
[...]

Ja daar zat ik ook al mee. Zelf zit ik te denken om de sensitivity op low te zetten en mn tel net naast me op mijn kant van het bed bij mijn kussen. Morgen weet ik of het heeft gewerkt.
Ben ik ook wel benieuwd naar. Ik slaap altijd als een blok, maar mijn vrouw is een paar keer per nacht wakker en draait ook wat meer. Ik moet er altijd vroeger uit, dus het zou handig zijn als deze app zou werken door hem op mijn kant aan de buitenkant te leggen. Ik ga het eens proberen, kijken of dat makkelijker/verfrissender wakker worden is dan met een (wekker)radio of tuterende mp3 van de normale alarm-app.

edit: bij de Appbrain pagina wordt zelfs verwezen naar GoT als link bij de productomschrijving :)

[ Voor 10% gewijzigd door gwystyl op 01-12-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Br4mmie schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:32:
[...]

haal dat streepje is weg, dan krijg je android :)
:o Zo simpel, maar toch te ingewikkeld blijkbaar :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Situatieschets:

Tweakers ligt links
Partner ligt rechts in bed

Als de telefoon dan aan de linkerzijde wordt gelegd dan zou het volgens mij moeten werken.
Wanneer de partner draai in zijn/haar slaap dan zal de stilliggende tweaker volgens mij het grootste deel van de trillingen dempen.

Tenzij er echt een persoon uit bed stapt en/of het betreft een waterbed. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb trouwens nog een google topic gevonden over hetzelfde probleem.
Deze heeft echter een tienvoud aan 'Sterren' dus die zal wat hoger staan op de lijst (hoop ik)

http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=3708

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Vandaag voor het eerst uitgeprobeerd. Resultaat: verslapen en te laat op school
De telefoon was vastgelopen vannacht blijkbaar en daarom ging de normale wekker ook niet af..

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Floris-K schreef op woensdag 01 december 2010 @ 15:48:
Ik heb trouwens nog een google topic gevonden over hetzelfde probleem.
Deze heeft echter een tienvoud aan 'Sterren' dus die zal wat hoger staan op de lijst (hoop ik)

http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=3708
Deze is waardeloos omdat het report afgelopen Mei gesloten is.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 20:56
Maverick schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:21:
En werkt dat een beetje..?!
Ik leg hem altijd naast mijn zij, gaat prima. Naast je kussen is hij vast niet zo gevoelig of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Ja hoor. werkt best. hij ligt wellicht wat lager ook hoor, zegmaar rond mijn borst/nek. Ik ben niet zo kritisch en leg hem gewoon ergens naast me. Heb nog niet echt een wezenlijk verschil gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Het maakt niet echt uit waar je 'm neerlegt, als het maar ergens is waar het ding "voelt" dat je beweegt.

Langs je bekken is zelfs ideaal te noemen, imho. In het begin was ik altijd bang dat ik er bovenop zou gaan liggen, maar dat lijkt niet te gebeuren met mijn matras. Maar zelfs al zou het wel gebeuren, dan is het nog niet erg omdat ik het apparaat altijd in een hoesje heb liggen :) (met uitsparing voor het snoer richting het stopcontact).

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Let wel op dat wanneer je hem onder de dekens hebt liggen dat er een kans is dat je de wekker niet hoort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Is simpel op te lossen door de dekens om je heen te wikkelen, dan heb je het nog lekker warm ook ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 07:54
Heb ooit eens zo'n sleep app gebruikt met die sensor maar dat bleef bij 1 keer omdat ik niet altijd m'n scherm aan wou. Ik was wel goed wakker al twijfel ik of dit niet kwam doordat ik wakker gemaakt was door m'n nieuwe wekker en dat hij werkte :P

Als er een fix komt voor het scherm zal ik het nog wel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125609

Sleep as an droid zet het scherm zelf uit he, helemaal op zwart dus. Ik doe hem gewoon in een hoesje met de oplader eraan en stop hem onder mijn hoeslaken, zodat hij niet kan vallen. Werkt tot nu toe goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Enkele vraagjes, vermoedelijk ga ik het de komende nacht testen. :)

• Ik woel heel erg veel in bed. Als ik per ongeluk het schermpje aantik, gebeurt er dan iets?
• Sleep-as-an-droid wordt gepromoot met oa gewekt worden met birds. Waat zit dat? Ik kan geen birds vinden in deze app

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
pven schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:43:

• Ik woel heel erg veel in bed. Als ik per ongeluk het schermpje aantik, gebeurt er dan iets?
Dan komt hij uit standby. Opzich niet erg. Mij is dit echt nog nooit overkomen overigens (of ik heb het iig niet gemerkt) lijkt me niet snel te gebeuren.
• Sleep-as-an-droid wordt gepromoot met oa gewekt worden met birds. Waat zit dat? Ik kan geen birds vinden in deze app
Die vogels zijn 1 van de mogelijke wektonen. Echter kan ik die niet aanraden, hij is vrij zacht en ik ben er al eens doorheen geslapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

• Sleep-as-an-droid wordt gepromoot met oa gewekt worden met birds. Waar zit dat? Ik kan geen birds vinden in deze app
Je moet in het menu eerst kiezen voor Install ringtones geloof ik.
Daarna krijg je wat natuurgeluiden erbij.

