Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
Ik ben op zoek naar een nieuwe draadloos router voor mijn glasvezel verbinding die over enkele dagen wordt opgeleverd. Nu heb ik al behoorlijke tijd reviews gelezen en rond gespeurd maar kom er niet helemaal uit. Bij de ene website zijn ze lovend over de één, waar ze hem ergens anders de grond in boren.

Er komen slechts 4 of 5 computers (bekabeld en draadloos) op en 2 spelcomputers (bekabeld). Het bereik moet wel goed zijn omdat het een redelijk groot huis betreft en wel met 50mb wil kunnen downloaden op laptop.

Mijn interesse gaat uit naar een van deze drie routers:

http://tweakers.net/price.../662/165750;248899;243800
  • D-Link DIR-855 Draadloze N Gigabit-router
    IPV6. Is dit echt iets dat je nodig hebt?
  • DrayTek Vigor 2130n
  • Netgear WNDR3700 Simultaneous Dual-Band
    DNLA spreekt mij wel aan, ik neem aan dat je hiermee eenvouding avi's in het netwerk op bv. een Playstation 3 kunt afspelen?
Even nog een belangrijk punt, ik wil graag HD kunnen streamen van harde schijf naar Playstation 3 of andere Media player.

Nu niet op de prijs gelet, welke router zouden jullie kiezen en mij adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WNDR3700. Dat is de einge die DLNA heeft en waar je dus video mee kan streamen. Ipv6 moet je je niet teveel van aantrekken. Dat gaat voorlopig toch niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulleteater
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:41:
WNDR3700. Dat is de einge die DLNA heeft en waar je dus video mee kan streamen. Ipv6 moet je je niet teveel van aantrekken. Dat gaat voorlopig toch niet gebeuren.
En wanneer je niet naar de DLNA kijkt? Dit zou ik eventueel kunnen vervangen door een mediaserver te laten draaien op een bekabelde computer (dat ik daar de bestanden op zet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat kan ook inderdaad.

Naar mijn idee komt de WNDR3700 er over het algemeen het beste uit. Ook op draadloos gebied. Ik heb zelf een Netgear uit de vorige serie gehad (WNR854T) en die had al een stuk beter bereik dan de populaire D-Link DIR-655

Enige nadeel is dat de WNDR3700 met de standaard firmware geen multicast ondersteund. Dat kan nadelen hebben als je IPTV op al je computers in het netwerk wil kijken. Het ligt eraan of je een Packetfront of Genexis CPE hebt gekregen bij je glasvezelaansluiting.

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulleteater
Ik zit toch hard te twijfelen om voor de Draytek Vigor 2130N te gaan.

Op deze website zijn ze er zo tevreden over. Ze zijn erg te spreken over de stabiliteit en de snelheid.
http://www.smallnetbuilde...reviewed?showall=&start=3

*Edit: Ze klagen ook overal over het bereik van de Netgear WNDR3700 wat me wel bang maakt om die te kopen

[ Voor 16% gewijzigd door Bulleteater op 30-11-2010 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulleteater
kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwittrooper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:49
Heb de WNDR3700 zelf en vind dat het bereik redelijk goed is. (gebruik het ook icm. glasvezel)
Alleen de 5Ghz band werkt minder goed. Daar bij heb ik ook veel minder bereik. Verder zijn de snelheden goed genoeg. (tip: stel als regio US in, waardoor het signaal vaak sterker wordt). Als je niet van plan bent om veel gebruik te maken van 5Ghz is het een goede router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De linksys E3000
Een van de snelste routers op dit moment.
Ik haal op de laptop steady 12 à 13 mb/s en via gigabit zit ik op 90 à 110 mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:08

servies

Veni Vidi Servici

brilsmurfffje schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:26:
De linksys E3000
Een van de snelste routers op dit moment.
Ik haal op de laptop steady 12 à 13 mb/s en via gigabit zit ik op 90 à 110 mb/s
Alle hierboven genoemde routers zijn minimaal 1,5x zo snel qua WAN<->LAN verkeer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulleteater
Het zijn er slechts nog 2 waar ik tussen zit te twijfelen:

D-Link DIR-855
Netgear WNDR3700

Ze hebben beide bijna dezelfde specificaties. Alleen bij de DIR-855 kan ik er eventueel een andere antenne opzetten.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

http://nl.hardware.info/r...-doorvoersnelheid-bedraad

hierin is inderdaad te zien dan de wan <-> lan iets achterblijft. Daarmee is hij nog niet langszaam, in de rest van de benchamrarks is hij overal een van de snelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik zou gewoon alsnog die DrayTek kopen : Ik heb er 2 en die staan al een eeuwigheid aan zonder gezeik zoals dat vaak te vinden is bij LinkSys/D-Link/Netgear/andere troep :)

En als je het echt goed wil doen met wat moeite en tijd : Bouw een Linux of BSD bakkie als router. Altijd genoeg snelheid en dat ook nog zonder gezeik !! Daarnaast kan je er gelijk een NAS of wat dan ook van maken :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulleteater
Iemand nog een mening die hij of zij wil delen?

Zo niet, dan ga ik toch voor de Netgear WNDR3700 denk ik, zonder dat ik daar echt een goede reden voor heb. Zo gauw ik hem heb kijk ik hoe het bereik is, mocht het niet goed zijn bestel ik een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De doormij genoemde LinkSys E3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb de DIR-855 en die bevalt me zeer goed.
Lekker veel in te stellen en de snelheid is perfect, ik heb nu weer 50/50 maar toen ik 100/100 had trok ie dat ook perfect.

http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/
Die Draytek ziet er trouwens ook wel goed uit.

[ Voor 26% gewijzigd door Bierkameel op 10-12-2010 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

En, wat is het geworden en wat is je ervaring???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulleteater
Het is de Netgear WNDR3700 geworden.

De snelheid van de harde schijf valt me tegen maar hier wist ik al van.
Het bereik van het draadloze netwerk valt me ook tegen. 5Ghz band komt hij met heel veel moeite door 1 muur. Door de vloer red hij niet. De normale bandbreedte (2.4Ghz) is een stuk slechter dan de Gigaset Experiabox van KPN, maar ik haal het hier net binnenshuis.

Verder geen negatieve kanten tegen gekomen. Draadloos download ik met gemak met 50mb in de buurt van de router. 1 verdieping naar boven of beneden zakt dit tot ongeveer 25mb.
Pagina: 1