Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-06 22:52
Nadat ik een tijdje heb rondgekeken in het Audio en HiFi gedeelte ben ik al een behoorlijk stukje wijzer geworden. Nu zou ik graag nog wat hulp willen bij mijn uiteindelijke keuze.

Op dit moment staan mijn Xbox 360 en Playstation 3 nog in de woonkamer, maar deze wil ik naar een andere kamer toe doen. Hiervoor ben ik van plan een mijn oude beeldbuis op die kamer te vervangen door een Samsung LE40C630 LCD tv. Dit betekent ook dat mijn huidige Home Cinema setje namelijk een DVD-speler JVC XV-E112 met deze receiver JVC RX-E112R vervangen moet worden. Ik ben van plan de bijbehorende speakers te behouden en alleen een A/V-receiver aan te schaffen. Ik ben geen type die horen kan wat er met geluid mis is dus hele hoge eisen heb ik niet.

De eisen die ik heb:
  • 3x HDMI in (PS3, Xbox 360 en UPC-digitale tv)
  • 1x HDMI out (naar de tv)
  • Hij moet het geluid kunnen synchroniseren aangezien de Samsung tv's veel input lag vertonen
  • HDMI-processing (ben ik achter gekomen via GoT, dit zorgt ervoor dat ik enkel HDMI-kabels nodig heb toch?)
  • FM-tuner is ook wel fijn, maar geen must
Verder wil ik er niet te veel geld aan kwijt max. € 300,- liever minder aangezien ik er eerst toch geen geweldige speakers op aan sluit en ik het verschil toch niet door zal hebben waarschijnlijk.

Mijn speakers hebben gewoon een gestripte speaker draad aan het uiteinde dus geen stekkertje.
En niet alle receivers hebben hier uitgangen voor of wel? (hebben deze uitgangen een naam?)

Door mij zelf gevonden A/V-receivers:
Samsung HW-C700

Onkyo TX-SR308

Onkyo TX-SR508

Pioneer VSX-520-K

Pioneer VSX-820-K

Nu vraag ik me dus af hebben deze ook HDMI processing? Ik zie dit nergens staan of moet er dan bij audio in HDMI staan?
Volgens mij zijn de meeste mensen hier geen fan van de Samsung die heb staan, maar hij is vrij goedkoop en ziet er wat beter uit dan de Onkyo hoeveel uiterlijk niet boven alles staat. Pioneer haar uiterlijk gaat nog wel.
Op GoT heb ik al ergens gelezen dat bij Harman Kardon pas HDMI processing zit van AVR 255 AVR 160 en deze liggen buiten mijn gekozen budget. Denon en Marantz liggen ook boven het gestelde budget.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen een keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:05
Gait schreef op maandag 29 november 2010 @ 01:32:
Mijn speakers hebben gewoon een gestripte speaker draad aan het uiteinde dus geen stekkertje.
En niet alle receivers hebben hier uitgangen voor of wel? (hebben deze uitgangen een naam?)
Een "normale" receiver zal gewone speaker terminals hebben waar je gestript draad in kan klikken of schroeven (of desnoods met spades of banaanpluggen). Die stekkertjes zie je juist vooral bij kant-en-klare home cinema sets.
Nu vraag ik me dus af hebben deze ook HDMI processing? Ik zie dit nergens staan of moet er dan bij audio in HDMI staan?
Bij de Onkyo staat het hebben van HDMI Processing gewoon in de specificaties. Maar een receiver heeft HDM Processing zodra deze DTS HD en/of Dolby TrueHD kan decoderen. En aangezien al je gekozen receivers dat kunnen hebben ze ook allemaal HDMI Processing.
Op GoT heb ik al ergens gelezen dat bij Harman Kardon pas HDMI processing zit van AVR 255 en deze liggen buiten mijn gekozen budget. Denon en Marantz liggen ook boven het gestelde budget.
Vanaf de AVR160 heeft Harman Kardon HDMI Processing.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-06 22:15
Net zelf de Onkyo 508 gekocht,

heerlijk ding met alles wat je wilt, en voor 249,- te koop

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Om de ingang van de speakers hoef ik me dus niet echt druk te maken.
HDMI processing kom ik nu ook wel uit!
De Harman Kardon AVR160 ligt eigenlijk ook nog wat buiten mijn budget tenzij jullie vinden dat deze veel meer kwaliteit t.o.v. geld biedt.

Waar heb je de Onkyo 508 voor € 249,- gekocht als ik vragen mag? In de pricewatch staat deze voor € 289.-.

Volgens mij is het de meerprijs van € 75,- van de Pioneer 508 VSX-820 t.o.v. 308 VSX-520 niet echt waard of zie ik wat over het hoofd? USB heb ik niet nodig een Ipod aansluiting net zo min.

Bij beide Onkyo's zit er wat verschil in het aantal aansluitingen en de WRAT technologie. Nu hebt ik gekeken wat deze technologie inhoud, maar ik snap het niet helemaal. Is dit voor mij belangrijk? (Voornamelijk kijk ik TV en game ik, af en toe een mkv bestandje afspelen).

En de Samsung hebben jullie denk ik geen hoge pet van op?

En met al deze receivers kan ik ook de input lag van mij samsung tv opvangen?
En wordt de kwaliteit van het beeld niet minder dan wanneer ik het rechtstreeks op de tv aansluit?

Op dit moment gaat mijn voorkeur naar de Pioneer VSX-520-K. Hebben jullie hier nog op en/of aanmerkingen op?

