Lacie 5big troubles

Pagina: 1
Acties:
  • 1.193 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar ga ik beginnen... Ik heb dus een Lacie 5big met daarop mijn films, muziek, allerlei data, project files van muziek etc, zeg maar mijn digitale leven staat er op. Sinds ik probeer te upgraden naar een nieuwe firmware versie lijkt het he-le-maal mis te gaan. Kreeg het apparaat gewoon niet naar een hogere versie, update aktie mislukte steeds om voor mij duistere redenen. De update wil ik vanwege een paar features die ik nu niet heb: Apple Timemachine support, iTunes server en PS3 support.
Van Lacie een desktop drive gekregen (tijdelijk) om mijn data daarop te zetten voordat ik de 5big naar Lacie stuur om door hun te laten nakijken. Backup aktie van de 5big naar de desktopdrive mislukte ook al... En nu zit ik in de situatie dat de 5big helemaal niet meer bereikbaar is, ik kan dus niet meer bij mijn data. Ik blijf nog proberen, maar als ik uiteindelijk "alles" kwijt zou zijn dan pleur ik dat ding weg en koop ik nooit meer een Lacie product. Het ziet er mooi uit, maar die software van hun is buggy as hell, onbetrouwbaar. Hebben meer mensen zulke ervaringen met Lacie producten?
Als ik overga naar een ander backup product overweeg ik iets van Synology aan te schaffen. Ziet er misschien wat minder gelikt uit maar lijkt betrouwbaarder. En dat is waar het om draait bij backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:30
Ik heb geen Lacie, dus geen ervaring met de software.

Maar als je ze echt niet meer kan bereiken, en je wil toch je data recuperen, kan je de schijf altijd nog uit de behuizing halen en ze rechtstreeks op een sata-poort in je pc hangen. Of in een andere externe behuizing steken.

Dan ben je wel je garantie kwijt natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaCie staat bij mij gelijk aan vloeken in de kerk. Heb meerdere externe schijven van ze gehad, maar geen 1 werkt er meer, heb gelukkig wel de harddisks los kunnen aansluiten om mijn data te redden. De eerste keer dat ik een externe schijf RMA stuurde, werd al de data die erop stond gewist, dus dat heb ik nooit meer gedaan. Voor mij is LaCie exit, hoe mooi het er ook uit mag zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De schijven eruit halen en in een andere behuizing behangen is natuurlijk nog een optie... De schijven staan in een RAID-5 config. Eens kijken hoe ik dat ga organiseren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In dat geval zou RAID Reconstructor van pas kunnen komen bij het recoveren.
Zie verder Thematopic: Datarecovery voor handige tools die je kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb meerder externe schijven van lacie gehad, met beide problemen (waarschijnlijk oververhitting o.i.d.), ik vind Lacie onbetrouwbaar en inderdaad het ziet er wel leuk uit.
Ik koop er in ieder geval niets meer van, nadat ik ander lacie eigenaren met dezelde problemen heb voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:05:
Ik heb meerder externe schijven van lacie gehad, met beide problemen (waarschijnlijk oververhitting o.i.d.), ik vind Lacie onbetrouwbaar en inderdaad het ziet er wel leuk uit.
Ik koop er in ieder geval niets meer van, nadat ik ander lacie eigenaren met dezelde problemen heb voorbij zien komen.
Zelfde hier, staan hier achter me 7 dode Lacie's. Vaak is het overigens die brakke voeding met aparte aansluiting die er mee kapt. Dus zijn de disks op zich nog wel ok. Maar nadat ik een keer twee nieuwe voedingen kreeg en deze binnen het jaar weer kapot gingen en de support afdeling zei: 'nou dan kunt u voor 48 euro (x2) een nieuwe voeding kopen'. Heb ik besloten Lacie volledig te boycotten.