[ Voor 10% gewijzigd door AndereKoekoek op 01-12-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dank voor je antwoord! :)
Maverick schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:47:

[...]

Die vogels zijn 1 van de mogelijke wektonen. Echter kan ik die niet aanraden, hij is vrij zacht en ik ben er al eens doorheen geslapen.
Waar kan ik dat dan instellen? Ik kan alleen vinden dat ik ringtones/MP3's in kan stellen.

Ah: ringtones installeren en dan duiken ze op. :)

Ik had de tussenposter gemist. Ook dank! :)

[ Voor 11% gewijzigd door pven op 01-12-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ga het vannacht ook eens proberen, dat het scherm niet echt uit kan lijkt niet zo'n groot probleem op mijn HTC Desire, zwart op het amoled scherm geeft toch geen enkel licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
Iemand al geprobeerd om hem niet aan de stroom te leggen in de nacht? Hoeveel van je batterij slurpt zo'n nachtje dan op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Jazzle schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:15:
Ga het vannacht ook eens proberen, dat het scherm niet echt uit kan lijkt niet zo'n groot probleem op mijn HTC Desire, zwart op het amoled scherm geeft toch geen enkel licht.
Ik heb ook een amoled scherm(HTC Desire) en heb toch een glow in de dark scherm 's nachts.
Dan zie je dat zwart toch niet echt zwart is maar meer grijs ;)

@diablofan
Ik heb dat 1x gedaan met 70% accu.. Resultaat... accu leeg de volgende morgen

[ Voor 10% gewijzigd door AndereKoekoek op 01-12-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Floris-K schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:49:
[...]

Ik heb ook een amoled scherm(HTC Desire) en heb toch een glow in de dark scherm 's nachts.
Dan zie je dat zwart toch niet echt zwart is maar meer grijs ;)
Net even getest en je hebt gelijk inderdaad, in het licht zag ik het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
diabolofan schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:32:
Iemand al geprobeerd om hem niet aan de stroom te leggen in de nacht? Hoeveel van je batterij slurpt zo'n nachtje dan op?
Kijk eens wat ik eerder heb geschreven vandaag:
dhhdante schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:26:
Ik heb Sleep-as-a-Droid (waarom hebben ze as-aN-droid?) geprobeerd vannacht en ik zie idd een paar kleine piekjes. Enige wat ik in kan stellen qua gevoeligheid is de Early-wake-up sensitivity, volgens mij is dat niet de gevoeligheid voor de grafiek of wel?

Verder heb ik geen stroom gebruikt, de batterij van mijn Desire HD was halfleeg vanochtend dus dat kan makkelijk. Ik dacht ook te menen dat ik het scherm misschien wel uit kon zetten, maar dat heb ik nog niet goed getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Nogmaals, je kan het scherm niet uitzetten omdat de sensors dan niet meer werken. Dit is te danken aan alle prutsers die deze feature misbruikten, waardoor Google het sinds Android 2.0 er voor heeft gezorgd dat er na het uitgaan van het scherm geen sensors meer blijven draaien.

Alleen op sommige apparaten van Motorola kan hier omheen worden gewerkt dmv een viezige hack (die alleen geimplementeerd kan worden door de auteur van een app).

Wil je dit soort apps gebruiken, dan moet voorlopig je scherm aan blijven staan en is het heel belangrijk dat je een sterretje geeft aan het rapport om Google te laten weten dat ze eens van hun luie bips af moeten komen om dit te fixen.

En "sleep-as-an-droid" is natuurlijk een leuke woordspeling die met opzet is gekozen :>

[ Voor 6% gewijzigd door Stukfruit op 01-12-2010 21:27 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic2010
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-06 21:32
Interessante app!

Heb het gisteren maar eens geprobeerd met Medium sensitivity, maar heb het gevoel dat het niet helemaal lekker geregistreerd wordt. Er waren momenten in de ochtend (voor het alarm) dat ik toch zeker bijna op kon staan als ik moest. In de grafiek zie je dat echter niet zo extreem terug en blijven de 'pieken' in het onderste 'deep' gedeelte.

