Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De wintermaanden zijn er weer, bij uitstek geschikt om mooie winterplaatjes te schieten (als het weer meewerkt).
Ik sta zelf regelmatig (ook in de winter) bij Schiphol, lekkere wind, weinig bewegen, etc. Ideaal om snel af te koelen. ;)

Ik vroeg mij af, hoe houd de fotograferende tweaker zich warm?
En dan met name je handen. Ben zelf namelijk opzoek naar een goed paar handschoenen waar je niet snel koude klauwen in krijgt, maar toch nog je gear enigsinds normaal kunt hanteren.

Andere tips om jezelf warm te houden tijdens een shoot zijn ook welkom.

Trouwens, nog tips om te zorgen dat je batterijen niet zo snel leeg gaan in de kou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Ben zelf namelijk opzoek naar een goed paar handschoenen waar je niet snel koude klauwen in krijgt, maar toch nog je gear enigsinds normaal kunt hanteren.
Voor mijn werk ben ik nog wel eens buiten aan t klooien met dunne draadjes (electromonteur) en dan zijn die neopreen handschoenen waar je de vingertoppen afknipt toch wel makkelijk.
Misschien dat t voor fotograferen ook werkt.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:38

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

http://www.samenkopen.net/action_products/955004

heb ze zelf thuis hier ook liggen (2 stuks)...werken prima.
Als je het koud hebt, even klikken en die dingen brengen je weer up-to-speed.....komt echt vrij veel warmte vanaf.
Als je hem dan even onder je trui doet tegen je rug aan ofzo......nou, dat is wel lekker :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je zou je batterijen in een borstzakje van een bloes kunnen bewerken, dan houdt je ze met je lichaam warm. Dat werkt alleen zolang ze niet in de camera zitten natuurlijk, wellicht praktisch voor reserve batterijen. Ik denk dat leren handschoenen het fijnst met een camera werken, maar dat heb ik niet getest. Ik kan gewoon geen foto's maken met handschoenen aan :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:44

Dark

who tweaked the light?

http://www.warmtekleding.nl/ electrisch verwarmde kleding? weer een accu :D maar wel warm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nomad schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:27:
http://www.samenkopen.net/action_products/955004

heb ze zelf thuis hier ook liggen (2 stuks)...werken prima.
Als je het koud hebt, even klikken en die dingen brengen je weer up-to-speed.....komt echt vrij veel warmte vanaf.
Als je hem dan even onder je trui doet tegen je rug aan ofzo......nou, dat is wel lekker :)
Hoe werkt dat dan? Even onder je trui doen tegen je rug aan, moet je dan eerst half strippen ofzo? :D
Zie ik mezelf nog niet doen in een ijzige wind. :+

@accukleding, grappig idee wel te duur. Dan maar kou. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Aloys schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:28:
Ik kan gewoon geen foto's maken met handschoenen aan :P .
Dat dacht ik eerst ook, totdat ik vorig jaar deze heb gekocht:
http://www.haglofs.com/en...es_liner_glove_en-us.aspx

Het houdt je handen behoorlijk warm (heb bij -15 prima kunnen fotograferen) en toch voel je ieder knopje/wieltje van de camera duidelijk genoeg! De handschoenen zijn ook dun genoeg om bijv. een handstrap te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Korakal waar heb je die gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

http://www.bever.nl/kledi...glofs-actives-liner-glove

Laat je niet misleiden door de beschrijving 'onderhandschoen'. In feite zijn ze dat ook, maar ze zijn prima geschikt zonder 'gewone' handschoen eromheen.

Er zijn trouwens meerdere modellen (van andere merken) in de winkel te krijgen. Ik adviseer wel om even te passen, mijn ervaring is dat het nogal verschilde (bijv de lengte van de vingeromhulsels). Hij moet precies pas zitten, want anders voel je alsnog de knopjes/wieltjes van je camera niet.

[ Voor 38% gewijzigd door Korakal op 27-11-2010 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Korakal schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:35:
[...]

Dat dacht ik eerst ook, totdat ik vorig jaar deze heb gekocht:
http://www.haglofs.com/en...es_liner_glove_en-us.aspx

Het houdt je handen behoorlijk warm (heb bij -15 prima kunnen fotograferen) en toch voel je ieder knopje/wieltje van de camera duidelijk genoeg! De handschoenen zijn ook dun genoeg om bijv. een handstrap te kunnen gebruiken.
Ik moet sowieso nog een kijken naar nieuwe handschoenen dus bedankt :) . Overigens heb ik met -5 binnen zelfs soms koude handen - slechte doorbloeding, dus ik twijfel of die handschoenen mijn handen kunnen warm houden. Zijn ze wel goed winddicht? Ik heb ook wel handschoenen gehad waar je gewoon de wind doorheen kan voelen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
|:( dat ik niet aan die winkel had gedacht. Zitten nog vlakbij ook. Ga eens ff neuzen daar vanmiddag.
Cam maar mee om ff te passen. ;)

Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zolang het niet al te koud is doen die vingerloze fietshandschoenen het best redelijk voor je handen. Om ze lekker op te kunnen warmen zijn Pocket Heaters ook erg goed. Die houden het compleet gevuld een etmaal vol.

PS: Een beetje 'medicinale alcohol' verwijdt de bloedvaten en helpt ook de tenen en vingers warm te houden. Wel met mate en niet aan het verkeer deelnemen natuurlijk. :+

[ Voor 24% gewijzigd door CaptJackSparrow op 27-11-2010 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 17:10

DefLite

Why so serious?

Thermisch ondergoed is denk ik wel lekker, met name sokken.
Gebruik ik zelf ook als ik zeil in de winter(ben niet thuis dus kan nu ff niet kijken welk merk maar kwam van de beaversport meen ik mij te herinneren).

[ Voor 14% gewijzigd door DefLite op 27-11-2010 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb ook bij de dumphandel origineel "Long-John" lang ondergoed op de kop getikt. En heb ook ooit bij Aldi een geïsoleerde lange broek gekocht. Werken allebei prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
DefLite schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:47:
Thermisch ondergoed is denk ik wel lekker, met name sokken.
Hoe ligt de verhouding in isolatiewaarde t.o.v. normale sokken? Ik woon 130 motor-kilometers van m'n werk, en met name m'n tenen worden nu toch wel heel koud na anderhalf uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Daar zijn toch elektrisch verwarmde sokken voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Leren handschoenen zijn wel prettig als het koud is.