Wat anderen al zeggen, het ziet er leuk uit.. maar vooral die voedingen zijn brak als ik weet niet wat. En dan is het helemaal irritant dat ze er een custom stekker aan hebben zitten. Hoop overigens voor de TS dat hij zijn data nog terug kan krijgen. Wat met RAID5 toch makkelijker moet lukken dan met RAID0 dacht ik.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
OzBoz schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:38:
Hoop overigens voor de TS dat hij zijn data nog terug kan krijgen. Wat met RAID5 toch makkelijker moet lukken dan met RAID0 dacht ik.
Hè? Waarom zou dat makkelijker zijn?

Die 7 Lacie's, zijn die allemaal hetzelfde type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijzelf schreef op maandag 29 november 2010 @ 19:32:
[...]
Hè? Waarom zou dat makkelijker zijn?

Die 7 Lacie's, zijn die allemaal hetzelfde type?
Raid0 zijn twee HDD's die door het systeem als 1 word gezien, als daar een van defect is kan je het wel schudden.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Ik heb een iomega ook niks dan prullen me gehad, die externe voedingen gaan altijd kapot,gelukkig heb ik men data kunnen redden door de schijf in men pc te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 21:59
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:00:
De schijven eruit halen en in een andere behuizing behangen is natuurlijk nog een optie... De schijven staan in een RAID-5 config. Eens kijken hoe ik dat ga organiseren....
vraag aan lacie een nieuwe (behuizing) en zet alle schijven over in de nieuwe. dan moet je weer bij de data kunnen.

ps, koop daarna iets anders waar je alle data op zet. mijn lacie NAS ging binnen 7 dagen terug naar de winkel. na 1 weekend vol vloeken etc omdat het niet lukte

[ Voor 17% gewijzigd door Sandertje03 op 30-11-2010 17:06 ]

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de reacties!
Heb na twee keer resetten naar fabrieksinstellingen toch weer toegang gekregen tot mijn data. De data staat nu op de desktop schijf, die moest ik met XFS formatteren. Formatteren in HFS werkte niet, want dan zag de Lacie 5big de desktop schijf niet... Terwijl dat wel ondersteund zou moeten zijn. Ook weer zoiets :-S.
Anyways, data gebackupped naar de desktop schijf, deze week stuur ik de 5big terug naar Lacie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• longstelts
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-02 12:40

longstelts

Daag

Hoi,

Ook ik heb een nare ervaring met een LaCie Grand 1TB. Deze gaf na 3 maanden al de geest en is niet meer te redden. Alle data weg!!!!!!!!
Ik koop dus ook nooit meer een LaCie product. Les die ik heb geleerd??????? Stap over op NAS als je gevoelige data wilt bewaren, of maak regelmatig back-up. Mijn data bestond uit unieke muziekopnamen die zelf gemaakt zijn. De aanschaf van de LaCie was bedoeld voor opslag. Na aanschaf eerst opnieuw alles ordenen, om daarna een back-up te maken. Helaas gaf het kloteding voor die tijd al de geest. LaCie is dan niet thuis en bied alleen aan de HD te zullen vervangen. Het ding gekocht via Media Markt en ik wil nu mijn geld terug!! Ontbinding van de verkoop zoals dat heet. Wat een enorm slecht product!!!!!!!!! Als iemand een goedkope oplossing weet om mijn data terug te krijgen, ik houd me van harte aanbevolen! Er zijn bedrijven die dat kunnen, maar je betaalt de hoofdprijs!! Kan oplopen tot € 1.500,-
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 22:10:
Waar ga ik beginnen... Ik heb dus een Lacie 5big met daarop mijn films, muziek, allerlei data, project files van muziek etc, zeg maar mijn digitale leven staat er op. Sinds ik probeer te upgraden naar een nieuwe firmware versie lijkt het he-le-maal mis te gaan. Kreeg het apparaat gewoon niet naar een hogere versie, update aktie mislukte steeds om voor mij duistere redenen. De update wil ik vanwege een paar features die ik nu niet heb: Apple Timemachine support, iTunes server en PS3 support.
Van Lacie een desktop drive gekregen (tijdelijk) om mijn data daarop te zetten voordat ik de 5big naar Lacie stuur om door hun te laten nakijken. Backup aktie van de 5big naar de desktopdrive mislukte ook al... En nu zit ik in de situatie dat de 5big helemaal niet meer bereikbaar is, ik kan dus niet meer bij mijn data. Ik blijf nog proberen, maar als ik uiteindelijk "alles" kwijt zou zijn dan pleur ik dat ding weg en koop ik nooit meer een Lacie product. Het ziet er mooi uit, maar die software van hun is buggy as hell, onbetrouwbaar. Hebben meer mensen zulke ervaringen met Lacie producten?
Als ik overga naar een ander backup product overweeg ik iets van Synology aan te schaffen. Ziet er misschien wat minder gelikt uit maar lijkt betrouwbaarder. En dat is waar het om draait bij backup.