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/28hin2c.png

Klopt het een beetje wat ik hier constateer?

Ga vanavond ff proberen met High sensitivity, even kijken of dat wat oplevert.

Overigens lig ik op een medium hard matras, met m'n phone naast m'n kussen.
Vind Birds trouwens best fijn om mee gewekt te worden :D

[ Voor 4% gewijzigd door Mystic2010 op 01-12-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
dhhdante schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:20:
[...]

Kijk eens wat ik eerder heb geschreven vandaag:
dhhdante schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:26:
Verder heb ik geen stroom gebruikt, de batterij van mijn Desire HD was halfleeg vanochtend dus dat kan makkelijk.
Floris-K schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:49:
[...]
@diablofan
Ik heb dat 1x gedaan met 70% accu.. Resultaat... accu leeg de volgende morgen
Nou dat verschilt dus nogal zeg. Durf het vannacht nog maar niet aan, zometeen verslaap ik me morgen omdat hij leeg is.. :p

[ Voor 31% gewijzigd door diabolofan op 01-12-2010 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Mijn accu heeft niets geleden deze nacht, er is maar een paar procent vanaf gegaan.

Het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pAkvP5bheJWKxk5J4aapsyPU/full.png

Het resultaat tussen 00:30 uur en 04:00 uur: betekent dit dat ik niet beweeg of moet ik wat gaan tunen aan de gevoeligheid?

For the record: ik slaap gemiddeld van 23:30 uur tot 05:30 uur, vandaag werd ik uit mezelf iets voor 05:30 uur wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Vannacht geprobeert en het lijkt inderdaad best aardig te werken, ik zie in mijn grafiek een aantal momenten waarop ik meer beweeg en na de laatste van deze is de wekker afgegaan, 11 minuten voor de door mij ingestelde tijd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik verassend makkelijk wakker werd, nu had ik ook een volle 8 uur slaap, maar de laatste maanden kan ik moeilijk uit mijn bed komen ongeacht de slaaptijd, en dat had ik nu niet :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fqA2g7OFHvA8iphvIQopW7P5/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
pven schreef op donderdag 02 december 2010 @ 07:59:
Mijn accu heeft niets geleden deze nacht, er is maar een paar procent vanaf gegaan.

Het resultaat:
[afbeelding]

Het resultaat tussen 00:30 uur en 04:00 uur: betekent dit dat ik niet beweeg of moet ik wat gaan tunen aan de gevoeligheid?

For the record: ik slaap gemiddeld van 23:30 uur tot 05:30 uur, vandaag werd ik uit mezelf iets voor 05:30 uur wakker.
Tunen voor gevoeligheid zou hier idd moeten helpen om die voorzichtige hobbeltjes in het midden omhoog te krijgen :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froyo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-05 22:04
Deze applicatie heb ik voor het eerst vannacht gebruikt en het lijkt aardig te werken. Het wakker worden met vogeltjes is best aangenaam. :) . Ook heeft de applicatie om 01:44 nog wat gemompel van me opgenomen, het is best grappig om dat later terug te horen.

Hieronder de grafiek van vannacht:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1879410/saad-graph-image.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 09:31
Hmm. Ik krijg mijn grafiek niet geshared via facebook; hij blijft elke keer om mijn account gegevens vragen om te connecten met facebook, maar na het invullen van mijn accountgegevens knalt ie gewoon terug naar het grafiekscherm.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05 17:32
Bij mij heeft ie het ook meteen de eerste nacht gedaan! Best grappig om te zien en ik weet meteen hoe laat m'n zoontje bij ons in bed is gekropen! Rond half 4 dus...
Daarna wat onrustig gelegen en om half 7 ging de wekker... daarna de wekker ge-dismissed en het resultaat? inderdaad.... verslapen :o Mooie vlakke lijn rond kwart voor 7...

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/10564525/sleep2_01-12.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Vannacht weer een poging gewaagd.. Helaas heeft hij gen gegevens opgeslagen... Al de 2e avond dat het mis gaat...
Vannacht nog een keer dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stukfruit schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:06:
[...]

Tunen voor gevoeligheid zou hier idd moeten helpen om die voorzichtige hobbeltjes in het midden omhoog te krijgen :)
Hoe tune je dit dan? Je kunt toch alleen low medium en high sensitivity instellen? Early wake up sensitivity heet dat geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
* Stukfruit vindt het grappig dat er bij de meeste andere mensen ook gewoon echt cyclussen van zo'n 90 minuten te zien zijn :)

Blijft fascinerend...

Anoniem: 125609 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:58:
[...]