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Ik heb een paar fietshandschoenen gekocht die ook redelijk waterafstotend zouden moeten zijn. Heb ze nog niet in de praktijk getest.

En verder blijven bewegen, zelfs als je je goed aangekleed hebt en je blijft anderhalf uur lang op een mooie plek met je statief staan om de zonsondergang te fotograferen krijg je het koud.

[ Voor 41% gewijzigd door MewBie op 27-11-2010 13:25 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:12:
Daar zijn toch elektrisch verwarmde sokken voor?
Dat heb ik overwogen, of eigenlijk is een stukje weerstandsdraad rond m'n tenen genoeg. Maar dan krijg ik NOG meer werk met aankleden, en draden/stekkers die door m'n broekspijpen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Tsja. Het is wat jij vervelender vindt. Die kouwe tenen of het extra gedoe. Jouw keuze natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waar ik nu eerder benieuwd naar ben, is over wat voor koude weersomstandigheden we het hebben... Als het bijv. alleen hier in NL is, dan zijn simpele handschoenen zonder topjes en een winterjas voldoende... Althans, voor mij wel. Maar goed, dat verschilt natuurlijk ook per persoon, voorkeur en bouw spelen daar ook wel een belangrijke rol in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:04
http://www.militarygadget...=SnugpakSleekaElite&cat=8

Nu ben ik militair en eigelijk altijd bezig buiten, maar deze houd je bovenlichaam zeker warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:36
Ik doe zelf lekker lang met mijn jassen, dus dat stelt me in staat elke paar jaar een top of the line snowboardjas te kopen. Ben dit keer voor de Protest 20.000 series gegaan. Zipper zodat de wind er niet onder komt, van die handguards (eigenlijk tegen sneeuw in je jas) die je handen wat warmer houden, en ~60% van de jas is gevoerd met reflecterend materiaal. Hij heeft ook lekker veel zakken. :)

Wat betreft handschoenen: ik heb cheapass mountainbike handschoenen van de Lidl, die werken best aardig. (jaar terug gekocht). Ik ga wel naar die Haglofs kijken, bedankt!

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:53
Korakal schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:39:
http://www.bever.nl/kledi...glofs-actives-liner-glove

Laat je niet misleiden door de beschrijving 'onderhandschoen'. In feite zijn ze dat ook, maar ze zijn prima geschikt zonder 'gewone' handschoen eromheen.

Er zijn trouwens meerdere modellen (van andere merken) in de winkel te krijgen. Ik adviseer wel om even te passen, mijn ervaring is dat het nogal verschilde (bijv de lengte van de vingeromhulsels). Hij moet precies pas zitten, want anders voel je alsnog de knopjes/wieltjes van je camera niet.
Goede tip. Toevallig zat ik vandaag nog aan handschoenen voor het fotograferen te denken.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:02

polthemol

Moderator General Chat
qua kleding:

- een lange onderbroek
- 2 paar sokken ( dik paar buitenste, dunne binnen)
- shemag om fijn om mijn kop te binden als het echt pokkekoud wordt
- 2 of 3 tshirtjes over elkaar heen
- afgekleed met een lekker warme trui :P

Batterijen hou ik in mijn broekzak meestal. In ieder geval op een plaats die warm is.

Handen doe ik met handschoenen fijn warm houden :P Bij de meeste surivalwinkels kun je erg fijne handschoenen krijgen (noorloos oa.). In ieder geval iets dat degelijk gestoffeerd is en winddicht (die gebreide dingen krijg je steenkoude handen in als je langer buiten bent en het waait).

Iig. kan ik zo gekleed het makkelijk een dagje buiten vol houden zonder het koud te krijgen ^^

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo... terug van de Bever winkel. Prima zaak!

Uiteindelijk met handschoenen, thermosokken & een muts naar huis.

Morgen testen bij Schiphol.
Laat 't nog wel weten hoe het allemaal zit/werkt en of het warm genoeg is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Iets met de naam "Coolmax" klinkt meer als een zomer-editie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb me laten adviseren. Deze waren volgens 2 verkopers het beste tegen koude tenen bij Schiphol.
Ik trek er wel nog wollen sokken over heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 14:51:
Deze waren volgens 2 verkopers het beste tegen koude tenen bij Schiphol.
Oh, en wat nou als je ergens anders bent dan schiphol? :9

Goeie vangst, ik ga ook eens kijken. Ik heb nu van die fleece handschoenen, maar dat werkt ook niet helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Scirocco schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 14:55:
[...]

Oh, en wat nou als je ergens anders bent dan schiphol? :9
Dat werkt nog veel beter tegen koude-tenen-bij-schiphol :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 21:52
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 14:51:
Heb me laten adviseren. Deze waren volgens 2 verkopers het beste tegen koude tenen bij Schiphol.
Ik trek er wel nog wollen sokken over heen.
Vergeet ook niet het principe van warmteverspreiding. Ooit eens een documentaire hierover op Discovery gekeken volgens mij. Het ging om mensen die op zeer koude plaatsen moesten werken maar (bijna) geen handschoenen aankonden i.v.m. werkzaamheden. De controle was iemand in standaard bekleding en die kon x minuten 'functioneren'. Interventie had een warmte element op de rug, ondanks dat dit op de rug zat verdeelt het circulatiesysteem deze warmte over het hele lichaam. Dit resulteerde in een veel warmere beleving en minder snelle afkoeling van de handen, ergo veel langere functionering...

Probeer dat sindsdien zelf ook toe te passen; het maakt niet zoveel uit wat je waar aantrekt. Als je enorm veel lagen shirts, truien etc. aantrekt dan houd je het echt veel langer uit. Je kunt er dus voor kiezen om de maximale dikte handschoen te kopen die nog werkt qua bediening camera en vervolgens je voor de rest compleet in te pakken, dan blijven die handen ook wel warm :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Yup.

Koude vingers en tenen komen door het feit dat het lichaam meer warmte verliest dan het produceert. Dan gaat het lichaam dat verlies proberen te beperken door de perifere bloedvaten in armen en benen te vernauwen. Dat zorgt voor koude vingers en tenen.

