Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Is dit een virus?

Pagina: 1
Acties:
  • 973 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb echt geen idee of ik dit topic goed plaats.

Als ik naar eigenschappen van een foto die in mijn afbeeldingen is opgeslagen ga en dan naar beveiligingen, krijg ik een heel lijstje met namen van groepen of gebruikers.

System
Onbekende account (S-1-5-21 en dan nog heel veel getallen)
naamadministrator (Jacqueline/sjaack)
HomeUsers(Jacqueline/HomeUsers)
Administrators(Jacqueline/administrators)
WMPNetworkSVC

Nu zijn dit wel heel erg veel accounts voor 1 laptop waar ik de administrator ben en er geen gastaccount is. Ik heb er verder vrij weinig verstand van maar ik kan hier verder ook niks over vinden. Heb ik een virus o.i.d.?
Ik vraag me vooral af wat onbekende account kan zijn. Als ik de machtigingen wil wijzigen (lezen en uitvoeren) kan dit niet omdat de machtigingen zijn overgenomen van bovenliggende map. Iemand enig idee wat dit is en of dit kwaad kan? Ik heb het gegoogled maar ik werd er niet wijzer van.

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-11 17:56

hgp

Volgens mij krijg je die 'S-1-5-21..' als je de rechten heb gewijzigd en daarna windows opnieuw hebt geinstalleerd. De user die ooit is toegevoegd bestaat daarna niet meer.

(HomeUsers wordt trouwens gebruikt voor Windows HomeGroup machtigingen)

[ Voor 22% gewijzigd door hgp op 30-11-2010 20:00 ]

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-11 19:10
hgp schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 19:53:
Volgens mij krijg je die 'S-1-5-21..' als je de rechten heb gewijzigd en daarna windows opnieuw hebt geinstalleerd. De user die ooit is toegevoegd bestaat daarna niet meer.
Denk ik ook.

Als je er weinig verstand van hebt, denk ik dat het beter is om niet aan die machtigingen te zitten. Het kan geen kwaad om het te laten staan, maar als je iets (erg) verkeerd doet kan je in de problemen komen.

Dit topic is gesloten.