Hoe tune je dit dan? Je kunt toch alleen low medium en high sensitivity instellen? Early wake up sensitivity heet dat geloof ik.
Geen idee :$ ik gebruik Sleep As an Droid niet :) ik gebruik een beta van een nieuwe app die hetzelfde doet, maar dan nog wat beter (het is blijkbaar het seizoen dat er opeens allemaal van zulke apps tevoorschijn springen).

[ Voor 60% gewijzigd door Stukfruit op 02-12-2010 21:03 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Stukfruit schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:01:

[...]

Geen idee :$ ik gebruik Sleep As an Droid niet :) ik gebruik een beta van een nieuwe app die hetzelfde doet, maar dan nog wat beter (het is blijkbaar het seizoen dat er opeens allemaal van zulke apps tevoorschijn springen).
Ik kan het idd ook niet vinden. :P Welke beta-app gebruik je dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Electricsleep denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Nee, geen Electric Sleep, en ik mag er nog even niet teveel over zeggen, sorry :) (het is een gesloten beta).

[ Voor 14% gewijzigd door Stukfruit op 02-12-2010 21:27 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
^ dan wachten we gewoon af :)
Zo te lezen is die nog heel erg beta, daar ga ik mijn slaap niet aan verspillen. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door pven op 02-12-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 07:54
Nog altijd gevaarlijk om je telefoon als enigste wekker te gebruiken. Die moet maar eens uitvallen of blijven hangen :P Gelukkig heb ik mijn ouders nog als tweede wekker ;)
Ik wil het echt eens proberen maar mijn telefoon 8 uur langer als normaal laten aanstaan lijkt mij geen heel goed idee (ik wil toch 1.5-2 jaar met m'n telefoon doen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

HaTe schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:44:
Vannacht weer een poging gewaagd.. Helaas heeft hij gen gegevens opgeslagen... Al de 2e avond dat het mis gaat...
Vannacht nog een keer dan maar...
Wat doe je dan? Je zet het scherm toch niet uit met je power button? Dan gaat de sensoren namelijk uit. Het scherm blijft aan maar gaat op zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Thmz159 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:59:
Ik wil het echt eens proberen maar mijn telefoon 8 uur langer als normaal laten aanstaan lijkt mij geen heel goed idee (ik wil toch 1.5-2 jaar met m'n telefoon doen :))
Betwijfel of dat echt een groot verschil gaat maken, telefoons gaan eerder langzaam kapot door beweging (vallen, buigen, stoten) dan stil liggen in een bed terwijl de telefoon zelf actief is. Mijn telefoons gaan eigenlijk nooit uit, ook niet 's nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thmz159 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:59:
Nog altijd gevaarlijk om je telefoon als enigste wekker te gebruiken. Die moet maar eens uitvallen of blijven hangen :P Gelukkig heb ik mijn ouders nog als tweede wekker ;)
Die 8 uur maken echt niets uit hoor, gewoon aan de oplader hangen!

Raar zeg, als ik wake-up sensitivy, deep sleep detection sensitivity op high sensitivity zet dan krijg ik nog niet echt heel hoge grafieken, zal ik heel de nacht dan zo diep slapen? Lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Pff, ik blijk dus gewoon heel de nacht niet te slapen als ik mijn grafiek mag geloven. De grafiek is gewoon 1 groot relief, dus blijkbaar ben ik constant aan het draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic2010
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-06 21:32
Raar zeg, als ik wake-up sensitivy, deep sleep detection sensitivity op high sensitivity zet dan krijg ik nog niet echt heel hoge grafieken, zal ik heel de nacht dan zo diep slapen? Lijkt me niet.
Wat ik merkte is dat de pieken weliswaar niet hoger worden, maar dat de sensoren op mijn Orange San Francisco (ZTE Blade) wel degelijk 'gevoeliger' waren.

Werd vanochtend met high setting 10 minuten voor m'n alarm wakker (had 15 min speling ingesteld) en kan me nog herinneren dat ik alleen mn hoofd op m'n kussen van de ene naar de andere kant draaide en toen begon het alarmpje te spelen.

Ben benieuwd of het vannacht ook weer zo gaat, maar was wel interesting om het mee te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:57
Ik heb afgelopen twee nachten Sleep-as-an-Droid geprobeerd en vanochtend maar gelijk gekocht (voor €0,99 kan je er natuurlijk ook geen buil aan vallen), want dat ik hier nu zit om dit te typen is al bewijs genoeg dat het in ieder geval enigszins lijkt te werken :D

Echt veel beter wakker geworden dan normaal, terwijl ik een kleine 6 uur heb geslapen :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik ben wederom voor het afgaan van het alarmpje wakker geworden, voorlopig kan ik dus nog geen oordeel vellen. En 1 euro is idd niet veel, maar al die apps hebben een klein prijsje waardoor het uiteindelijk toch een aardig bedrag kan worden. Voorlopig koop ik hem nog niet, eerst nog een weekje aankijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Meeste apps zijn inderdaad maar één of een paar euro, maar er zijn echt geen tientallen apps die ik zou willen kopen, dit was de eerste die ik überhaupt heb overwogen om te kopen (en gekocht heb :P).