Als je je zo dik inpakt dat je het bij de hoeveelheid lichaamsactiviteit die je verricht weer warm krijgt en zelfs weer een beetje begint te transpireren zal het lichaam dat overschot aan warmte kwijt proberen te raken door die perifere bloedvaten juist te verwijden waardoor je vingers en tenen weer lekker doorbloed, en dus veel warmer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:06
Met ^^
Ik heb vooral ervaring met de kou als postbode, maar ook daar kan je geen dikke handschoenen aandoen omdat je anders de post niet goed kan pakken. Met veel laagjes, en een regenjas om nog verder te isoleren en de wind buiten te houden. En misschien wel het belangrijkste: een muts. Heel veel warmte verlies je via je hoofd. Met zo'n outfit kan ik prima in -10 een paar uur buiten zijn, mits het wel rustig en droog weer is. En ik ben echt een koukleum :)
Voorwaarde is wel dat je blijft bewegen, anders werkt het bij mij niet. Ik heb altijd medelijden met mijn collega's op de brommer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
cable-one schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 14:16:
http://www.militarygadget...=SnugpakSleekaElite&cat=8

Nu ben ik militair en eigelijk altijd bezig buiten, maar deze houd je bovenlichaam zeker warm.
Hee, en daar vind ik http://www.militarygadget...l.php?prod=Mil-tecPoncho# wat ik al een tijdje zoek. Vraag me alleen af of dat groot genoeg is.

Anyway, warm, goede handschoenen, ik heb gewone herenhandschoenen van de Hema. Als het kouder wordt dan -8 ofzo dan ga ik op meerlagen over.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

PowerUp schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:13:
En misschien wel het belangrijkste: een muts. Heel veel warmte verlies je via je hoofd.
Weer Yup.

Maar liefst 20% van het bloed dat het hart uitpompt stroomt door de hersenen. Grote energievreter. Maar daarmee ook een grote potentiële bron van warmteverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Laatst online: 30-09 14:14
Hoe koud is koud? Bij temperaturen tot -15 is een T-shirt met donsjas (700 gram) voldoende. Schoenen: zolang het geen open schoenen zijn, moet het raar lopen. Anders kan ik je Sorels aanraden. Niet modieus, wel warm als je lange periodes stilstaat.

Muts op je hoogd scheelt veel (je hoofd verliest het meeste STRALINGS warmte, niet de meeste GELEIDINGS warmte zoals sommige denken).

Handen: ik heb thermohandschoentjes, waarmee je ook nog zo goed als alles kunt (camera bedienen, lens wisselen, accu wisselen) en die ten tijden van minder nauwkeurig gebruik gewoon onder andere handschoenen passen. Koop twee paar: eentje voor in je broekzakken waar ze warm worden, een paar heb je aan totdat ze te koud zijn en je ze kunt wisselen met het paar uit je broekzakken.

Ben je allergisch voor dons: koop Helly Hansen thermisch ondergoed met lange mouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Waar je trouwens met schoenen voor moet uitkijken is dat je ze niet te strak aansnoert, wat je niet wil is circulatie belmmeren.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 17:30
Hoofd is killing inderdaad. Ik heb nu nog niets op mijn hoofd gehad, maar je voelt als het ware gewoon je hersens verkleumen. Dat scheelt echt heel veel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het handige van die fietshandschoenen is dat ze dun genoeg zijn om er weer een gewoon paar over aan te trekken. Heb ik afgelopen winter ook gedaan. Als het na verloop van tijd te koud werd met alleen die vingerloze fietshandsloffen deed ik er van die fleece dingen over aan. Werden ze vrij vlot weer lekker warm waarna je weer een tijdje zonder kan. Makkelijker dan wisselen van handschoenen en ook extra warm.

Zorg ook voor wat ruimere stevige schoenen zodat de extra dikke sokken ook een voldoende dikke isolerende luchtlaag om je voeten kunnen vormen. Ik heb voor sneeuw van die lekkere stevige berg/wandelschoenen met diepe profielzolen die ik goed in het vet zet/houd. Vorige winter flink kunnen gebruiken. Zitten ook voldoende ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-09 21:00

Benjamin-

CrazyGunner#2385

CaptJackSparrow schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:45:
PS: Een beetje 'medicinale alcohol' verwijdt de bloedvaten en helpt ook de tenen en vingers warm te houden. Wel met mate en niet aan het verkeer deelnemen natuurlijk. :+
Voor je het weet zit je op ISO1600+ te schieten om de camera shake tegen te gaan. ;)

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Eigenlijk zou je moeten proberen om het apparaat zelf te isoleren. Op de laatste wintersport had ik een D90 mee, en deze werd zou koud dat je de kou gewoon door de handschoenen voelt stralen. Hetzelfde idee als dat je een sleepliftje vastpakt.
Overgens heb ik de foto's gewoon zonder handschoenen gemaakt. Daarna wel weeer snel aangedaan :+
Het zal een graad of -15 geweest zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Benjamin- schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 20:53:
Voor je het weet zit je op ISO1600+ te schieten om de camera shake tegen te gaan. ;)
Je krijgt ook van die mooie artistieke schuine horizons. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:30
brilsmurfffje schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 21:05:
Eigenlijk zou je moeten proberen om het apparaat zelf te isoleren. Op de laatste wintersport had ik een D90 mee, en deze werd zou koud dat je de kou gewoon door de handschoenen voelt stralen. Hetzelfde idee als dat je een sleepliftje vastpakt.
Overgens heb ik de foto's gewoon zonder handschoenen gemaakt. Daarna wel weeer snel aangedaan :+
Het zal een graad of -15 geweest zijn...
Dan krijg je last van condensvorming op je lens ;)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
universal creations schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 14:28:
[...]

