Toon posts:

Boxen voor PC+TV+PS3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek een boxen-set(het liefst surround) die ik kan aansluiten op mijn PC, TV & PS3.
Het zou dan mooi zijn dat ik via een apparaatje kan switches waar ik mijn geluid voor wil gebruiken.
Kunnen jullie mij op weg helpen hoe dit in zijn werk zal gaan en aan welke prijsklasse ik moet denken.

Alvast bedankt! :)

Bas

Verwijderd

Neem aan dat je die Z-5500 niet in je woonkamer wilt hebben staan.

Verwijderd

Topicstarter
Vergeten te vertellen, het gaat om mijn slaapkamer.:P

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:14

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 15:47:
Ik ben op zoek een boxen-set(het liefst surround) die ik kan aansluiten op mijn PC, TV & PS3.
Het zou dan mooi zijn dat ik via een apparaatje kan switches waar ik mijn geluid voor wil gebruiken.
Kunnen jullie mij op weg helpen hoe dit in zijn werk zal gaan en aan welke prijsklasse ik moet denken.
Tsja, zo werkt het hier op GoT niet. We verwachten eerst wat eigen inzet alvorens je een topic opent. Zie daarvoor ook AUD beleid.

Sowieso is het een gekke volgorde om ons jouw budget/prijsklasse te moeten laten bepalen. Normaal weet jij welk bedrag je wilt uitgeven en dan zoek je daar een set bij, niet andersom.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Een bedrag rond de 200eu.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:22

E-Vix

Nu met sneeuw!

En wat heb je zelf al gevonden, en waarom voldeden deze niet aan jouw eisen / wensen?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

Als je een bedrag rond de 200 kwijt wil, zou ik zowiezo voor Z5500 gaan. 1 van de betere setjes naar mijn idee (meningen verschillen op GoT) voor weinig geld. Je kunt hem optisch aansluiten, eventueel met een switch zoals deze

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk ga ik dan idd voor de Z5500, ziet er mooi uit, logitech is zowiezo een goed merk.
Weten jullie als deze ook werkt met Hdmi voor mijn ps3?
Ik ga zelf ofcourse ook nog even kijken hoe en wat..

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

De z5500 heeft geen hdmi ingang, gewoon aansluiten via optical...

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

De Z-5500 heeft geen HDMI. Een 5.1 set met HDMI ga je niet vinden voor 200 euro. Goedkoopste wat je met HDMI kan krijgen zou een kant-en-klare set zijn, of een Onkyo TX-SR308 en dan moet er nog een speakerset (en bekabeling) bij.

Je moet de PS3 dan gewoon met HDMI naar het scherm koppelen voor video en dan een aparte optische kabel naar de Z-5500 trekken voor audio.

En de Z-5500 is leuk voor het geld, goed is toch heel wat anders...

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik dus mijn PS3 via HDMI op mijn TV aansluit en ik via een optische kabel van mijn PS3 naar de speakers(Z5500) heb ik HDMI beeld en surround geluid via de Z5500?

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

@FeaR1986

Ik vind het geluid van de Z5500 zeer goed te noemen. Nu ben ik geen audiofiel en licht doof, maar kan goede speakers toch zeker te waarderen... Maar goed, zoals ik zei: de meningen verschillen over de geluidskwaliteit van de Z5500

OT:

Als je wilt weten hoe een Z5500 klinkt, miss ken je nog iemand met een z5500? Ga anders eens kijken bij elektronica zaken, daar kun je hem soms nog wel beluisteren.

@BeBase94

Gewoon de PS3 via HDMI, voor HD beeld, en optisch voor surround... Zo doe ik het hier ook (naja met een HDMI naar DVI verloop omdat ik mijn PS3 op een computer beeldscherm heb...)

[ Voor 18% gewijzigd door Gropah op 28-11-2010 16:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik ga binnenkort bij de media markt kijken als ze hem daar hebben, kan je alle speakers testen.
Maar dan moet het wel op mijn PS3 kunnen met HDMI want zonder is het beeld een stuk minder.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 16:51:
Maar als ik dus mijn PS3 via HDMI op mijn TV aansluit en ik via een optische kabel van mijn PS3 naar de speakers(Z5500) heb ik HDMI beeld en surround geluid via de Z5500?
Ja, in het menu van de PS3 is gewoon in te stellen dat video en audio over aparte uitgangen moeten gaan.
Enige nadeel van optisch aansluiten is dat je maximaal DTS en Dolby Digital kan krijgen. Terwijl je via HDMI ook DTS HD en Dolby TrueHD kan versturen. Maar surround geluid zal je via optisch dus gewoon hebben.
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 16:55:
Ja, ik ga binnenkort bij de media markt kijken als ze hem daar hebben, kan je alle speakers testen.
Maar dan moet het wel op mijn PS3 kunnen met HDMI want zonder is het beeld een stuk minder.
Volgens mij snap je het niet helemaal. Je sluit het gewoon als volgt aan:
PS3 - HDMI kabel - TV
PS3 - optische kabel - Z-500

Dus je stuurt het beeld en geluid apart aan.
Gropah schreef op zondag 28 november 2010 @ 16:53:
Ik vind het geluid van de Z5500 zeer goed te noemen. Nu ben ik geen audiofiel en licht doof, maar kan goede speakers toch zeker te waarderen... Maar goed, zoals ik zei: de meningen verschillen over de geluidskwaliteit van de Z5500
Er zijn al heel wat topics geweest over de Z-5500, dus ga er hier niet te veel op in. Maar conclusie was dat de Z-5500 voor het geld wel het meest complete surroundsetje is. Wil je goed geluid voor hetzelfde geld dan kan je beter een mooie 2.0 set neerzetten. Het is maar net wat je wilt.

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 28-11-2010 16:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://www.allekabels.nl/...OygtIHww6UCFUSGDgodPkDOYw
Ik kijk net op deze site en zie dat optische kabeltjes tegen mijn verwachting in maar rond de 10 eu zijn of zelfs minder, heb ik hier te maken met de goede kabels of zijn er nog verschillen tussen verschillende optische kabels.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Bebase94,

Nogmaals: op GoT verwachten we meer eigen inzet. Met de zoekfunctie had je bijvoorbeeld zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5 en HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2 kunnen vinden.

Als je die topics eens doorleest dan vind je daar het antwoord op je vraag.

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

Ik heb geen ervaring met optische kabels... Zit hier gewoon 1 in van 10 eu van de media markt (<-- dus ik zal wel weer opgelicht zijn, want ja ik ben gek :+)

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

@FeaR1986

Dat gaat over HDMI, niet over optisch. Dus tenzij het heel erg op elkaar lijkt, denk ik niet dat dat een handig topic is?

EDIT: oeps dubbel post :X

[ Voor 9% gewijzigd door Gropah op 28-11-2010 17:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik genoeg weet, heel erg bedankt aan iedereen die me geholpen heeft.
Ik ben er een stuk wijzer door geworden.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Gropah schreef op zondag 28 november 2010 @ 17:03:
Dat gaat over HDMI, niet over optisch. Dus tenzij het heel erg op elkaar lijkt, denk ik niet dat dat een handig topic is?
Het ging over kabels in het algemeen en over kabels hebben we twee soorten topics. En naar dat topic over HDMI-kabels linkte ik omdat HDMI en optisch beide digitaal is en er dus overeenkomsten zijn. Dus het lijkt deels op elkaar.

Ga je nu echt op alle slakken zout leggen?

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 28-11-2010 17:45 ]

Pagina: 1