En dit is niet alleen ter vermaak oid, ik heb hier ook echt baat bij, dus die euro is het me zeker wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
pven schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 07:41:
Ik ben wederom voor het afgaan van het alarmpje wakker geworden, voorlopig kan ik dus nog geen oordeel vellen. En 1 euro is idd niet veel, maar al die apps hebben een klein prijsje waardoor het uiteindelijk toch een aardig bedrag kan worden. Voorlopig koop ik hem nog niet, eerst nog een weekje aankijken. :)
Word je echt héél kort voor het alarm wakker? Want ik had dat eerst ook. Maar dat betekent dat het werkt ;) Je bent namelijk half wakker als het alarm afgaat. Das de hele clou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Nee, ik word 10 tot 20 minuten voor het alarm wakker. Waarom zou het dan wel werken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
pven schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:34:
Nee, ik word 10 tot 20 minuten voor het alarm wakker. Waarom zou het dan wel werken? :?
Oh nee, dan is het gewoon toeval. Ik had de eerste keer dat ik probeerde het idee dat ik al wakker was toen het alarm afging, maar pas als het alarm daadwerkelijk afging. Pas na een week zag ik het patroon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het stroomverbruik bij Sleep As An Android is wel frappant. De een zegt hier dat er maar een paar procent vanaf ging in de nacht, terwijl bij de andere de gehele accu leeggetrokken wordt. Bij mij dus het laatste. Geen idee waar dat aan zou liggen, maar voorlopig gaat ie bij mij dus 's nachts aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Neem je ook geluiden op? Ook denk ik dat veel bewegingsregistratie meer van je toestel vraagt en dus meer accu kost?

Wel veel verschillende verhalen inderdaad. Ik hang 'm sowieso aan de lader, dus ik heb er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Bij aanraking van het scherm gaat die alweer aan, dus volgens mij staat bij mij de halve nacht m'n scherm aan en dan gaat de accu snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Natuurlijk staat je scherm de hele nacht aan, het kan niet anders doordat Google met opzet een bug in Android heeft gemikt. Geen scherm == geen data van de sensors. Zie ook de links die eerder zijn gepost.

Logisch dat hij dan wat sneller leeg gaat.. daar is niets, maar dan ook echt helemaal niets aan te doen (tenzij Google de bug fixt).

Bewegingsregistratie op zich valt wel mee, het is puur het feit dat:

1) het scherm aan moet blijven staan
2) daardoor de cpu ook op volle kracht blijft doorblazen (ivm de "permissies" die daarvoor nodig zijn)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hier gaat het scherm niet aan. Tenminste, ik neem aan dat ik dat wel zou merken in een totaal verduisterde kamer, terwijl m'n telefoon naast m'n hoofd ligt. Toch loopt de accu leeg. En nee, ik neem ook geen geluiden op.

Ik kan me best voorstellen dat het tracken op de een of andere manier een hoop stroom verbruikt, maar wat ik dan niet snap is waarom het zo kan verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Eric_Cantona schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 18:43:
Neem je ook geluiden op? Ook denk ik dat veel bewegingsregistratie meer van je toestel vraagt en dus meer accu kost?
Dat heb ik deze nacht ook aan gehad, dat was ook geen stroomvreter. Overigens heb ik een Desire Z, in theorie is die uit zichzelf al wat zuiniger.

Deze nacht eens kijken wat het doet als ik geen alarmpje zet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:15

Nakebod

Nope.

Stukfruit schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 20:07:
Natuurlijk staat je scherm de hele nacht aan, het kan niet anders doordat Google met opzet een bug in Android heeft gemikt. Geen scherm == geen data van de sensors. Zie ook de links die eerder zijn gepost.

Logisch dat hij dan wat sneller leeg gaat.. daar is niets, maar dan ook echt helemaal niets aan te doen (tenzij Google de bug fixt).