Goede tip. Toevallig zat ik vandaag nog aan handschoenen voor het fotograferen te denken.
Zo, vandaag meteen gehaald. Kon mooi passende vinden (maatje 7), want dat is vaak het probleem als je korte vingers hebt (heb wel brede handen). Morgen meteen gaan testen met wandelen (en foto's maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Een dopmuts op mijn hoofd, warme sokken aan mijn voeten (omhuld door A/B-type wandelschoenen) en liner gloves om mijn handen.
Die laatste zijn eigenlijk bedoeld om onder je gewone handschoenen aan te doen als je de Noordpool met een bezoekje wilt vereren, maar tijdens nachtelijke fototrips bij een paar graden onder nul uitstekend isolerend, en toch dun genoeg om je knopjes en wieltjes te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rondjes lopen hé, en hete soep
Afbeeldingslocatie: http://www.ankeveen.dds.nl/schaats/cam01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-10 21:38
PowerUp schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:13:
Ik heb vooral ervaring met de kou als postbode, maar ook daar kan je geen dikke handschoenen aandoen omdat je anders de post niet goed kan pakken. Met veel laagjes, en een regenjas om nog verder te isoleren en de wind buiten te houden. En misschien wel het belangrijkste: een muts. Heel veel warmte verlies je via je hoofd. Met zo'n outfit kan ik prima in -10 een paar uur buiten zijn, mits het wel rustig en droog weer is. En ik ben echt een koukleum :)
Voorwaarde is wel dat je blijft bewegen, anders werkt het bij mij niet. Ik heb altijd medelijden met mijn collega's op de brommer :X
Ik ben ook 7 jaar postbode geweest. En je romp en boven armen goed warm houden helpt echt tegen koude vingers. Net als in beweging blijven en vooral zorgen dat je niet gaat zweten of uit gedroogt raakt. Dus kleding die goed ademend is werkt echt heel goed, skie/snowboard kleding bijvoorbeeld (moet zowel warm genoeg zijn op een ijskoude bergtop vol in de wind als ademend genoeg voor als je hard aan het werk bent tijdens de afdaling).

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Heb sinds kort een nieuwe skijas - niet zo'n dikke Michelin-bandenmannetje style maar een dunne van Icepeak: wel wind en waterdicht en ademend. Wat martijn_tje hierboven roept is erg terecht: als je gaat zweten doordat je kleding niet ademt, en dat kan zelfs bij -10 wel gebeuren, dan gaat het fout. Muts (beaniestyle), niet te dikke handschoenen en bergschoenen doen de rest wel.

Wel een tipje voor naast de kleding voor accu's: als je lange tochten maakt, hou de accu bij je lichaam of iig boven nul, en stop hem pas in de cam als je gaat schieten. Dit scheelt heel veel accutijd :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Foto's maken met fietshandsloffen.
Afbeeldingslocatie: http://img833.imageshack.us/img833/892/dscf0646ivcroprs640x480.jpg

Was toen wel zo koud dat ik er af en toe de fleece handschoenen over aantrok.

Nat voetje?
Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/51/dscf0588ivrs640x480aacf.jpg

Het slachtoffer was gelukkig nog droog. Prima schoenen.
Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/3931/dscf0590ivrs640x480g14c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Het gaat natuurlijk om hoe jij jezelf warm kan houden, maar misschien om op te warmen is een Zippo handwarmer wel handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 21:52
Remy schreef op zondag 28 november 2010 @ 12:42:
Wel een tipje voor naast de kleding voor accu's: als je lange tochten maakt, hou de accu bij je lichaam of iig boven nul, en stop hem pas in de cam als je gaat schieten. Dit scheelt heel veel accutijd :)
Is het in die categorie dan ook raadzaam om je eventuele battery grip er af te schroeven en de reserves dus op je lichaam te dragen? Anders zitten er continue al 2 accu's in de kou, in de grip.

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 11:36
Banjy schreef op zondag 28 november 2010 @ 13:16:
[...]

Is het in die categorie dan ook raadzaam om je eventuele battery grip er af te schroeven en de reserves dus op je lichaam te dragen? Anders zitten er continue al 2 accu's in de kou, in de grip.
Of je haalt 1 batterij er uit, dan heb je niet het eventuele ongemak van een te kleine grip. Ik denk wel dat de batterij warmer blijft als hij in je camera grip zit dan in een BG though...

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Laatst online: 09:27
mijn manier, me vertrouwde militaire handschoenen van leer en wol van binnen( dumpstore kan je ze vaak krijgen ) hightop schoenen in mijn geval van het merk Supra ( skate schoenen / urban zijn verrasend warm )
daarnaast een marine jekker jas. ook erg fijn , en thermo sokken ook geen overbodige luxe

Dit type schoen dus :P wass is het merk wat onbekend bij jullie dacht dan maar wat beeldmateriaal

[ Voor 26% gewijzigd door osmosis op 28-11-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObAt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 13:59

ObAt

Loading...

Voor thuis heb ik een mooie oplossing gevonden. Mijn computer staat in een vrij kleine ruimte, met 2 schermen een i7 processor en een HD4890 videokaart is het mijn grote trots :). Als ik het koud heb zet ik dus ook gewoon een benchmark aan, of gewoon een aantal keer COD4/5 + Left4Dead(2) aan. Na een paar minuten lekker warm :D

P.S. Dit artikel staat bij Hot op GoT _O-

[ Voor 8% gewijzigd door ObAt op 28-11-2010 15:06 ]

Mijn dagelijkse spamdosis is te lezen op http://twitter.com/#!/ObAtG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 18:37

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

PageFault schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:24:
Muts op je hoogd scheelt veel (je hoofd verliest het meeste STRALINGS warmte, niet de meeste GELEIDINGS warmte zoals sommige denken).
Je hebt drie soorten warmteoverdracht: conductie, convectie en straling.
  • Conductie is de warmtestroom doorheen materialen.
  • Convectie vindt plaats aan de oppervlakte waar het materiaal in contact staat met een fluïdum (lucht, water, etc)
  • Straling is een volledig aparte klasse waarmee warmte wordt overgebracht door elektromagnetische golven. (Zichtbaar licht is ook een elektromagnetische golf en geeft dus ook warmte door)
Om terug te komen op je bewering: die klopt niet echt ;)
Tenzij je met je hoofd tegen een lantaarnpaal aanleunt zal de overdracht via conductie (geleiding zoals je het noemt) bijna onbestaande zijn. De warmte moet natuurlijk wel door je 'vlees' gaan om het wat cru te zeggen, daar vindt dus wel conductie plaats.

Straling gaat pas een rol spelen bij hogere temperaturen. De overdracht is evenredig met de temperatuur tot de vierde macht.

