Zoek een goede 2.1 speakerset

Pagina: 1
Acties:

• Allard1992
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-08-2022
Ben op zoek naar een 2.1 speakersetje tot een bedrag tot ongeveer 150 euro. Heb nu een geluidskaart erin gezet en zoek dus nog het geluid.

De speakers moeten kwalitatief goed zijn en natuurlijk veel helder geluid uit komen. Heb op internet al het één en het ander gezocht, en kwam op een oud speakersetje de logitech z-2300. Nu blijkt deze THX gecertificeerd te zijn en aardig geluid te bezitten, maar een setje hoeft niet persé eenTHX certificaart te hebben volgens internet bronnen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Zaken die elders op GoT besproken worden horen daar thuis. Zoals speakers: speakers zijn audiodevices. Zij horen dus in Audio & HiFi :o

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:14

FeaR

In GoT we trust

Dat van het THX-verhaal had je inderdaad ook na kunnen lezen in [FAQ] Audio.

Wat ik je nog mee wil geven is dat je voor dit budget ook (bijna) kan gaan denken aan een mooie 2.0 opstelling van studiomonitoren. Dan heb je inderdaad geen subwoofer, maar qua geluid is het wel een stuk beter dan elk pc-setje van een Logitech of welk merk dan ook.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-01 22:39
kijk eens naar de audioengine a2, die krijgt nogal wat goede reviews, maar ze zijn iig veel beter dan de z-2300

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Denk dat een tweede hands stereo versterker voor 50 euro wel moet lukken en dat een paar tweede hands speakers voor 100 euro wel moet lukken, dan heb je echt redelijke kwaliteit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Zoek inderdaad bij studiomonitoren of hifispeakers (tweedehands), die klinken echt veel beter dan een Logitech dreunsetje.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Met K0l3n
Audioengine is een goed merk, het zijn actieve monitoren, maar niet zo klinisch als echte.
Ze zijn gemaakt om muziek mee te beluisteren, niet om het te edditen.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:01

DjVe

Hatsaflats!

K0L3N schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:46:
kijk eens naar de audioengine a2, die krijgt nogal wat goede reviews, maar ze zijn iig veel beter dan de z-2300
dat dus :)

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-01 21:25
Ben anders aardig verrast door het geluid uit de Harman Kardon Soundsticks III
En qua design ook niet mis...

http://www.harmankardon.c...s.aspx?PID=SOUNDSTICKS3AM

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Bij harman kardon is het design volgensmij voor functie gegaan.
En het is een pc setje, de audioengine geeft beter geluid..

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:33
Waarom audioengine A2? Te weinig power en meer iets voor mac-users. M-Audio Studiophile AV 40 :) Maarja, als ik die niet 2e hands kon krijgen voor 65 euro had ik die ook niet gekocht :P

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-02 16:15
Dit topic komt als geroepen, zelf wil ik voor mijn nieuwe pc ook een 2.0 setje aanschaffen. Mijn budget ligt ongeveer tegen de 100 euro aan. Wat zouden jullie mij dan aanraden? Zelf las ik op verschillende sites dat de Bose companion 2.0 aardig geluid hebben. (ondanks dat Bose eigenlijk niet heel populair is hier)

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Bose is een 'beetje' duur voor wat je krijgt. Ze klinken in de winkel wel indrukwekkend (veel bas en veel hoge tonen), maar dat vermoeit heel snel. Of je ze zelf het geld waard vindt kan je alleen bepalen door ze te beluisteren.

Als je weinig ruimte hebt is de Teufel B200 misschien wat (2e hands misschien wel betaalbaar), anders kan je beter wat grotere luidsprekers kopen. Gewone hifispeakers en een versterker kosten 2e hands niet zo veel.

[ Voor 70% gewijzigd door TBTL op 03-12-2010 15:25 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:05
K0L3N schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:46:
dat inderdaad dus ;)

En als je het er voor hebt een AudioEngine A5. Te krijgen voor rond de 300 euro.

