Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alligator
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-03 18:50
Beste lezers, ik zit met een probleem.

Ik heb nu een tijdje een Sitecom WL-342 router en deze doet zo nu en dan wel eens raar. Ik heb het merendeel van de tijd een goede connectie, zowel draadloos als bedraad maar zo nu en dan wil er het volgende gebeuren:

Stel ik ben aan het rondkijken op een site, dan is er in de eerste instantie geen probleem maar na een aantal minuten kan het ineens gebeuren dat de site niet meer laadt, alle plaatjes worden kruisjes of soms valt de connectie naar deze betreffende site helemaal weg. De internetverbinding over het algemeen mankeert niets, het is op dat moment alleen deze specifieke site.

Helaas heb ik niet de kennis van routers en netwerken om dit op te lossen en daarom hoop ik dat jullie mij eventueel hier mee kunnen helpen. Ik heb de router al gereset, naar de fabrieksinstellingen gereset, firmware geupdate en niks heeft tot nu toe geholpen. Ik kijk uit naar jullie reacties.

Met vriendelijke groet,

Alligator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

"het is op dat moment alleen deze specifieke site."

Dus andere sites doen het dan wel gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alligator
Klopt, op dit moment doet tweakers ook raar, terwijl mijn andere google tabblad het wel nog doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Clear je browsercache eens en wis evt. cookies.

[ Voor 8% gewijzigd door CaptJackSparrow op 27-11-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alligator
Het lijkt me sterk dat dit helpt aangezien ik geen problemen ervaar als ik mijn pc direct aan mijn modem koppel.

Daarnaast doe ik dit wel eens met regelmaat en heeft tot nu toe niet geholpen. Iemand zei eens dat het een NAT table overflow kan zijn. Kan dit en zo ja, hoe constateer/fix ik dit?

[ Voor 45% gewijzigd door Alligator op 28-11-2010 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alligator
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09 20:12
Wanneer je last hebt van een NAT overflow, moet je dusdanig veel poorten gebruiken dat je router het verkeer niet meer goed kan afhandelen.
Dat betekent dat iemand in de tussentijd, wanneer jouw pagina niet goed wordt geladen, aan het downloaden is met meerdere connecties, zoals P2P of Bittorent.
Gebeurd het zowel bedraad als wireless?
Als het zowel bedraad als wireless is, ligt het of aan de router of aan de WAN kant, zoals een ADSL verbinding of kabel verbinding. Probeer het eens een tijdje direct aan je modem.
Wanneer je er dan geen last meer van hebt weet je dus dat het aan de router ligt.
Je zou dan een firmware update kunnen proberen. Mocht dat niet helpen is er een probleem met de router en moet je deze ruilen.

Wanneer het alleen wireless is, zal dit door een verstoring komen in het signaal.
Voorbeelden: Buren die op hetzelfde kanaal zitten, een magnetron, etc.

Probeer dus bepaalde dingen uit te sluiten en zodoende bij je oplossing te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
heb je je router al eens opnieuw opgestart.
heb je dit probleem sinds dien je wijziging aan je netwerk hebt gedaan.

staat misschien dhcp functie aan op de router en modem zodat je packetloss kan krijgen en dus halve pagina's te zien krijgt.

in dat geval zou ik de dhcp uitzetten en de router als switch inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alligator
Ik heb dit probleem alleen met wired internet, dus wireless geeft geen problemen. Daarnaast helpt het niet als ik de DHCP server uitzet en de laatste firmware is geïnstalleerd. Nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Al een andere kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alligator
Uhm nee, eigenlijk niet. Maar is dit probleem niet iets te gecompliceerd voor een kabelprobleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het feit dat je het draadloos niet hebt en bedraad wel zie ik toch als zeer suspect voor een oorzaak in de kabel.

Het is snel te checken en kan je een hoop nodeloze moeite besparen.

[ Voor 114% gewijzigd door CaptJackSparrow op 29-11-2010 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alligator
Haha is goed, zal morgen direct een andere kabel eraan hangen. I'll keep you updated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alligator
Nou een andere kabel maakt geen verschil. Ik zie wel een verschil in het feit of ik mijn router firewall aan of uit heb staan. Wanneer ik mijn firewall uit zet, werkt alles perfect. Zodra ik de firewall aan zet, blokkeert hij weer een eind los.

Na een beetje rondgekeken te hebben beweren sommige mensen dat het disablen van de firewall op een sitecom router, deze niet zozeer disabled, maar de mogelijkheid om de opties te specificeren disabled. De firewall draait dan soort van op standaard instellingen door. Kan iemand dit bevestigen? A.h.v. GRC Shields Up! heb ik geconstateerd dat wanneer ik mijn firewall uit heb staan, het merendeel van de porten gesloten is en sommige op stealth, dat mijn PC wel op een ping request reageert maar geen toegang doorlaat etc. etc. en wanneer mijn firewall aanstaat, dan staan al mijn porten op stealth en wordt er ook niet gereageerd op wat dan ook.

Kortom, kan ik mijn firewall gewoon veilig uitzetten of moet ik 'em toch aanlaten en eventueel wat met de opties doen? Zo zien mijn instellingen eruit:

http://portforward.com/routergui/Sitecom/WL-342/DoS.htm

Wanneer je naar onder scrollt, zie je de volgende standaard instellingen

http://oi53.tinypic.com/2rvy6f7.jpg

Kortom, ik weet 100% zeker dat in deze instellingen het probleem zit. Dus kan iemand hier alsnog naar kijken en mij verder mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zit de nieuwste firmware in die router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alligator
Jep, maar het is haast 100% zeker, in mijn ogen dan, dat het aan de firewall ligt.

[ Voor 92% gewijzigd door Alligator op 02-12-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alligator
Bump anyone?
Pagina: 1