Bewegingsregistratie op zich valt wel mee, het is puur het feit dat:

1) het scherm aan moet blijven staan
2) daardoor de cpu ook op volle kracht blijft doorblazen (ivm de "permissies" die daarvoor nodig zijn)
Maar toch, mijn Desire heeft een Amoled, en daarmee kan je het scherm zwart aan hebben, terwijl het toch bijna niets verbruikt. De applicatie NoLED kan dat bijv om notificaties op het scherm weer te geven terwijl hij "uit" staat. Bij Sleep as an Droid is zwart niet zwart, en verbruikt hij veel meer.
Maar ben het met je eens dat het stom is van Android, GPS tracking is ook onmogelijk op deze manier.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379263

Ik gebruik nu aan aantal dagen Sleep As An Droid, werkt perfect! Nu zie ik hier dat veel mensen problemen hebben met het feit dat het scherm aan moet blijven. Ik heb zelf een Desire HD, en bij mij gaat het scherm uit terwijl de sensor het gewoon lijkt te doen.

Wanneer ik Speel As An Droid aanzet, en mijn telefoon neer leg, hoor ik het 'klik' geluidje van de HD dat mijn scherm uit is. Ik moet hem ook weer aanzetten met de powerknop. Ook lijkt m'n HD niet veel meer stroom te verbruiken dan ik normaal gewend ben zonder Slaap As An Droid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
^ met mijn Desire Z heb ik volgens mij precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Laatst online: 18-04-2024
Heeft iemand een idee wat hier na 3 uur is gebeurd? :P

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2efreh4.png

Mijn batterij is ook helemaal niet leeg gegaan (-10% oid) zoals dat bij veel anderen hier gebeurt. Dus ik heb het idee dat er iets mis is gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 11:23
Anoniem: 125609 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:36:
Sleep as an droid zet het scherm zelf uit he, helemaal op zwart dus. Ik doe hem gewoon in een hoesje met de oplader eraan en stop hem onder mijn hoeslaken, zodat hij niet kan vallen. Werkt tot nu toe goed.
Zoals al vaker opgemerkt Android zet de sensors altijd uit als het scherm écht uit is. Wat Sleep-as-an-Droid (nu maar gaan afkorten als SaaD ?) doet is het scherm automatisch dimmen naar minimale lichtstand en het touchscreen uitzetten. Vlak voor die uitgaat staat er ook "press back to waken up the screen" of zoiets. En inderdaad, als ik op de (touch gevoelige) back-knop druk van m'n Nexus One wordt het scherm weer wakker, maar als ik op het scherm zelf druk gebeurd er niets. Druk ik op de Power-knop, dan gaat het scherm uit en stopt het registreren.

SaaD maakt inderdaad niet optimaal gebruik van de manier om AMOLED displays helemaal tot zwart te kunnen dimmen, en je ziet nog een beetje zwart licht uitschijnen. Bij normale LCD displays kan het 'echt' zwart lijken omdat de backlight fors gedimmd is en de pixels niet van nature licht geven zoals de AMOLEDs.

1. Als het goed is gebeurd er niets als je het scherm aantikt, je kan m alleen waken met de (fysieke) android toetsen onderaan.
2. Ik wordt iedere dag, ook al voor dat ik SaaD uitteste wakker met Birds singing at river Hier, en klik op de downloadknop. Vind ik beter dan 'Birds' in SaaD zelf ;)
pven schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:34:
Nu komen we bij het interessante stuk van hoe Sleep as an Droid zou werken. (Het is maar de uitleg van een geneeskundestudent maar toch).

De slaap is opgebouwd uit (stikt gezien) 5 stadia die je achtereenvolgens doorloopt als je begint met slapen: Non-REM 1 t/m 4 (waarvan 3 en 4 'diepe slaap' zijn) en REM. Pas zo'n 90 minuten na in slaap vallen beland je in je eerste REM slaap, aan het einde ervan keer je meestal terug naar NREM2. Deze slaapcyclus herhaalt zich in 7-8 uur slapen zo'n 4 tot 5 maal.

Aan het begin van je slaap spendeer je, na NREM1 en 2 doorlopen te hebben, de meeste tijd in diepe slaap (NREM3/4), maar naarmate de nacht vordert slaap je eigenlijk nog vrijwel uitsluitend in afwisselend NREM2 en REM. De meesten mensen hebben het gevoel dat ze het meeste dromen en ook het lichste slapen in de vroege ochtend, de paar uren voor het wakker worden: en dat is dus juist. Nachtmerries vormen hier een uitzondering op, want die treden juist vooral op in de diepe slaap.

Dan nu het interessante, SaaD claimt te werken door je lichaamsbewegingen te meten en aan de hand daarvan te bepalen of je 'diep slaapt' of niet. En dat zou inderdaad nuttig kunnen zijn, want het klopt dat je moeilijk wakker gemaakt kan worden in je diepe slaap, en als dat wel gebeurd, dat je behoorlijk drowsy je bed uitstapt en lang nodig hebt om wakker te worden. Echter, een normale, niet al te oude volwassene slaapt in de verhouding 50% NREM2, 25% REM en zo'n 20% NREM3/4 (echte 'diepe slaap'). Tweederde van die 20% maak je al op aan het begin van de nacht. De kans dat je na 7 uur slaap uberhaupt nog in NREM3/4 (diepe slaap) verkeerd is bijzonder klein.