Er blijft dus over convectie, en hier verlies je eigenlijk praktisch alle warmte mee. De wind die stroomt langsheen je hoofd zorgt zelfs voor gedwongen convectie. Wat nog eens veel meer warmte overdraagt dan ongedwongen convectie (stilstaande lucht). Met andere woorden je uitspraak over de muts is volledig correct, aandoen die handel :)

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Wouter.S schreef op zondag 28 november 2010 @ 15:13:
[...]
Met andere woorden je uitspraak over de muts is volledig correct, aandoen die handel :)
Da's een lang verhaal voor iets wat m'n moeder al zei toen ik 2 was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

ObAt schreef op zondag 28 november 2010 @ 14:55:
P.S. Dit artikel staat bij Hot op GoT _O-
Wat bepaalt eigenlijk of een topic in dat lijstje staat? Puur pageviews? :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 14:44:

Zoals beloofd de review van mijn spul.
De muts helemaal goed! d:)b

De handschoenen, je voelt hierdoor zeker nog erg goed je camera aan, wat dat betreft geen klagen. Heb toch maar m'n andere handschoenen er overheen gedaan, de koude wind voelde je toch wel op een gegeven moment. M'n handen bleven door die combinatie wel lekker warm. Cam bedienen ging ook goed.

De sokken, nog steeds koude tenen... (in dikke bergschoenen). Daar verder weinig van gemerkt...
Had er nog 1 paar gewone sokken en 1 paar wollen sokken overheen aangetrokken, maar helaas niet het warme voeten effect.

Verder had ik: tshirt, 2 truien en een jas aan. Dat was ook wel lekker. :)
Voor de voetjes nog verder opzoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 15:54:
De sokken, nog steeds koude tenen... (in dikke bergschoenen). Daar verder weinig van gemerkt...
Had er nog 1 paar gewone sokken en 1 paar wollen sokken overheen aangetrokken, maar helaas niet het warme voeten effect.
Af en toe even een sprintje trekken. Of als er een trap in de buurt is daar een (paar) keer op en af lopen. Kortom zorgen dat je lichaamsactiviteitenniveau overeen komt met het isolerend vermogen van je kleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 09:10
CptChaos schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 14:01:
Waar ik nu eerder benieuwd naar ben, is over wat voor koude weersomstandigheden we het hebben... Als het bijv. alleen hier in NL is, dan zijn simpele handschoenen zonder topjes en een winterjas voldoende... Althans, voor mij wel. Maar goed, dat verschilt natuurlijk ook per persoon, voorkeur en bouw spelen daar ook wel een belangrijke rol in.
Ik vind het gure, Hollandse winterweer persoonlijk veel erger dan een lekker wintertje van -20 elders. Hier is gewoon 'vies' koud vaak, al was vorige winter wel lekker.

Persoonlijk heb ik genoeg aan handschoentjes en een sjaal, heb het gelukkig niet heel snel te koud. Thermisch ondergoed etc heb ik nog nooit nodig gehad.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

CaptJackSparrow schreef op zondag 28 november 2010 @ 16:07:
[...]

Af en toe even een sprintje trekken. Of als er een trap in de buurt is daar een (paar) keer op en af lopen. Kortom zorgen dat je lichaamsactiviteitenniveau overeen komt met het isolerend vermogen van je kleding.
En misschien een thermobroek aantrekken, voor de rest zijn er overal dubbele lagen maar ik kan me voorstellen dat je met alleen een spijkerbroek aan daar ook nog flink wat warmte verliest.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 15:54:
[...]
Verder had ik: tshirt, 2 truien en een jas aan. Dat was ook wel lekker. :)
Voor de voetjes nog verder opzoek...
Een ski-broek? Ik heb een paar weken terug (toen het ook even kouder was) een paar keer m'n (goedkope) ski-broek over m'n motorbroek aangetrokken, dat was heerlijk warm! Alleen het ding was niet waterdicht.
Met wandelen heb ik nooit koude voeten, met fietsen altijd (denk aan meer dan een uur) als het vriest, met motorrijden tot nog toe ook. Pantoffels over m'n schoenen helpt vast maar ja... Die isolatiewaarde zou ik in schoenen willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, ski-broek die had ik ook aan. Vergeten te vermelden. :)

Stukje lopen wordt je idd ook wel wat warmer van. Maar echt veel lopen zit er daar niet in.
Veel tijd zit er niet tussen de vliegtuigen.
Thermoskan thee de volgende keer maar meenemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Kan ook glühwein in. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik vroeg mij af, hoe houd de fotograferende tweaker zich warm?
Ik heb laatst deze gekocht, ik ben er tevreden van. Ik heb ze reeds op Schiphol geprobeerd, handen blijven (semi*) warm en de camera kan je uitstekend bedienen.

(*: je voelt de wind etc wel, maar je vingers bevriezen niet)

[ Voor 10% gewijzigd door XWB op 28-11-2010 16:52 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Ik heb laatst deze handschoenen gekocht.
The Neoprene is a cross season glove which combines warmth and perfect fit. For protection on the cool spring and autumn days.

Description:

* Windproof
* Water-repellent
* DoctorGel™
* Reflector
* Sweat Wiper

Comfort Zone: 0 to +15 °C
De dunste windproof en enigsins regenbestendige handschoenen die ik hier in de regio kon vinden.
En zoals het er nu naar uit ziet ga ik er vanavond achterkomen hoe warm ze zitten :+

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb lowepro lycra gloves maar ik vind ze niet meer terug op de site. Dus geen idee of ze nog verkrijgbaar zijn. Ze sluiten goed aan op de vingers en de anti-slip zorgt voor een zeer stevige grip op de camera.

Verder doe ik m'n pull-over aan en een sjaal. 'K ben een ijsbeer en het wordt hier nooit koud genoeg om een jas moeten aan te doen voor mij. Met deze temperaturen rond het vriespunt ga ik bv nog steeds in t-shirt en kort broekje lopen of ik krijg te warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
MewBie schreef op zondag 28 november 2010 @ 17:04:
Ik heb laatst deze handschoenen gekocht.

[...]

De dunste windproof en enigsins regenbestendige handschoenen die ik hier in de regio kon vinden.
En zoals het er nu naar uit ziet ga ik er vanavond achterkomen hoe warm ze zitten :+
Ze zijn goed gekeurd :)
Heel af en toe kreeg ik koude vinger topjes omdat ik te lang stil stond, maar dat was een kwestie van even goed bewegen en alles was weer op temperatuur.