[ Voor 9% gewijzigd door Gait op 30-11-2010 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 17:45

silitek

Tubes Only

bdevogt schreef op maandag 29 november 2010 @ 09:12:
Net zelf de Onkyo 508 gekocht,

heerlijk ding met alles wat je wilt, en voor 249,- te koop
Hier ook zo'n ding staan al een tijdje..doet wat het doen moet. Staat haast 24/7 aan buiten dat het receivertje behoorlijk heet word, geeft het geen krimp. valt me niet tegen van een goedkoop receiver..laat geen steken vallen tot nu toe.
:)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Gait schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:13:
Volgens mij is het de meerprijs van € 75,- van de Pioneer 508 t.o.v. 308 niet echt waard of zie ik wat over het hoofd? USB heb ik niet nodig een Ipod aansluiting ent zo min.
Volgens mij ga je nu merken door elkaar halen, Onkyo heeft namelijk de TX-SR308 en TX-SR508. Tussen deze twee modellen zou ik de meerprijs van 75 euro het niet waard vinden. Tussen de TX-SR508 en de TX-SR608 dan weer wel, maar dat is een wat andere pricerange.
En met al deze receivers kan ik ook de input lag van mij samsung tv opvangen?
Voor een deel. De Onkyo kan "maar" tot 100 ms delay toepassen. Nu weet ik niet wat de delay van een Samsung is, maar er zijn TV's waarvan de delay 200ms bedraagt. Ik zou dus eens uit proberen te zoeken hoeveel delay je TV heeft, dan kan je een iets betere (lees: veiligere) keuze maken.
En wordt de kwaliteit van het beeld niet minder dan wanneer ik het rechtstreeks op de tv aansluit?
Je kan de receiver zo instellen dat hij niets met het beeld doet, dus dan maakt het niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Sorry ik haalde het inderdaad even door elkaar tussen beide Pioneers zit € 75,- verschil en tussen de Onkyo's € 50,- volgens mij is het bij beiden het verschil niet waard.

Volgens hdtvtest.co.uk heeft de tv die ik wil een input lag van 95ms dus dat zou bij de Onkyo net goed moeten gaan, maar het houdt niet over.

Van de Pioneer kan ik het niet echt vinden. Alleen maar Lip Sync (max. 9 Frame). Wat houdt dit in of weet iemand hoeveel ms de Pioneer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Gait schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 00:38:
Van de Pioneer kan ik het niet echt vinden. Alleen maar Lip Sync (max. 9 Frame). Wat houdt dit in of weet iemand hoeveel ms de Pioneer kan.
In de manual staat het volgende over lip-sync/delay:
0,0 tot 9,0 (beelden)
1 seconde = 25 beelden (PAL)
Standaard 0,0
Dus als 1 seconde gelijk staat aan 25 beelden, dan staat 9 beelden gelijk aan 0,36 seconde. En dat zou dan weer 360 ms zijn. Maar moet zeggen dat ik ten eerste best veel vind voor een receiver van deze prijsklasse. En ten tweede weet ik ook niet 100% zeker of je het op deze manier mag berekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Oké dankje! Nou 360ms mag hij dan misschien niet redden, maar 100ms kan ik toch wel verwachten. Ik ga voor de Pioneer VSX-520-K. Deze is voor mij vrijwel gelijkwaardig met de Onkyo TX-SR308, behalve dat ik eht uiterlijk van de Pioneer wat mooier vind. Bedankt voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:26
Ik denk dat ze uit gaan van 60 beelden per seconde, dat komt neer op 150ms.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:29
Ik zou zeker voor de Pioneers gan in dit rijtje. Onkyo is op de integra lijn na niet meer wat het geweest is en de kwaliteit gaat er jaar na jaar op achteruit, zoals te zien op verschillende fotos op internet van binnenkant van receivers in de onkyo lijn. Omdat een Integra niet haalbaar is binnen budget, zou ik dus voor de Pioneers gaan.
Pioneer is al heel lang onderschat maar het zijn gewoon degelijke apparaten en je krijgt relatief veel voor je geld (zowel kwaliteit als kwantiteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Ik heb sinds een weekje de Pioneer binnen i.c.m. m'n nieuwe TV en overige apparatuur. Ben er zeer tevreden over, bedankt voor de hulp bij mijn keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruby01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-06 10:13
Is de Samsung HW-C700 een goede keuze? En wat bedoel je met input lag van de tv?
Een bron die (video en audio) overbrengt via hdmi naar de reciever en dan naar de tv zorgt toch voor geen lag?
Als de reciever uit staat, speelt deze dan nog altijd de hdmi-signalen door?
thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
ruby01 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:28:
Is de Samsung HW-C700 een goede keuze? En wat bedoel je met input lag van de tv?
Een bron die (video en audio) overbrengt via hdmi naar de reciever en dan naar de tv zorgt toch voor geen lag?
Als de reciever uit staat, speelt deze dan nog altijd de hdmi-signalen door?
thanks
Wat je nu aan het doen bent is een topic aan het kapen en dat is niet netjes. Ik zou AUD beleid eens doorlezen en dan een eigen topic openen. Let wel dat we wat meer vragen dan alleen een vraag stellen en op antwoord wachten.

Wanneer een apparaat beeld en geluid naar de receiver stuurt komt dit tegelijk aan. Echter er zijn genoeg TV's die software op het beeld loslaten om het beeld beter te maken. Dit kan leiden dat het beeld er langer over doet om op te TV te verschijnen dan het geluid uit de speakers. Google maar eens op "lipsync" en op "audio delay"

Of de receiver in stand-by signalen door geeft hangt van de receiver af, dat is altijd iets om uit te zoeken. Een receiver die uit staat zal nooit signalen doorgeven...

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.