Ook is het meten van slaapstadia aan de hand van lichaamsbewegingen betwijfelbaar, het zit namelijk als volgt:
NREM: verlaagde spiertonus, maar wel genoeg aansturing om je om te draaien, te spreken of te slaapwandelen. Over het algemeen treed omdraaien/woelen zelden op in NREM3/4, dus dan zou het legitiem zijn beweging te gebruiken om diepe slaap vast te stellen, maar;
REM: complete paralyse van de ledematen met uitzondering van de uiterst distale delen (vingers/voeten). Dit om het lichaam te 'beschermen' tegen de beelden die je in je droom waarneemt, m.a.w. dat je niet gaat maaien in de lucht omdat je iets engs ziet.

En zoals hierboven al opgemerkt, in het einde van je slaap zit je vooral in NREM2 (met relatief veel beweging) en REM (vrijwel stil liggen). Dit is mooi te zien in de grafiek van tweaker Jazzle
Jazzle schreef op donderdag 02 december 2010 @ 08:49:
Vannacht geprobeert en het lijkt inderdaad best aardig te werken, ik zie in mijn grafiek een aantal momenten waarop ik meer beweeg en na de laatste van deze is de wekker afgegaan, 11 minuten voor de door mij ingestelde tijd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik verassend makkelijk wakker werd, nu had ik ook een volle 8 uur slaap, maar de laatste maanden kan ik moeilijk uit mijn bed komen ongeacht de slaaptijd, en dat had ik nu niet :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fqA2g7OFHvA8iphvIQopW7P5/full.png
Laat voorop staan dat het onmogelijk is om goed de slaapstadia te benoemen uit een bewegingsgrafiek, maar ruwweg is het:
Van 0h tot 2h: diepe slaap en REM
tussen 2 en 3: NREM2
tussen 3 en 4: diepe slaap (veel korter) en voornamelijk REM
tussen 4 en 5: voornamelijk NREM2, het stukje rond 5 uur REM
tussen 5 en ontwaken: afwisselend NREM2 en REM

REM periodes kunnen zeer kort zijn (5-15 minuten) waardoor ze misschien nauwelijks zichtbaar zijn in deze niet gedetailleerde grafiek (die rare, korte spikes zie je vaak beter in de full-screen grafiek die je ziet als je één van de registraties selecteert).

Het is persoons- en situatie afhankelijk hoeveel je beweegt in je NREM slaap, tweaker Froyo beweegt duidelijk meer, zelfs enigszins tijdens zijn diepe slaap aan het begin van de nacht:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1879410/saad-graph-image.png
Maar ook hier zien we weer dat zo'n 4 uur voor het ontwaken veel meer beweging optreed, de plotselinge dipjes zoals bij 7:00h (heel kort) en 7:30h (ong. 30 min) zijn (hoogstwaarschijnlijk) periodes van REM slaap, waarin bijna niemand beweegt, behalve patiënten met REM sleep behaviour disorder.

Kort gezegd: het lichaam gaat geheel uit zichzelf aan het begin van de ochtend lichter slapen, zodat je uit jezelf wakker wordt danwel makkelijker gewekt kan worden. Het enige punt is dat je liever niet door de wekker gewekt wil worden tijden REM slaap: hoewel dit technisch gezien (hersenactiviteit) heel dicht bij 'wakker' is, is het moeilijk en vaak onprettig om gewekt te worden uit REM slaap (middenin een droom, hebben we allemaal wel eens meegemaakt). En aangezien je in REM stilligt, zou dat herkend moeten worden door SaaD. Het onderscheid maken tussen diepe en lichte slaap klopt dus eigenlijk niet, in ieder geval niet als je na 6+ uur gewekt wil worden. Als SaaD merkt dat je gaat bewegen (en dus niet in REM bent), duurt het nog even voor het alarm ook daadwerkelijk gaat, vaak wekt ie je in het midden van de (30 minuten) wekperiode, wat betekent dat het dus ook volstrekt normaal is om bijv. 10-20 min vóór het alarm wakker te worden, jij bent eerder "wakker" dan de wekker.