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Over dit soort gein gesproken: weet iemand ook een fysieke winkel (!) die platvinken verkoopt? Die helpen ook je warm te houden, vermits gevuld met een en ander. De perry etc hebben ze niet bij online zit je met verzendkosten.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik loop al sinds 6 jaar alleen nog maar in icebreaker merrinowol rond als onderkleding. wow dat zit zo lekker en warm (en als het warm is dan is het gewoon koel) als bovenkleding alles wat goretex is, jas zekers en handschoenen beneden 0 graden

alleen om te fotograferen moet ik ook nog eens wat praktischere handschoenen zien te regelen maar ja mijn fotografie speelt zich voornamelijk binnen af alwaar het warm is. heb maar paar keer feesie meegemaakt waarbij er vrieskou heerste op de dansvloer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@boudewijn: ik koop ze meestal gewoon bij de slijter, van Joustra, maar er kan natuurlijk ook andere drank ik (ik geef ze vaak cadeau). Cadeau winkels als EXPO hebben ze ook vaak.
En ik meen ze ook wel eens in de kijkshop gezien te hebben.

overigens krijg je van alcohol eerder last van onderkoeling dan zonder - je lichaam krijgt niet door dat het versneld afkoelt (want werkt ook nog eens bloedverdunnend). Pas er dus mee op in echt koude omstandigheden.

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 28-11-2010 23:51 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 23:41:
ik loop al sinds 6 jaar alleen nog maar in icebreaker merrinowol rond als onderkleding. wow dat zit zo lekker en warm (en als het warm is dan is het gewoon koel) als bovenkleding alles wat goretex is, jas zekers en handschoenen beneden 0 graden

alleen om te fotograferen moet ik ook nog eens wat praktischere handschoenen zien te regelen maar ja mijn fotografie speelt zich voornamelijk binnen af alwaar het warm is. heb maar paar keer feesie meegemaakt waarbij er vrieskou heerste op de dansvloer :+
Ik had vandaag een Icebreaker t-shirt aan, een goede fleece trui en een Tenson winterjas, nergens problemen mee gehad.
Ook tijdens wandelen in de bergen, als je eenmaal die merinowollen shirts aan hebt gehad wil je eigenlijk geen andere meer aan.

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timv37
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:34
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 14:44:

Na aanleiding van dit topic heb ik ook de bever winkel maar eens bezocht, zeer vriendelijk personeel met voldoende deskundigheid. Ben uiteindelijk naar huis gegaan met binnen handschoenen en
buiten handschoenen

Vanochtend getest tijdens het hardlopen en dat ging echt prima ben er zeer tevreden mee :) Had al een paar leren maar in combinatie met die binnen handschoen is het echt perfect! Kan er ook prima mijn camera mee bedienen dus al met al is het zeker geslaagd _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Timv37 op 29-11-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-09 16:26

Spikey

Making the web accessible!

ik ga van de week ook maar eens beveren denk ik, voordat alles uitverkocht is! ;)

beetje offtopic, maar hoe doen mensen dat overigens met hun cam, zoals tijdens de sneeuw vanmiddag? niet iedereen heeft weathersealed gear neem ik aan, noch loopt iedereen met plastic sleeves rond z'n gear :)

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:50
Boudewijn schreef op zondag 28 november 2010 @ 23:26:
Over dit soort gein gesproken: weet iemand ook een fysieke winkel (!) die platvinken verkoopt? Die helpen ook je warm te houden, vermits gevuld met een en ander. De perry etc hebben ze niet bij online zit je met verzendkosten.
Ook die verkopen ze bij de eerder genoemde bever zwerfsport. Ze zijn ook handig bij kamperen in de kou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spikey schreef op maandag 29 november 2010 @ 20:10:
ik ga van de week ook maar eens beveren denk ik, voordat alles uitverkocht is! ;)

beetje offtopic, maar hoe doen mensen dat overigens met hun cam, zoals tijdens de sneeuw vanmiddag? niet iedereen heeft weathersealed gear neem ik aan, noch loopt iedereen met plastic sleeves rond z'n gear :)
hela op burningman waren ze daar heel creatief mee, gewoon een zipperbag voor de vriezer gebruiken. aan de benedenkant gat maken waar je lens doorheen kan en dan met ducktape vastmaken. achterkant waar je bediening hebt kan je de zipper open laten of dichtdoen als je geen fotos maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Banjy schreef op zondag 28 november 2010 @ 13:16:
[...]

Als je hem er echt af moet schroeven, nee. Dan zou ik zelfs adviseren om zonder grip te schieten, puur vanwege de snelheid van het wisselen van accu's. Wat ik van m'n D200 weet is dat die gewoon een klepje heeft waar beide accu's naast elkaar zitten: klep open, accu('s) erin, klep dicht. Kwestie van paar seconden, niks schroeven. Echter als je grip eraf moet om accu('s) te wisselen, dan duurt het al wat langer. Gemak dient ook de mens natuurlijk. Overigens is dit pas echt nuttig/interessant als het echt goed koud is, -5 of erger: hoger dan dat en de accu's houden zich meestal wel goed in de body :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:24

sapphire

Die-hard pruts0r

Wat banjy bedoeld is dat als je (bij Canon iig) een grip op je body hebt heb je 2 accu's in de kou zitten. En als je je grip eraf haalt en 1 accu in je body hebt je de andere warm op je lichaam kunt dragen :)
Dus zo 1 warme reserve houd ipv. 2 koude in een grip.
Moet ik iig wel doen want 2 accu's+grip+ vrieskou is heeeeeeeeeeeeeeeeeeel snel leeg :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

Als ik in de winter buiten moet werken doe ik altijd thermokleding aan onder mijn normale kleding. Dit kan je bij de Zeeman voor nog geen tientje kopen (4 euro voor shirt met lange mouwen en 6 euro voor broek oid).

Verder is het belangrijk dat je vooral waterdichte schoenen hebt zoals als je een keer in een plas staat of wat je niet meteen natte voeten hebt want dat is echt killing.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
sapphire schreef op woensdag 01 december 2010 @ 01:20:
Wat banjy bedoeld is dat als je (bij Canon iig) een grip op je body hebt heb je 2 accu's in de kou zitten. En als je je grip eraf haalt en 1 accu in je body hebt je de andere warm op je lichaam kunt dragen :)
Dus zo 1 warme reserve houd ipv. 2 koude in een grip.
Moet ik iig wel doen want 2 accu's+grip+ vrieskou is heeeeeeeeeeeeeeeeeeel snel leeg :(
Je kunt ook gewoon 1 accu in de grip doen.... en 1 op je lichaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb enkele van mijn winter-outfits bij een ruitersportwinkel vandaan.
Zo ben ik bijvoorbeeld erg tevreden met neopreen handschoenen waarbij de vingertopjes naar achter kunnen worden gevouden en weer terug wanneer je klaar bent met het bedienen van kleine knopjes. d:)b
Het mnerk weet ik even niet uit het hoofd, maar het is vast een broertje van deze : http://www.dicksdumpstore...rom]=204&cHash=b6ea6a63cd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 10:34

D-rez

dexels

kwa kleding kun je als je geen dure thermo pakken hebt, het best veel laagjes gebruiken. Stilstaande lucht is namelijk een van de betere isolatoren wat temperatuur betreft. Enigste probleem is vocht. Kan dus best als onderste laag een zweethemd pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

universal creations schreef op woensdag 01 december 2010 @ 02:14:
[...]