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaCie? (pakt kruis en knoflook), wat een ergenisproduct is dat. Al zou het het laatste merk zijn wat externe schijven verkoopt, dan koop ik liever geen externe schijf. Heb die zut dan ook al aardig opgeruimd, voor mij geen externe schijven meer, ik hou alles wel intern. Heb gelukkig wel alle data kunnen redden door ze op het mobo aan te sluiten. LaCie staat voor mij gelijk aan een ziekte beginnend met een K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:49

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik vind deze thread eigenlijk meer een bewijs dat een hoop mensen geen moer om hun data geven dan dat ik Lacie iets verwijt.

Harde schijven gaan gewoon stuk, zoals ieder ander apparaat. Het zou kunnen zijn dat Lacie slechtere spullen levert dan anderen, maar dat maakt voor dit punt niet uit.

Ik zie dat mensen vervolgens hun gal spuwen op Lacie, terwijl ze toch echt zelf zo oer-dom zijn geweest om geen backups te maken. What where you thinking bro'?

Mijn onvriendelijke stelling is altijd: mensen die niet in staat zijn om te bedenken dat regelmatige backups belangrijk zijn, zijn ook niet in staat om data te genereren die het waard is om te backuppen, dus feitelijk is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Omdat je een hdd kunt kopen ben je nog geen verstandige gebruiker en ik zie fabrikanten ook niet heel duidelijk vermelden dat het best waarschijnlijk is dat je HDD vroeg of laat kapot gaat en dat de data backup verantwoordelijkheid van de consument blijft.

Typisch juist aan het gebash van Lacie in dit topic (als het gaat om dataverlies) dat men nooit op de hoogte was wat je nou eigenlijk koopt als je een opslagmedium aanschaft. Je koopt geen garantie op je data!

Lacie doet natuurlijk ook gewoon goed zaken, met een dominantie in grote zaken zoals Mediamarkt, en relatief 'lage prijzen' met addertjes onder het gras. Lacie HDD is twee jaar garantie, zelfde HDD los is 3-5 jaar garantie. Vervolgens zijn de voedingen en mini-din stekkertjes hieraan inderdaad ook nog van minimale kwaliteit. Gebrek aan actieve koeling of heatsinks maakt dat de disks het gewoon opgeven bij zware belasting en kamertemp.

[ Voor 38% gewijzigd door daan08 op 19-02-2011 14:37 ]

• Studio 47
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 24-09-2022
Ik ben in het bezit van een defecte Lacie 5 big raid Thunderbolt.
Lacie wil niet verder helpen.
De 5 schijven zijn nog goed tegelijk ben ik naar iemand op zoek die eenzelfde Lacie 5 big raid heeft staan zodat ik mijn schijven kan kopiëren.
Het betreft model nummer 16551501210081UMA
Graag reactie via dit forum aub, bij voorbaat bedankt voor uw hulp.

Modbreak:Dit hoort thuis in vraag en aanbod, niet op het forum.

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 24-09-2022 21:13 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.