Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Milestone (aangezien ik mijn G1 spuugzat was maar wel verliefd was geworden op Android). Meteen ben ik gaan kijken naar de mogelijkheid om te rooten. Ik kwam veel topics tegen die beschreven hoe dat met ADB kon. Maar toen vond ik dit filmpje, waaruit bleek dat het ook in een paar seconden kan met de app "Universal Androot".
YouTube: How To Root and Overclock the Motorola Milestone Android Phone

Inmiddels heb ik dus met 1 druk op de knop root gekregen (su werkt in terminal). Aangezien m'n interne geheugen nu al vol zit wil ik natuurlijk ook graag Apps2sd.

Wat is nu de makkelijkste manier om dat voor elkaar te krijgen? Zo vond ik bijvoorbeeld deze pagina waarop een beschrijving staat via ADB. Maar lukt 't ook als ik dezelfde stappen doorloop vanuit de terminal op de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:05

MaDLiVe

.-Observer-.

Als je even in het custom rom topic kijkt (jaja, de Milestone heeft zijn eigen custom ROM topic). Het makkelijkste is denk ik een vulnarable recovery installen en vervolgens een van de nieuwe recovery's gebruiken. Vervolgens kun je met een aantal klikken App2SD verkrijgen. Ook zou je kunnen overwegen om een custom 2.2.1 te installeren waar deze feat al zit ingebakken.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dat topic inderdaad al gevonden (voor de volledigheid, dat staat hier: [Motorola Milestone] Rooten & Custom ROM's ).

Ik vond het wel opmerkelijk dat in dat topic een flinke serie handelingen doorgelopen moet worden om het toestel te rooten (en te overklokken), terwijl het (inmiddels) mogelijk is om dat in een paar seconden te doen (zoals te zien is in het filmpje waarnaar ik hierboven link).

Verder wil ik momenteel eigenlijk alleen het meest noodzakelijke wijzigen aan m'n Milestone. Hiervoor had ik een geroote G1 met AmonRA recovery en Cyanogen rom incl. apps & cache op SD, maar die begon op een gegeven moment steeds te crashen (wel 3x per dag). Dus als het even kan wil ik zo min mogelijk wijzigen.

Ik heb de indruk dat het verschil tussen het rooten zoals dat in het topic is beschreven en zoals dat in het fimpje gebeurt (met Universal Androot) voornamelijk is dat je geen andere recovery hebt.

Daarmee komt mijn vraag over Apps2SD eigenlijk neer op het volgende:
Kan je met "alleen" root toegang (verkregen met Universal Androot, dus zonder recovery) ook Apps2SD voor elkaar krijgen?

Overigens ben ik benieuwd of er nog meer verschillen zitten tussen de beide manieren van rooten.

[off-topic]
Ik heb 10 minuten gezocht naar een mogelijkheid om een notificatie via e-mail te krijgen bij replies op dit topic, maar heb het niet kunnen vinden. Tips?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 14:48 ]