Je kunt ook gewoon 1 accu in de grip doen.... en 1 op je lichaam.
uhu, alleen mijn accu is dan op één of andere manier echt al na 50 shots leeg bij kou en ook erg snel bij warm weer :? één of ander vaag bugje wat niet weg wil gaan ondanks een andere grip en herhaaldelijk schoonmaken van contactjes.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Laatst online: 02-04-2023
Mijn bijdrage dan nog maar..
Regel goede schoenen!!

Ik ben vandaag even met de fiets naar buiten gegaan om te fotograferen.....kooooud... -O- De wind was vooral erg koud.
Nou prima, t-shirt, trui, jas, warm zat. Ik had de capuchon van mn trui en jas allebei op, heerlijk. Gewoon een spijkerbroek/jeans aan....mwa kan beter maar ik had niet echt last van de kou. M'n fleece handschoenen voldeden niet echt meer. Hoewel ik mn handen wel redelijk snel weer op temperatuur kreeg als ik even een vuist maak.
Maar mn voeten waren duidelijk echt het koudst. Ik was vergeten nog een (dik) paar sokken aan te doen en had gewoon mn sneakerts aan 8)7 |:( :X :N
Dat nooit meer dacht ik.
Volgende keer maar 2 paar dikke sokken..misschien helpt dat, zoniet moet ik andere schoenen gaan zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scirocco schreef op woensdag 01 december 2010 @ 15:26:

[...]

Volgende keer maar 2 paar dikke sokken..misschien helpt dat, zoniet moet ik andere schoenen gaan zoeken..
Ik heb voor de winter (niet alleen voor fotograferen, want ik fiets elke dag naar het werk) weer nieuwe schoenen gekocht. Een verademing. Tot nu toe heb ik nog geen dikke sokken aangehad, al had ik dat vandaag wel kunnen doen. Kijk eens naar schoenen van Hanwag. Had er nog nooit van gehoord, maar de schoenmaker raadde ze aan. Bevallen tot nu toe bijzonder goed, al vond ik ze in eerste instantie wat aan de prijzige kant. Nog geen spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zorg dat je 'warm weggaat'. Als je met kouwe voeten naar buiten gaat is de kans dat ze weer warm worden een stuk minder dan dat ze dat blijven als je met warme voeten weggaat. Tenzij je buiten flink gaat bewegen maar dan nog. Vooral met flinke koude wind kan dat nog lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 18:59
Ik heb vorig jaar een paar 'kistjes' gekocht, ideaal voor wandelingen door de natuur. Waterdicht tot ruim boven de enkel, stevig, goede zool en met een paar wollen sokken erin geen last van koude voeten/tenen.
Enigste is dat ze goed ingelopen moeten worden en het vergt een beetje onderhoud, even schoonmaken als je thuiskomt en regelmatig goed invetten.
Gekocht bij een dumpzaak (soest) voor ongeveer €90 maar op veel plekken te krijgen, ook internet, aanrader !

Afbeeldingslocatie: http://www.bd-store.nl/contents/media/legerschoenen.jpg

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 15:43:
[...]

Ik heb voor de winter (niet alleen voor fotograferen, want ik fiets elke dag naar het werk) weer nieuwe schoenen gekocht. Een verademing. Tot nu toe heb ik nog geen dikke sokken aangehad, al had ik dat vandaag wel kunnen doen. Kijk eens naar schoenen van Hanwag. Had er nog nooit van gehoord, maar de schoenmaker raadde ze aan. Bevallen tot nu toe bijzonder goed, al vond ik ze in eerste instantie wat aan de prijzige kant. Nog geen spijt van gehad.
Ik heb momenteel 3 paar Hanwag's.
- 1 paar lage klasse A voor als ik in NL langere afstanden loop of ga fotograferen en m'n rugzak meeneem, met deze schoenen had ik afgelopen weekend geen last van koude voeten.
- 1 paar oudere Hanwag Spirit GTX klasse B/C voor in de bergen, waterdicht tot aan de enkels etc
- 1 paar nieuwe Hanwag Alaska GTX klasse B/C als vervanging voor de Spirit's

Dat soort schoenen verkoopt elke outdoor winkel, dan heb je keuze uit merken als Meindl, Mammoet, Hanwag, Lowa en nog meer merken. Het voordeel van dat soort schoenen is dat ze bedoeld zijn om de hele dag op te lopen en ze zijn er soms op speciaal gebouwd om met een zware rugzak rond te lopen.

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik heb Lowa schoenen voor het wandelen en zijn tot iets boven de enkel nog waterdicht. Kan er makkelijk 20-25km mee lopen met flink wat spullen in de rugzak. Met wat goede wandelsokken (sportsok dikte, maar wat warmer) krijg ik absoluut geen koude tenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:30
P
Spikey schreef op maandag 29 november 2010 @ 20:10:

Gewoon 'doen alsof'. Ik sta met mn 40D + 17-40 gewoon in de regen. Kan hij best hebben zolang het niet 'te gek' wordt

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09 20:29

mennovanw

Canon? You can!

Als het écht koud aanvoelt (zoals vandaag) vertrouw ik op m'n Timberland-zooi: leren handschoenen met wol gevoerd (retewarm maar je camera is ermee te bedienen) en dikke sokken met daaromheen mijn Timberland-kisten (echte taaie schoenen met een zool met veel profiel waarmee je niet op je snufferd gaat met wat ijs).