Het is ook goed mogelijk dat je helemaal geen positief (danwel placebo) effect waarneemt bij gebruik van SaaD: de kans dat je met een normale wekker na 7-8 uur gewekt wordt in REM slaap is kleiner dan 1/5. Andersom is het ook mogelijk dat ondanks dat je je in NREM2 bevind SaaD je maar niet wakker maakt omdat je gewoon van nature weinig beweegt in je NREM slaap, en je dan uiteindelijk aan het eind van de wekperiode alsnog wakker maakt (want zo werkt het programma nou eenmaal), terwijl je dan juist in REM zou kunnen zijn. Dit lijkt meer te passen bij het profiel van gebruiker born2tweak.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/10564525/sleep2_01-12.png
Als we het in bed kruipen van z'n zoontje rond half 4 er uit halen is er betrekkelijk weinig beweging de gehele nacht, ondanks dat je gewoon als een gezond mens alle slaapstadia doorloopt. De kans dat jij in REM slaap gewekt wordt door SaaD is dus alsnog redelijk aanwezig (doch niet groter als bij een normale wekker).

Conclusie: slaaptimer apps zijn leuk om mee te experimenteren, maar de positieve effecten kunnen uitblijven of ingebeeld zijn. Ze zijn vooral nuttig voor mensen met een onregelmatig slaapritme, mn. mensen die werken in wisseldiensten en mensen die veel dromen hebben (veel REM slaap) vlak voor het ontwaken, waardoor ze regelmatig middenin hun droom wakker gemaakt worden. En voor meer effect zullen we moeten wachten op EEG integratie in smartphones :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Het is iets te makkelijk om het af te doen als onzin hoor.

Als je uit (relatief) ondiepe slaap wakker wordt kan je ook raar in je hoofd zijn. Dit soort apps proberen dat simpelweg te voorkomen. Dat maakt het geen wetenschappelijk onderbouwde app, maar zeker wel een handig speeltje om mee te voorkomen dat je niet weer in (een ondiepe) slaap valt na een cyclus.

Daarnaast is er echt wel iets af te leiden uit de resultaten (wanneer was je wakker, heb je iets gedroomd of was het echt?) en het is gewoon heerlijk om langzaam een muziekje aan te horen gaan ipv meteen keihard *bam* JENGJENGJENGJENG, zoals de standaardwekker in Android dat doet.

[ Voor 28% gewijzigd door Stukfruit op 04-12-2010 14:35 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 11:23
:P volgens mij heb je mijn stuk niet goed gelezen. Ik zeg helemaal niet dat het nutteloos is! Ik zeg dat niet iedereen er positieve effecten van zal merken, en dat vooral mensen met wisselende slaapmomenten en mensen die vaak flink dromen vroeg in de ochtend er baat bij hebben.

Tevens beweer ook niet dat je uit een bewegingsgrafiek niets uit kan afleiden. Ik zeg nog: Laat voorop staan dat het onmogelijk is om goed de slaapstadia te benoemen uit een bewegingsgrafiek, maar ruwweg is het: en benoem dan alle slaapstadia. Maar je kan het niet met zekerheid zeggen en met name diepe slaap en REM kan je qua beweging onmogelijk uit elkaar houden, maar qua slaapfysiologie wijst het ontbreken van beweging aan het einde van de slaap eerder op REM en het ontbreken van beweging aan het begin van slaap op diepe slaap.

REM slaap is een heel ondiepe slaap, maar als je dan wakker gemaakt wordt (en dat is relatief moeilijk) ben je inderdaad niet lekker in je hoofd, dat staat ook al in mijn verhaal. En REM en NREM2, zoals aan het einde van de slaap voorkomen, die kan SAAD wel redelijk goed uit elkaar houden. Ik wou alleen het misverstand uit de wereld helpen dat SAAD voorkomt dat je gewekt wordt in je diepe slaap, zoals de app ook claimt, want diepe slaap komt dus eigenlijk niet voor vlak voor het wakker worden ;) (tenzij je om 3h op moet omdat je naar je Transavia vlucht moet ofzo hehe :P)

Een langzaam muziekje ipv biepbiep heb ik al ingesteld sinds ik m'n telefoon op dag 1 had :P Gewoon even een mp3je in een mediafolder op je SD kaart zetten en je kan 'm in Android zo als alarmgeluid instellen. Toegevoegd voordeel van wekkerapps is dat ze die geluiden ook nog eens met toenemende geluidssterkte kunnen afspelen, maar daar is SAAD niet uniek of de eerste in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Dank je voor je uitleg, dit soort dingen vind ik altijd interessant :)
Het kan iig geen kwaad om er mee te spelen en ik denk dat het ook een beetje testen vereist, maar ik gebruik nu toch nog steeds het liefst Gentle Alarm. Ik mis bij SaaD namelijk de optie om zelf een ringtone te kiezen voor het alarm.
Pagina: 1 2 Laatste