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-01 21:25
brilsmurfffje schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:54:
Bij harman kardon is het design volgensmij voor functie gegaan.
En het is een pc setje, de audioengine geeft beter geluid..
Heb je ze al zelf beluisterd ? Moet je mij maar eens zeggen wat je als "beter" wilt definieren.
Hiervoor had ik een Labtec 2.1 set.
Verschillende soorten muziek klinken mooi compleet, ook "moeilijkere" klanken (vb piano's, bepaalde menselijke vocalen). hoegenaamd heb ik niet de indruk dat ik een stuk spectrum zou missen of dat het verkleurd klinkt.
Voor eenvoudige boem,tssks,boem,tsssk zijn er uiteraard andere sets met méér output voor het geld ;-)

...en last but not least, qua design redelijk uniek.

• Allard1992
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-08-2022
Ik heb de Creative gigaworks gekocht en klinken naar mijn mening echt goed. Simpel, hoge kwaliteit en met een prachtig design. Deze waren wel een stuk goedkoper dan de Bose Companion 5. Ze hebben geen Thx, maar zijn wel gebaseerd op de companions. maakt niet uit of er betere zijn voor deze prijs, maar voor mijn kamer is het prima en het design is superrrrrrrr.

• Ashy
Om het even wat concreter te maken:

Ik heb inderdaad niet zo veel ruimte, zou het liefste een wat kleinere set hebben dus. Het budget van 100 euro lijkt lastig voor een goede 2.0 set. Zou ik dan toch beter kunnen uitwijken naar de audioengine a2 of av40? De audioengine a2 is behoorlijk duurder, is de hogere prijs ook gerechtvaardigd tegenover de bose companion 2 / av40?

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De audioengine zit wat mij betreft in een andere klasse dan de bose. Lees maar eens wat reviews over de beide speakers.

• M-Bullseye
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-01 09:48
Kijk eens naar de Edifier S530D 2.1 set, die is iets duurder dan het voorgestelde bedrag, maar zeker het geld waard. Azerty.nl heeft de set trouwens te koop, mocht je intresse hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door M-Bullseye op 04-12-2010 17:25 ]

Verwijderd

M-Bullseye schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 17:23:
Kijk eens naar de Edifier S530D 2.1 set, die is iets duurder dan het voorgestelde bedrag, maar zeker het geld waard. Azerty.nl heeft de set trouwens te koop, mocht je intresse hebben.
Kun je ook eens aangeven, waarom dergelijke Chinese rommel zeker het geld waard is? Met een opmerking zoals "zeker het geld waard" schiet het echt niet op. Dat men daar nog 225 Euro voor durft te vragen. Ja, je moet het ook maar durven, hoor. :(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 03:12 ]

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:44

mvz

muziek verslaafde

Als je 'm nog kan vinden... Klipsch Promedia 2.1... :)

supersetje, iig ook beter dan de z2300.

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Ashy
Ondertussen heb ik wat meer reviews gelezen en zie ik dat zowel de audioengine a2 als audiophile av40 goed beoordeeld worden. Het verschil in prijs tussen deze twee is echter nog altijd zo'n 60 euro. Zou dit dan puur een kwestie van smaak zijn verder? Het wel of niet betalen van 60 euro extra voor de audioengine a2

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

M-Audio zijn studiomonitoren, deze klinken heel neutraal, dit kan als saai ervaren worden, De audioenginges zijn gemaakt om muziek mee te luisteren, hierdoor klinken ze iets attractiever. De meeste speakers zijn zo afgesteld.

• Ashy
brilsmurfffje schreef op zondag 05 december 2010 @ 11:18:
M-Audio zijn studiomonitoren, deze klinken heel neutraal, dit kan als saai ervaren worden, De audioenginges zijn gemaakt om muziek mee te luisteren, hierdoor klinken ze iets attractiever. De meeste speakers zijn zo afgesteld.
Ah, waar ik ze voornamelijk voor ga gebruiken is dus ook muziek, de audioengine A2 zijn ook kleiner, dat is ook wel fijn aangezien ik beperkte ruimte heb. Volgens mij ben ik ze nu aan mijzelf aan het verkopen..
Pagina: 1