Onderhemd, T-shirt, overhemd, Fleece trui, regendichte winterjas en gaan met die banaan. Lange boxer en extra stevige spijkerbroek erbij en ome Menno kan -100 aan. Vind overigens als het echt bar wordt het idee van CaptJackSparrow ook geen verkeerde: heb al sinds jaar en dag een gegraveerde platvink die het met Joseph Guy erg aardig doet :p

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-08-2022

CoB

Weet iemand waar je van die kussentjes met een soort gel erin kan kopen om je handen warm te houden?
Je drukt op een metalen plaatje en het de substantie in het kussentje kristaliseert. Her te gebruiken door in kokend water te leggen.
Ook wel hot-pack genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Een hotpack zoals ik ze ken haal je bij een goede sportwinkel.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:43

D4NG3R

kiwi

:)

Elke viszaak heeft ze wel. Ik mag ook wel aannemen dat een 'gewone' sportwinkel ze heeft.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
  • Laatst online: 08-09 05:09
ook bij een goede drogist of apotheek, als ik mij niet vergis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 16:25
Anders ff wat van dit spul kopen http://www.icebreaker.com/site/index.html kost wat maar echt belachelijk warm, het draagt heerlijk en zweten doe je er niet in.

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:02

polthemol

Moderator General Chat
Wobcat schreef op woensdag 01 december 2010 @ 17:04:
Ik heb vorig jaar een paar 'kistjes' gekocht, ideaal voor wandelingen door de natuur. Waterdicht tot ruim boven de enkel, stevig, goede zool en met een paar wollen sokken erin geen last van koude voeten/tenen.
Enigste is dat ze goed ingelopen moeten worden en het vergt een beetje onderhoud, even schoonmaken als je thuiskomt en regelmatig goed invetten.
Gekocht bij een dumpzaak (soest) voor ongeveer €90 maar op veel plekken te krijgen, ook internet, aanrader !

[afbeelding]
als je ze voor het eerst draagt: het bovenste oogje niet dichtveteren (als je er niet aan bent gewend om op te lopen ga je het anders serieus aan je scheenbeen voelen) en af en toe royaal dik in de schoensmeer zetten (niet inwrijven / oppoetsen, gewoon erop smeren en laten staan tot de dag erna) komt de schoen ook ten goede. En als je last hebt van squeekie shoes, veters eruit halen, tong naar voren klappen en die leren flapjes die de tong van je schoen aan de schoen zelf vasthouden goed insmeren met schoensmeer. Scheelt veel irritatie bij medewandelaars die anders 20km lang bij elke stap van jou een irritant piepgeluid mogen horen :P.

Maar kisten zijn wel the way to go ! Alleen de standaard zooltjes die erin zitten zijn zwaar ruk. De dingen zijn net een spons :/ Ik kon altijd het vocht uit mijn schoenen kiepen als ik er een dag op had gelopen, heb toen bij de dump een soort gelzooltjes gehaald. 1 paar laat ik drogen, ander loop ik mee en om de dag of zo omruilen. Als ik royaal door de modder heb zitten baggeren / erg warm weer heb gelopen de schoenen het savonds volproppen met kranten of wat keukenrol.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

polthemol schreef op zondag 09 januari 2011 @ 09:57:
Alleen de standaard zooltjes die erin zitten zijn zwaar ruk. De dingen zijn net een spons :/ Ik kon altijd het vocht uit mijn schoenen kiepen als ik er een dag op had gelopen,
Als dat water niet van buiten komt maar door de transpiratie lijkt mij dat juist heel positief. Die zooltjes houden dan jouw voeten zo droog mogelijk door het vocht op te zuigen. Je moet ze dan natuurlijk wel ook laten drogen. Bij lange wandelingen zou je dat tijdens de wandeling al moeten doen. Net als het wisselen van sokken om die te laten drogen. Extra zooltjes (van dat type) zijn dan ook zeker nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Triplefox schreef op zondag 09 januari 2011 @ 08:56:
Anders ff wat van dit spul kopen http://www.icebreaker.com/site/index.html kost wat maar echt belachelijk warm, het draagt heerlijk en zweten doe je er niet in.
Trust me, in een icebreaker shirt zweet je echt wel. Alleen heeft wol de prettige eigenschap om het snel af te voeren en ook nog redelijk te blijven isoleren als het nat is (stukken beter als katoen in elk geval). Tijdje terug zelfs een icebreaker onder een wetsuit aangehad en dat was bij het uitrekken van het wetsuit op een winderig strand toch wel aangenaam ook al was het shirt nat. Daarnaast zijn die icebreaker spullen behandeld met van dat zilverionen spul, wat nare luchtjes tegen gaat.

Je zweet er dus wel degelijk in, alleen zijn de vervelende bijwerkingen die dat normaal heeft (snel afkoelen zodra je stopt met de inspanning waardoor je ging zweten, klam gevoel en stinken op termijn) minder aanwezig.

Verder ben ik het volledig met je eens, het kost wat, maar dan heb je ook wat. Tip: houd in de herfst een beetje de aanbiedingen van Bever in de gaten, de afgelopen paar jaar zijn de Icebreaker long sleeves (Oasis Crewe 200) voor redelijk interessante prijzen in de aanbieding geweest (44 ipv 64 euro bijv.).

* Orion84 kleedt zich bij koude fotografietrips doorgaans als volgt (meestal ga ik de natuur in):

Hanwag Alaska GTX bergschoenen. Een tikkeltje overkill voor Nederlands terrein, maar wel waterdicht en lekker warm. Bovendien heb ik geen zin om voor elk soort terrein een ander paar schoenen te kopen :P
Falke TK1 dikke wandelsokken
Random broek, meestal wat dunner sneldrogend materiaal, geen spijkerbroek dus. Afhankelijk van het terrein en weer nog Gamaschen om de broek droog en schoon te houden. En bij echt koud weer, of een trip waarbij ik veel stil zal staan/zitten nog een lange thermobroek er onder.
Icebreaker shirt met daarover iets van een shirt/trui afhankelijk van de temperatuur en de mate van activiteit (veel wandelen, of juist veel stilstaan/zitten voor foto's).
The North Face tri-climate jack. Ademend waterdicht windjack met uitritsbare fleecetrui, waardoor ik dus al naar gelang het weer makkelijk kan variëren qua benodigde laagjes.

Aan m'n handen heb ik meestal zijden binnenhandschoenen, die zijn lekker dun, zodat je alles nog goed kan bedienen, maar geven wel net even dat stukje isolatie.

En misschien nog wel het belangrijkste: zorg dat je je hoofd bedekt.

[ Voor 30% gewijzigd door Orion84 op 09-01-2011 13:37 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1 2 Laatste