• Tamama
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-03-2011
Hoi,

Ik ben een nieuw systeem aan het samenstellen. Hierbij denk ik eraan om een Asus Z8NR-D12 te gaan gebruiken. Alleen heb ik even geen idee hoeveel deze qua vermogen zou gaan trekken en hoop dat iemand daar wat inzicht in kan geven.

Systeem wat ik in gedachten heb:
#ProductPrijsSubtotaal
2Intel Xeon E5620€ 343,99€ 687,98
2Intel STS100C€ 25,-€ 50,-
1Corsair AX750€ 144,70€ 144,70
6Kingston KVR1333D3D8R9S/4G€ 78,93€ 473,58
1Asus Z8NR-D12€ 323,61€ 323,61
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.679,87

Harddisks: misschien 1 of 2, niet echt relevant.
VideoKaart: on board. Mogelijk een klein kaartje om digitale signaal hebben.

Hierbij twijfel ik eraan of de AX750 genoeg vermogen kan leveren. De machine zal niet volledig belast worden, maar in piek-belasting kan het er wel even zwaar aan toe gaan.

Alle input is welkom.

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-03 17:52
die CPU heeft maar een tpd van 80 wat (*2 voor de cpu)

als je er maar 2 hdd's inhangt is dat max 10 watt
waarom denk je een voeding van 750! watt nodig te hebben?

volgens mij kan elke goede 300/400 watt voeding dit systeem trekken

• Tamama
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-03-2011
Ik heb een voeding nodig die 2 CPUs van stroom kan voorzien. De AX750 voeding van Corsair is modulair en voor zover ik kan zien ook met twee cpu stroomkabeltjes. Verder is de efficiency van deze voeding brilliant, ook bij lagere getrokken wattages.

Ik werd een beetje onzeker over de 750 watt voeding nadat ik op internet een melding vond met een melding dat een 800 watt voeding niet genoeg was en die persoon er een 1200 watt voeding in heeft moeten zetten (rest van systeem was niet helemaal duidelijk, maar er zal vast een vette grafische kaart in gezeten hebben).

anyway, Idd, cpus verbruiken niet heel veel. Bedankt voor je reactie!
Al eens in [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 25 gekeken? Daar staan genoeg dingen die je op weg kunnen helpen om je een idee te geven wat voor voeding je nodig hebt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 25 idd. Het wiel hoeven we niet steeds opnieuw uit te vinden ;)

Soittakaa Paranoid!

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee