• Surfer2003
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2020
Sinds een week reboot mijn PC zich om de paar uur. Na wat inspectie blijkt dat zowel in de bios als in PC Probe mijn MB P5Q Pro 105 graden is. Zal dus wel een hardware issue zijn. Board moet vervangen worden, maar ik zoek me suf wat ik nu het beste kan doen:

- of een nieuwe board halen, P5Q Pro, de luxe en Premium bijna niet meer leverbaar
- of een goede vervanger nemen (maar welke dan ??)
- of overstappen op een i7 oid.

Mijn eisen zijn: raid5 over minimaal 4 schijven en voldoende usb poorten en 2x lan teamen zou mooi zijn.
Ik kom er eigenlijk niet uit. Iemand raad ?

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem **LET OP** Welk moederbord moet ik kopen? eens door en leg dat naast wat er te vinden is.

Maar is die 105 graden een issue? Is het niet gewoon een tempsensor die defect is of verkeerd wordt uitgelezen en verder gewoon normaal werkt als je die sensor negeert?

30" monitor te koop

• citruspers
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:58
Wat is erg precies 105 graden? Northbridge, processor, je ethernetpoort?

I'm a photographer, not a terrorist

• jaapsander
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22-09 16:08
En kun je de heatsink op het te warme onderdeel niet opnieuw bevestigen? Ventilator er op?

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee